Pajero IV pytanie przed zakupem

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Pajero IV pytanie przed zakupem

Post autor: Cajman » pn sie 29, 2016 3:39 pm

Witam

Mam pytanie dotyczące Pajero IV - tego od 2007 - do znających ten model
Aktualnie posiadam III gen 3,2 DiD

1. Czy w IV gen jest ta sama pompa paliwa co w III ?? Są te same problemy ??
2. Czy skrzynia biegów i reduktor jest ten sam- podobne ?? pytam bo jestem zadowolny z tej w III gen a ciągam czasami nim przyczepy
3. Jaka przeważnie jest wbita w dowodzie możliwość ciągnięcia przyczepy z hamulcem (dla wersji 5 D) - DMC przyczepy??
4. I baaaardzo ważne - czy IV gen też tak rdza wpier....la jak III gen ?? - to jest masakra - samochód terenu nie widział, nie bity, kupiony w polsce w salonie, garażowany
5. Podobno IV gen ma filtr cząstek stałych - można go wywalić ??
6. Rózniece - wady zalety po lifcie z 2009 roku - wiem że wzrosła moc. Spalanie ?? słyszałem że spadło. Jak z trwałością jednostki napędowej
6. Jakieś inne "miny" w IV gen ?? na które należy zwrócić uwagę (interesuje mnie wyłącznie automat 5D)
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV pytanie przed zakupem

Post autor: Adas » pn sie 29, 2016 6:00 pm

Cajman pisze:Witam

Mam pytanie dotyczące Pajero IV - tego od 2007 - do znających ten model
Aktualnie posiadam III gen 3,2 DiD

1. Czy w IV gen jest ta sama pompa paliwa co w III ?? Są te same problemy ??
nie kupuj w roczniku 2007-2008 w wersji 170KM, bo ma pompę jak PIII tylko turbinę ze zmienną geometrią, wersja 200KM od 2008 w górę ma silnika common rail, czyli pompowtryski super sprawa !
2. Czy skrzynia biegów i reduktor jest ten sam- podobne ?? pytam bo jestem zadowolny z tej w III gen a ciągam czasami nim przyczepy
jest taka sama
3. Jaka przeważnie jest wbita w dowodzie możliwość ciągnięcia przyczepy z hamulcem (dla wersji 5 D) - DMC przyczepy??
3500kg
4. I baaaardzo ważne - czy IV gen też tak rdza wpier....la jak III gen ?? - to jest masakra - samochód terenu nie widział, nie bity, kupiony w polsce w salonie, garażowany
tak, trzeba zrobić konserwację i wlać juks w zamknęte profile, szczególnie tylne nadkola
5. Podobno IV gen ma filtr cząstek stałych - można go wywalić ??
ma DPFa w roczniku >2008, podobno można, sam noszę się z zamiarem, ale straszą mnie, że przeglądów nie przejdą, EGRa zaślepiłem przybyło z 5KM i odczuwalny wzrost mocy. Pozatym DPF nic mi nie przeszkadza, często jeżdżę szybko i nie ma problemów, zapach spalin jest fajny
6. Rózniece - wady zalety po lifcie z 2009 roku - wiem że wzrosła moc. Spalanie ?? słyszałem że spadło. Jak z trwałością jednostki napędowej
nie kupuj wersji 170KM tylko wersję 200KM, spalanie w mieście mieści się w 10l na trasie przy autostradowej jeździe 170km/h spala 14l z lawetą 16l, obowiązkowy pakiet przy 200tyś km napinacz łańcucha i płozy, i będzie jeździł bez awaryjnie
6. Jakieś inne "miny" w IV gen ?? na które należy zwrócić uwagę (interesuje mnie wyłącznie automat 5D)
ma niewygodne fotele w wersji welur, skóra jest zdecydowanie wygodniejsza. Ma fajny zestaw audio. Bardzo słabo wyciszony jest, trzeba wyciszenie przyjąć do pakietu startowego. Miałem dwa PIII i teraz PIV i nie przesiadłbym się do PIII :)
Ostatnio zmieniony pn sie 29, 2016 6:05 pm przez Adas, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Pajero IV pytanie przed zakupem

Post autor: jradek » pn sie 29, 2016 7:23 pm

Pompowtryskiwacze to co innego niz Common rail.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV pytanie przed zakupem

Post autor: Adas » pn sie 29, 2016 8:33 pm

czepiasz się, pompa daje stałe ciśnienie a wtryskiem steruje komputer.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero IV pytanie przed zakupem

Post autor: Misiek Cypr » pn sie 29, 2016 8:38 pm

A tu sie Radku mylisz, oczywiscie, ze nie to samo co DCI, CDI, TDI CR, HDI, ale pompowtryskiwacze sa zasilane ze wspolnego manifold pod cisnieniem, ktory zwie sie common rail. Z technicznego punktu widzenia, nazwa poprawna. Ale to czepianie sie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV pytanie przed zakupem

Post autor: Cajman » pn sie 29, 2016 9:37 pm

"Adas" - dzięki wielkie - dobrze że zwróciłeś mi uwagę na różnicę w pompie - zasilaniu- pomiędzy liftingiem

Co do wnętrza - musi być automat i skóra
Teraz w III mam ful opcje i zona innym nie będzie jeździć
Ta III chodzi wspaniale - zero brania oleju, pompa po regeneracji, automat pracuje bez zarzutu i to wszystko mimo 320 tys ..... tylko ta rdza :roll: :evil:

Może będę szukał w hiszpanii - może tam mniej rdzy będzie
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: Pajero IV pytanie przed zakupem

Post autor: Galik » pn sie 29, 2016 10:55 pm

Z perspektywy czasu to bardzo udany wóz. Zwłaszcza na tle innych nowych konstrukcji. Mam nadzieję, że posłuży jeszcze u mnie w rodzinie, także i mnie. Wkurzają pewne drobiazgi, czy słabe hamulce, ale ogólnie jest dobrze. A i spalanie lepiej przyjąć 12-14, 10 pali prz płynnej jeżdzie na tempomacie do 120.

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV pytanie przed zakupem

Post autor: Cajman » pn sie 29, 2016 11:44 pm

hmmmm, na hamulce raczej nie narzekam. Sprawdź zaciski czy tłoczki nie zapieczone. I jakiej firmy masz tarcze i klocki.
miałem ten problem, ale po wymianie niektórych tłoczków i dobraniu odpowiednich tarcz z klockami skończyły się problemy z biciem tarcz i problemami z hamulcami.
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: Pajero IV pytanie przed zakupem

Post autor: Galik » wt sie 30, 2016 8:36 am

Tłoczki i zaciski niby ok, sprawdzane przy każdym przeglądzie.
Tarcze teraz oryginalne, wcześniej jakieś nawiercane super-hiper z epajero i były zdecydowanie lepsze. Będę musiał do nich powrócić, ale to przy okazji jak będę na Pomorzu wstawię wóz na serwis i niech ogarną wszystko.

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV pytanie przed zakupem

Post autor: Cajman » wt sie 30, 2016 4:45 pm

Ja mam na przód TRW tarcze i klocki - normalne wentylowane

a tak swoją drogą ...na ile wam tarcze starczają z przodu ??
ostatnio w Patrolu Y60 wymieniłem po 100 tyś km :D - jazda głównie z przyczepą i po dzikich krajach solo bez przyczepy (Maroko, Mongolia, Kirgistan itp)
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: Pajero IV pytanie przed zakupem

Post autor: Galik » wt sie 30, 2016 9:57 pm

Trw chyba wyrzuciłem po 15tkm...
Ile wytrzymują? Pajero ma coś ok 115tkm i jest chyba 3ci komplet tarcz z przodu. Przy czy najdłużej wytrzymały te tuningowe, nawiercane jakieś z 50tkm. Wóz eksploatowany raczej spokojnie, czasem się pogoni czy w górach jeździ, ale z głową. Odnośnie tarcz w patrolu - kiedyś tarcze były chyba z innego materiału robione. Nie wiem nie znam się na tym, ale w wozach z lat 90 tarcze się wymieniało grubo powyżej 100 tyś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości