kontrola trakcji vs blokady

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: vandall_jr » pn lis 14, 2016 9:43 pm

RudeBoy pisze:W ogóle dywagowanie nad tym czy lepsza kontrola trakcji czy blokady jest raczej śmieszne.
Pytanie było, padła odpowiedź :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: rudypajero.koszalin » pn lis 14, 2016 9:50 pm

RudeBoy pisze:
CeloDefi pisze:

Człowieku. Ja tym autem jeżdżę, więc nie muszę filmików oglądać, aby wiedzieć jak działa kontrola trakcji w moim aucie. :D No sorry...

Hamowane jest wyłącznie koło bez oporu.
Człowieku, to raz wysiądź z tego swojego auta i popatrz jak jedzie :lol: No sorry...

Koło bez oporu wisi w powietrzu... A jak dotyka gleby ma opór, mniejszy, ale ma. Jak je zahamujesz to spowolnisz samochód... też sorry... fizyki nie oszukasz.

I się nie unoś :)21 Dalej twierdzę że TC jest lepsze niż nic.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: RudeBoy » pn lis 14, 2016 9:57 pm

rudypajero.koszalin pisze:
RudeBoy pisze:
CeloDefi pisze:

Człowieku. Ja tym autem jeżdżę, więc nie muszę filmików oglądać, aby wiedzieć jak działa kontrola trakcji w moim aucie. :D No sorry...

Hamowane jest wyłącznie koło bez oporu.
Człowieku, to raz wysiądź z tego swojego auta i popatrz jak jedzie :lol: No sorry...

Koło bez oporu wisi w powietrzu... A jak dotyka gleby ma opór, mniejszy, ale ma. Jak je zahamujesz to spowolnisz samochód... też sorry... fizyki nie oszukasz.

I się nie unoś :)21 Dalej twierdzę że TC jest lepsze niż nic.
Ja wiem że Ty i Radek się na wszystkim znacie ale weź mnie nie osłabiaj. Czułość TC w takim DII jest tak duża, że potrafi reagować przy zjeżdżaniu z krawężnika :) Nie mówię, że to dobrze...
Nawet 1/4 obrotu koła nie potrzebuje aby reagować. Co nie znaczy, że od razu auto złapie trakcje i pojedzie.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: rudypajero.koszalin » pn lis 14, 2016 10:11 pm

No dobrze, dobrze.....już .....
Za stary jestem żeby coś komuś na siłę udowadniać.
Zajmuję się terenówkami zawodowo od dwudziestu prawie lat, i dalej się uczę...
Przyjmuję do wiadomości, DII ma takie TC, że reaguje zanim do lasu wejdziesz :)21 Szacun :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: RudeBoy » pn lis 14, 2016 10:16 pm

rudypajero.koszalin pisze:No dobrze, dobrze.....już .....
Za stary jestem żeby coś komuś na siłę udowadniać.
Zajmuję się terenówkami zawodowo od dwudziestu prawie lat, i dalej się uczę...
Przyjmuję do wiadomości, DII ma takie TC, że reaguje zanim do lasu wejdziesz :)21 Szacun :)21

Przyczepiłem się, tego co napisałeś, że koło musi zrobić najprzyjemniej obrót, żeby TC zadziałała. A to jest bzdura. I tyle :)
Wierz mi, że bywa to upierdliwe i muszę sobie zmotać jakiś pstryczek do deaktywacji TC.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
CeloDefi
 
 
Posty: 176
Rejestracja: ndz sty 15, 2012 4:04 pm
Lokalizacja: Dąbrowa G. 502-212-577

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: CeloDefi » pn lis 14, 2016 10:22 pm

rudypajero.koszalin pisze:
RudeBoy pisze:
CeloDefi pisze:

Człowieku. Ja tym autem jeżdżę, więc nie muszę filmików oglądać, aby wiedzieć jak działa kontrola trakcji w moim aucie. :D No sorry...

Hamowane jest wyłącznie koło bez oporu.
Człowieku, to raz wysiądź z tego swojego auta i popatrz jak jedzie :lol: No sorry...

Koło bez oporu wisi w powietrzu... A jak dotyka gleby ma opór, mniejszy, ale ma. Jak je zahamujesz to spowolnisz samochód... też sorry... fizyki nie oszukasz.

I się nie unoś :)21 Dalej twierdzę że TC jest lepsze niż nic.



aleeee to nie mój cytat...proszę mnie przeprosić!
Niech Discovery Będzie z Wami ... na Zawsze!

Awatar użytkownika
CeloDefi
 
 
Posty: 176
Rejestracja: ndz sty 15, 2012 4:04 pm
Lokalizacja: Dąbrowa G. 502-212-577

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: CeloDefi » pn lis 14, 2016 10:27 pm

RudeBoy pisze:
CeloDefi pisze:a ja dalej twierdzę że się da....

a o wyłączeniu auta na załączonym CDL-u, to kolegi nie uczyli...
wtedy to, po ponownym uruchomieniu auta TC, ABS, itp nie działają

no ale może ja się rzeczywiście nie znam

To jest tylko w pomotańcach z dokładanym sterowaniem CDLem. Disco poliftowe z nową wersja WABCO kuma bazę czy CDL zapięty czy nie. Możesz sobie go gasić i odpalać z zapiętym CDLem i kontrola trakcji i tak będzie działać. Zmienia się tylko jej charakterystyka. Pisałem o tym wcześniej.


w zasadzie to zgoda...
jednakże nie należy zapominać że DII to nie tylko te poliftowe.
A w starszych modelach to tak własnie działa
nawet na jakimś "poważnym" portalu typu UK-coś tam, coś tam, jest dokładnie opisana taka procedura

P.S. i stanowczo wypraszam sobie sformułowań typu: "pomotańce".....no :D :D
Niech Discovery Będzie z Wami ... na Zawsze!

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: RudeBoy » pn lis 14, 2016 10:36 pm

CeloDefi pisze: w zasadzie to zgoda...
jednakże nie należy zapominać że DII to nie tylko te poliftowe.
A w starszych modelach to tak własnie działa
nawet na jakimś "poważnym" portalu typu UK-coś tam, coś tam, jest dokładnie opisana taka procedura

P.S. i stanowczo wypraszam sobie sformułowań typu: "pomotańce".....no :D :D

Procedura jest mi znana ale działa tylko w starszych wersjach WABCO.
Masz racje. Użyłem nie właściwego słowa. Zamiast pomotańce powinienem napisać LRy naprawione przez właścicieli poprzez instalacje CDL-a. :)
Mnie to by urządzał pstryczek na desce TC on/off. Będę zgłębiał temat i nawet mi się zdaję, że ktoś kiedyś na LK pisał, że ma coś takiego.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: rudypajero.koszalin » pn lis 14, 2016 10:52 pm

RudeBoy pisze:

Przyczepiłem się, tego co napisałeś, że koło musi zrobić najprzyjemniej obrót, żeby TC zadziałała. A to jest bzdura. I tyle :)
Wierz mi, że bywa to upierdliwe i muszę sobie zmotać jakiś pstryczek do deaktywacji TC.
Napisałem "czasami" , to słowo klucz :wink:
I się nie dogadaliśmy :)21
Czasami reaguje całkiem sprawnie, dlatego nie jestem wrogiem TC.
I faktycznie pojebałem cytaty, urażonych proszę o wybaczenie :D

Co do wyłącznika TC. Wystarczy znaleźć bezpiecznik, w jego miejsce dwa kabelki z wyłącznikiem, na jednym z kabli zamontować wyjęty bezpiecznik, a wyłącznik na kablach zataszczyć do kabiny. Proste skuteczne i bezpieczne. Po włączeniu włącznika, system sam się stestuje i wszystko będzie działać jak fabryka kazała.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: tkocy20 » pn lis 14, 2016 11:24 pm

Adamo pisze:
tkocy20 pisze:Jak chciałeś mi dopiec i dać do zrozumienia, że nic nie wiem i nie umiem to umówmy się, że tak właśnie jest i nie zaśmiecajmy wątku.
Miłego wieczoru
:o Kompletnie nie... Tylko chciałem zwrócić uwagę, że nadmierne gloryfikowanie blokad jest trochę przesadzone... Wydawało by się, że nie posiadając takowych to strach zjechać z czarnego. Tym czasem w większości przypadków spotkanych w terenie mają znacznie mniejsze znaczenie niż np. dobre opony. Ogarnięty kierownik w aucie z dobrymi oponami i zawiechą jest w stanie zajechać naprawdę daleko...
Tym razem jesteśmy absolutnie zgodni. W miarę narastania trudności terenu rośnie znaczenie kierownika, opon, ilości blokad oraz koloru mostów. Wiadomo, że czerwone są najmocniejsze :)
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: Adamo » wt lis 15, 2016 8:56 am

tkocy20 pisze:oraz koloru mostów. Wiadomo, że czerwone są najmocniejsze :)
Tego nigdy nie sprawdzałem... od zawsze miałem takie nudne i słabe (czarne)... Raczej poprzestanę na opiniach innych użytkowników :wink:

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: Misiek Cypr » wt lis 15, 2016 9:24 am

Najlepiej robia rude mosty. Bez kitu, to taki most, ktorego nie bylo potrzeby sciagac I nikt go nie ruszal, bo dziala... :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
CeloDefi
 
 
Posty: 176
Rejestracja: ndz sty 15, 2012 4:04 pm
Lokalizacja: Dąbrowa G. 502-212-577

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: CeloDefi » wt lis 15, 2016 11:55 am

RudeBoy pisze:
CeloDefi pisze: w zasadzie to zgoda...
jednakże nie należy zapominać że DII to nie tylko te poliftowe.
A w starszych modelach to tak własnie działa
nawet na jakimś "poważnym" portalu typu UK-coś tam, coś tam, jest dokładnie opisana taka procedura

P.S. i stanowczo wypraszam sobie sformułowań typu: "pomotańce".....no :D :D

Procedura jest mi znana ale działa tylko w starszych wersjach WABCO.
Masz racje. Użyłem nie właściwego słowa. Zamiast pomotańce powinienem napisać LRy naprawione przez właścicieli poprzez instalacje CDL-a. :)
Mnie to by urządzał pstryczek na desce TC on/off. Będę zgłębiał temat i nawet mi się zdaję, że ktoś kiedyś na LK pisał, że ma coś takiego.
:D :D :D
pamięć moja jest zawodna, ale mam wrażenie że kiedyś widziałem filmik jak gościu (nie wiem czy wyprowadzał CDL-a) ale na pewno coś z nim grzebał i motał go tak że robił jakieś połączenia przy kabelkach biegnących w tunelu....może to jest to czego szukasz
Niech Discovery Będzie z Wami ... na Zawsze!

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: RudeBoy » wt lis 15, 2016 2:48 pm

CeloDefi pisze: :D :D :D
pamięć moja jest zawodna, ale mam wrażenie że kiedyś widziałem filmik jak gościu (nie wiem czy wyprowadzał CDL-a) ale na pewno coś z nim grzebał i motał go tak że robił jakieś połączenia przy kabelkach biegnących w tunelu....może to jest to czego szukasz
Wiem o co Ci chodzi, ale to niestety nie to :)
To jest myk aby właśnie kontrola trakcji nie wyłączała się po odpalaniu auta na zapiętym CDL.
Polega to na odcięciu sygnału czujnika CDLa do WABCO.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
CeloDefi
 
 
Posty: 176
Rejestracja: ndz sty 15, 2012 4:04 pm
Lokalizacja: Dąbrowa G. 502-212-577

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: CeloDefi » wt lis 15, 2016 6:35 pm

RudeBoy pisze:
CeloDefi pisze: :D :D :D
pamięć moja jest zawodna, ale mam wrażenie że kiedyś widziałem filmik jak gościu (nie wiem czy wyprowadzał CDL-a) ale na pewno coś z nim grzebał i motał go tak że robił jakieś połączenia przy kabelkach biegnących w tunelu....może to jest to czego szukasz
Wiem o co Ci chodzi, ale to niestety nie to :)
To jest myk aby właśnie kontrola trakcji nie wyłączała się po odpalaniu auta na zapiętym CDL.
Polega to na odcięciu sygnału czujnika CDLa do WABCO.

a cha....
"a więc" mi się wydawało
niestety moja wiedza w tym zakresie jest niewielka
no cóż nie pomogę...ale chęci były, a to się liczy - prawda... :D :D
Niech Discovery Będzie z Wami ... na Zawsze!

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: RudeBoy » śr lis 16, 2016 12:34 pm

CeloDefi pisze: a cha....
"a więc" mi się wydawało
niestety moja wiedza w tym zakresie jest niewielka
no cóż nie pomogę...ale chęci były, a to się liczy - prawda... :D :D
Szczerze doceniam :)2 :)21
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
blublu1
Posty: 632
Rejestracja: pt lip 11, 2008 8:43 am
Lokalizacja: Kraków , Jerzmanowice

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: blublu1 » pt lis 18, 2016 10:50 am

Blokady-srady, a najważniejsze i tak są opony :D
Monty 3.1 td - historia....
Plecak wyprawowy
coś na dwóch kólkach też ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości