Pytanie było, padła odpowiedźRudeBoy pisze:W ogóle dywagowanie nad tym czy lepsza kontrola trakcji czy blokady jest raczej śmieszne.

Moderator: Mroczny
Pytanie było, padła odpowiedźRudeBoy pisze:W ogóle dywagowanie nad tym czy lepsza kontrola trakcji czy blokady jest raczej śmieszne.
Człowieku, to raz wysiądź z tego swojego auta i popatrz jak jedzieRudeBoy pisze:CeloDefi pisze:
Człowieku. Ja tym autem jeżdżę, więc nie muszę filmików oglądać, aby wiedzieć jak działa kontrola trakcji w moim aucie.No sorry...
Hamowane jest wyłącznie koło bez oporu.
Ja wiem że Ty i Radek się na wszystkim znacie ale weź mnie nie osłabiaj. Czułość TC w takim DII jest tak duża, że potrafi reagować przy zjeżdżaniu z krawężnikarudypajero.koszalin pisze:Człowieku, to raz wysiądź z tego swojego auta i popatrz jak jedzieRudeBoy pisze:CeloDefi pisze:
Człowieku. Ja tym autem jeżdżę, więc nie muszę filmików oglądać, aby wiedzieć jak działa kontrola trakcji w moim aucie.No sorry...
Hamowane jest wyłącznie koło bez oporu.No sorry...
Koło bez oporu wisi w powietrzu... A jak dotyka gleby ma opór, mniejszy, ale ma. Jak je zahamujesz to spowolnisz samochód... też sorry... fizyki nie oszukasz.
I się nie unośDalej twierdzę że TC jest lepsze niż nic.
rudypajero.koszalin pisze:No dobrze, dobrze.....już .....
Za stary jestem żeby coś komuś na siłę udowadniać.
Zajmuję się terenówkami zawodowo od dwudziestu prawie lat, i dalej się uczę...
Przyjmuję do wiadomości, DII ma takie TC, że reaguje zanim do lasu wejdzieszSzacun
rudypajero.koszalin pisze:Człowieku, to raz wysiądź z tego swojego auta i popatrz jak jedzieRudeBoy pisze:CeloDefi pisze:
Człowieku. Ja tym autem jeżdżę, więc nie muszę filmików oglądać, aby wiedzieć jak działa kontrola trakcji w moim aucie.No sorry...
Hamowane jest wyłącznie koło bez oporu.No sorry...
Koło bez oporu wisi w powietrzu... A jak dotyka gleby ma opór, mniejszy, ale ma. Jak je zahamujesz to spowolnisz samochód... też sorry... fizyki nie oszukasz.
I się nie unośDalej twierdzę że TC jest lepsze niż nic.
RudeBoy pisze:CeloDefi pisze:a ja dalej twierdzę że się da....
a o wyłączeniu auta na załączonym CDL-u, to kolegi nie uczyli...
wtedy to, po ponownym uruchomieniu auta TC, ABS, itp nie działają
no ale może ja się rzeczywiście nie znam
To jest tylko w pomotańcach z dokładanym sterowaniem CDLem. Disco poliftowe z nową wersja WABCO kuma bazę czy CDL zapięty czy nie. Możesz sobie go gasić i odpalać z zapiętym CDLem i kontrola trakcji i tak będzie działać. Zmienia się tylko jej charakterystyka. Pisałem o tym wcześniej.
CeloDefi pisze: w zasadzie to zgoda...
jednakże nie należy zapominać że DII to nie tylko te poliftowe.
A w starszych modelach to tak własnie działa
nawet na jakimś "poważnym" portalu typu UK-coś tam, coś tam, jest dokładnie opisana taka procedura
P.S. i stanowczo wypraszam sobie sformułowań typu: "pomotańce".....no![]()
Napisałem "czasami" , to słowo kluczRudeBoy pisze:
Przyczepiłem się, tego co napisałeś, że koło musi zrobić najprzyjemniej obrót, żeby TC zadziałała. A to jest bzdura. I tyle
Wierz mi, że bywa to upierdliwe i muszę sobie zmotać jakiś pstryczek do deaktywacji TC.
Tym razem jesteśmy absolutnie zgodni. W miarę narastania trudności terenu rośnie znaczenie kierownika, opon, ilości blokad oraz koloru mostów. Wiadomo, że czerwone są najmocniejszeAdamo pisze:tkocy20 pisze:Jak chciałeś mi dopiec i dać do zrozumienia, że nic nie wiem i nie umiem to umówmy się, że tak właśnie jest i nie zaśmiecajmy wątku.
Miłego wieczoruKompletnie nie... Tylko chciałem zwrócić uwagę, że nadmierne gloryfikowanie blokad jest trochę przesadzone... Wydawało by się, że nie posiadając takowych to strach zjechać z czarnego. Tym czasem w większości przypadków spotkanych w terenie mają znacznie mniejsze znaczenie niż np. dobre opony. Ogarnięty kierownik w aucie z dobrymi oponami i zawiechą jest w stanie zajechać naprawdę daleko...
Tego nigdy nie sprawdzałem... od zawsze miałem takie nudne i słabe (czarne)... Raczej poprzestanę na opiniach innych użytkownikówtkocy20 pisze:oraz koloru mostów. Wiadomo, że czerwone są najmocniejsze
RudeBoy pisze:CeloDefi pisze: w zasadzie to zgoda...
jednakże nie należy zapominać że DII to nie tylko te poliftowe.
A w starszych modelach to tak własnie działa
nawet na jakimś "poważnym" portalu typu UK-coś tam, coś tam, jest dokładnie opisana taka procedura
P.S. i stanowczo wypraszam sobie sformułowań typu: "pomotańce".....no![]()
Procedura jest mi znana ale działa tylko w starszych wersjach WABCO.
Masz racje. Użyłem nie właściwego słowa. Zamiast pomotańce powinienem napisać LRy naprawione przez właścicieli poprzez instalacje CDL-a.![]()
Mnie to by urządzał pstryczek na desce TC on/off. Będę zgłębiał temat i nawet mi się zdaję, że ktoś kiedyś na LK pisał, że ma coś takiego.
Wiem o co Ci chodzi, ale to niestety nie toCeloDefi pisze:![]()
![]()
![]()
pamięć moja jest zawodna, ale mam wrażenie że kiedyś widziałem filmik jak gościu (nie wiem czy wyprowadzał CDL-a) ale na pewno coś z nim grzebał i motał go tak że robił jakieś połączenia przy kabelkach biegnących w tunelu....może to jest to czego szukasz
RudeBoy pisze:Wiem o co Ci chodzi, ale to niestety nie toCeloDefi pisze:![]()
![]()
![]()
pamięć moja jest zawodna, ale mam wrażenie że kiedyś widziałem filmik jak gościu (nie wiem czy wyprowadzał CDL-a) ale na pewno coś z nim grzebał i motał go tak że robił jakieś połączenia przy kabelkach biegnących w tunelu....może to jest to czego szukasz![]()
To jest myk aby właśnie kontrola trakcji nie wyłączała się po odpalaniu auta na zapiętym CDL.
Polega to na odcięciu sygnału czujnika CDLa do WABCO.
Szczerze doceniamCeloDefi pisze: a cha....
"a więc" mi się wydawało
niestety moja wiedza w tym zakresie jest niewielka
no cóż nie pomogę...ale chęci były, a to się liczy - prawda...![]()
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości