Czujnik - pompa wtryskowa

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: Cajman » pn sty 02, 2017 1:36 pm

Witam

Pytanie do znających temat elektryki i sterowania w Y60

Patrol y 60 - końcówka produkcji 96-97 - na pompie wtryskowej jest czujnik który odpowiada za wtrysk przy zimnym silniku. Skąd i jak dostaje on sygnał ?? z czujników temperatury w głowicy ?? czy to idzie bezpośrednio czy przez moduł sterujący świecami - ten który znajduje się koło nóg pasażera ??

W czym problem - pompa mimo zagrzania silnika - nie zmniejsza tzw wolnych obrotów. Ale, gdy rozgrzeje się komora silnika temperatura spada. Np potem podczas jazdy gdy zimny pęd powietrza ochłodzi samą pompę w komorze silnika to obroty podnosi - mówię o tzw wolnych obrotach.

Gdzie szukać przyczyny ??

Wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej działa tak jak przedtem, czyli raczej to nie jego wina - tzn czujników w bloku silnika

Czy walną sam moduł na pompie ?? czy jakieś element odpowiadający za jego sterowanie ??
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
sensson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: pn paź 31, 2016 7:34 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: sensson » pn sty 02, 2017 2:40 pm

Jakie masz obroty silnika ? W y60 ssanie masz manualne ? Tzn na linkę ?

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: Cajman » pn sty 02, 2017 2:54 pm

eee - nie to - żadne ssanie
to co masz - tzn podkręcanie gazu pod kierownicą to nie ssanie a ręczny gaz - cięgno na lince - czasami przydające sie np do podniesienia obrotów jak stoisz na zewnatrz

Powiem szczerze że nie widziałem w dieslu jeszcze ssania - jak w fiacie 125 :) - a trochę przejechałem

Przecież na pompie wtryskowej masz czujnik który zmienia kąt wtrysku (czy dawkę) w zależności nagrzania silnika - po to abyś zapalił na zimny i miał tzw wolne obroty
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
sensson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: pn paź 31, 2016 7:34 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: sensson » pn sty 02, 2017 3:27 pm

Pytam bo w Y61 jest przycisk HEAT.

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: Cajman » pn sty 02, 2017 6:35 pm

to też nie jest w dosłownym znaczeniu - ssanie
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: Fiba » pn sty 02, 2017 8:30 pm

Mam taki sam model z tego roku co Ty ale nigdy nie zauważyłem różnicy w wysokości obrotów poza pokrętłem .Jak zapalam to w zimie podciągam obroty by po podgrzaniu silnika skręcam pokrętło i silnik wraca do 850 obrotów.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: Cajman » pn sty 02, 2017 10:26 pm

No właśnie o to chodzi że u mnie nie schodzi dopóki nie ogrzeje się pompa. Nie zagrzeje się cała komora silnika. Stało się to jakiś czas temu, normalnie nie było takiego objawu. Gadałem dzisiaj z "pompiarzem" i stwierdził że to musi być przyczyną że sterownik nie dostaje lub dostaje błędny sygnał od czujnika, lub od innego ustrojstwa który tym steruje.
Nie ma to nic wspólnego z tzw ręcznym gazem - tym który steruje się cięgnem.
Na pompie gdy podwyższa obroty nie podciąga żadnym cięgnem.
Zastanawiam się - bo cała wiązka tych przewodów idzie do sterownika świec - tego który znajduje się koło nóg pasażera - czy nie walnęło coś w tym sterowniku. Najgorsze że on jest inny (podobno) od tych produkowanych do '96 i inny od tych już stosowanych w y61 - czyli raczej kiepsko z dostępem używek - lub znalezieniem jakiegoś wolnego w celu podłączenia na chwilę i sprawdzeniu czy to jego wina .
W całym '97 roku sprzedano w europie raptem c.a. 700 szt. y60 :cry:
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
sensson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: pn paź 31, 2016 7:34 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: sensson » wt sty 03, 2017 11:20 am

Ja bym zaczął od sprawdzenia prądu na listwie świec żarowych, czasu podawania. Jeśli jest ok to wyjąłbym tą puszke i obejżał pod kątem zimych lutów. Z doświadczenia wiem, że należy zaczynać od rzeczy najprostszych.

https://www.olx.pl/oferta/nissan-patrol ... jaPiR.html - zpewne w tym sterowniku masz czujnik o którym mówisz.
Ostatnio zmieniony wt sty 03, 2017 11:53 am przez sensson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: Fiba » wt sty 03, 2017 11:39 am

masz trochę tych sterowników :o
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: miastek » sob sty 07, 2017 12:38 am

@cajman
Mialem silnik z 96r z y60 i nie miał on żadnego dodatkowego czujnika w pompie.
Możesz zrobić zdjęcie elementu o ktorym mówisz.
Co do ssania w dieslu to nie do końca masz rację, popatrz dobrze co przestawia linka od ssania, nie tylko obroty, zmienia delikatnie kąt wtrysku w sensie nie pozwala mu sie ustawić na wersję na ciepło. Mało który pompiarz wie jak to działa. Znam takiego ktory mi to wytłumaczył i nie wszystko zrozumiałem :)21
W starszych modelach np. Sd33t podnosily sie tylko obroty ale w RD28T jest jeszcze jedno ciegno na pompie takie niby luźne ale ono jest sterowane linką od ssania.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: Cajman » śr sty 11, 2017 11:36 pm

wracając do tematu

chodzi mi o ten element - tak jakby słuchawka z którego wychodzą dwa przewody - znajduje się na górze pompy wtryskowej

tu zdjęcie poglądowe - nie mojej pompy ale chodzi o ten sam element

Obrazek

do czego za co odpowiada ten element - skąd pobiera dane - te przewody ??
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: KamiL200 » czw sty 12, 2017 10:07 am

Ten element działa tak samo jak "czujnik położenia przepustnicy" Daje on sygnał do sterowania EGRem i nie ma nic wspólnego z dawką paliwa.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: Fiba » czw sty 12, 2017 10:11 am

to jak EGR zaślepiony to czujnik praktycznie niepotrzebny ?
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: purti » czw sty 12, 2017 11:52 am

Możesz wywalić.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: Cajman » czw sty 12, 2017 12:21 pm

To skąd pompa wie jaka jest temperatura silnika
Przecież tam chyba zmienia się (nie wiem czy dawka czy kąt) w zależności czy silnik zimny czy nagrzany ?
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: KamiL200 » czw sty 12, 2017 1:54 pm

Przyśpieszenie kąta wtrysku realizowane jest zestawem z boku pompy , który współdziała z linką " ssania". Pociągasz za linkę - podnoszone są obroty i przyśpieszony kąt wtrysku.
Pompa nie wie jaka jest temperatura otoczenia ,to kierowca wie i albo pociąga za linkę lub też nie :)21
Inne pompy np z Mitsu czy Tototy mają taki woskowy automat wpięty w układ chłodzenia silnika który na zimnym silniku automatycznie przyśpiesza kąt wtrysku i obroty :)23
Ostatnio zmieniony czw sty 12, 2017 1:58 pm przez KamiL200, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: purti » czw sty 12, 2017 1:58 pm

W RD28T nie widziałem jeszcze żadnej z wielu wariacji urządzenia automatycznie wspomagającego rozruch na zimno -generalnie w pompach Boscha VE można spotkać różne takie gadżety, do których podłączone są węże z układu chłodzącego, lub sygnał elektryczny z czujnika temp. i urządzenie to faktycznie przesuwa kąt wtrysku. W fachowejj literaturze występuje jako ACSD Automatic Cold Start Device ,lub po niemiecku KSB 'Kaltstartbeschleuniger' -jak kto woli. W patrolu kręcisz pokrętłem i zapalasz.

Kamil, jak zwykle mamy synchronizację :)2
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: KamiL200 » czw sty 12, 2017 2:02 pm

purti pisze:Kamil, jak zwykle mamy synchronizację :)2
Widocznie tylko nas "jarają" pompy w "generatorach smogu" :lol:
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: purti » czw sty 12, 2017 2:07 pm

:lol: coś w tym jest ;)

Natomiast tak sobie myślę, że może u Cajmana ktoś dołożył taki "diwajs" i faktycznie ma to automatyczne wspomaganie rozruchu.
@Cajman, wrzuć zdjęcia pompy to popatrzymy.

Grzebiąc w necie natknąłem się na fotkę takiego wspomagacza w RD28 wolnossącym
Obrazek
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: KamiL200 » czw sty 12, 2017 2:19 pm

W zależności od strefy klimatycznej są różne specyfikacje samochodów - tropical , std czy cold spec. Oznacza to inne chłodnice, nagrzewnice, alternatory, pompy wtryskowa itd...To że czegoś jeszcze nie widzieliśmy wcale nie oznacza ,że tego nie ma w innym samochodzie :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: Cajman » czw sty 12, 2017 2:56 pm

Nie, nie mam nic dodatkowego - standardowa pompa

Hmmm - to co może powodować takie objawy - że obroty zależne od nagrzania pampy (komory silnika)??
Obserwuję objawy w różnych warunkach i od jakiegoś czasu i wiem że to jest zależne od temperatury

Aha - podnosząc obroty nie następuje żadne zmiany przy cięgnach i tych ruchomych częściach na zewnątrz pomy.

Kurcza - ma ktoś jakiś manual gdzie jest budowa tej pompy - wraz z rysunkami ??
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: KamiL200 » czw sty 12, 2017 3:56 pm

Cajman pisze:Aha - podnosząc obroty nie następuje żadne zmiany przy cięgnach i tych ruchomych częściach na zewnątrz pompy
Jest tam na dole śrubka regulacyjna. Warto sprawdzić czy regulacja płynnie działa lub jest skręcona na beton...
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: Cajman » czw sty 12, 2017 5:18 pm

ale niby co - śrubka sama się przestawia jak jest zimny a potem skręca jak jest ciepły... potem w czasie jazdy znowu się wychłodzi to podnosi obroty ??
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: purti » czw sty 12, 2017 5:44 pm

Masz oryginalna klime ?
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Czujnik - pompa wtryskowa

Post autor: KamiL200 » czw sty 12, 2017 5:50 pm

Pisałem Cajmanie o lince i cięgnach "ssania"/ przestawiania kąta wtrysku a nie w kontekście falowania obrotów

Twoja pompa może być już zużyta i na ciepło spada ciśnienie w części tłoczącej, a gdy się schłodzi ciśnienie wzrasta - stąd różnice w dawkach, więc i w obrotach...
Purti napisał o klimie. Na pompie powinno być urządzenie podciśnieniowa podnoszące obroty gdy gdy klima się załączy. Gdy go nie masz włączenie klimy obciąża bardziej silnik i obroty spadają...
Ostatnio zmieniony czw sty 12, 2017 5:55 pm przez KamiL200, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości