MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Sylwoo
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: wt sie 22, 2017 12:23 pm
Post
autor: Sylwoo » śr sie 23, 2017 10:06 am
Witam wszystkich!
niedawno zakupilem WJ 4.7 V8 HO i zlapalem bakcyla

- kuzwa jak to pieknie brzmi

Autem bede jezdzil sporadycznie po bezdrozach raczej 95% to bedzie asfalt.
Jednak chcialbym go przygotowac do tych 5% i zaopatrzyc sie w dodatkowy zestaw kol z oponami i do tego zrobic mu lifta miedzy 2 - 3.5 inch ale tak aby komfort jazdy po asfalcie nie ucierpial zbytnio. Wiec tutaj potrzebuje waszej porady.
Mam dylemat czy wchodzic w wymiane sprezyn i amortyzatorow czy tylko zrobic mu lifta na podkladkach.
Znalazlem taki zestaw powiekszony o kilka dodatkow:
https://store.xj-jeep.com/2-lift-jeep-g ... p-851.html
Jezeli polecacie wymiane sprezyn i amortyzatorow to jakie firmy polecacie
Co do felg/opon to rozumiem ze wszystko zalezy od tego na jki lift sie zdecyduje ale mozecie mi doradzic optymalna kombinacje na 2inch i 3 - 3.5 inch
Pozdrawiam
Sylwoo
Ps. prosze o wyrozumialosc

-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » śr sie 23, 2017 2:12 pm
http://allegro.pl/podkladki-pod-sprezyn ... 73729.html
Takie podkładki możesz zamontować i będzie działało na początek.
Opony AT 245/75R16 zakładasz i cieszysz się autem.
W terenie będzie fajnie i na szosie tez będzie dobrze.
Jak sie zajawisz na więcej to możliwości utopienia większej ilości pieniędzy są praktycznie nieograniczone.

Zdrapek i poharatka
-
Sylwoo
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: wt sie 22, 2017 12:23 pm
Post
autor: Sylwoo » śr sie 23, 2017 3:49 pm
s3R pisze: ↑śr sie 23, 2017 2:12 pm
http://allegro.pl/podkladki-pod-sprezyn ... 73729.html
Takie podkładki możesz zamontować i będzie działało na początek.
Opony AT 245/75R16 zakładasz i cieszysz się autem.
W terenie będzie fajnie i na szosie tez będzie dobrze.
Jak sie zajawisz na więcej to możliwości utopienia większej ilości pieniędzy są praktycznie nieograniczone.
Dzieki za porade, podkladki juz zamowione

Jezeli chodzi o felgi to beda raczej stalowe po opony ktore wspomniales to jakie ET brac?
-
MichauT
- jestem tu nowy...

- Posty: 2
- Rejestracja: ndz lip 09, 2017 12:39 pm
Post
autor: MichauT » śr sie 23, 2017 9:14 pm
polecam ET -30
Astonishign
-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » czw sie 24, 2017 6:10 am
Taa -50 od razu bo "Bandycko" musi być

. Odsadzić nie wiele więcej niż fabryka żeby dało się tym jeździć po czarnym i żeby łożyska piast nie cierpiały + nie trzeba będzie zakładać poszerzeń nadkoli. Ten model miewał w serii 245/70 więc jak dasz odsadzenie o 5 lub 10 wieksze to już wystarczy.
Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
ishimo

- Posty: 410
- Rejestracja: śr sty 18, 2012 11:14 am
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ishimo » czw sie 24, 2017 7:52 am
purti pisze: ↑czw sie 24, 2017 6:10 am
Taa -50 od razu bo "Bandycko" musi być

. Odsadzić nie wiele więcej niż fabryka żeby dało się tym jeździć po czarnym i żeby łożyska piast nie cierpiały + nie trzeba będzie zakładać poszerzeń nadkoli. Ten model miewał w serii 245/70 więc jak dasz odsadzenie o 5 lub 10 wieksze to już wystarczy.
Słuchaj Purtiego dobrze gada i jak chcesz zrobić porządnie samochód nie drutuj go na podkładkach, temat był poruszany 1852920 razy na wszystkich forach off road. Załóż nowy komplety zawias, jakiej firmy Twoja sprawa ja mogę Ci polecić bo miałem lovellsa, a odradzić ironmana ale to moja opinia tylko. Kup koła z ET bez przesady, wymień wszystkie rozwalone gumki i końcówki i dopiero będziesz cieszył się jazdą, druciarstwo na podkładkach itp i wiecznie będzie coś nie tak...

4x4 SZCZECIN
Nissan Patrol GR Y61 RB25DET NEO
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » czw sie 24, 2017 8:01 am
Dopiero po wymianie sprężyn i amorów na konkretne to auto zaczyna się prowadzić. Podkładki są do dupy...

-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » czw sie 24, 2017 8:32 am
Wiadomo że nowy zawias będzie robił lepiej.
Pytanie czy jest sens inwestować 3 koła w zawias który za chwile mu sie znudzi
A podkładki odsprzeda za 200 i kupi to co chce.
Chyba że młodzieńczy zapał się skończy i fura wyląduje na olx bo trzeba było zainwestować $$$$ w coś tam w peepie bo się zjebało a w passeratti takiej drogiej części nie było nawet w serwisie.
Zdrapek i poharatka
-
piotrck
-

- Posty: 14780
- Rejestracja: pt wrz 16, 2011 11:04 am
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: piotrck » czw sie 24, 2017 8:59 am
s3R pisze: ↑czw sie 24, 2017 8:32 am
coś tam w peepie bo się zjebało a w passeratti takiej drogiej części nie było nawet w serwisie.

-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » czw sie 24, 2017 9:47 am
s3R pisze: ↑czw sie 24, 2017 8:32 am
Wiadomo że nowy zawias będzie robił lepiej.
Pytanie czy jest sens inwestować 3 koła w zawias który za chwile mu sie znudzi
A podkładki odsprzeda za 200 i kupi to co chce.
Rozpatrując w kategoriach sensowności w kategoriach ekonomicznych... to nie powinien nawet się zbliżać do tego Jeepa nie mówiąc o kupowaniu
Na oryginalnym, sklepanym zawieszeniu podniesionym na podkładkach to ten Jeep na zakrętach będzie się podpierał lusterkami żeby się nie przewrócić

-
Sylwoo
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: wt sie 22, 2017 12:23 pm
Post
autor: Sylwoo » czw sie 24, 2017 11:33 am
Dzieki wszystkim za porady. W kwestiach wiedzy o 4x4 jest kiepsko ale powoli zdobywam wiedze.
Cale moje zycie to roznej masci motocykle od kilku lat tylko cruisery i choppery i wylacznie V2 z racji wieku i zainteresowan
Nie wiem dlaczego co niektorzy zakladaja ze jestem mlodzieniec

ale dzieki!
Z jednej strony nie jestem pewny czy 4x4 podziela moja motocyklowa pasje wiec nie chce pakowac tys zl w cos co moze sie okazac niewypalem.
Obecnie mam zalozene OEM felgi z ET50 plus poprzedni wlasciciel zalozyl dystanse ale jeszcze braklo czasu aby zobaczyc jakie dokladnie.
Czyli proponujecie poszukac stalowych felg w granicach ET30-20?
Ostatnio zmieniony czw sie 24, 2017 3:01 pm przez
Sylwoo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Sylwoo
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: wt sie 22, 2017 12:23 pm
Post
autor: Sylwoo » czw sie 24, 2017 11:37 am
Adamo pisze: ↑czw sie 24, 2017 9:47 am
s3R pisze: ↑czw sie 24, 2017 8:32 am
Wiadomo że nowy zawias będzie robił lepiej.
Pytanie czy jest sens inwestować 3 koła w zawias który za chwile mu sie znudzi
A podkładki odsprzeda za 200 i kupi to co chce.
Rozpatrując w kategoriach sensowności w kategoriach ekonomicznych... to nie powinien nawet się zbliżać do tego Jeepa nie mówiąc o kupowaniu
Na oryginalnym, sklepanym zawieszeniu podniesionym na podkładkach to ten Jeep na zakrętach będzie się podpierał lusterkami żeby się nie przewrócić
Ekonomicznie dobrze stoje, Jeep kosztowal 1/4 tego co moje obecne V2 wiec jest dobrze

-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » czw sie 24, 2017 1:11 pm
No to jak pisałem możliwości jest dużo.
Żeby było całkiem fajnie to sprężyny nowe + 2' , amory + 2' , podkładka pod sierżanta, i opony w rozmiarze o którym pisałem.
Felgi licujące koło z błotnikiem to np 16x8 5x127 ET+20.
Można dać mocniejszy Stabilizator z tyłu żeby się tak nie bujał i poliuretan do panharda.
Do tego zweryfikować luzy na przekładni kierowniczej i całe zawieszenie. ( tuleje na sierżancie i dolnych wahaczach nie żyją zbyt długo).
Ale jeżeli masz dobre amory to na początek wsadzenie podkładek tez da trochę frajdy

Zdrapek i poharatka
-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » czw sie 24, 2017 1:17 pm
Adamo pisze: ↑czw sie 24, 2017 9:47 am
Jeep na zakrętach będzie się podpierał lusterkami żeby się nie przewrócić
Oj tam. Amerykon on jest nie ? Musi sie bujać
W tym co teraz kupiłem są jeszcze oryginalne amory już robiące raczej za pompki.... trzeba ćwiczyć psychikę
Oczywiście jak tylko pakiet startowy zaliczy to dostanie nowe ale na razie płynie jak statek.
Zdrapek i poharatka
-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » pt sie 25, 2017 6:21 am
Należy napomnieć, ze zawieszenie pipów jest bardzo wrażliwe na lift. Tzn. w momencie podnoszenia zawieszenia zmienia się kąt pracy dolnych wahaczy z poziomego na wahacz ustawiony pod pewnym kątem. Przez to wszystkie uderzenia mostu, czyli najechanie na poprzeczna nierówność, lub wpadnięcie w dziurę, są przenoszone na budę. Skutkuje to znacznym pogorszeniem komfortu jazdy - więc jeżeli auto faktycznie większość czasu ma spędzać na asfalcie to lepiej zostawić fabryczną wysokość zawieszenia lub założyć obniżenia wahaczy, gięte wahacze itp.
Problem jest bardzo ładnie zobrazowany na tej stronie ->
http://jeep.avtograd.ru/cherokee/chassi ... ng/lca.htm. Oczywiście większość ludzi to olewa, jednakże w każdym z moich pipów odczuwałem skutek wsadzenia podkładek na pokonywanie poprzeczynch nierówności.
Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pt sie 25, 2017 11:06 am
Sylwoo pisze: ↑czw sie 24, 2017 11:37 am
Adamo pisze: ↑czw sie 24, 2017 9:47 am
s3R pisze: ↑czw sie 24, 2017 8:32 am
Wiadomo że nowy zawias będzie robił lepiej.
Pytanie czy jest sens inwestować 3 koła w zawias który za chwile mu sie znudzi
A podkładki odsprzeda za 200 i kupi to co chce.
Rozpatrując w kategoriach sensowności w kategoriach ekonomicznych... to nie powinien nawet się zbliżać do tego Jeepa nie mówiąc o kupowaniu
Na oryginalnym, sklepanym zawieszeniu podniesionym na podkładkach to ten Jeep na zakrętach będzie się podpierał lusterkami żeby się nie przewrócić
Ekonomicznie dobrze stoje, Jeep kosztowal 1/4 tego co moje obecne V2 wiec jest dobrze
Nie chodzi o to jak stoisz ekonomicznie... niezależnie od tego jeżdżenie Jeepem nie ma ekonomicznego uzasadnienia i jest to fanaberia

-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » pt sie 25, 2017 12:52 pm
purti pisze: ↑pt sie 25, 2017 6:21 am
Należy napomnieć, ze zawieszenie pipów jest bardzo wrażliwe na lift. Tzn. w momencie podnoszenia zawieszenia zmienia się kąt pracy dolnych wahaczy z poziomego na wahacz ustawiony pod pewnym kątem. Przez to wszystkie uderzenia mostu, czyli najechanie na poprzeczna nierówność, lub wpadnięcie w dziurę, są przenoszone na budę.
Jasne. Dlatego lift powyżej 3' wiąże się raczej z montowaniem Long Armów.
Oryginalne wahacze są krótsze niż w większości samochodów terenowych ale za to są 4 ( 2 górne i 2 dolne ) i przy np 2 calowym lifcie nie gubi się tak kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Dla 2 cali to nie przesadzajmy z tą utrata komfortu.
Z reguły wiąże się to z wsadzeniem większych opon które jednak inaczej wybierają nierówności niż seryjne koła.
Zdrapek i poharatka
-
Sylwoo
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: wt sie 22, 2017 12:23 pm
Post
autor: Sylwoo » czw wrz 07, 2017 2:26 pm
Dzieki za wszystkie sugestie. Ostatnio mialem troche wiecej czasu po zakupie na jezdzenie i Jeep jezdzi jak przeladowana nyska

, buja go i mam wrazenie jakby po wjechaniu na nierownosc tyl i przod zyl wlasnym zyciem. Z tego co juz czytalem to sa tam stabilizatory ktore mocuje sie na przednia i tylna os i ich luz powoduje bujanie. Jutro jade na podnosnik do kolanego mechanika.
Do tego jest pod nim troche wiecej korozji niz myslalem, wiec bede takze chcial zrobic pelna konserwacje.
Co do liftu to chyba podkladki odpuszcze i zakupie mu 3" lifta. Niestety tutaj na miesjcu ciezko z jakims ogarnietym mechanikiem wiec nie wiem czy nie bedzie taniej i bezpieczniej zawiezc go do Polski i zrobic wszystko w ogarnietym warsztacie. Mozecie doradzic warsztat ktory zna sie na jeppa i ich przerobkach?? Najlepiej okolice Krakowa?
-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » czw wrz 07, 2017 10:01 pm
A przegląd auta robiłeś ?
Może warto podjechać na stację diagnostyczną np i sprawdzić stan amorów ?
Tuleje sierżanta pewnie padnięte.
Na stabilizatory możesz sobie polibusze założyć.
Choć jak chcesz żeby była jakaś drastyczna zmiana to faktycznie nowe sprężyny i amory warto dać.
W krakowie masz ze 3 warsztaty które się w peepach specjalizują więc wygooglasz bez problemu.
Zdrapek i poharatka
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pt wrz 08, 2017 7:59 am
Sylwoo pisze: ↑czw wrz 07, 2017 2:26 pm
Co do liftu to chyba podkladki odpuszcze i zakupie mu 3" lifta.
3" są bez sensu w porównaniu z 2"

Dużo więcej rzeczy do zrobienia, dużo większe koszty... a w terenie będzie jechało tak samo

, a na drodze gorzej...
-
Sylwoo
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: wt sie 22, 2017 12:23 pm
Post
autor: Sylwoo » pt wrz 08, 2017 12:47 pm
Juz po przegladnieciu zawieszenia, wszystkie gumki, tuleje do wymiany, drazeki kierownicze takze.
Do tego po wyjechaniu od mechesa zaczela mi sie swiecic kontrolka engine check, troche to dziwne bo wczesniej tego nie mailem, po sprawdzeniu wyskoczyl blad P0700 co wskazuje na czujnik input od skrzyni biegow ale pisali ludzie ze lepiej podlaczyc go pod kompa u Jeepa i dokladnie sparwdzic wiec wizyta umowiona na 25 wrzesnia.
-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » pt wrz 08, 2017 2:25 pm
No to nie dziwota że lata po drodze.
U raffików na pewno mają kompa odpowiedniego

Zdrapek i poharatka
-
Sylwoo
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: wt sie 22, 2017 12:23 pm
Post
autor: Sylwoo » sob wrz 09, 2017 10:22 am
Adamo pisze: ↑pt wrz 08, 2017 7:59 am
Sylwoo pisze: ↑czw wrz 07, 2017 2:26 pm
Co do liftu to chyba podkladki odpuszcze i zakupie mu 3" lifta.
3" są bez sensu w porównaniu z 2"

Dużo więcej rzeczy do zrobienia, dużo większe koszty... a w terenie będzie jechało tak samo

, a na drodze gorzej...
No to juz sam nie wiem, czesc ludzi sugeruje 3" lift jako idealny. Nie tylko zalezy mi na wlasciwosciach jezdnych ale takze na wygladzie

.
Z tego co widzialem komplet do liftu 2" sprezyn i amorow firmy Lovells to koszt okolo 2800zl i rozumiem ze przy takim lifcie nie trzeba grzebac przy polozeniu walu, ani wachaczach tylko wymienic i cieszyc sie z jazdy?.
Co do kol i felg to chcialbym wlozyc mu takie kolka
http://www.ebay.co.uk/itm/265-75-16-MAX ... 0005.m1851
tylko pytanie czy wejda pod lifta 2" czy trzeba bedzie zwiekszyc lifta na 3"?.
-
Sylwoo
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: wt sie 22, 2017 12:23 pm
Post
autor: Sylwoo » sob wrz 09, 2017 2:20 pm
s3R pisze: ↑pt wrz 08, 2017 2:25 pm
No to nie dziwota że lata po drodze.
U raffików na pewno mają kompa odpowiedniego
Wyslalem im maila odnosnie czesci. Niesty raczej nie pojade do Polski Jeppem bo nie wiem czy by sie po drodze z Uk do PL nie rozkraczyl wiec bede musial to zrobic na miesjcu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości