No jasne, przecież światła zjadają 30% mocy silnika, alternator masz mocy 20kW obciążony nimi na maksa, to wyłączenie da tyle oszczędności
@jradek
Nie są zabronione. Te homologowane, ze znaczkiem. Przeczytaj załącznik do ustawy o warunkach technicznych pojazdów, fajna lektura.
Długie można było [ze 2 lata na zad studiowałem temat] mieć maks 4 na aucie, w tym dwa masz już ze zwykłych lamp.
Jak ktoś ma na dachu rządek 10 halogenów, na przegląd zakłada na nie zaślepki takie plastikowe, odpina sterowanie od długich, i ciśnie kit że to robocze zasłonięte - i nie ma problemu. Lub nie ciśnie kitu i też nie ma problemu, zależy jaki przegląd.
Nie przeszkadza to zupełnie temu, że ciężarówki mają po 8-10 takich na dachu, na drodze nic, a na np. zlotach potrafią inspektory wręczyć takiemu do rak własnych nagrodę za naj-cośtam auto. Więc przepis przepisem, jest martwy wykorzystywany tylko jak się trzeba czepić.
Do tego masz w tym załączniku ustawy rozpisane gdzie można lampy różne umieścić - szerokości, wysokości, itp
