Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
Moderator: Mroczny
Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
Jak w tytule, spala ok 1 ltr/1000 km przebiegu, olej 10W40.
Poza tym nie ma żadnych niepokojących objawów, żadnych wycieków, dymienia, silnik normalnie pracuje...
W serwisie powiedzieli, że to może się kończyć turbosprężarka, ale od regeneracji ma tylko 35 tys km przebiegu...
sprawdziłem, co jest w przewodzie powietrza między turbo a intercoolerem, ale specjalnie jakoś oleju tam nie było, oczywiście z zewnątrz intercoolera też nic nie widać... Rozumiem, że jeszcze opcją byłoby wywalanie oleju z turbo do kolektora i wydechu? no ale chyba by coś było widać po tym wydechu?
Sam silnik ma przebieg 130 tys km, niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą i uszczelniacze wału silnika, bo tam leciał olej - gumy po nastu latach tak mają nawet przy małym przebiegu...
Ostatnio zwiększyło się zużycie paliwa z ok. 10 do 12 ltr/100 km, ale to może incydent, może z powodu zimna i kilku wyjazdów do lasu?
Nie mam ochoty (i możliwości) wydawać w ciemno kasy na naprawy bez sensownej diagnozy, może znacie jakieś proste metody na diagnozę?
A może po prostu ten typ tak ma?
może wystarczy zmienić rodzaj/producenta oleju?
Nie wiem jaki producent jest teraz u mnie, ale na forum Mitsu Pajero ktoś pisał, że przy tym samym rodzaju oleju 10W40 zmiana producenta z Mobila na Shella dała zbawienny efekt.
Poza tym nie ma żadnych niepokojących objawów, żadnych wycieków, dymienia, silnik normalnie pracuje...
W serwisie powiedzieli, że to może się kończyć turbosprężarka, ale od regeneracji ma tylko 35 tys km przebiegu...
sprawdziłem, co jest w przewodzie powietrza między turbo a intercoolerem, ale specjalnie jakoś oleju tam nie było, oczywiście z zewnątrz intercoolera też nic nie widać... Rozumiem, że jeszcze opcją byłoby wywalanie oleju z turbo do kolektora i wydechu? no ale chyba by coś było widać po tym wydechu?
Sam silnik ma przebieg 130 tys km, niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą i uszczelniacze wału silnika, bo tam leciał olej - gumy po nastu latach tak mają nawet przy małym przebiegu...
Ostatnio zwiększyło się zużycie paliwa z ok. 10 do 12 ltr/100 km, ale to może incydent, może z powodu zimna i kilku wyjazdów do lasu?
Nie mam ochoty (i możliwości) wydawać w ciemno kasy na naprawy bez sensownej diagnozy, może znacie jakieś proste metody na diagnozę?
A może po prostu ten typ tak ma?
może wystarczy zmienić rodzaj/producenta oleju?
Nie wiem jaki producent jest teraz u mnie, ale na forum Mitsu Pajero ktoś pisał, że przy tym samym rodzaju oleju 10W40 zmiana producenta z Mobila na Shella dała zbawienny efekt.
Re: Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
Mi ten motor nie bierze oleum w zadadzie wogole, wiec raczej cos jest jednak nie tak, na liczniku mam 285 tysi.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
a jakie ciśnienie na tłokach? może auto kiedyś zostało przegrzane i pierścienie już nie zbierają?
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
Obecna diagnoza - dymi z odmy, wg mechaników w stopniu wskazującym na zużycie pierścieni 
Powiedzieli, że nie warto robić próby ciśnienia sprężania...
Jako, że użytkownicy Galloperów ponoć dzielą się na tych po remoncie kapitalnym silnika i jeszcze przed, to wychodzi na to, że ja jestem w tej drugiej grupie
Zatem teraz mam pytanie do Was - zanim dojrzeję (zwłaszcza finansowo) do takiego remontu co robić? w sensie jaki olej polecacie?

Powiedzieli, że nie warto robić próby ciśnienia sprężania...
Jako, że użytkownicy Galloperów ponoć dzielą się na tych po remoncie kapitalnym silnika i jeszcze przed, to wychodzi na to, że ja jestem w tej drugiej grupie

Zatem teraz mam pytanie do Was - zanim dojrzeję (zwłaszcza finansowo) do takiego remontu co robić? w sensie jaki olej polecacie?
Re: Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
Ja bym dolewał dopóki rama nie pęknie, potem zezłomował auto.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
Ciekawe podejście, na początek znajdź kogoś kto jednak zmierzy ciśnienie sprężania.
GAZ 69-był
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
Re: Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
OK, dzięki za uwagi, będę drążył temat.
Pozwolę sobie jeszcze zadać głupie pytanie - ten pomiar to na ciepło czy zimno? bo wobec diesli różne opinie słyszałem...
Pozwolę sobie jeszcze zadać głupie pytanie - ten pomiar to na ciepło czy zimno? bo wobec diesli różne opinie słyszałem...
Re: Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
jeżeli 1l/1000km to mieści się w normie dla najnowszych silników , olej wymieniaj co 10k lej na maxa i dolewaj i temat olej
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
Re: Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
No do tego zmierzam, jak pali mniej oleju smarnego niz napedowego to bym olal i jezdzil do padniecia ramy.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
Tylko aby w tym silniku spalanie oleju doszło do takiej wartości to już musi być stan przed wybuchowy. Mój silnik nawet przed remontem nie brał oleju i to mimo jazdy w albańskich upałach, a tuleje były już ostro powycierane.
GAZ 69-był
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
Re: Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
Zatem mam wyniki pomiaru kompresji: 1,5; 30; 35; 35
pozostaje mi zadać pytanie, na jaką Waszym zdaniem odległość jestem w stanie nim ujechać,
rozważam remont silnika gdzieś dalej od warszawskich cen robocizny
A może ktoś ma dla mnie jakiś alternatywny pomysł?

pozostaje mi zadać pytanie, na jaką Waszym zdaniem odległość jestem w stanie nim ujechać,
rozważam remont silnika gdzieś dalej od warszawskich cen robocizny

A może ktoś ma dla mnie jakiś alternatywny pomysł?
Re: Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
Poszukaj namiarów na warsztat jednak poza miastem - z pewnością będzie taniej.
Jak daleko ujedziesz ? Teraz to już nie ma znaczenia - ile się da
Spokojnie do warsztatu dojedzie.
Dziura w tłoku albo wypalone zawory/gniazda na pierwszym znaczy wtryskiwacz się wysrał.
Jak daleko ujedziesz ? Teraz to już nie ma znaczenia - ile się da

Dziura w tłoku albo wypalone zawory/gniazda na pierwszym znaczy wtryskiwacz się wysrał.
Re: Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
Spytac mojego mechanika?Michal74 pisze: ↑czw lut 22, 2018 4:24 pmZatem mam wyniki pomiaru kompresji: 1,5; 30; 35; 35![]()
pozostaje mi zadać pytanie, na jaką Waszym zdaniem odległość jestem w stanie nim ujechać,
rozważam remont silnika gdzieś dalej od warszawskich cen robocizny![]()
A może ktoś ma dla mnie jakiś alternatywny pomysł?
Ok Grodzisk Maz.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Galloper 2,5 TDi duże zużycie oleju
Pozwalam sobie odgrzać mój temat, bo historia ostatecznie ma pomyślny finał a może coś komuś w przyszłości pomóc.
Zatem skończyło się remontem kapitalnym silnika, sprawa się ciągnęła, bo widząc ciśnienie na pierwszym cylindrze (i obaw o konieczny zakres naprawy) szukałem dawcy. Ale nic sensownego nie znalazłem a w międzyczasie (po zdjęciu głowicy) okazało się, że w moim wcale nie ma wielkich strat (wypalonego tłoka itp). Okazało się, że winne są pierścienie, które były ponadnormalnie obciążone z powodu zużytych sworzni tłokowych. Początkowo miały być wymieniane tylko one (no i sworznie) ale okazało się, że silnik był kiedyś już szlifowany na 1/2 pierwszego nadwymiaru i dzisiaj tak po prostu nie da się kupić pierścieni na "połówkę". No więc zrobiono szlif do pierwszego nadwymiaru, co oczywiście przywróciło świetność także gładziom cylindrowym
Zatem skończyło się remontem kapitalnym silnika, sprawa się ciągnęła, bo widząc ciśnienie na pierwszym cylindrze (i obaw o konieczny zakres naprawy) szukałem dawcy. Ale nic sensownego nie znalazłem a w międzyczasie (po zdjęciu głowicy) okazało się, że w moim wcale nie ma wielkich strat (wypalonego tłoka itp). Okazało się, że winne są pierścienie, które były ponadnormalnie obciążone z powodu zużytych sworzni tłokowych. Początkowo miały być wymieniane tylko one (no i sworznie) ale okazało się, że silnik był kiedyś już szlifowany na 1/2 pierwszego nadwymiaru i dzisiaj tak po prostu nie da się kupić pierścieni na "połówkę". No więc zrobiono szlif do pierwszego nadwymiaru, co oczywiście przywróciło świetność także gładziom cylindrowym

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość