Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: ernil » czw sty 04, 2018 10:54 pm

No to jedziemy...

Miałem dzisiaj chwilę, to podskoczyłem do warsztatu.
Zebrało się też trochę obserwacji, zrobione jakieś 300km na oko.
Przy okazji - zalałem ostatnio za 100zł, zrobiłem 160km i jeszcze jest. Cały czas miasto.

Wydech - śmieć. Nie wiem jeszcze, czy łatać, czy też wstawić jakiś custom made - dopytuję właśnie jakiegoś forumowicza z forum subaru, który ogarnia wydechy ile, za ile i czemu tak drogo.

Auto pierwotnie było chyba sprzedane gdzieś na rynek arabski (Dubai? Emiraty? nie wiem jaki tam gdzie jest ruch). Znaczki arabskie na lusterkach, specyficzne wyposażenie, ogranicznik prędkości przy 120km/h (pipczyk). Później pewnie trafiło jakoś do Szwecji. Może po VIN da się coś ustalić.

Początki zgnilizny stwierdzono po dokładnych oględzinach całego auta jedynie na tylnych nadkolach. Jest to pierwsza zgnilizna, nikt tam jeszcze nie dłubał sądząc po oznakach.

Auto jeździło w zajebiście "kurzących się" rejonach (piasek itp?). Kurz, do tego taki dziwny, właśnie taki piaszczysty, jest dosłownie wszędzie w aucie, za każdym plastikiem, wewnątrz wszystkiego, gdzie kurz może się dostać i przylepić. Jak go zostawię, to na pewno rozbiorę na lato cały środek (i tak to w sumie miałem zrobić, bo robię tak z prostymi autami zawsze) i każdy element pójdzie pod karcher z gorącą wodą i dimmerem.

Heble oczywiście do zrobienia, zaciski się ruszają, ale ogólnie wsio zastane tam. Jeszcze nie wiem, czy na razie to rozruszam/przetoczę/wypiaskuję itp. i pozostawię w serii do lata, czy też od razu wsadzę tam jakiś zestaw z STI. Zadecyduję po rozebraniu tego.

Nie działa wsteczne światło - zdiagnozowany uwalony czujnik na skrzyni. Zamówione.

Lewarek lata luźno - przypadłość subaraków - wysrane plastiki w krzyżaku. Zamówię na dniach, nie przeszkadza jakoś specjalnie. Umiem trafiać biegami bez tego.

Przeciwmgielne w zderzaku przednim są jakieś takie przymęczone, ciężko je wyregulować. Przyglądnę się im, ale i tak planowałem wsadzać tam jakieś dalekosiężne, więc nie wiem, czy będę się spuszczał, by je odratować. Nie wyglądają na "dzwonione", pewnie je trzeba rozebrać i przesmarować. Obczaję.

Klimatyzacja nie działała. Brak czynnika. Po sprawdzeniu szczelności: podciśnienie spadało w oczach, więc azot. Przy 15 barach szczelne, przy 5 barach... syk psik. Oring przy sprężarce. Czas wymiany - 3 minuty. Czynnik nabity, klima śmiga.

Wymieniłem wycieraczki przód + tył. Nie działa silniczek spryskiwacza przedniej szyby, ktoś przełożył wężyki i teraz nie działa tylna, a przednia robi po aktywacji sprysku tylnej. Silniczki tanie i dostępne nowe - zaraz będę zamawiał.

Leje się olej spodem (kapie w sensie) nie patrzyłem skąd, ciężko ocenić, bo góra silnika też zachlapana spod oringa wspomagania itp, podejrzewam, że z wyjścia na wałek skrzyni. Sprzęgło mi się nie podoba, więc pewnie zrzucę i obadam tak czy siak, ale nie wiem czy na szybko. bo ze sprzęgłem nie ma dramatu. Bierze normalnie, ale... Jakieś dziwne jest. Albo coś tam jest zastane na śmierć, albo stare, albo przytarte/nierówne, albo po prostu zjebanane.

Nie działa podświetlenie panelu klimy - żaróweczki jak mniemam. W poprzednim moim też wymieniałem. W S40 też. Chyba tylko Voyager był pod tym względem nieśmiertelny, mimo miliona kilometrów.

Limiter prędkości wypiąłem oczywiście. W imię zasad :)21

Nie robi tempomat nadal. Nie grzebałem jeszcze głębiej. Jest to najbardziej skomplikowany układ w tym aucie, niemniej nadal prostszy pięć razy niż sterowanie szybą kierowcy w Phaetonie :)21

Sprawdzę jutro, bo chyba będę miał czas.

Auto ma wspaniałość nad wspaniałościami - fabryczne, łatwo dostępne zworki do blinkowania kodów DTC oraz ich kasowania. Cut mjut. Srać na OBD.

Ogólnie - zapomniałem już jak to jest mieć auto, gdzie da się wszędzie wsadzić nie tylko rękę, ale i całą głowę.
Wszystko jest na wierzchu, wszystko jest tam, gdzie myślisz że będzie i widoczne bez odkręcania czegokolwiek. A nawet jak trzeba coś odkręcić, to jest to na trzech śrubkach. Jakie to cudowne :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: czesław&jarząbek » pt sty 05, 2018 7:13 am

nuda.
:)21

daj znać jak przekroczysz już 30k wpierdolone w starego śmiecia za 5k, ok?
"w imię zasad"
:)21

aaa...
nie zapomnij zmienić przedniej szyby. przecież w każdym aucie zmieniasz, nie?
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11900
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: Zbowid » pt sty 05, 2018 7:27 am

I pamiętaj o uprawnieniach kierującego
:)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: Misiek Cypr » pt sty 05, 2018 7:28 am

Po co mu przednia szyba, jak nie ma uprawnien?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
piotrck
 
 
Posty: 14780
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 11:04 am
Lokalizacja: Kielce

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: piotrck » pt sty 05, 2018 7:43 am

Ale ma auto po islamskim męczenniku . Więcej szacunku Panowie..........nie zdajecie sobie sprawy co było wożone w bagażniku.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: czesław&jarząbek » pt sty 05, 2018 7:53 am

trotylowe majty ze zrywką.
allahakbar i...jeb :)21
#noichuj

trocin
Posty: 2246
Rejestracja: sob lut 07, 2009 10:52 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: trocin » pt sty 05, 2018 9:13 am

ernil musisz mieć świetną robotę że masz tyle czasu żeby reanimować takie wozy i zajmować się pierdołami, fajnie...

kiedy gaz ??
P I 2.5 TD '90
R1100GS '99

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: leon zet » pt sty 05, 2018 11:26 am

Gaz jest do zapalniczek :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: ernil » pt sty 05, 2018 12:57 pm

Przednia szyba of kors, że tak, ale to dopiero jak będzie decyzja, że zostaje na dłużej i detailing blacharki się będzie odbywał.

Na razie decyzji nie ma, bo dwoje znajomych mi męczy głowę o odsprzedaż z uwagi na fakt przeprowadzki w miejsca słabo dostępne dla ośki, a i sam się gmatwam. Wolałbym np. parę: celika + terenufka. Ale Pysio nie chce mi sprzedać szewrolety swojej. Tłumaczy to tym, że Rafał nadal nie włożył tam silnika. A Rafał tłumaczy, że nie włożył, bo nie ma czasu. Czyli - nie dogadali się cenowo i teraz jest problem. Pysio myślał, że naprawa wyjdzie dwójkę, Rafał, że dychę plus minus dwójkę. No i jest teraz etap niezręcznego milczenia... :)21

Także tak... Nuda.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: ernil » pt sty 05, 2018 1:19 pm

Zamówiłem właśnie ten krzyżak do wodzika zmiany biegów i silniczek spryskiwaczy.
Cholera, to już będzie w sumie jakieś 400zł zainwestowane... Do 30ooo już niedaleko :)21
Takie mi jeszcze chodzi po głowie: https://www.amazon.com/Viper-211HV-1-Wa ... NXNIW?th=1
Chyba, że ktoś mi poleci jakiś DOBRY produkt w PL. Bo te wszystkie za 80zł to jakieś totalne hawno jest i strach dotykać pilota, żeby się nie rozpadł...
Potrzebuję tylko sterowania. Centralny w aucie jest.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: lbl78 » pt sty 05, 2018 1:22 pm

ernil pisze:
pt sty 05, 2018 1:19 pm
Do 30ooo już niedaleko :)21
it escalated so quickly :)21 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: Łosiu » pt sty 05, 2018 8:20 pm

Zależy co kto od takiego wozu wymaga.
Kupiłem starego forestera SF zeszłej zimy, nalatane ma sporo, wszystko działa (o przepraszam - nie działały spryskiwacze lamp, ale ogarnięte bez kosztowo). Dostał pakiet startowy dla foresterów (czyli poza rozrządem, filtrami i płynami w pakiecie były tylne amory, ze sprężynami i tymi pierdolnikami co się je do buty przykręca, aha i od razu lift 3cm, ze względu na planowany lpg i hak). Dostał po chwili LPG staga na wtryskach barracudy (każdy oddzielnie na możliwie krótkich przewodach), dostał hak. Był na kilku wycieczkach - Litwa, Francja, Andora. Zajebiście uniwersalne i tanie w eksploatacji auto :)2 :D Jakaś tam symboliczna korozja ogarnięta i wymieniona z tyłu belka spinająca wahacze na taką od SG (moja po zdjęciu i omłotkowaniu okazała się rokująca, ale, że już miałem pomalowaną od SG to ją założyłem - różnią się tym, że z SG jest na dystansach odsunięta od podłużnic, ergo mniej gnije :)21 ) ...... i to tyle, w tym tygodniu zrobił już ok 200km poza asfaltem, na blacie 405000km, jak zatłukę zimówki hankooka to dostanie yoko g015 i zapomnę o sezonowych zmianach opon :)21

Obrazek
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: ernil » pt sty 05, 2018 8:29 pm

Forester super furka jak ktoś potrzebuje ultra uniwersalnego auta dla 4 osób :)2
Mamusia ma posiada z siostrami SG właśnie. Niezajebliwe.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: Łosiu » pt sty 05, 2018 8:53 pm

Kurła, skłamał bym. NIE DZIAŁA mi światełko w guziczku od grzania fotela kierowcy, ale samo grzanie funkcjonuje prawidłowo :)21 Na wiosnę się zbiorę i zawory wyreguluje tak dla czystości sumienia 8) Forestera kupiłem jako objaw rozsądku, bo w pewnej chwili miałem w garażu 4ry samochody, a mieszkam tylko z konkubiną :)21 Szkoda mi było pozbywać się Terrana, bo ogarnięte i prawie 10lat ciorane nigdy nie zawiodło, ale są różne inne ale... Jest forek i taki offroad jak robię teraz to nim ogarniam :)21
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: ernil » pt sty 05, 2018 9:01 pm

Właśnie karwa mój nie ma grzanych zydli, ale na szczęście są to zwykłe welury, więc nie jest to zbytnio uciążliwe...
W Gdyni na złomie stoi cały taki outback, tylko że w automacie. Można by z niego pozyskać sporo fantów, ale jak zwykle drugi koniec PL, więc jednak nie :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: Łosiu » pt sty 05, 2018 9:14 pm

Taki Outback nie jest tożsamy w dużym procencie z Legacym? Bo mi się zawszę wydawało, że to taki Legacy dostępny tylko w kombi z liftem i niedostępny z 2.0 8) Taka lipa z gratami do plejad w Waszych stronach? Uff, to ja się cieszę, że w moim byłym mieście wojewódzkim co drugie auto do Subaru. Jest parę miejscówek z gratami tylko do nich, a asortyment mają, bo jak spaliłem sobie ECU :)11 (dwa dni przed wyjazdem do Andory pokonała mnie nadgorliwość, podłączyłem tester, żeby poczytać ewentualne błędy, a tester miał dziabnięty kabelek i poszło po ECU, tak, wiem, mogłem sobie spiąć kostki i wymrygać, ale leniwy jestem), to mieli dokładnie z takim numerem jak moje i zabanglało bez wymiany kompletu z immo :)21
Koszt 150zl :) w tym nowym ECU błędów już nie szukałem 8)
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: ernil » pt sty 05, 2018 9:45 pm

Ałtbek to jest właśnie taki podwyższony Legaś.
Coś jak kroskantri w wolwo, olroud w audi, kroswagon w alfie itp itd...
Nie ma jakichś specjalnych różnic poza zawiasem i jakimiś pierdołami typu lampy przeciwmgielne fi 150mm, zamiast maciupkich.

Weź pod uwagę, że Ty masz nowszy model rocznikowo - do tego jeszcze części jakieś znajdziesz. Do mojego (98 rok) to już szału nie ma.
Na szczęście subaru ma większość części takich samych na przestrzeni wieeeeelu lat.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: ernil » pn sty 08, 2018 11:03 pm

Miałem dzisiaj chwilkę, to wymieniłem czujnik wstecznego i żaróweczki wszelka w podświetleniu panelu "klimatronika" i włącznika tempomatu.
Nuda jak uj.
Zaczyna mnie roznosić... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: ernil » wt sty 09, 2018 10:26 pm

Dzisiaj jest smutny dzień, pożegnaliśmy naszego pierwszego konia... Lans odszedł w nocy na wiecznie zielone pastwisko. Nie jest łatwo żegnać psa. Konia jednak żegnać jest znacznie ciężej...
Szubaraki towarzyszyły jego ostatniej podróży.

Obrazek

Forester oczywiście klapnięty dupą.
Niemniej i tak wydaje mi się, że OBK ma oryginalnie większy prześwit. Aż sobie muszę poszukać gdzieś danych.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: Piasek » śr sty 10, 2018 9:53 am

Konia, zwłoki konia, wieźliście dwoma Subaru...
Czy tylko ja bym chciał zobaczyć foty z tego wydarzenia ?
:D

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: czesław&jarząbek » śr sty 10, 2018 8:40 pm

"...do zlikwidowania jednych zwłok potrzeba 60 świń..."

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
piotrck
 
 
Posty: 14780
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 11:04 am
Lokalizacja: Kielce

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: piotrck » śr sty 10, 2018 8:43 pm

Piasek pisze:
śr sty 10, 2018 9:53 am
Konia, zwłoki konia, wieźliście dwoma Subaru...
Czy tylko ja bym chciał zobaczyć foty z tego wydarzenia ?
:D
Specjalistę odwiedź jak takie rzeczy cię kręcą.
Ernil współczuję.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: jradek » czw sty 11, 2018 6:19 am

Taki szubarak w dieslu to jest duza kupa?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: Pająku » czw sty 11, 2018 6:41 am

Całe szczęście,takich z dieslami nie robili.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Subaru Outback 1998 2.5 N/A, M/T - pamiętnik

Post autor: jradek » czw sty 11, 2018 6:54 am

Ja tak bardziej ogolnie o szuruburu.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości