porady warsztatowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: porady warsztatowe

Post autor: vandall1 » sob wrz 29, 2018 10:59 am

Spoko,12V nie gryzie :lol:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10925
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: goralski » sob wrz 29, 2018 11:54 am

I kontrolka grzania swiec, 2w1 :)21
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: rudypajero.koszalin » sob wrz 29, 2018 1:15 pm

Najnowsza wersja start/stop :lol:
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Blackbear » śr paź 03, 2018 1:19 pm

Pająku pisze:
pt wrz 28, 2018 7:38 pm
Forum wie,Forum się zna,Forum dobrą radę da! :)12
Zaszła potrzeba kupić:
https://allegro.pl/przylbica-spawalnicz ... 10105.html
https://allegro.pl/przylbica-samosciemn ... 11878.html
-Czy wszystkie to to samo mają w środku,tylko malunkami i spoilerami się różnią?
Na Speedglasa,czy coś z ich półki to mi więcej brakuje,niż mam.
Nie są te same, choć wkładka ze szkła organicznego pewnie identyczna. Esab ma dwie regulacje więcej i 4 czujniki zamiast dwóch. Jest lepsiejszy. Miałem Esaba, ale poszedł ze spawarką. Teraz mam tego Lincolna i też daje radę. Jakość wykonania podobna, tylko prostszy.
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Takayuki » śr paź 03, 2018 3:55 pm

Po ok roku mi taka umarła... w sensie jakoś ściemnia, ale po oczach daje że hej...

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Pająku » śr paź 03, 2018 4:39 pm

Mam Szermana V2 -dziewiąty rok i zaczyna brakować prądu w "ściemniaczu". Próbowałem rozbierać,myślę sobie wymienię bateryjkę.Dupa wszystko pozgrzewane,żadnego dojścia do akumulatorka,tylko bateria słoneczna na zewnątrz.Jak jest słońce i na trochę przyłbicę wystawię,żeby się poopalała to później znowu troczę ściemnia.

-Takayuki,o której mówisz?
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Blackbear » śr paź 03, 2018 5:14 pm

Takayuki pisze:
śr paź 03, 2018 3:55 pm
Po ok roku mi taka umarła... w sensie jakoś ściemnia, ale po oczach daje że hej...
Przylbica ma baterię i kolektor słoneczny. Jeśli często leży nieużywana i w ciemnym garażu to sie rozładowuje.
Esabowska napirzała mi kilka lat w działalności. Zaczęło się tak dziac jak piszesz jak przestała zarabiać i leżała w garażu, użyta trzy razy w roku.
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Takayuki » śr paź 03, 2018 7:17 pm

Wymieniana bateria, kilka dni na słońcu też testowane. Trudno. Speedglas na licie dla mikołaja.

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Pająku » śr paź 03, 2018 7:38 pm

Właśnie ciągle myślę,oczy mam 2 i nie odrastają :roll: Na starość czasem taniość może się mścić.

Coś o tym modelu ktoś... coś...?
Speedglas 9100
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Takayuki » śr paź 03, 2018 10:04 pm

Chyba tak.
Kiedyś Patryka wypytywałem, wychodziło coś pod 1.5 koła lub połowę za używkę.

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Pająku » pt paź 12, 2018 6:38 pm

Kupiłem Speedglas`a ,ale ta też fajna:
https://www.youtube.com/watch?v=r4L-EZMxPrA
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Takayuki » pt paź 12, 2018 8:18 pm

Musi być w niej przyjemnie, tak ciepło :)21
Jak wrażenia ze Speedglasa?

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Pająku » pt paź 12, 2018 8:36 pm

Takayuki pisze:
pt paź 12, 2018 8:18 pm
Jak wrażenia ze Speedglasa?
Stoi na stole i się napatrzam na niego. :)21
Może jutro użyję,syna kolega urwał nóżki w Motorynce.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Pająku » śr paź 17, 2018 6:37 pm

Mroczny pisze:
pn wrz 03, 2018 2:55 pm
wlepię Wam jutro fotę mojego zakupu
:)21

będziecie zazdrościć
Jutro już było. :)21

Fajne złomowisko. https://www.youtube.com/watch?v=Q_UgZZGKSHA
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: porady warsztatowe

Post autor: Mroczny » śr paź 17, 2018 8:40 pm

proszę:

Obrazek

Obrazek

11 netto
można brać

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: jarekstryszawa » śr paź 17, 2018 8:44 pm

Solidne żelazo!
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Pająku » śr paź 17, 2018 8:51 pm

Ładna :)22
Znajomy chyba z tej samej firmy ma jakąś starą CNC.Do dooopy tylko śrubki w niej -wszystko calowe (ostatnio jakieś kupowałem do niej). Niby M6,ale wychodziło coś koło 5,7coś mm.,przy tej samej średnicy były 2 różne ilości zwojów gwintu/cal i klucze imbusowe też calowe do tego,bo metryczne tylko prawie pasują.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Takayuki » śr paź 17, 2018 9:44 pm

Uroczy klocek :)2 :)2
Gwinty calowe tak :)21
Silniki krajowe Andorii na licencji Leylanda mają wszystko w calach, a weź :)21
Miks calowego z radosną krajową twórczością gdzie ktoś na chama szpilki metryczne powkręca...

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Pająku » czw paź 18, 2018 5:42 am

Takayuki,znam temat od podszewki.Miałem SW266 w rumuńskiej koparce.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: porady warsztatowe

Post autor: Mroczny » czw paź 18, 2018 6:28 am

jarekstryszawa pisze:
śr paź 17, 2018 8:44 pm
Solidne żelazo!
tak

pracuje cicho i precyzyjnie

niestety - za mały zakres pracy wrzeciona dla mnie

skończy się na nowym chińczyku

zbieram informacje o tym produkcie: https://allegro.pl/profesjonalna-frezar ... 6af5238515

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Pająku » czw paź 18, 2018 5:39 pm

Mroku,a za frezarką na zdjęciu co stoi? WMW BK 32,czy nasza CHOFUM? Mi czasami brakuje stożka MK4,ale kupiłem redukcję z3 na 4. :)21
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: porady warsztatowe

Post autor: Błażej » czw paź 18, 2018 9:35 pm

U mnie w mieście na złomie też bywają podobne skarby. Jakiś czas temu leżały na hałdzie wszelkiej maści tokarki, frezarki, wiertarki (właściwie wiertary) kolumnowe. W tej chwili stoi jakaś linia, czy robot spawalniczy, kilka już pociętych robotów przemysłowych, resztki rosomaka. Stan rozkładu różny. Czasem całe, czasem już połamane.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: porady warsztatowe

Post autor: Mroczny » pt paź 19, 2018 7:08 am

Pająku pisze:
czw paź 18, 2018 5:39 pm
Mroku,a za frezarką na zdjęciu co stoi? WMW BK 32,czy nasza CHOFUM? Mi czasami brakuje stożka MK4,ale kupiłem redukcję z3 na 4. :)21
nie mam pojęcia
klamor jakiś ostatni więc nie wgłebiałem się

mam podobne - sprzedam za 2 klocki
:)21

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Takayuki » pt paź 19, 2018 10:45 am

Błażej pisze:
czw paź 18, 2018 9:35 pm
U mnie w mieście na złomie też bywają podobne skarby. Jakiś czas temu leżały na hałdzie wszelkiej maści tokarki, frezarki, wiertarki (właściwie wiertary) kolumnowe. W tej chwili stoi jakaś linia, czy robot spawalniczy, kilka już pociętych robotów przemysłowych, resztki rosomaka. Stan rozkładu różny. Czasem całe, czasem już połamane.
Bawisz się w demontaż i handel tym? Czy tylko nas podenerwować chcesz? :)21 :wink:
Szukam wrzeciennika od jakiejś małej tokarki, w robotach są fajne przekładnie falowe i serwa, wszelkie osie i stoły od frezarek zawsze w cenie, itp itd :D

Pająku pisze:
czw paź 18, 2018 5:42 am
Takayuki,znam temat od podszewki.Miałem SW266 w rumuńskiej koparce.
A ić... wczoraj robiliśmy kolektor wodny w SW680 w ł-34, płyn wyżarł aluminium... jakieś ciućmoki co kiedyś silnik robili zamiast śrub calowych wkręcili dwie szpilki metryczne i na to nakrętki calowe :)21 I zamiast ładnie temat ogarnąć czas operacyjny się zrobił +5 godzin... bo trzeba było cały bok silnika rozebrać. Zamordować tylko.

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: porady warsztatowe

Post autor: Błażej » pt paź 19, 2018 9:46 pm

Takayuki nie znam się na tym i nie handluję. Ale widziałem stare, masywne maszyny rzucone na hałdę z kontenera. Część była cała. Część nie przetrwała transportu i przeładunku w całości. Pewnie dałoby się niektóre z nich wyremontować. Ostatnio było kilkanaście dużych ogrzewań typu sirocco (made in ddr) i webasto w różnym stanie. Podejrzewam, że chętny złożyłby sprawne. Spokojnie ogrzałoby to garaż, a nawet warsztat. Była jakaś skrzynia rozdzielcza z jakiejś sporej terenówki. Kiedyś pisałem, że stoi kompletne podwozie od samuraja. Bywają pocięte wagony, pociągi. No jest tego sporo, bo to centralna składnica sporej firmy.
Na innym składowisku swojego czasu było masę osprzętu z Hydralu. Firma albo zwijała jakiś wydział, albo robiła modernizację. Dużo dziwów było. Jakieś komory badawcze, które można było spokojnie wykorzystać jako komory do piaskowania, stanowiska pomiarowe z miliardami rurek i zaworów, kompletne "komputery" pracujące jeszcze na taśmach perforowanych.
Ja kiedyś za darmoszkę dostałem "jakiś dziwaczny agregat". Bo nie dawał 220/230V, tylko 12 i 16. No i nie działał. I jak chcę, to niech sobie biorę. Wziąłem. Po poszukiwaniach okazało się, że zostałem obdarowany dokładnie taką zabawką
http://pa0pzd.com/army-navy/german-army-navy/gl-erz-b/
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ludzie ludziom”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości