Dobra manuala i schematu nie będzie ale jakby ktoś miał w przyszłości problem z flanszą reduktora na przedni wał w Navarze II D40 z lat wcześniejszych do 2014 roku to piszę bo miałem wyciek i okazuje się, że flansze oraz simmeringi są aż 2 rodzaje:
- zwykły z gumowym simmeringiem - starszy typ (obecnie dostępny jest simmering, flansza już nie, chyba że ze szrotu albo z całym reduktorem tylko cholera wie w jakim stanie,
- flansza nowego typu wraz z simmeringiem posiadającym metalowy kołnierz żeby syfu nie zaciągało do środka.
Po odkręceniu wału i zrzuceniu flanszy okazało się, że piasek ją w środku ładnie sfrezował - opcji jest kilka, żeby to ogarnąć: ogarnięty tokarz, lub pisałem wyżej - szukanie używki. Ale okazuje się, że można na spokojnie zamienić ten stary typ na nowy i pasuje idealnie. Tutaj mamy uszczelniacz reduktora:
https://cm4x4.pl/uklad-napedowy/761-usz ... 7s11c.html a tu mamy fajny zamiennik flanszy reduktora:
https://zerd.pl/nissan-navara-d40-04-fl ... 15164.html i to w miarę rozsądnych pieniądzach bo normalnie to od 650 złotych w górę leci. Części tutaj zamykają się w 300 zł + do tego trzeba doliczyć 2 litry oleju do reduktora. Cała operacja wymiany razem z zalaniem oleju to około 2h spokojnego dłubania.
Może się komuś przyda ta wiedza

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było