
gaźnik i wtrysk
Moderator: Albert_N
gaźnik i wtrysk
Mój stary silnik gaźnikowy powoli sie kończy. Szukam więc czegoś zastępczego i znalazłem w dobrej cenie, tylko wtryskowca. Co muszę z nim zrobić, żeby wsadzić do mojego i żeby dalej jeździć na gaźniku? Głowicy w całości nie przerzucę z mojego do tamtego? Nie rozbierałem jeszcze wtryskowca, wiec nie wiem co i jak, a chciałbym wiedziec na co sie przygotować. 

Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Robilem niedawno przekladke w druga strone tj zakladalem wtrysk na gaznikowy motor wszystko pasuje przezucisz sobie swoj kolektor z gazniorem, swoja pompe mechaniczna swoj aparat, kol.wydechowy jak lubisz najwyzej zostawisz sonde lambda i nie podlaczysz. aha i bym zapomnial- swoj dekiel zaworow bo rurki ma inaczej. godzina roboty.
Nie musisz montować elektrycznej pompy paliwa. W głowicy powinien być zaślepiony otwór na mechaniczną pompę. A jeśli Twoja głowica jest w dobrym stanie to też możesz ją w całości przerzucić.rort_ pisze:Dowiedziałem sie tyle: zakładaj elektryczną pompę paliwa, przekładaj kolektror z gaźnikiem i śmigaj. Coś jeszcze? Jak z aparatem zapłonowym?
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Nie widziałem jeszcze tego silnika. Jak będzie zaślepka na pompę, to wewalę swoją. A jak z pojemnością i sprężaniem? Jak do wtryskowca wrzucę swoją głowicę to da to drady? Bo pojemność niby inna... Tzn średnicaxskok tłoka taka sama (strona Daniela), ale pojemność inna i sprężanie też... Chyba. Bo moja głowica po kapitalce, to szkoda jej troszkę. Coś źle skumałem??Adam.Ż pisze:Nie musisz montować elektrycznej pompy paliwa. W głowicy powinien być zaślepiony otwór na mechaniczną pompę. A jeśli Twoja głowica jest w dobrym stanie to też możesz ją w całości przerzucić.rort_ pisze:Dowiedziałem sie tyle: zakładaj elektryczną pompę paliwa, przekładaj kolektror z gaźnikiem i śmigaj. Coś jeszcze? Jak z aparatem zapłonowym?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
helo Piotrek pisze sie
CO DO ELEKTRYCZNEJ POMPY; chcesz zeby benzyna z wydechu kapala? musisz miec mechaniczna od gaznika miejsce pod zaslepka jest. pompa od wtrysku ma duza wydajnosc cisnienie 4-4.5bara a mechaniczna ok 0.2-0.4bara . elektryczna jak przydusi tu zaworek i plywaczek nie dadza rady tego utrzymac. sprawdzone 


No ale mówią, że to ma być elektryczna NISKOCIŚNIENIOWA. Powrót i tak trzeba jakoś rozwiązać, co nie? Jak przekręcę kluczyk w stacyjce, to ona już będzie kręcić? Moje pytanie: czy mogę moją głowicę wrzucić na tamten silnik, gdyby się okazało, że zaślepki nie ma? Czy nie ma takiej opcji, żeby jej nie było?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Moje wszystkie pomysly i zmoty w roznych autach z elektr pompa i gaznikiem w najlepszym razie konczyly sie 1000 malych problemow jak np brak mocy za duzo/malo paliwa zalewanie przelewanie wymiana zaworka itp duzo sie stoi malo jedzie. Moze sa glowice bez miejsca na pompe nie jestem znawca ale dotad wszedzie bylo. ZA TO Z PEWNOSCIA MOZESZ ZALOZYC SWOJA I PRZYPASUJE a z ta pompa niskocisnieniowa to naprawde sobie daruj.
Wtrysk się szybciej na obroty wkręca i ma niby ciut więcej mocy ale za to ma słabszego "doła" i więcej elektroniki.+MaRciN+ pisze:a przyokazji ja sie dorzuce... co lepiej wsadzicwtrysk czy gaznik..
bo wiadomo ze wtrysk ma wiecej mocy ale i wiecej kabli elektronika itp.. a
Gaźnik się wolniej wkręca, może mieć problemy z paliwem na przechyłach ale za to ma o wiele lepszy dół i sporo mniej elektroniki.
Ja osobiście mam gaźnik i nie mam zamiaru zmieniać go na wtrysk.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Ja w seryjnym mam blok silnika z wtrysku a głowicę z gaźnikowca i chodzi. Problemów nie zauważyłem.rort_ pisze:Nie widziałem jeszcze tego silnika. Jak będzie zaślepka na pompę, to wewalę swoją. A jak z pojemnością i sprężaniem? Jak do wtryskowca wrzucę swoją głowicę to da to drady? Bo pojemność niby inna... Tzn średnicaxskok tłoka taka sama (strona Daniela), ale pojemność inna i sprężanie też... Chyba. Bo moja głowica po kapitalce, to szkoda jej troszkę. Coś źle skumałem??Adam.Ż pisze:Nie musisz montować elektrycznej pompy paliwa. W głowicy powinien być zaślepiony otwór na mechaniczną pompę. A jeśli Twoja głowica jest w dobrym stanie to też możesz ją w całości przerzucić.rort_ pisze:Dowiedziałem sie tyle: zakładaj elektryczną pompę paliwa, przekładaj kolektror z gaźnikiem i śmigaj. Coś jeszcze? Jak z aparatem zapłonowym?
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
no to pewnie zakupie gaznik i go troszke zmodyfikuje dziekiAdam.Ż pisze:Wtrysk się szybciej na obroty wkręca i ma niby ciut więcej mocy ale za to ma słabszego "doła" i więcej elektroniki.+MaRciN+ pisze:a przyokazji ja sie dorzuce... co lepiej wsadzicwtrysk czy gaznik..
bo wiadomo ze wtrysk ma wiecej mocy ale i wiecej kabli elektronika itp.. a
Gaźnik się wolniej wkręca, może mieć problemy z paliwem na przechyłach ale za to ma o wiele lepszy dół i sporo mniej elektroniki.
Ja osobiście mam gaźnik i nie mam zamiaru zmieniać go na wtrysk.
Jeep WK 4.7 v8
Przekładka dobiega końca. 'Przy okazji' doszło łożysko oporowe i to malutkie podporowe z koła zamachowego. Wyszło też na jaw, że G13A (mój stary silnik) różni się od G13B mocowaniem rozrusznika. W moim jest większy, a ten nowy blok ma mocowanie pod ten mniejszy (czytałem kiedyś, że stosowano dwa rodzaje rozruszników). Kątówka w ruch i wszystko pasuje (aczkolwiek pozbawiłem się chyba możliwości założenia kiedyś-tam tego mniejszego). Dodatkowo trzeba było zmienić szpilki od mocowania pompy, bo te z zaślepki są krótsze. Jutro pospawać mocowanie chłodnicy, posprawdzać wszystko i... Okazało się też, że na wałku wychodzącym ze skrzyni wytarł się rowek w miejscu w którym wałek wchodzi w to małe łożysko w kole zamachowym i teraz to łożysko troszke sobie 'lata'. Stare w ogóle sie nie kręciło, bo go syf zeżarł, a nowe pewnie też tak skończy. Stanie się coś złego, jeżeli to tak zostawię?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
To ciekawe.rort_ pisze:...
Wyszło też na jaw, że G13A (mój stary silnik) różni się od G13B mocowaniem rozrusznika. W moim jest większy, a ten nowy blok ma mocowanie pod ten mniejszy (czytałem kiedyś, że stosowano dwa rodzaje rozruszników). Kątówka w ruch i wszystko pasuje (aczkolwiek pozbawiłem się chyba możliwości założenia kiedyś-tam tego mniejszego).
...
Swojego czasu zmieniałem rozrusznik z małego Valeo na duży Mitsubishi metodą "wyjął - włożył" na silniku wtryskowym i nie odnotowałem żadnego problemu z mocowaniem

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Nic nie bedzie bo duzo sie pewnie nie wytarlo? zdjalem kiedys silnik omegi i lozyska ktos nie wlozyl. troche poszarpywalo przy ruszaniu, myslalem ze docisk slaby...rort_ pisze:Okazało się też, że na wałku wychodzącym ze skrzyni wytarł się rowek w miejscu w którym wałek wchodzi w to małe łożysko w kole zamachowym i teraz to łożysko troszke sobie 'lata'. Stare w ogóle sie nie kręciło, bo go syf zeżarł, a nowe pewnie też tak skończy. Stanie się coś złego, jeżeli to tak zostawię?
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi 
Uljan 469b

Uljan 469b
No i masz! Miało być tak pięknie, a tu kupa... Okazuje się, że wałek w głowicy którą zanabyłem razem z silnikiem, nie ma krzywki od napędu pompy paliwa!! Wszystko cycuś-glancuś, ale popychacz ani drgnie mimo kręcenia wałem. W starym silniku wysuwał się na ok centymetr, a w tym ni chu.... Co teraz?? Szkoda mi tej głowicy, bo zdrowiutka...
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
kup niskociśnieniową pompe elektryczną do gaźników np. taką http://www.allegro.pl/item162795865_pom ... aznik.html
Chyba taką nie sugeruj się tym niech sie znawcy gaźników wypowiedzą
Chyba taką nie sugeruj się tym niech sie znawcy gaźników wypowiedzą

Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


No dobra. Potrzebna taka pompa i coś jeszcze? Szukam i szukam i nic konkretnego nie mogę znaleźć. Tzn nie wiem jak ten powrót zorganizować. Jak dam trójnik przed gaźnikiem, to pompa nastarczy pompować, skoro troche benzyny pójdzie do gaźnika, a reszta do zbiornika?Michał_1989 pisze:kup niskociśnieniową pompe elektryczną do gaźników np. taką http://www.allegro.pl/item162795865_pom ... aznik.html
Chyba taką nie sugeruj się tym niech sie znawcy gaźników wypowiedzą
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
W tym Ci niestety nie pomoge ale realnie myśląc dając trójnik przed gaźnikiem to nigdy nie bedzie podziału 50(gaźnik) /50(powrót) ,według mnie zawsze ta ilość będzie zmienna...rort_ pisze:No dobra. Potrzebna taka pompa i coś jeszcze? Szukam i szukam i nic konkretnego nie mogę znaleźć. Tzn nie wiem jak ten powrót zorganizować. Jak dam trójnik przed gaźnikiem, to pompa nastarczy pompować, skoro troche benzyny pójdzie do gaźnika, a reszta do zbiornika?Michał_1989 pisze:kup niskociśnieniową pompe elektryczną do gaźników np. taką http://www.allegro.pl/item162795865_pom ... aznik.html
Chyba taką nie sugeruj się tym niech sie znawcy gaźników wypowiedzą

Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości