MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt lut 16, 2007 6:12 pm
wydechy robią w stanach bardzo fajne, koszt ok. 1000USD ze wszystkim- kolektor, katalizator, tłumik, rury itd. Ponoć rewelacja, sam się zapatruję na to jak mój tłumik powie dość

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
JONY B

- Posty: 577
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm
Post
autor: JONY B » pt lut 16, 2007 7:23 pm
jezeli zalozysz dobry walek to wydech moze byc wolny
doloty zostaw spokoju,
przy autach z wtryskiem tego sie nie robi.
jedynie stozkowy filtrm lub zwykly ale wiekszy,,,,
i w droge
ل يشل على تايرين
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt lut 16, 2007 7:34 pm
Tylko z wałkiem do 4.0 jest jeden problem- to jest silnik na popychaczach, więc nie pożna przeginać z czasem wzniosu zaworów, bo rozwalą się sprężyny. Tu nie będzie takiego efektu jak w OHC.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
cosmos
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: cosmos » pt lut 16, 2007 7:37 pm
a gdyby miec inny silnik, ale DOHC

PF126-offroad po asfalcie

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt lut 16, 2007 7:41 pm
silnik jest najlepszą częścią jeepa. Czemu chciałbyś go podmieniać?!
Poza tym, te silniki to i tak są monstra w XJ. Nie wiem czemu brakuje ci mocy. Tak czy siak, napewno lepiej zrobić strokera niż przeszczepić silnik tylko po to, żeby mu dać agresywny wałek

A stroker w XJ zabija mocą. Dosłownie. Poczytaj:
http://www.jeep4.0performance.4mg.com/index.html
Rozwiercając do 4.8 możesz zrobić z tego silnika 280 koni i to przy jego idealnej, wypłaszczonej charaktetystyce pracy. Perfect w teren i na ulicę. Żadnej turbodziury, żadnej pracy na wysokich obrotach. Miodzio.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
cosmos
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: cosmos » pt lut 16, 2007 7:57 pm
zasadniczo to tak sobie gdybam... tak silnik jest zajebioza ale no myslalem miec ciut wiecej koniny... a strokera de facto moge przebolec bo skoro taki fajny to czemu nie?!
tak 200kuca w xj to lepiej jak dobrze, ale kazdy ma swoje, jakies fantazje...
PF126-offroad po asfalcie

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt lut 16, 2007 8:06 pm
Jak się mocno dasz ponieść fantazji to stroker 5.0, 328 koni, do tego manualna skrzynia i wolniejsze przełożenia mostów. I zejdziesz poniżej 5 sec do setki

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
cosmos
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: cosmos » pt lut 16, 2007 8:24 pm
o kurna

!! piszesz po mojemu

ale skad wezme z 50k peelena na to i inny szpej????? na xj 92 ciezko mi uzbierac....

ale xj to tylko avtomat

manual w tym aucie to grzech(moje skromne,osobiste zdanie....)

PF126-offroad po asfalcie

-
JONY B

- Posty: 577
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm
Post
autor: JONY B » pt lut 16, 2007 8:26 pm
mendelmax pisze:Tylko z wałkiem do 4.0 jest jeden problem- to jest silnik na popychaczach, więc nie pożna przeginać z czasem wzniosu zaworów, bo rozwalą się sprężyny. Tu nie będzie takiego efektu jak w OHC.
nie chodzi tak bardzo o wielkosc otwarcia ,ale odpowiednia chwile otwarcia
no wiecie o co chodzi.....
ل يشل على تايرين
-
cosmos
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: cosmos » pt lut 16, 2007 8:30 pm
kurka, musze chyba odpuscic sobie to forum bo mam kolejny pretext do zbierania kasy(czyt.stroker

) a jak to robi w terenie?? wogule cos robi??
PF126-offroad po asfalcie

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt lut 16, 2007 8:37 pm
Stroker w teren jest boski, bo daje moment w dole obrotów. Tu nie chodzi tyle o moc maksymalną, co właśnie o moment.
Jony B, wiem o co ci chodzi, ale właśnie o tym mówię. Ideą agresywnego wałka jest szybsze otwarcie zaworu i jak najpóźniejsze (a przy tym możliwie gwałtowne) jego zamknięcie. W silnikach OHC da się to robić z dobrym skutkiem, ale w OHV problem polega na tym, że sprężyny zaworowe muszą nie tylko przeciwstawić się ruchowi zaworu, ale takrze przepchnąć popychacz. To niestety daje na te springi spore obciążenia, bardzo dynamiczne. Dlatego na wałku w 4.0 nie uzyska się tak pięknego efektu jak w OHC bez wyraźnego skrócenia jego żywotności.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
cosmos
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: cosmos » pt lut 16, 2007 8:41 pm
czyli jaki

500 da

jak tak, to juz kase zbieram

PF126-offroad po asfalcie

-
cosmos
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: cosmos » pt lut 16, 2007 8:43 pm
tzn oddaje ten browar do sklepu(ktory mi zostal) i chowam kase w skarpete...
fajki zreszta tez

PF126-offroad po asfalcie

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt lut 16, 2007 8:47 pm
Licząc na szybko, ten najtańszy stroker daje 234 konie i 421 Nm
Ten 5.0 da 328 koni i 510Nm.
Dla porównania 5.7 HEMI daje 433 Nm i 330 koni.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
cosmos
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: cosmos » pt lut 16, 2007 8:52 pm
hemia przereklamowana. ale fajnie dźwięczy. okej a po stroker 5.0, rozumiem ze mam poj.5.0,tak?? czy jak?? bo troche leszczowaty w tym jestem........
PF126-offroad po asfalcie

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt lut 16, 2007 8:54 pm
Tak, ale na 5.0 bym się nie napalał, bo to paskudne koszta. Myślę, że "poor man's stroker" czyli 4.6 będzie optymalne kosztowo i osiągowo. W 4-5 tysiącach chyba można by to już zmotać jeśli dobrze poszukać i wykonać samemu. I nie zajedzie się tym skrzyni i całej reszty. Moc tego 5.0 jest raczej zabójcza dla układu napędowego.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
cosmos
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: cosmos » pt lut 16, 2007 8:57 pm
dobra zadam glupsze pytanie. a co na to lpg?? zakladajac ze mam strokera funfkomanul to jest szansa ze zgazuje sie??? choc wiem ze nic tak dobrze niepojedzie jak na 98, to co z gazem??
PF126-offroad po asfalcie

-
cosmos
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: cosmos » pt lut 16, 2007 8:59 pm
kuźwa!! czemu jestem taki biedny??!!??!! osz...
PF126-offroad po asfalcie

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt lut 16, 2007 9:03 pm
stroker podnosi kompresję do 9.5 lub wyżej, więc gaz można całkiem dobrze do tego wykożystać. Tylko myślę, że żeby całość zrobić pożądnie to będzie potrzeba duuużo pinionżkuf. Bo ideałem byłoby 4.6 litra na głowicy z nowymi gniazdami zaworowymi, wydech 3", sportowe katalizatory, sportowy dlot, nowy konwerter w skrzyni, wzmacniane tarczki sprzęgłowe, kompresja 10:1 i LPG V generacji. Ale myślę, że 20-30 tys jak nic.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
cosmos
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: cosmos » pt lut 16, 2007 9:11 pm
wydech 3cale??????? to ja widzialem tylko w ramie 2500 z 6lirtowym dieselem z renowki ale nie 3 a moze 2,2cala!! hm wydech ponad 15cm to mi robi. a ja glupi myslalem ze to z 50kola wyjdzie. szpej poj biedy

ojciec gra w totka, pewnie cos odpali jak trafi 6ke.....

PF126-offroad po asfalcie

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt lut 16, 2007 9:15 pm
Nie wiem jak ty liczysz te cale, ale wedle mojej wiedzy 3" to 7.62 cm

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
cosmos
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: cosmos » pt lut 16, 2007 9:18 pm
PF126-offroad po asfalcie

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt lut 16, 2007 9:20 pm
to jest średnica

1 cal to 2.54 cm, 1 mila to 1.61km. Naucz się tego dobrze, bo przy jeepie nie raz ci się przyda

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
cosmos
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: cosmos » pt lut 16, 2007 9:25 pm
czekaj, czekaj wogule pochrzanilem.. obwod wiekszy od srednicy. ze cal, a mila; to tyle o ile wiem ale to zajaranie tym 4,6 swoje robi w glowie....

PF126-offroad po asfalcie

-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » pt lut 16, 2007 10:00 pm
Heh ,ja w ogóle nie rozumiem modyfikacji silnika 4.0 do terenu .... moc i moment do 33" starczają i maja siłe zakręcić więc chyba budujesz coś dużego (opony >33" ) że ci tyle Power-a trzeba

(chyba że ktoś lubi mieć dużo koni pod maska... ) A i jest jeszcze możliwość że chcesz żeby lepiej przyspieszał na asfalcie...

ale w teren to dla mnie nie zrozumiałe...
Odnośnie gazu mój tata ma u siebie w Jeepie gaz do 300KM (było i chyba jest

założenie że będzie soft turbo ) ale po zmianie reduktora do gazu na większy da sie do 500KM (gaz jest dedykowany do tego auta konkretnie)
Ostatnio zmieniony pt lut 16, 2007 10:03 pm przez
Michał_1989, łącznie zmieniany 1 raz.
Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości