Problem z przedkładnią 4x4

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Tomek K.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: pn lis 14, 2005 9:41 pm
Lokalizacja: Zalesie/Kraków
Kontaktowanie:

Problem z przedkładnią 4x4

Post autor: Tomek K. » śr lut 21, 2007 5:43 pm

Witam.

W każdej "normalnej" terenówce mamy napęd na tył, potem możemy dołączyć przód, i wtedy wszystkie koła pracują. Potem możemy włączyć reduktor i wszystko pięknie działa. :)
U mnie niestety jest coś nie tak. Przy próbie dołączenia przodu mam problemy. W uazie wajcha dołączania przodu ma 3 położenia : tył - luz - tył+przód. Jeśli chce włączyć reduktor : luzuje wajchę, włączam reduktor i wtedy dołączam przód(bo w takiej kolejności to chyba działa).
Jeśli zaś chce dołączyć tylko przód bez ruszania reduktora, dzieją się jakieś cuda. :( tzn. chcąc przesunąć wajchę na sam dół odczuwam opór i nie chce zaskoczyć. Pamiętam jak kupowałem uaza (i nie za bardzo wiedziałem co i jak) koleś powiedział mi żeby dołączyć przód, uaz musi się trochę toczyć, ale nic z tego, tak też nie da się dołączyć przodu.

I tu moje pytanie. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem w swoim potworze? Czy ja coś źle robie, czy coś naprawde jest,( nie stosując brzydkich słów :) ): zepsute?

Proszę o jakieś podpowiedzi.

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr lut 21, 2007 5:48 pm

ale dlaczego chcac wlaczyc przod bez reduktora ciagniesz wajche na dol?

o ile dobrze pamietam to przod wlaczalo sie do przodu, a reduktor do tylu :roll:

reduktor ma polozenie normalne/luz/redukcja wiec nie wiem gdzie ty przy dzwigni od napedu masz luz
wez najpierw sprawdz jak to jest albo ustal, ktora dzwignia jest od czego bo krecisz straszliwie
bez wlaczenia przodu nie wlaczysz reduktora
przod daje sie wlaczyc/wylaczyc na postoju chociaz czasem robia sie duze naprezenia i jest ciezko

[aczkolwiek moge sie w ktoryms miejscu mylic bo prawie rok nie uzywalem tego dobrodziejstwa :)21 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » śr lut 21, 2007 5:58 pm

Generalnie jest tak:
- jazda na samym tyle nic nie ruszasz
- jazda 4x4 - przesuwasz dźwignię napędów do przodu
- jazda 4x4 z reduktorem - na reduktorze przesuwasz dźwignię do tyłu przy jednocześnie przesuniętej dźwigni napędów do przodu
Nie załączysz reduktora bez załączonego napędu 4x4
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr lut 21, 2007 6:01 pm

generalnie opis "(i nie za bardzo wiedziałem co i jak)" pasuje do Ciebie nadal :)21
Obrazek

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » śr lut 21, 2007 6:04 pm

Cholera ubiegliście mnie, a tak sie napociłem :wink: wg mnie kolega wajhy myli i próbuje załączyć reduktor bez 4x4 :lol:
same starocie

Tomek K.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: pn lis 14, 2005 9:41 pm
Lokalizacja: Zalesie/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Tomek K. » śr lut 21, 2007 6:12 pm

Fakt mogłem pomylić kierunki. Mój błąd.

Ale z włączeniem reduktora nie mam problemu. I wiem jak to działa.
Nie mogę włączyć przodu. tzn :" - jazda 4x4 - przesuwasz dźwignię napędów do przodu"
I tu mam problem.
Lewarki wiem które do czego są wiec o to się nie martwcie.

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » śr lut 21, 2007 6:14 pm

Obrazek
:wink:
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr lut 21, 2007 6:16 pm

Tomek K. pisze:[..]Lewarki wiem które do czego są wiec o to się nie martwcie.
Tomek K. pisze:W uazie wajcha dołączania przodu ma 3 położenia : tył - luz - tył+przód.
ja jednak nie jestem tego taki pewien

na Twoim miejscu poszedlbym do auta i pomachal dzwigniami a potem napisal pierwszego posta jeszcze raz, tym razem tak jak byc powinno :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » śr lut 21, 2007 6:31 pm

Jeżuniu aż mi wstyd za takie zdjęcie moje ścierwa :oops:
http://picasaweb.google.com/uaz4x4/UazPoczTek
jeszcze tak świecącego uaza nie widziałem
nie no gratulacje :wink:
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr lut 21, 2007 7:09 pm

Mam instukcję w wersji elektronicznej. Mogę Ci podesłać na prv opis reduktora i jego przełaczeń.

Tomek K.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: pn lis 14, 2005 9:41 pm
Lokalizacja: Zalesie/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Tomek K. » śr lut 21, 2007 7:22 pm

Dzieki Rafał D , jesli możesz to prześlij.

Coś u mnie jest jest nie tak z tym wszytskim. Nie wiem jak to jest możliwe ale jest na odwrót. Lewarek od napędu jest bliżej kierowcy a skrajny to reduktor. Tak jest i nie wiem jak to jest możliwe.

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr lut 21, 2007 7:23 pm

chyba w gazie bylo jakos odwrotnie niz w uazie, ale nie sadze zebys mial reduktor od gaza :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » śr lut 21, 2007 8:08 pm

wupasek pisze:chyba w gazie bylo jakos odwrotnie niz w uazie, ale nie sadze zebys mial reduktor od gaza :lol:
Zgadza sie w gazie dziwgnie są odwrotnie
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr lut 21, 2007 8:12 pm

Coś panie mylisz załączanie przodu dzwignia ma dwapołozenia zapiety /wypiety przód , reduktor szosowy-luz-reduktor
:lol: :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » śr lut 21, 2007 8:20 pm

Kasprol pisze:Coś panie mylisz załączanie przodu dzwignia ma dwapołozenia zapiety /wypiety przód , reduktor szosowy-luz-reduktor
:lol: :lol: :lol: :lol:
kolega ma rację a niemożliwe że oryginał masz i jest inaczej

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » śr lut 21, 2007 8:23 pm

lisiurski pisze:Jeżuniu aż mi wstyd za takie zdjęcie moje ścierwa :oops:
http://picasaweb.google.com/uaz4x4/UazPoczTek
jeszcze tak świecącego uaza nie widziałem
nie no gratulacje :wink:
nie no ten wydech mnie poprostu powalił :o tuning optyczny spoko ale w teren to sie tym nikt nie wybierze bo mu szkoda będzie :lol:

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr lut 21, 2007 9:01 pm

Tomek K. pisze:Dzieki Rafał D , jesli możesz to prześlij.

Coś u mnie jest jest nie tak z tym wszytskim. Nie wiem jak to jest możliwe ale jest na odwrót. Lewarek od napędu jest bliżej kierowcy a skrajny to reduktor. Tak jest i nie wiem jak to jest możliwe.
niedosc ze niewiesz ktora wajcha od czego , to jeszcze sie upierasz przy swoim :lol:
wajcha od kierowcy:
przod - biegi szosowe
srodek - luz
tyl - redukcja
wajcha od pasazera :
tyl - 2x4
przod- 4x4
reduktor mozesz wlaczyc TYLKO przy zapietym 4x4
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: nie_mientki » śr lut 21, 2007 9:03 pm

Poszła na maila instrukcja :D

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » śr lut 21, 2007 9:33 pm

Tomek K. pisze:Fakt mogłem pomylić kierunki. Mój błąd.

Ale z włączeniem reduktora nie mam problemu. I wiem jak to działa.
Nie mogę włączyć przodu. tzn :" - jazda 4x4 - przesuwasz dźwignię napędów do przodu"
I tu mam problem.
Lewarki wiem które do czego są wiec o to się nie martwcie.
hee
a jak włączasz reduktor bez załaczenia przodu :o

Ale uaza to masz :)2 a ja myslałem ze moj jest "ladny" :(

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » śr lut 21, 2007 10:55 pm

niemand pisze:
Tomek K. pisze:Fakt mogłem pomylić kierunki. Mój błąd.

Ale z włączeniem reduktora nie mam problemu. I wiem jak to działa.
Nie mogę włączyć przodu. tzn :" - jazda 4x4 - przesuwasz dźwignię napędów do przodu"
I tu mam problem.
Lewarki wiem które do czego są wiec o to się nie martwcie.
hee
a jak włączasz reduktor bez załaczenia przodu :o

Ale uaza to masz :)2 a ja myslałem ze moj jest "ladny" :(
Może zorganizujmy konkurs na najładniejszego Uaz-a Forum :)21

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » śr lut 21, 2007 11:22 pm

UAZ Adventure pisze:
niemand pisze:
Tomek K. pisze:Fakt mogłem pomylić kierunki. Mój błąd.

Ale z włączeniem reduktora nie mam problemu. I wiem jak to działa.
Nie mogę włączyć przodu. tzn :" - jazda 4x4 - przesuwasz dźwignię napędów do przodu"
I tu mam problem.
Lewarki wiem które do czego są wiec o to się nie martwcie.
hee
a jak włączasz reduktor bez załaczenia przodu :o

Ale uaza to masz :)2 a ja myslałem ze moj jest "ladny" :(
Może zorganizujmy konkurs na najładniejszego Uaz-a Forum :)21
Pewnie tez masz takiego odpicowanego co ? :D Dawaj foty , ja bede musiał cos pokombinowac w PaintShop'ie :lol:

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » czw lut 22, 2007 7:48 am

No i co tam Tomek.k rozpracowales temat? czy dalej nie chodzi?
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Tomek K.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: pn lis 14, 2005 9:41 pm
Lokalizacja: Zalesie/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Tomek K. » czw lut 22, 2007 9:18 am

Niestety nie mam możliwości sprawdzenia tego wszystkiego o czym piszecie. Będe miał dostęp do samochodu w piątek, więc wtedy wszystko posprawdzam.
Wychodzę z takiego założenia, że nie ma głupich pytań - mogą być tylko głupie odpowiedzi. Nie chce teraz pisać czy mam racje czy Wasze podpowiedzi są prawdziwe. Może wcześniejszy właściciel który przebudowywał uaz-a zrobił jakiś patent i mnie wciskał jakiś kit. Nie wiem.
Co do wydechu to teraz wygląda inaczej ( w" początku " są zdjęcia jeszcze przed kupnem przeze mnie ).

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw lut 22, 2007 3:23 pm

Tomek K. pisze:Niestety nie mam możliwości sprawdzenia tego wszystkiego o czym piszecie. Będe miał dostęp do samochodu w piątek, więc wtedy wszystko posprawdzam.
Wychodzę z takiego założenia, że nie ma głupich pytań - mogą być tylko głupie odpowiedzi. Nie chce teraz pisać czy mam racje czy Wasze podpowiedzi są prawdziwe. Może wcześniejszy właściciel który przebudowywał uaz-a zrobił jakiś patent i mnie wciskał jakiś kit. Nie wiem.
Co do wydechu to teraz wygląda inaczej ( w" początku " są zdjęcia jeszcze przed kupnem przeze mnie ).
Zapomniałes dopisac i tak k...... mam racje :lol: :lol: a wczesniejszy posiadacz tego strucla mógł jedynie nasrac do skrzyni zeby była cichsza
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » czw lut 22, 2007 3:36 pm

Poprzednia wypowiedz to czysty przykład próby wyjścia z twarzą :wink:
Na koniec okaże się że wszystkiemu winna jest żydokomuna :)20
Co do nasrania do skrzyni to musiał by być to jakiś bóbr bo nie znam innego zwierzęcia które mogło by srać trocinami które to jak powszechnie wiadomo wpływają korzystnie na ilość negatywnych odgłosów dochodzących z przekładni zębatych
:)21
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości