Resor uderza o drążek kierowniczy

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Resor uderza o drążek kierowniczy

Post autor: Tomek_B » ndz mar 25, 2007 11:12 am

Witam. Mam problem tai jak wspomniałem w tytule.

Obrazek

W zaznaczonum miejscu jest przerwa tylko 3 cm podczas gdy normalnie stoi na prostym terenie.

Czego to może być wina ?? Z tego co ja wiem to most powiniem się najpierw oprzeć na tej gumie a u mnie nawet do gumy nie dojdzie bo się resor zatrzyma na drążku.
.
Myślałem, żeby dołożyć jakieś podkładki pomiędzy most a resor

Co Wy na to powiecie?? Czego tam brakuje lub co jest wygięte??
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz mar 25, 2007 11:24 am

Jakie podkładki, resory sobie zrób u kowala i po sprawie
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Resor uderza o drążek kierowniczy

Post autor: Olek1605 » ndz mar 25, 2007 11:59 am

Tomek_B pisze:Witam. Mam problem tai jak wspomniałem w tytule.

W zaznaczonum miejscu jest przerwa tylko 3 cm podczas gdy normalnie stoi na prostym terenie.

Czego to może być wina ?? Z tego co ja wiem to most powiniem się najpierw oprzeć na tej gumie a u mnie nawet do gumy nie dojdzie bo się resor zatrzyma na drążku.
.
Myślałem, żeby dołożyć jakieś podkładki pomiędzy most a resor

Co Wy na to powiecie?? Czego tam brakuje lub co jest wygięte??
Masz prawie prosty resor jak byś go oddał do regeneracji albo zmienił nie miał byś tego problemu, samochód strasznie musi siedzieć, jest ryzyko że może taki resor strzelić

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » ndz mar 25, 2007 12:29 pm

Resory to wiem, że musze wyklepać tylko most się powinien oprzeć na tych gumach a u mnie za oparcie robi drążek. Nawet jakby resory były wyklepane to przy jakiejś górce która wymaga dużego wykrzyżu resor oparłby się o drążek
GyGy 5479591

Uaz 469 B

pietro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr sty 24, 2007 4:21 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pietro » ndz mar 25, 2007 12:58 pm

Witam.
Mam to samo u siebie ale gdy podniosę za koło do góry drążek nie dotyka resora, łapie tylko przy całym skręcie w prawo bo wąs od kolumny podnosi drążek, też byłem ciekawy co jest bo na resorku znać że obciera.

pozdr.

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » ndz mar 25, 2007 12:59 pm

Tomek_B pisze:Resory to wiem, że musze wyklepać tylko most się powinien oprzeć na tych gumach a u mnie za oparcie robi drążek. Nawet jakby resory były wyklepane to przy jakiejś górce która wymaga dużego wykrzyżu resor oparłby się o drążek
to wyklep resory i daj większe odboje, kiedyś był poruszany podobny temat o odbojach.

pietro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr sty 24, 2007 4:21 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pietro » ndz mar 25, 2007 1:11 pm

Wyklepanie resorków niewiele da jak stoji na prostyn lub jedzie to napewno ale na wykrzyżu resor i tak się prostuje do odbojów i dalej drążek będzie trzymał.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz mar 25, 2007 1:50 pm

Wyklepanie resorków niewiele da jak stoji na prostyn lub jedzie to napewno ale na wykrzyżu resor i tak się prostuje do odbojów i dalej drążek będzie trzymał.
:o No to powiedz co da żeby nie obcierał
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » ndz mar 25, 2007 4:09 pm

Olek1605 pisze:
Tomek_B pisze:Resory to wiem, że musze wyklepać tylko most się powinien oprzeć na tych gumach a u mnie za oparcie robi drążek. Nawet jakby resory były wyklepane to przy jakiejś górce która wymaga dużego wykrzyżu resor oparłby się o drążek
to wyklep resory i daj większe odboje, kiedyś był poruszany podobny temat o odbojach.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz mar 25, 2007 5:22 pm

klepnijcie to wy sie wszyscy w leb
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » ndz mar 25, 2007 5:27 pm

To powiedz co oprócz klepnięcia się w łeb trzeba zrobić.

Nie napisze mądralo, bo wiem że się trochę znasz a może nawet nie troche. :)21 :)21

Może ktoś zrobiłby fotke swojemu uazowi i by wstawił
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz mar 25, 2007 10:09 pm

Bart03 pisze:klepnijcie to wy sie wszyscy w leb
No i racja.

Bo to co opisujesz jest właśnie efektem klepnięcia resorów - samochód poszedł do góry i zmienił się kąt pracy tego drążka.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn mar 26, 2007 6:50 am

Rafał D pisze:
Bart03 pisze:klepnijcie to wy sie wszyscy w leb
No i racja.

Bo to co opisujesz jest właśnie efektem klepnięcia resorów - samochód poszedł do góry i zmienił się kąt pracy tego drążka.
:lol: :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pn mar 26, 2007 9:33 am

:oops:

Dzieki za odpowiedź
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pn mar 26, 2007 10:37 am

Nie ma sprawy. Swoją drogą warto się zastanowić zanim komuś sie udziela rady na temat o którym nie ma się specjalnego pojęcia. Przesadne klepanie resorów nie odbywa się bezkarnie. Dodatkowe podkładki powodują, że resor podczas hamowania lub przyspieszania zaczyna przypominać literę S. No ale co kto lubi... :wink:

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » pn mar 26, 2007 11:55 am

Rafał D pisze:Nie ma sprawy. Swoją drogą warto się zastanowić zanim komuś sie udziela rady na temat o którym nie ma się specjalnego pojęcia. Przesadne klepanie resorów nie odbywa się bezkarnie. Dodatkowe podkładki powodują, że resor podczas hamowania lub przyspieszania zaczyna przypominać literę S. No ale co kto lubi... :wink:
Nie było mowy o przesadnym klepaniu tylko normalnym do mniej więcej oryginalnej wysokości a nie lowridera

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » pn mar 26, 2007 9:22 pm

Sprawdź czy na pewno masz prosty most, ja miałem skrzywiony przy pochwie i miałem to samo drążek docierał do resora pomogła dopeiro wymiana mostu na prosty :wink:

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » śr mar 28, 2007 7:56 pm

Resory wyklepane stoi bardzo wysoko a resor 2 cm od drążka. Bede musiał sprawdzić co z tym mostem może przekręcony. :cry:
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr mar 28, 2007 8:00 pm

Tomek_B pisze:Resory wyklepane stoi bardzo wysoko a resor 2 cm od drążka. Bede musiał sprawdzić co z tym mostem może przekręcony. :cry:
most, raczej nie...

sprawdz wąs kierowniczy,może dostał strzał od przodu i sie wygiol do góry.


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » śr mar 28, 2007 8:02 pm

Wąsy napewno nie wymieniłem ze starego uaza i tak samo
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr mar 28, 2007 8:33 pm

wiesz jak to jest z radziecka technologią, milimetr w ta czy w tamtą ....

może źle przyspawane podstawki pod resor ??
możesz dać podkładkę pod resor w kształcie klina, ale tak coby za bardzo nie zmienić kąta główki mostu, albo wygiąć wąs, albo olac to i jezdzić ...


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » śr mar 28, 2007 9:04 pm

Mag69 pisze:wiesz jak to jest z radziecka technologią, milimetr w ta czy w tamtą ....

może źle przyspawane podstawki pod resor ??
możesz dać podkładkę pod resor w kształcie klina, ale tak coby za bardzo nie zmienić kąta główki mostu, albo wygiąć wąs, albo olac to i jezdzić ...


:)21
samo się wtedy coś wygnie

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw mar 29, 2007 11:27 am

Tomek_B pisze:Resory wyklepane stoi bardzo wysoko a resor 2 cm od drążka. Bede musiał sprawdzić co z tym mostem może przekręcony. :cry:
Co chcesz sprawdzać?? Jak wyklepane resory i jak piszesz samochód stoi wysoko to drążek będzie obcierał. Ja mam normalne resory i jak podniosłem samochód podpierając ramę, resory się odprężyły to drążek też obcierał. Im mocniej wyklepiesz tym problem się nasili.
Jedyne wyjście z punktu widzenia geometrii to wygięcie drążka ale z punktu widzenia bezpieczeństwa to chyba nie jest godne polecenia.
Ostatnio zmieniony czw mar 29, 2007 12:04 pm przez Rafał D, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw mar 29, 2007 11:36 am

Potwierdzam - u mnie też tak było przy próbie podniesienia autka.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » czw mar 29, 2007 1:26 pm

Miałem tak w jednym uazie - wygiąłem trochę drążek i problem się skończył. Przy pożądnym strzale i tak prędzej kierownica powybija kciuki niż zegnie się drążek.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości