JAK TO JEST Z TYM PROFILEM

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

JAK TO JEST Z TYM PROFILEM

Post autor: Stachu-80 » pt kwie 20, 2007 6:50 am

Zwracam sie z pytaniem jak to jest z pełnym profilem oznaczenie np. 215r15 oznacza ze profil wynosi 100% szerokosci opony. Zastanawia mnie to gdyz chcem zmienic w aucie seryjne 205/70r15 felgi 10 kółek na opony wieksze zeby mosty maksymalnie od ziemi odsunać i zastanawiam sie jakie opony ile cali lub jaki rozmiar wejda bez wycinania nadkoli w gre wchodzi lekkie sklepanie, resory mam zmnienione wiec auto stoi wyzej. Nadmieniam iż nie musza byc onne bardzo szerokie zastanawiałem sie na 30x9,5r15 czy nie beda obcierały o resory.Czytałem posty i nie wiem co wybrac każdy ma odmienne zdanie na ten temat, a niechcial bym poźniej szukac nowych felg lub kupca na opony. Za rady dziekuje z góry.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » pt kwie 20, 2007 6:56 am

Witam

215/75 R15 to jest max dla "zwyklych" przelozen 413/samuraia

Mialem 410 i jezdzilem na 195 R15 bylem zadowolony

tyle

P.S. nie ten dzial :-?

Pozdrawiam :wink:

Awatar użytkownika
KODŻI
Posty: 573
Rejestracja: pn sty 15, 2007 8:17 pm
Lokalizacja: Poznań / Polska Południowa

Post autor: KODŻI » pt kwie 20, 2007 7:23 am

Ja mam BFG 235/75/15 co wychodzi na 29 cali.
O resory nie obcierają przy skręcie , ale jest na styk. :)2
Mam wywalony przedni zderzak, szerokie mosty, nie mam dystansów, felga tradycyjna (samurajowe kółka).
Przy 30 calach oponki juz mi obcierały o resor .
To tyle z mojej strony.
EKIPA 4X4 KARKONOSZE
Sammi 1,3i

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt kwie 20, 2007 7:25 am

215R15 -> profil jest 80
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pt kwie 20, 2007 8:15 am

Dzieki rozjasniło mi sie troche.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pt kwie 20, 2007 8:30 am

4x4suza pisze:Witam

215/75 R15 to jest max dla "zwyklych" przelozen 413/samuraia

Mialem 410 i jezdzilem na 195 R15 bylem zadowolony

tyle

P.S. nie ten dzial :-?

Pozdrawiam :wink:
czyli na forun Nissana mam pytać ??Nierozumiem skoro mam suzuki to chyba w dobrym miejscu pytam
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Dmieszcz » pt kwie 20, 2007 8:34 am

Niedawno zmieniłem z 215r15 na 235/75 r15. jedne i drugie pasują na zwykłych felgach do szerokiego mostu (Samurai '90).

Będą obcierać przy jednoczesnym wykrzyżu i skręcie o mocowanie zderzaka - trzeba podciąć dolny kawałek blachy przy rurze i przewiercić nowy otwór dla drugiej śróbki - 10 minut i po obawach że coś się przytnie.
Ja początkowo tego nie zrobiłem i pokaleczyłem część bieżnika.

Co do uwagi, że to max dla normalnych przełożeń, potwierdzam. Jeśli chcesz jeździć w teren i nie zmienisz przełożeń, to szykuj nowe sprzęgło.

powodzenia
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pt kwie 20, 2007 8:42 am

Czyli jezeli dobrze zrozumiałem maksem dla seryjnych przelożen jest 235/75/15, interesuje mnie ile cm lub cali podniesie sie most w stosunku do 205/70/15 znad ziemi bo wadzi skubany.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt kwie 20, 2007 8:47 am

Stachu-80 pisze:... interesuje mnie ile cm lub cali podniesie sie most w stosunku do 205/70/15 znad ziemi bo wadzi skubany.
Policz sobie...
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » pt kwie 20, 2007 8:58 am

Stachu-80 pisze:Czyli jezeli dobrze zrozumiałem maksem dla seryjnych przelożen jest 235/75/15, interesuje mnie ile cm lub cali podniesie sie most w stosunku do 205/70/15 znad ziemi bo wadzi skubany.
zawsze znajdzie sie koleinka gdzie bedzie wadzić ... np po kolegach z 35" lub traktorku ;) a centymetr w tą czy w tamtą mozna np nadrobić fajnym bieżnikiem który ułatwi wyjazd sie z kolein i umiejętne ich pokonywanie
Bartek

Awatar użytkownika
Anchor
 
 
Posty: 118
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: KRK

Post autor: Anchor » pt kwie 20, 2007 9:02 am

Stachu-80 pisze:Czyli jezeli dobrze zrozumiałem maksem dla seryjnych przelożen jest 235/75/15, interesuje mnie ile cm lub cali podniesie sie most w stosunku do 205/70/15 znad ziemi bo wadzi skubany.
To ci powinno lekko naświetlić temat.
http://www.kilometr.republika.pl/naprawiam-t-3.html

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pt kwie 20, 2007 10:09 am

Dzieki przeliczyłem sobie i gra.
Napisze dla innych jab by ktos byl ciekawy
seryjna opona

205/70r15 to w calach 26x8.0r15 srednica zewnetrzna 669 mm
215r15 ---------II----- 29x8,5x15 -------------II-------- 725mm
235/75/15 -----II------ 29x9.0 r15 -----------II--------- 733 mm
240/80/15------II------ 30x9.5 r15 ------------II--------- 762mm
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
MotoManiek
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pn lip 03, 2006 11:03 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MotoManiek » pt kwie 20, 2007 10:13 am

To co napisałeś działa raczej tylko w teorii, ponieważ większość dostępnych na rynku opon ma wymiary nieznacznie inne -> trochę większe.
W terenie, im gorzej... tym lepiej

Tel. alarmowy 602 492 450

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » pt kwie 20, 2007 10:18 am

MotoManiek pisze:To co napisałeś działa raczej tylko w teorii, ponieważ większość dostępnych na rynku opon ma wymiary nieznacznie inne -> trochę większe.
Ano np extreme 205/70 ma 72cm :) do tego gochodzi jeszcze na jaką felge to ubierasz
Bartek

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » pt kwie 20, 2007 10:21 am

Dokladnie
ja trafilem na 215r15 ktora dochodzila prawie do 74cm wysokosci :wink:
przy takiej oponie musisz jeszcze podklepac ten rant ktory jest od wewnetrznej strony nadkola bo na wyjebach obciera.
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pt kwie 20, 2007 10:23 am

Tak sobie mysle jakby dac dystans okolo 8mm na strone to czy dało by sie felgi kółka obrucić na lewa stronę bo bez dystansu szoruja po zacisku, a wtedy 30 cali powinny wpasowac się bez nadmiernego ciecia budy
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » pt kwie 20, 2007 10:25 am

sciba pisze:Dokladnie
ja trafilem na 215r15 ktora dochodzila prawie do 74cm wysokosci :wink:
przy takiej oponie musisz jeszcze podklepac ten rant ktory jest od wewnetrznej strony nadkola bo na wyjebach obciera.
A jak przespawasz felgi "kółka" na max szerokość to przy oponie ex205/70 (72cm) jeszcze błotniki na płasko z nadkolami bo sie weryfikują :)21
Dość straszenia ... kupuj zakładaj i przygotuj sie na klepanke ;)

EDIT:
Dotyczy szerokich mostów
Ostatnio zmieniony pt kwie 20, 2007 10:29 am przez Bartex, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » pt kwie 20, 2007 10:28 am

Katowka w lape i nie rob scen :)21
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pt kwie 20, 2007 10:33 am

Musze zmierzyć swoje zimówki od samuraja ile maja wysokosci i porównam z nalewkami insa model dakar i zobacze jaka różnica w przyblizeniu wyjdzie. Da mi to poglad na wymiary. Kurde :)4 sobie sprawe zdałem przed chwila ze przeciez rozmiar opony podawany jest w oponach fabrycznie nowych a nalewki to opona o podstawie bieznika np. 6 mm szosówka na która nalewany jest bieznik np 13-16 i juz się robi różnica w srednicy czyli napisany rozmiar sie powinien różnic na + czyli średnica może być lekko wieksza niz to z rozmiaru wynika
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pt kwie 20, 2007 10:35 am

Sceny to ja bede w lesie robil, jak kapcie wieksze wepchne :)21
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Toper
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 08, 2005 9:46 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Toper » pt kwie 20, 2007 11:17 am

Stachu-80 pisze:Dzieki przeliczyłem sobie i gra.
Napisze dla innych jab by ktos byl ciekawy
seryjna opona

205/70r15 to w calach 26x8.0r15 srednica zewnetrzna 669 mm
215r15 ---------II----- 29x8,5x15 -------------II-------- 725mm
235/75/15 -----II------ 29x9.0 r15 -----------II--------- 733 mm
240/80/15------II------ 30x9.5 r15 ------------II--------- 762mm

Hmmm a ja miałem Fuldy Tramp Trac i pisało na nich 30x9,5x15 a drobnym drukiem 235x75x15 i na odwróconych "trójkątach" nic mi nie ocierało .

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » pt kwie 20, 2007 1:20 pm

215/75 R15 to jest max dla "zwyklych" przelozen 413/samuraia
Co do uwagi, że to max dla normalnych przełożeń, potwierdzam. Jeśli chcesz jeździć w teren i nie zmienisz przełożeń, to szykuj nowe sprzęgło.

Czyli jezeli dobrze zrozumiałem maksem dla seryjnych przelożen jest 235/75/15
Zle.. 215 to jest max... oczywiscie wiecej mozesz zalozyc ale to nie robi :roll:



P.S. nie ten dzial

Pozdrawiam


czyli na forun Nissana mam pytać ??Nierozumiem skoro mam suzuki to chyba w dobrym miejscu pytam

Pisz gdzie chcesz ale jest przeznaczony do tego dzial pt "Opony"...Mysle ze uzytkownicy suzuk nie ograniczja sie do dzialu suzuki :)2 i napewno tam ktos zaglada...

CALM DOWN :wink: Pozdrawiam

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Post autor: artur krzysztof wnorowski » pt kwie 20, 2007 7:08 pm

Jezdze na BFG 235/75/r15 MT i nic nie ciąłem nie podnosiłem nic nie obciera i wystarczy juz chyba na ten temat :)21

Awatar użytkownika
KODŻI
Posty: 573
Rejestracja: pn sty 15, 2007 8:17 pm
Lokalizacja: Poznań / Polska Południowa

Post autor: KODŻI » pt kwie 20, 2007 7:26 pm

artur krzysztof wnorowski pisze:Jezdze na BFG 235/75/r15 MT i nic nie ciąłem nie podnosiłem nic nie obciera i wystarczy juz chyba na ten temat :)21
Amen. :)21
EKIPA 4X4 KARKONOSZE
Sammi 1,3i

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości