LJ73 - PROBLEM - Skrzynia, sprzęgło...

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
korzenny
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 4:47 pm
Lokalizacja: Otwock / Warszawa

LJ73 - PROBLEM - Skrzynia, sprzęgło...

Post autor: korzenny » pn cze 11, 2007 9:55 am

Witam mam problem ze swoją Toyką...

Od jakiegoś czasu miałem problemy ze skrzynią - grzała się strasznie i wyła, nawet po wymianie oleju. Oczyściłem odpowietrznik, ale nadal się grzała, co prawda jechałem prawie bez sprzęgła.
Czy możliwe żeby grzała się od kończącego się, ślizgającego sprzęgła?
Ale grzała sie i wcześniej zanim prawie całkowicie straciłem sprzęgło.

Czy są jakieś patenty specjalne na wyciąganie sprzęgła z tego autka, coś co ułatwia życie, albo utrudnia jezeli o tym nie wiem.

A i jeszcze problem z napędem przednim raz się załącza raz nie. Ale w tej chwili najwazniejsza dla mnie jest skrzynia i sprzęgło.
Brave Disco 300 ;-) No bo... Wszystkie Dżipki fajne so...
korzenny@interia.pl t.603520630

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pn cze 11, 2007 11:27 am

Przy ślizgającym się sprzęgle byłby smród straszny. Gdyby miało się ślizgać tak, żeby skrzynię zagrzać to by się dymić solidnie już musiało ze sprzęgła. Raczej jakieś łozysko zatarte obstawiam(na wałku sprzęgłowym np.). Jak zatarte to nawet w obudowie może się obracać a wtedy to skrzynia na części i na :)3 złom niestety :)3
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn cze 11, 2007 12:17 pm

1. Najpierw najprostsze - nie załączający się zawsze napęd. Jak otworzysz maskę i spojrzysz od frontu to na lewej ścianie komory silnikowej, blisko podszybia masz takie "grzybki" podłączone do układu podciśnieniowego - zdejmij je i przedmuchaj solidnie, a wsio będzie działać.

2. Wymiana sprzęgła. Patentu to nie znam, boi chyba nie ma, zresztą sam tego nie robię. Ale w miarę gładko idzie wyjęcie skrzyni w warsztacie, w kanale na podnośniku. Nawet nie wyjęcie, ale opuszczenie. Wymiana sprzęgła to 200zł i 2-3h pracy w warsztacie.

3. Wyjąca i grzejąca się skrzynia. Zjechane sprzęgło nie ma niestety żadnego wpływu na pracę skrzyni, logicznie rzec biorąc. Kłania się remont pewnie. Padły łożyska...Koszt wszystkich oryginalnych łożysk do skrzyni (nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie wymieniał jednego) to jak pamiętam ok. 1000zł, dodaj jeszcze koszt wałka (często się zużywa, co objawia się dzwonieniem, klekotaniem) 400zł, jakieś pierdoły i koszt robocizny profesjonalnej. Ca. 3000zł. I tu nie ma co rzeźbić, dywagować, itd. Skrzynia pada i tyle...choć pewnikiem jeszcze trochę pojeździ, to toyota.

IMHO, skrzynia to najsłabszy element w tym samochodzie i przy brutalnym traktowaniu pada przy 300-400 tys. km
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
korzenny
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 4:47 pm
Lokalizacja: Otwock / Warszawa

Post autor: korzenny » pn cze 11, 2007 1:03 pm

No to jestem w dupie, hehe....

sprzęgło 50zł gdzieś w Wawie się oddaje na pradze. Mam gdzie dłubać z tym sobie poradzę.

przedmucham te grzybki

Pozostaje kwestia skrzyni. Jak jest od strony konstrukcyjnej ze skrzynią w Toyce? Czy jest ona skomplikowana? Bo jeżeli w miarę prosta to pokusiłbym się o robotę we własnym zakresie.
Brave Disco 300 ;-) No bo... Wszystkie Dżipki fajne so...
korzenny@interia.pl t.603520630

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pn cze 11, 2007 1:49 pm

Skrzynia jak skrzynia :wink: nie jest to 3 biegowy GAZ ale nie jest to też automat. Jak się wie co i jak to nie ma problemu samemu poskładać, kwestia zaplecza warsztatowego (np. ściągacze do łożysk) i wiedzy (weryfikacja elementów). Można samemu remont zrobić, dobrze przy tym mieć jednak Manuala z rysunkami itp. Z łożyskami to nie problem, wcale nie trzeba w ASO kupować, ale inne części (np synchronizatory, wałki, koła) to tylko w ASO albo używki.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn cze 11, 2007 2:11 pm

korzenny pisze: sprzęgło 50zł gdzieś w Wawie się oddaje na pradze. Mam gdzie dłubać z tym sobie poradzę.
:o

Chłopie, to toyota a nie gazik, weź nie rób prowizorek, szczególnie że jeździsz w terenie i na większych niż fabryka przewiduje emtekach. Nowa tarcza to ok. 200zł, najtańsza...jesteś pewien żeby na siłę szukać oszczędności? One się mszczą. Wiesz w jakim stanie masz docisk? A łożysko?
korzenny pisze: Pozostaje kwestia skrzyni. Jak jest od strony konstrukcyjnej ze skrzynią w Toyce? Czy jest ona skomplikowana? Bo jeżeli w miarę prosta to pokusiłbym się o robotę we własnym zakresie.
Ty się nie kuś o robotę we własnym zakresie. Kup używaną skrzynię w dobrym stanie z pewnego źródła za 1500zł i wstaw. Będziesz miał tą starą jako potencjalną dawczynię.

Wybacz mi, ale chyba źle podszedłeś do tego wszystkiego. Sam często mam problemy z kasą z powodu motania samochodu. Ale wolę postawić na kołki, jeździć osobówką i rozłożyć robotę w czasie, niż robić coś na sznurek i drut. A jak tak Ciebie obserwuję to chyba zacząłeś przygodę z off-roadem od d...y strony - czyli od najdroższego w eksploatacji samochodu.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
korzenny
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 4:47 pm
Lokalizacja: Otwock / Warszawa

Post autor: korzenny » pn cze 11, 2007 3:52 pm

Co do skrzyni to zakładam tez opcję zanabycie drugiej. Jezeli chodzi o samą tarczę sprzęglową to powiedzmy, że kwestia jest zbadana i nie zawsze tak jest, że oszczedna wersja to kataklizm.

Robota - 90% mechaników nie chciało mi się zabrać do piasty, a ci co chcieli to z niepewnością w głosie, głupiego krzyżaka większość nie chciała wybić. Jak tu mam ufać mechanikom, jak piastę sam (z kumplem) rozebrałem, uszczelniłem, złożyłem. Do krzyżaka nie miałem akuratnio pod ręką żadnego solidnego imadła, ze o prasie już nie wspomnę.
Wolę robić sam i się uczyć i mieć pewność że przynajmniej do roboty się ktoś przykłada, niż płacić za odwalenie fuszerki.

Co do docisku i łożyska na sprzegle - o tym zapomniałem - jakie to koszty są mniej więcej?

@Piter69A Jak to jest z tymi łożyskami, bo czytałem w kilku miejscach i wiele osób mówi, ze to musza być z ASO i to 1000zł kosztuje...
Brave Disco 300 ;-) No bo... Wszystkie Dżipki fajne so...
korzenny@interia.pl t.603520630

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn cze 11, 2007 4:03 pm

Z mechanikami to się zgodzę, ale trzeba trafić na te 10% jak się nie ma czasu, zapału czy umiejętności jak w moim przypadku :)

Łożysko to ok. 120zł, docisk ok. 350zł, ale może mnie pamięć mylić.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
korzenny
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 4:47 pm
Lokalizacja: Otwock / Warszawa

Post autor: korzenny » pn cze 11, 2007 4:25 pm

a ma ktoś jakies pewne źródło w razie co żeby zanabyć skrzynię...
Bo porównam ile mnie by kosztował remont na łozyskach jeżeli rzeczywiście da się kupić inne niż te Toyotowe, drogie jak a ile kupno dobrej skrzynki...

jeszcze mnie czeka uszczelnienie reduktora bo kapie...
Brave Disco 300 ;-) No bo... Wszystkie Dżipki fajne so...
korzenny@interia.pl t.603520630

Awatar użytkownika
korzenny
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 4:47 pm
Lokalizacja: Otwock / Warszawa

Post autor: korzenny » pn cze 11, 2007 6:02 pm

Jeszcze jedna kwestia... Ma ktoś może dojście do instrukcji jakichkolwiek do LJ70/73 ?
Brave Disco 300 ;-) No bo... Wszystkie Dżipki fajne so...
korzenny@interia.pl t.603520630

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Post autor: ramzes » pn cze 11, 2007 6:10 pm

Wybacz mi, ale chyba źle podszedłeś do tego wszystkiego. Sam często mam problemy z kasą z powodu motania samochodu. Ale wolę postawić na kołki, jeździć osobówką i rozłożyć robotę w czasie, niż robić coś na sznurek i drut. A jak tak Ciebie obserwuję to chyba zacząłeś przygodę z off-roadem od d...y strony - czyli od najdroższego w eksploatacji samochodu
a mógł zacząć od samuraia :)21 :wink:
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn cze 11, 2007 6:56 pm

korzenny pisze: jeszcze mnie czeka uszczelnienie reduktora bo kapie...
kapie pewnikiem z simeringu na wale przy reduktorze, nie? koszt w aso toyota 30zł :)

co do szukania skrzyni...pytać, szukać, allegro - tam stała dość długo skrzynia z reduktorem za 1800zł, dzwoń też po firmach handlujących skrzyniami i silnikami, często dają gwarancje rozruchowe, mogę też sprowadzić na zamówienie. Kup Giełdę Samochodową, przewertuj dział "Części", podzwoń, pokombinuj, jeździj na tej (da radę jeszcze pewnikiem, to toyota :)2 ) i jak się trafi to bierz.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pn cze 11, 2007 7:26 pm

ramzes pisze:
a mógł zacząć od samuraia :)21 :wink:
wiesz ramzes, samuraje to shit najgorszy, a toyoty się nie psuja :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » pn cze 11, 2007 7:29 pm

Tapeworm pisze:wiesz ramzes, samuraje to shit najgorszy
prowokator.. :evil: :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn cze 11, 2007 9:03 pm

Tapeworm pisze:
ramzes pisze:
a mógł zacząć od samuraia :)21 :wink:
wiesz ramzes, samuraje to shit najgorszy, a toyoty się nie psuja :)21
Kubuś, a wiesz że odpowiem na poważnie tym razem? :)

Wszystko się psuje, szczególnie prawie dwudziestoletnie - z tym że jedno szybciej, drugie wolniej. To że toyki akurat wolniej nie ma tu żadnego znaczenia :)21 Znaczenie mają natomiast ceny części, choćby gratów używanych. Za ile Sałata kupił kompletny silnik? Za tysiąc? Osiemset? A skrzynia do samuraja to was kostet? Pińćsot? Ale ja samurajem w życiu nie pojechałbym choćby na tydzień w góry :)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pn cze 11, 2007 9:05 pm

Karson pisze:
Tapeworm pisze:wiesz ramzes, samuraje to shit najgorszy
prowokator.. :evil: :)21
mógłbyś mnie tak nazwać gdyby nie fakt, że w odległych planach mam zakup samuraja :)21
teraz tylko na rynku mące, co by ceny spadły :)21
A żeby nie bylo, że tylko kasztanie to masz :)21
http://www.wyprawa4x4.pl/gielda/index.p ... =1&ido=145
Ostatnio zmieniony pn cze 11, 2007 9:22 pm przez Tapeworm, łącznie zmieniany 1 raz.
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn cze 11, 2007 9:22 pm

Skrzynia jak skrzynia nie jest to 3 biegowy GAZ ale nie jest to też automat. Jak się wie co i jak to nie ma problemu samemu poskładać, kwestia zaplecza warsztatowego (np. ściągacze do łożysk) i wiedzy (weryfikacja elementów).
Można samemu remont zrobić
, dobrze przy tym mieć jednak Manuala z rysunkami itp. Z łożyskami to nie problem, wcale nie trzeba w ASO kupować, ale inne części (np synchronizatory, wałki, koła) to tylko w ASO albo używki.
:lol: a skąd weżmiesz podkładki dystanujace łozyska , z puszki po piwie wytniesz ?
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pn cze 11, 2007 9:29 pm

gri74 pisze: :lol: a skąd weżmiesz podkładki dystanujace łozyska , z puszki po piwie wytniesz ?
:)21
Przypomniały mi się moje walki z wysprzęglikiem w Serii i próba zrobienia kitu naprawczego właśnie z puszki :lol: niestety patent nie robił :-? :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Bury-Tom
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Bury-Tom » pn cze 11, 2007 10:01 pm

Panowie, nie mąćcie Korzennemu w głowie :D , Toyota to dobry samochód tylko że przy niej trzeba stosować jedną zasadę" z gówna bata nie ukręcisz" :)21
Naprawa sprzęgła za 50 zeta to czysta głupota, bo po takiej regeneracji to będziesz sobie mogł nad wisłę jeżdzić a nie gdzieś dalej i cały czas będziesz walczył z szarpaniami i drganiami w pewnych zakresach obrotów. A jeszcze jabyś zrobił skrzynię to szybko do niej wrócisz.
Zrobienie piasty to nie to samo co naprawa skrzyni. Tu trzeba mieć doświadczenie i umieć zweryfikować uszkodzone elementy. A z tego co widzę to raczej nie bardzo kumasz co i jak. Ja bym Ci doradził abyś zdemontował skrzynię i dał komuś kto się na tym zna. Wtedy dopiero będziesz się zastanawiał co dalej i ile to będzie kosztować. Reduktor i tak musisz rozebrać żeby dostać się do skrzyni to wtedy sobie go uszczelnisz :D .Łożyska w większości kupisz w sklepie ale są takie że różnią się kilkoma setkami i tylko ASO lub po taniości rozwiercić je lub wałek przeszlifować :)21 :)21 :)21 czy to będzie jeżdzić pomyśl sam...
Aha z tą wymianą krzyżaka toś już pojechał, może ty u elektryka byłeś :D :D
Musisz w końcu zaakceptować że w Toyoty trzeba zainwestować aby Ci zawsze 4 litery przywoziła do domu.
No i najgorsze opcja,dać ogłoszenie zamienię na 3 uazy (kupa częsci i na drucie te paredziesiąy kilometrów dojedzie) :)21 :)21 :)21
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn cze 11, 2007 10:24 pm

Toyota to dobry samochód tylko że przy niej trzeba stosować jedną zasadę" z gówna bata nie ukręcisz"
To nalezy stosować do kazdego samochodu :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pn cze 11, 2007 10:48 pm

Damian pisze: Za ile Sałata kupił kompletny silnik? Za tysiąc? Osiemset? A skrzynia do samuraja to was kostet? Pińćsot?
kurde niesamowite co ?? :)21
normalnie odrazu dwie skrzynie bym kupował, a co ?? :)21
Damian pisze:Ale ja samurajem w życiu nie pojechałbym choćby na tydzień w góry :)
Twardym trzeba być :wink:
poza tym jest specjalny szpej do samuraja... wszystko w wersji mini, np piła wielkości paczki fajek :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
korzenny
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 4:47 pm
Lokalizacja: Otwock / Warszawa

Post autor: korzenny » pn cze 11, 2007 11:10 pm

Dzięki za rady, niektóre sensowne inne śmieszne, liczę na dalsze...

@Bury-Tom powaga z tymi krzyżami objechałem w okolicy prawie wszystkich mechaników. Wysyłali mnei do mechatroniksa czy coś bo że niby to trzeba wywazyć od razu, a to koleś nawet w przyszłym tygodniu nie zrobi i inne tłumoczenia dziwne.

Poważnie rozważam zakup skrzyni. Na razie próbuję jakiegoś manuala dorwać i w pierwszej kolejności oczywiście sprzęgło bo tego już praktycznie nie ma... Nie wiem jak stan docisku i łozyska, ale w sumie nie wiem czy nie nalezaloby tego dla pewności "z urzędu" wymienić...
A reduktor to rzeczywiście tak czy tak będe miał zdjęty i sobie uszczelnię
Brave Disco 300 ;-) No bo... Wszystkie Dżipki fajne so...
korzenny@interia.pl t.603520630

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » wt cze 12, 2007 6:51 am

Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » wt cze 12, 2007 9:24 am

korzenny pisze:
@Bury-Tom powaga z tymi krzyżami objechałem w okolicy prawie wszystkich mechaników. Wysyłali mnei do mechatroniksa czy coś bo że niby to trzeba wywazyć od razu, a to koleś nawet w przyszłym tygodniu nie zrobi i inne tłumoczenia dziwne.
No nie rób jaj z pogrzebu :o krzyżak zmieniam w 10 minut przy pomocy młotka :)21 Nic nie trzeba wyważać (chociarz przy okazji nie zaszkodzi). Chyba że w LJ jest inny patent jak w hiluxie :roll:
same starocie

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaxLux » wt cze 12, 2007 9:50 am

@korzenny - looknij na http://www.kilometr.com/ tam gosc jest wlasnie twojego profilu - wszystko robi sam 8)

Nawet tam cos o skrzyni jest ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości