Kule w GR

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
trampek
 
 
Posty: 226
Rejestracja: śr paź 20, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Chabówka/Szczecin

Post autor: trampek » pt sty 19, 2007 7:05 am

Właśnie jestem w trakcie robienia łożysk i brakuje u mnie oringów (ok 3 mm średnicy) tych co są na podstawie na której jest mocowane łożysko, zna ktoś wymiar tego cholerstwa ??
Wiem tylko że na 100 % pasuje od 160, bo łożyska są te same.
"Raz się skurwisz - kurwą zostaniesz" -George Orwell

Awatar użytkownika
trampek
 
 
Posty: 226
Rejestracja: śr paź 20, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Chabówka/Szczecin

Post autor: trampek » pt sty 19, 2007 3:30 pm

już mam
"Raz się skurwisz - kurwą zostaniesz" -George Orwell

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt lip 03, 2007 10:59 am

kule zrobione wreszcie :)
lozyska, uczelniacze powymieniane,

i tu wielkie dzieki @Marcin-Kraków za konsultacje telefoniczne,
nizezwykle pomocne zwlaszcza przy operacjach na pierwszej kuli :)2
druga poszla bez pudla,

i takie uwagi,
1. miseczki gumowe spod oryginalnych lozysk
zwrotnic mozna bez probelmu odzyskac - wystarczy przed ich zbiciem przeciac
koszyk, wychodza bez probelmu (gdzies byla mowa ze sa nie do odzyskania a
wystepuja jedynie w oryginalach),
2. aby wypelnic kule smarem do przegubow , mozna zrobic cos takiego
Obrazek
sruba sr. 10, przewoercona 5.1 nagwintowana na kalamitke gw.6,
na potrzeby napelnienia wkreca sie toto zamiast jednej z srub dolnego mocowania
lozyska zwrotnicy, jedniczesnie odkrecajac jedna z gornych w celach
kontrolno-odpowietrzajacych, coby smaru do pochwy mostu nie napchac,

dosc uzyteczne zwlaszcza, ze po rozkreceniu zwrotnicy
resztki samru pozostaly jedynie wewnatrz przegubu
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Kuba
Posty: 227
Rejestracja: śr lip 31, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kuba » wt lip 03, 2007 10:24 pm

A po co Ci smar w kuli? Potrzebny jest tylko w przegubie.

Pozdrawiam
Kuba

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » wt lip 03, 2007 10:52 pm

Kuba pisze:A po co Ci smar w kuli? Potrzebny jest tylko w przegubie.

Pozdrawiam
Kuba
A po to ze :
-przegub znajduje sie w kuli i
jesli bedzie go dostatecznie w kuli to i przegub bedzie miał go wystarczajaco,
-kula bedzie zabezpieczona antykorozyjnie i smarowana (polerowana) bedzie powiechnia pracy "duzego uszczelniacza" a wiadomo ze jest to miejsce bardzo podatne na korozje
-przegub nie bedzie rdzewiał "od zewnątrz"
-zwrotnica bedzie miała zabezpieczenie antykorozyjne
....... chyba wystarczy....

Widziałem efekty smarowania TYLKO przegubu i nie był to ładny widok.... :)21

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt lip 03, 2007 11:35 pm

Kuba pisze:Potrzebny jest tylko w przegubie.
generalnie masz racje,
od strony mechanicznej faktycznie starczy by przegub byl smarowany,

w przypadku braku smaru w kuli, kula rdzewieje (zwlaszcza gdy nie ma juz powloki malarskiej, a to przy aftku 16-to letnim dosc czeste), uszczelniacz zewnetrzny dostaje,
itp.. itd...

w jednej puscil oring na dekielku lozyska zwrotnicy, dostala sie woda i... lozysko wygladalo jak wygladalo,

to moze inaczej:
czy sa przeciwskazania by wypenic 'rozsadnie' kule smarem przeglubowym?
przez 'rozsadnie' rozumiem wypelnianie wg. procedury j.w.
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » śr lip 04, 2007 6:43 am

Moim zdaniem nie ma przeciwskazaniań (oczywiście moge sie mylić). Wydaje mi sie , że w naszym przypadku nwet będzie lepiej gdy upchamy w zwrotnicy tyle smaru ile sie da. Topimy auta naprawdę w bardzo nieprzyjaznych warunkach, zatem ten nadmiar nie powinien zaszkodzić...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

vick
Posty: 305
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:35 pm
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: vick » śr lip 04, 2007 8:18 am

W jedną kulę można upchać prawie puszkę smarowidła. Sama kula z zewnątrz jest pokryta chromem technicznym co ma za zadanie 1. zabezpieczenie antykorozyjne, 2. poprawić warunki pracy uszczelniacza. Z czasem natępuje ubytek chromu i tworzą się wzery o dosyć ostrych krawędziach, które szybko potrafią niszczyć uszczelniacz. Dlatego warto ładować smaru w kule ile wlezie. Zaryzykowałbym tezę, że smaru w kule należy ładować proporcjonalnie do wieku auta.
vick W 160

Kuba
Posty: 227
Rejestracja: śr lip 31, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kuba » śr lip 04, 2007 8:24 am

reeb pisze: czy sa przeciwskazania by wypenic 'rozsadnie' kule smarem przeglubowym?
przez 'rozsadnie' rozumiem wypelnianie wg. procedury j.w.
Moje pytanie bylo podchwytliwe, ale nie dales sie zlapac. Wlasnie o to mi chodzilo, ze w kuli powinien byc smar do przegubow. Sporo osob robi tak, ze nawet jesli przy skladaniu uzyje w przegubie smaru molibdenowego, to do kuli pcha zwykly smar do lozysk tocznych.

W zupelnosci wystarcza po pol kilograma smaru na strone, czyli jedna puszka na obie.

Pozdrawiam
Kuba

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pt lip 06, 2007 10:48 am

vick pisze:Sama kula z zewnątrz jest pokryta chromem technicznym
Zalezy w jakim aucie. Nie wszystkie kule maja ta powloke. Nawet zaryzykuje stwierdzenie, ze wiekszosc GRatow jej nie ma.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » pt lip 06, 2007 12:01 pm

to fakt, u mnie byla (resztka) powłoka lakiernicza, ta sama co na calym moscie
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Post autor: aduko » pn lip 09, 2007 7:50 pm

Obrazek

Ktoś się orientuje ile kosztuje taki zabieg w warstat.pl ?
CHARIOT Rally Team 4x4

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn lip 09, 2007 9:18 pm

aduko pisze:Ktoś się orientuje ile kosztuje taki zabieg w warstat.pl ?
A dlaczego akurat tam ? Chcesz znac ich cene to ich sie pytaj nie nas.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Post autor: aduko » pn lip 09, 2007 9:57 pm

Marcin-Kraków pisze:
aduko pisze:Ktoś się orientuje ile kosztuje taki zabieg w warstat.pl ?
A dlaczego akurat tam ? Chcesz znac ich cene to ich sie pytaj nie nas.
Dlaczego? Bo siem na tym nie znam, a w u mnie w mieście raczej ciężko będzie to zrobić,a nie dzwoniłem, z myślą, że ktoś już tam robił i wie mniej więcej i jak robią :)
CHARIOT Rally Team 4x4

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » pt wrz 21, 2007 6:18 pm

Witam
Ku mojemu zdziwieniu dziś zauważyłem że kule w moim GR SA zardzewiałe, (zostawiłem auto na skręconych kołach, i się pokazało) Usunąłem delikatnie warstw syfu i rdzy. Co robić dalej, ile to zajmie ( czy dam rade w jeden dzien). Trzeba to rozbierać, jeśli tak to czy dam rade to zrobić. Co będę musiał wymienić i ile mnie to będzie kosztować zakładając że już dawno tam nie ma smaru.
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Re: Kule w GR

Post autor: Adamur4,2 » pt wrz 21, 2007 6:21 pm

Marcin-Kraków pisze:
cornetto pisze:Mam w przednim moście delikatne wżery w kulach i właściwie brak smaru. Czy nowe uszczelnienia przy nierównościach będą działac czy to już kaplica???
Mamy patent na regeneracje kul. Bedziemy to robic pewnie za jakies 2 tyg. w dwoch GRatach, i zobaczymy jak sie sprawdzi. Jezeli sie powiedzie zdradze Ci co zrobic :lol:

Nowe uszczelnienia przy starych wrzerach nic nie dadza. Jezeli ubytki duze to smar po jakims czasie zniknie. Ale generalnie lepiej zeby go ubywalo niz zeby jezdzil juz calkiem bez smaru.
Peepuck! pisze:A u mnie błyszcza jak psu na wiosne :wink: A auto ma lat 18 :D
Chwalipieta :P !!
I jak się Wam udał ten zabieg czy możecie już zdradzić szczegóły ?
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Post autor: rybex » sob kwie 26, 2008 10:07 am

hehe a wogole to ktoredy ten smar sie tam pcha ?? :>

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Post autor: Grzywacki » sob kwie 26, 2008 10:21 am

A wykręć jedna śrubę trzymającą zwrotnicę i tamtędy ładuj.
Są na przelot do środka kuli.

A.
Patrol Y60 V8 long 1990r.

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Post autor: rybex » sob kwie 26, 2008 10:22 am

dzieki :)

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob kwie 26, 2008 5:49 pm

Grzywacki pisze:A wykręć jedna śrubę trzymającą zwrotnicę i tamtędy ładuj.
Są na przelot do środka kuli.

A.
O ile juz tam ktos byl. Bo jak nie to ma jeszcze, dekielki pod lozyskami i nic nie przepcha. Pozatym pchanie na pale nic nie da, procz dowaleniem nowego. Nie pozna stanu, jak wygada stary, co sie dzieje z przegubem, jaki jego stan.
To taki polsrodek. Pchajac swiezy nie da sie wypchac w calosci starego, ani dobrze napchac do przegubu.

Porzadnie, to trzeba rozebrac jak do wyciagniecia poloski, wyczyscic i nawalic swiezego smaru od nowa.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » sob kwie 26, 2008 6:29 pm

Marcin-Kraków pisze:
O ile juz tam ktos byl. Bo jak nie to ma jeszcze, dekielki pod lozyskami i nic nie przepcha.
Przez sam otwór po śrubie przepcha bo faktycznie jest na wylot. Przelatuje obok dekielka. Cała taka robota to jednak podcieranie d.up.y szkłem.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob kwie 26, 2008 8:41 pm

Peepuck! pisze:Przez sam otwór po śrubie przepcha bo faktycznie jest na wylot. Przelatuje obok dekielka. Cała taka robota to jednak podcieranie d.up.y szkłem.
To az malo powiedziane. Gown... nie robota poprostu.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » sob kwie 26, 2008 9:19 pm

spokojnie sie da naladowac.. swiezego smaru po uprzednim
rozebraniu i wyczyszczeniu wszystkiego,

przepychanie czegokolwiek jest bez sensu....
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Post autor: rybex » sob kwie 26, 2008 10:58 pm

a sluchacjie ... bo jak kazdemu wiadomo smar jest bardzo gesty :P a umnie teraz na moscie wisza dwie uszczelki jakies ... z obydwu stron .. i pod patrolem zostaja plamy .. czyli kapie tak jakby rzadki olej ;P wiec to jest to tak ??;>

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » sob kwie 26, 2008 11:07 pm

nie
...
to jest "glut"
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości