Wysypały się kóle z półosi.
Moderator: Student
Wysypały się kóle z półosi.
Dałem Uaza do mechanika na wymianę sworzni zwrotniczych. Mechanik nie obeznany ze sztuką uazowską wyjął sworznie i zaczął rozbierać zwrotnicę od strony uszczelki filcowej na "kuli". Po rozkręceniu, gdy odsunął drugą część zwrotnicy wraz z piastą, złapał za półoś tak nie fortunnie, że rozsypał kule po warsztacie. Do czego zmierzam. Otóż, po zmontowaniu wszystkiego do kupy, odezwały się przeguby. Czy jest jakiś sposób aby te półosie oszczędzić czy tylko wymiana? Nadmieniam, że duża kula trafiła na swoje miejsce na środku. Może jeszcze coś skopał? Nie wiem jak tam jest z tymi podkładkami dystansowo-ślizgowymi. Może ktoś coś pomoże w tej kwestii?
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Kup nową..a tą trzymaj na wszelki wypadek.
W razie W lepiej mieć taką niż żadną
W razie W lepiej mieć taką niż żadną

http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Jeśli chodzi o przeznaczenie po złomowaniu to nie problemu, ma co z nią zrobić. Chodzi o to, że chodziła dobrze do wyżej opisanej sytuacji. Dziwi mnie fakt tak szybkiej jej kasacji po zamianie kul. Naprawdę to już złom? Przecież demontuje się różna rzeczy i potem montuje i gra. Wcześniej dawałem tym autem po żwirowni (bardzo nie lubię takiej jazdy ale klienci płacili i trzeba było koła w piachu zanurzyć} i było ok. Jestem w szoku. Znów ktoś zarobi. Nie będę pytał która lepsza półoś, dobra ta co kręci i się nie sypnie. 

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
a podobno przeguby w UAZie są maga -hiper itpBartmann pisze:Kup nową..a tą trzymaj na wszelki wypadek.
W razie W lepiej mieć taką niż żadną




Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
Konserwowane i smarowane wytrzymają dłużej niż twój cały syfDarek... pisze:a podobno przeguby w UAZie są maga -hiper itpBartmann pisze:Kup nową..a tą trzymaj na wszelki wypadek.
W razie W lepiej mieć taką niż żadną![]()
![]()
![]()


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
może być większy syf od UAZaklucz13 pisze:Konserwowane i smarowane wytrzymają dłużej niż twój cały syfDarek... pisze:a podobno przeguby w UAZie są maga -hiper itpBartmann pisze:Kup nową..a tą trzymaj na wszelki wypadek.
W razie W lepiej mieć taką niż żadną![]()
![]()
![]()
![]()


Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
Pocztaj słowniczek a potem się wypowiadajDarek... pisze:może być większy syf od UAZaklucz13 pisze:Konserwowane i smarowane wytrzymają dłużej niż twój cały syfDarek... pisze: a podobno przeguby w UAZie są maga -hiper itp![]()
![]()
![]()
![]()
![]()


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Zmniejsz trochę skręt na ogranicznikach i ustaw dobrze luz na podkładkach oporowo-slizgowych (może trzeba dotoczyć nadwymiarową). Trochę jeszcze pojeździsz jednak jak półośka stuka na zakręcie to tylko czekać kiedy się rozsypie. Szczególnie na wykrzyzach i kręceniu rozejdzie się (wyskoczą kulki) i albo się zorientujesz od razu albo przejedziesz jeszcze 0,5m i wyłamiesz. Niestety UAZowski przegub typu Bendix-Weiss jest podatny na zużycie i stukający z luźnymi kulami długo nie pojeździ, dlatego tyle nadwymiarów naprawczych kul.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
a się odezwałDoktor200 pisze:odezwal sie niekulkowiec tylko krzyzakowiecDarek... pisze:pozdrawiam dzielnych UAZowców![]()
![]()




Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
W instrukcji obsługi lub czymś podobnym na stronie 263 są grupy wymiarowe dokładnie 9 (A, B, W,G,... ruski alfabet).niemand pisze:Te kule wystepuja - o ile mnie pamiec nie myli- w 9 rozmiarach, mozesz cos pokombinowac .
Mechanik mógł tez pomieszac kule i nie trafiły one do "swoich" bieżni i powstał luz - bo moze sie zdazyc ze w jednym przegubie wystepuja kule nie z jednej grupy wymiarowej .
Pomieszać to mógł, ale jak ma oczy na miejscu, to od razu widać że jedna jest większa. O kule pytałbym w Białymstoku, może mają.
Wszystkie kule (4) muszą być z tej samej grupy wymiarowej (ta piąta to inna bajka), bo jak coś zablokuje w przegubie to może skończyć się na dachowaniu przez maskę. W najlepszym przypadku ukręci się półoś przy przegubie, ale na to bym nie liczył. Z doborem tych właściwych kul to jak z ruletką. Kule wciśniesz z trudem, a jak podniesiesz całość do góry za tą krótszą część przegubu to się rozsypie, a to oznacza że nie jest dobrze. Ot ruska technika.
Jedynym dowodem, że istnieje jakaś pozaziemska INTELIGENCJA, jest to, że się z nami nie kontaktują.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości