Wstawiam silnik Andoria 4C90 do Aro 243

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

zax

Post autor: zax » pt sie 24, 2007 7:50 pm

Na resorach, nie spręzynach.. W Aro z tyłu resory mamy :lol:
Co do żukowskiego kolektora... Raczej całkiem inaczej wygląda z tego co pamiętam.
Potrafisz mi wytłumacyzć jak w Aro 243 masz drzwi na spręzynę/siłownik :o
Mi by sięto przydało - u mnie notorycznie trzaskają drzwi jak je na chwilę otworze... Zwykle przytną komuś noge, trafią klamką w nerke albo co... :lol:

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pt sie 24, 2007 7:58 pm

Mój to ma WIELKI problem z elektryką bo są tu dwie instalacje ARO + Ford Grenada oraz przetóbki poczynione po drodze. Wyciołem już mnóstwo niepotrzebnych wiązek elektrycznych. A zostało jeszcze sporo. Na pierwszym zdjęciu widać po lewej skrzynkę z bezpiecznikami (FordGrenada) muszę od niej odejść nowymi kablemi na tył. Na szczęście jestem elektrykiem między innymi - choć nie samochodowym.

Aby rozważać sprawy przedniego napędu muszę najpierw zobaczyć jak wygląda bo u mnie nie było i nie wiem czy z tym silnikiem w ogóle się zmieści. Jeśli ktoś możę to niech przyśle mi fotkę przedniego napędu.

W zanadrzu mam jeszcze jeden szalony pomysł - Przedni napęd bez rzadnych przekładni wałów dyfrów i ograniczonego skrętu :P

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pt sie 24, 2007 8:00 pm

Co do kolektora to chodziło mi o zasadę - z czterech gardzieli wyyjście jest na środku i w dół.

U góry jest siłownik od tylnej klapy Renault 18 combi, sprężyna od łóżka :lol:
Obrazek
Obrazek[/img]
Ostatnio zmieniony pt sie 24, 2007 8:11 pm przez hal9, łącznie zmieniany 1 raz.

zax

Post autor: zax » pt sie 24, 2007 8:08 pm

hal9 pisze:Wyciołem już mnóstwo niepotrzebnych wiązek elektrycznych.
Skądś to kojarze... A już wiem... Ja mam Arusa około półtora roku i do dziś wywalam kable i robie własne patenty niepowodujące zwarć :lol:
hal9 pisze:W zanadrzu mam jeszcze jeden szalony pomysł - Przedni napęd bez rzadnych przekładni wałów dyfrów i ograniczonego skrętu :P
Jestem strasznie ciekawy. A Twoje Aro pewnie woli tego nie wiedzieć :D

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pt sie 24, 2007 8:16 pm

Zamonrować skrzynię z reduktorem i wyjściem na przód. Zamiast wału do przodu podpiąć pompę opejową. Zamontować rególator przepływu oleju, poprowadzić od niej przewodziki do przodu. Zamonrować z tyłu piasty silniki hydrauliczne (tu by trzeba dorobić wielokliny aby pasowały do piast). Działało by to tylko w terenie bo trudno zgrąć obie prędkości ale jest to możliwe. :P

Jak ci sie podoba otwieranie tyłu ?

zax

Post autor: zax » pt sie 24, 2007 8:24 pm

Super. Kupuje 2 siłowniki od tylnej klapy Poloneza i montuje od nowa siłownik maski i do tylnej klapy dam też :)2
A ta torba na spręzynie też spełnia jakąś role w trzymaniu drzwi? :oops:
Twój pomysł z napędem jest... No... Eeee... Dziwny... I miejscochłonny... I drogi. I szybko się zesra w terenie :roll:

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pt sie 24, 2007 8:44 pm

Torba nie ma praktycznego znaczenia. :)

Egzotyczny zgoda, miejscochłonny w żadnym razie: Pompa zajmie tyle co litrowy garnuszek, silnik hydrauliczny ma wym dł 18 cm średnica 10 - jego moc to 12,5 - 15 KM obr 350 - 700 obr/min. Hydrauliki nie Z..sz nigdy puki silnik pracuje nie ma nic mocniejszego, koparki mają napę hydrauliczny :)

zax

Post autor: zax » pt sie 24, 2007 8:51 pm

Zgoda koparki mają napęd hydrauliczny SIŁOWNIKÓW :lol:
A citroen XM i BX mają hydrauliczny napęd zawieszenia i przekłądni kierowniczej i hamulców...
Ja się nie wypowiadam więcej o hydraulice do napędu. Nie znam się na tym.

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pt sie 24, 2007 9:17 pm

Jazdy też :lol: niektóre.

Zobacz na Al...... aukcję 228780126

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » pt sie 24, 2007 9:28 pm

wracając jeszcze do łapek, to chyba nie ma sensu dawać dodatkowej poprzeczki bo i tak one są juz przyspawane do poprzecznej belki

a co do tego hydraulicznego napędu, to mija sie to z celem, dużo rzeczy trzeba by dorobić, a i potem kupę czasu spędzić na zgrywaniu tego patentu z resztą ukł napędowego, a przecież wystarczy podpiąć wał i dyfer z półośkami założyć na przód. Jak już kolega ma tak poważne zapędy do motania, to polecam wykołować jakiś inny dyfer(z takim przełorzeniem jak z tyłu), dorobić inne półośki i śmigać w terenie, :lol: 8)

p.s. a może akurat by kolektor od żuka podpasił (oby tylko, ta część przylegająca do głowicy się zgrała), jakby co to fotki mogę porobić i wymiary podać.
Coś mi się wydaje, że jakby w tym kolektorze zrobiło się wylot na środku to nie byłoby tragedii
p.p.s. teraz zacząłem się zastanawiać jak w żuku wyglądał ukł wydechowy tej andorii

pozdr
Ostatnio zmieniony pt sie 24, 2007 9:35 pm przez Mart, łącznie zmieniany 2 razy.
motanie...

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pt sie 24, 2007 9:34 pm

Hydrauliczny napęd to taka idea fix dla sportu to sobie wykombinowałem na zasadzie że się da :wink:

Zrobię więc tylko zastrzały od dołu.

Ponawiam prośbą o fotkę przodu jeśli ktoś ma bo naprawdę nie wiem czy coś ma się szansę zmieścić.

Co jest ze stroną do wysyłania fotek bo chciałbym jeszcze coś wam pokazać.

Od żuka jest mniejszy i nie pasuje (silnik żuka leży obok więc już sprawdzałem). Orginalnie w żuku z andorją nic nie przeszkadza bo w kabinie masztrumnę i wszystko idzie na dół i do tyłu.

A czy można zrobić kolektor wydechowy z grubościennych rur stalowych, bo takie można spawać i szlifować w domowych warunkach ?

Pozdro
Ostatnio zmieniony pt sie 24, 2007 9:43 pm przez hal9, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » pt sie 24, 2007 9:39 pm

hal9 pisze:Hydrauliczny napęd to taka idea fix dla sportu to sobie wykombinowałem na zasadzie że się da :wink: ....
no to cały napęd trzeba by tak zrobić, wtedy chyba by sie obyło bez reduktora bo jedna pompa mogłaby być- kurde ale by to był patent :)21
motanie...

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pt sie 24, 2007 9:45 pm

Czy jest jakaś inna strona przez którą można wysłać fotki ?

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » pt sie 24, 2007 9:52 pm

hal9 pisze:Czy jest jakaś inna strona przez którą można wysłać fotki ?
np. http://www.fotosik.pl/
jakby tu też nie grało to mogę jeszcze kilka innych podrzucić
motanie...

zax

Post autor: zax » pt sie 24, 2007 9:54 pm

hal9 pisze: A czy można zrobić kolektor wydechowy z grubościennych rur stalowych, bo takie można spawać i szlifować w domowych warunkach ?
Można. Tylko nie gwarantuję długiej żywotności tego patentu.

A co do zdjęć. Co chcesz zobaczyć? Zamocowanie dyfra przedniego?

http://i19.tinypic.com/522sp06.jpg

http://i13.tinypic.com/6240akm.jpg

U mnie na milimetry mieści się przy silniku :)2

Ale to raczej lepsze rozwiązanie niż podłączenie pompy hydraulicznej, ciągnięcie niewiem ile przewodów, zamocowanie takiego silniczka, zsynchronizowanie prędkości... Szczególnie, że dyfer z półośkami, sprzęgiełkami i wałem dostaniesz za cenę tego silniczka :lol:

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pt sie 24, 2007 10:18 pm

Dzieki ZAX za zdjęcia.

Czarno widzę montarz przodu, zwróć uwagę na zdjęcia 2,3 i 4 podwieszki są u mnie przyspawane do ramy i podparte na poprzecznicy, a mocowanie dyfra dziś właśnie wyciołem, bo po pierwsze nie wiedzałem do czego było (wcześniej przykręcona była tam blacha a do niej poduszka do mocowania silnika żukowskiego), po drugie nieładnie wyglądało jak coś sterczało. Po trzecie bałem się że diagnosta doczepi się że rama była gmerana, a tak to będę cioł głupa lub szukał "fajnego" diagnostę że tak było. Oczywiście pomaluje te spawy żeby zatrzeć ślady moich łapek :wink:

Może jednak da się wcisnąć zobaczę to kiedyś w naturze to pomierze i zacznę ....

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pt sie 24, 2007 11:12 pm


Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

PIRAMIDA PATENTÓW .

Post autor: Gabriel Tatoj » sob sie 25, 2007 12:20 am

WITAJCIE 8) .
Na sam początek pozwolę sobie na wyrażenie mojego zadowolenia z tego ,że są ,,ARO-DESPERACI" ; jak kolega :wink: hal9 który bardzo skutecznie mota przy swoim ARONIE :)2 :)2 . Moje uznanie :)2
Ja bym się nie zastanawiał nad założeniem przodu , jak trzeba to silnik w górę nawet gdyby trzeba było maskę silnika podnieść !! !! !! Napęd hydrauliczny teoretycznie jest prosty w zastosowaniu i po części jest to prawda, ALE ; (i tu się zaczyna wyliczanka) trzeba spełnić kilka warunków aby całość była do wykorzystania .Tak w ogóle to nie ma miejsca pomiędzy wachaczami (zmieniającymi swoje położenie podczas jazdy) na zamocowanie jakiegoś hydro-motora, który musiałby być dosyć ,,poważny" żeby ciągnąć koło ARONA :o Gdyby operacja się powiodła ( czego Tobie życzę jak by co), to sprawność tego patentu jest o wiele , wiele mniejsza niż w tradycyjm napędzie. :)1 :)1
A czy można zrobić kolektor wydechowy z grubościennych rur stalowych, bo takie można spawać i szlifować w domowych warunkach ?
Problem nie polega na zrobieniu kolektora , bo to jest ,,mały pikuś", ale na materiale do jego wykonania :)1 . Kolektory są odlewane z żeliwa ( i to takiego specjalnego) między innymi dla tego ,że materiał jakim jest żeliwo posiada STABILNOŚĆ WYMIARU I KSZTAŁTU przy zmiennej temperaturze .Napewno widziałeś kolektory z silników wielocylindrowych;dzielone, albo łączone specjalnymi kompensatorami ( rodzaj harmonijki wykonanej przeważnie z blachy nierdzewnej) zabezpieczające głowice tych silników przed uszkodzeniem spowodowanym ,,pracą" kolektora . :-? POZDRO :D

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » sob sie 25, 2007 8:28 am

Co do pierwszego to tak jak pisałem - wymyśliłem to dla sportu, dla realizacj pomysłu musiał bym mieć ok 3000 zł na zbyciu i już samo to dyskwalfikuje pomysł.

Co sądzisz Gabriel o zrobieniu takiego kolektorowego cuda:
cztery pojedyńcze końcówki, elastyczna złączka do każdego dalej łączą się one w jede. Tym sposobem omijam problem naprężeń wynikających z rozszerzalności cieplnej materiałów, ale czy to wytrzyma bo elastyczne złączki stosuje się zwykle w dalszych odcinkach układu wydechowego.

Pozdro

zax

Post autor: zax » sob sie 25, 2007 8:55 am

Najlepiej by pasowało jak byś kolektor wydechowy miał z tego samego materiału co głowica. Oczywiście to jest nie do wykonania, więc musiałbyś zbudować ten kolektor z czegoś, co nie będzie się dużo bardziej od głowicy rozszerzało i kurczyło. Ale to tylko teoria...

Jeszcze małe pytanko: jak wsadziłeś lampy Nysy? :o
Ja sam miałem problem z tylnymi lampami, długo szukałem takich lub innych które by pasowały w zamian, ale na szczęście kolega Mieczan miał komplecik takich. :wink:

zax

Post autor: zax » sob sie 25, 2007 9:43 am

http://photos01.allegro.pl/photos/orygi ... 26271148_4

Tak jest osadzony dyfer na ramie. Gość sprzedaje go za 250 zł - jeśli chcesz mieć 4x4 to bierz. Zwykle stoją po 300 zł. Dogadaj się tylko jeszcze o sprzęgiełka, półosie i przedni wał :)2

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

KOLEKTOR WYDECHOWY.

Post autor: Gabriel Tatoj » sob sie 25, 2007 11:14 am

WITAJCIE 8) .
Co sądzisz Gabriel o zrobieniu takiego kolektorowego cuda:
No więc moje zdanie jest następujące : :)1
Jeżeli dasz radę wszystko połączyć szczelnie ,a więc dokęcone do głowicy końcówki z elastycznymi krućcami , to warto spróbować. Taki początek układu wydechowego będzie OK :)2 .
Z drugiej strony, jeżeli masz dorabiać takie skomplikowaństwo, to moim zdaniem lepiej dorobić te dokęcone do głowicy kolanka maksymalnie długie, to znaczy wykożystać miejsce obok silnika licząc od wylotu w głowicach aż w okolice miski olejowej w dolnej jego części i dopiero wtedy je wspawać w kawałek rury o większej średnicy, bez robienia tych elastycznych przejściówek. W ten sposób powstanie taki kolektor o kształcie ,,PROMIENIOWYM", to z kolei zapewni wystarczającą elastyczność wykonanego w ten sposób kolektora.Nie jest to jakieś ,,nowum", takie rozwiązania sa stosowane w wielu silnikach sportowych :)1 .I wtedy śmiało można wykonać to;,,kolektorowe cudo"
ze stalowych kolanek i rury. :D. POZDRO :)13

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » sob sie 25, 2007 11:31 am

ZAX Lampy Nysy wstawił poprzedni właściciel - barbażyńsko wycioł blechę powiększając otwory, przykręcone są na dwa blachowkręty. Ponieważ Nysa była z tyłu nieco okrągła a Aro jest jak Wiesz płaskie klosze niezbyt pasują troszkę się rozłażą. Spód lampy jest z gumy więc się dopasował. Szczeże nie polecam tego rozwiązania - choć z daleka wyglądają naprawde ładnie to z bliska widać że to szajsowa chałtura. Noszę się z zamiarem ich wymiany.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b09 ... 3e7d0.html
Na razie muszę uzbroić wszystko i odpalić nie będę się od razu rzucał na kolejną przeróbkę - Kasy na razie nie mam, ale dzięki za pomoc i zainteresowanie moimi problemami. Tak nawiasem mówią szanse wstawienia przodu bez ruszania silnika oceniam 70%.

Gabriel Dzięki za oświecenie to przecież takie proste i rozwiązuje problem w 100% zobaczymy tylko czy dam radę sam wykonać takie ustrojstwo.

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » sob sie 25, 2007 12:05 pm

"Dawca" i "Biorca" w tle stare serce Aro:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ef6e63add5

Odaz w całej okazałości ARO
Obrazek

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

MOTANIE !

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz sie 26, 2007 10:49 pm

WITAJCIE WSZYSCY MOTAJĄCY I NIE MOTAJĄCY :wink:
Coś mi się widzi Kolego; hal9, że jak nie piszesz o swoich postępach przy aronie, to forum ARO jakieś takie niemrawe :cry:.
Jeżeli mogę moje pięć groszy o tych tylnych lampach ,to te ,,NYSOWSKIE"są takie słabo pasujące(to moje zdanie) do tego kształtu budy, ale lampy są i jest OK :)2 . Wspominam o tym o tyle ,że dzisiaj można kupić , nie wydając przy tym majątku, bardzo pożądne lampy od przyczepy czy naczepy ,( takie uniwersalne ) i masz typowy klosz oraz resztę w razie ,,W" a co najważniejsze; o wiele lepsze światła niż te z NYSKI :o . Na fotach ze zlotu w Smolniku zobaczysz na którymś ze zdjęć ARO z białym dachem wyposażone w takie właśnie lampy tylne. :o :)2 Jak widzę to urządzenie do wsadzania silnika , to przypomina mi się, jak na Pomorzu kupiłem ARONA i niedaleko od miejsca zakupu ,,imputowaliśmy" do niego z moim przyjacielem motor D-127 (3,2 D) który przywiozłem ze Śląska , wykorzystując ; pasy i rosnące blisko siebie sosny. :roll:a za kilka dni przyjechaliśmy nim na południe :D. POZDRAWIAM WSZYSTKICH; NARA . :)13

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość