Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
Tołdi

- Posty: 527
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
- Lokalizacja: Margonin
Post
autor: Tołdi » czw lis 15, 2012 1:34 pm
woyboy pisze:woyboy pisze:miastek pisze:Skoro załączasz ciśnieniem to i rozłączasz ciśnieniem podając je z drugiej strony bączka bo w przeciwnym wypadku musiałbyś podać podciśnienie tym samym wężykiem co ciśnienie na tą samą stronę siłownika a to lekko bez sensu.
Aha. Ale nie ma ryzyka że po wyłączeniu blokady i wyłączeniu kompresora zapnie się ona samoczynnie? W sterowaniu podciśnieniowym na jednym z zaworków bez przerwy utrzymywane jest podciśnieniee, które zapobiega samoczynnemu załączeniu blokady.
Czy wężyki przy sterowaniu ciśnieniowym podłączą się tak samo czy odwrotnie niż w podciśnieniowym?
Sorry za podwójny post coś mi się pokiełbasiło.
Jak chcesz załączać odwrotnie to zostaw je tak samo.( ale to zgubne może być).
rusz głową, nie zadawaj tak prostych pytań bo odechce się ludziom dawać rady.

-
woyboy
-

- Posty: 145
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 7:19 pm
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: woyboy » czw lis 15, 2012 5:47 pm
Jak chcesz załączać odwrotnie to zostaw je tak samo.( ale to zgubne może być).
rusz głową, nie zadawaj tak prostych pytań bo odechce się ludziom dawać rady.

[/quote]
Czyli odwrotnie. Jest to oczywiście logiczne, ale wolałem się upewnić. Wielkie dzięki. za rozwianie wątpliwości.
-
krzychooxxx

- Posty: 515
- Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
- Lokalizacja: Miastko
Post
autor: krzychooxxx » czw lis 15, 2012 7:28 pm
zamiast kupowac silownik pneumatyczny za 700 zl czy ile tam piszesz a potem rzezbic i myslec to kup za 550 gotowy zestaw z silownikiem od Dominika, link masz na stronie, cena uszciwa
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD

Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
-
woyboy
-

- Posty: 145
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 7:19 pm
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: woyboy » czw lis 15, 2012 8:40 pm
stary patrol pisze:
zamiast kupowac silownik pneumatyczny za 700 zl czy ile tam piszesz a potem rzezbic i myslec to kup za 550 gotowy zestaw z silownikiem od Dominika, link masz na stronie, cena uszciwa
550 to cena netto więc wyjdzie tak samo
-
redzik
-

- Posty: 8257
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm
Post
autor: redzik » czw lis 15, 2012 9:32 pm
ale kombinujecie jak konie pod gorke, org. blokada pieknie chodzi na podcisnieniu.

-
anatol

- Posty: 1608
- Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
- Lokalizacja: małapolska
Post
autor: anatol » czw lis 15, 2012 9:38 pm
wyczyścić , albo wymienić zaworki , rozdzielki , przewody i bedzie chodzić , u mnie załancza się na mrugnięcie okiem
-
lala m
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: czw paź 08, 2009 3:13 pm
Post
autor: lala m » czw lis 15, 2012 11:00 pm
witam!ja przy przeróbce(mosty patrol inne auto

)mam założony zbiorniczek(tzw akumulator) od patrola i kompresorek podciśnienia od L200 do zapinania przodu i juz 2 lata jest

-
LSD
-

- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LSD » czw lis 15, 2012 11:52 pm
lala m pisze:witam!ja przy przeróbce(mosty patrol inne auto

)mam założony zbiorniczek(tzw akumulator) od patrola i kompresorek podciśnienia od L200 do zapinania przodu i juz 2 lata jest

A w Mitsu to czasem nie jest ciśnienowe strowanie właśnie?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
-
marekw72
-

- Posty: 264
- Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
- Lokalizacja: Narol/Warszawa
Post
autor: marekw72 » pt lis 16, 2012 7:06 pm
anatol pisze:wyczyścić , albo wymienić zaworki , rozdzielki , przewody i bedzie chodzić , u mnie załancza się na mrugnięcie okiem
JA poszedłem tą drogą ale jeszcze dalej. Nowe przewody usunięte zaworki rozdzilaki i inne dorbiazgi po drodze, przełącznik do kabiny produkcji:
http://www.prema.pl/pdf/katalog/4_005_1.pdf
Sterowanie "orginalne" podciśnieniem.
Działa wyśmienicie, stuknięcie blokady słychać w kabinie

Zawór zamontowany w kabinie (y61). Jak znajdę zdjęcie to opublikuję.
marecki
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari
-
redzik
-

- Posty: 8257
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm
Post
autor: redzik » pt lis 16, 2012 7:45 pm
marekw72 pisze:anatol pisze:wyczyścić , albo wymienić zaworki , rozdzielki , przewody i bedzie chodzić , u mnie załancza się na mrugnięcie okiem
JA poszedłem tą drogą ale jeszcze dalej. Nowe przewody usunięte zaworki rozdzilaki i inne dorbiazgi po drodze, przełącznik do kabiny produkcji:
http://www.prema.pl/pdf/katalog/4_005_1.pdf
Sterowanie "orginalne" podciśnieniem.
Działa wyśmienicie, stuknięcie blokady słychać w kabinie

Zawór zamontowany w kabinie (y61). Jak znajdę zdjęcie to opublikuję.
marecki
ja dalem miedziane przewody prawie od zaworow do mostu, pomaga zajebiscie.

-
marekw72
-

- Posty: 264
- Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
- Lokalizacja: Narol/Warszawa
Post
autor: marekw72 » pt lis 16, 2012 8:45 pm
redzik pisze:marekw72 pisze:anatol pisze:wyczyścić , albo wymienić zaworki , rozdzielki , przewody i bedzie chodzić , u mnie załancza się na mrugnięcie okiem
JA poszedłem tą drogą ale jeszcze dalej. Nowe przewody usunięte zaworki rozdzilaki i inne dorbiazgi po drodze, przełącznik do kabiny produkcji:
http://www.prema.pl/pdf/katalog/4_005_1.pdf
Sterowanie "orginalne" podciśnieniem.
Działa wyśmienicie, stuknięcie blokady słychać w kabinie

Zawór zamontowany w kabinie (y61). Jak znajdę zdjęcie to opublikuję.
marecki
ja dalem miedziane przewody prawie od zaworow do mostu, pomaga zajebiscie.

to też fany pomysł. Trzeba tylko pamiętać że oryginalne elektrozawory zamontowane w komorze potrafia zasysać syf do obwodu.
"Naturalne" środowisko pracy naszych samochodów sprzyja temu procesowi

Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari
-
redzik
-

- Posty: 8257
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm
Post
autor: redzik » pt lis 16, 2012 9:27 pm
marekw72 pisze:
to też fany pomysł. Trzeba tylko pamiętać że oryginalne elektrozawory zamontowane w komorze potrafia zasysać syf do obwodu.
"Naturalne" środowisko pracy naszych samochodów sprzyja temu procesowi

te elektrozaworki maja dosyc fajne grzybki zapobiegajace zaciaganiu syfu (nie wiem jak w patrolu), ale kazdy ma normalna koncowke na wezyk i mozna podciagnac wezykami pod sufit i nie bedzie zaciagalo jak ktos utopi po szybe.

-
LSD
-

- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LSD » sob lis 17, 2012 12:45 pm
Też mam podobny zawór. Wybrałem ten model, bo ma bardziej poręczny włącznik:

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
-
redzik
-

- Posty: 8257
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm
Post
autor: redzik » sob lis 17, 2012 3:35 pm
ja mam elektrozaworki z terranowego EGR, mozna na tych zaworkach zrobic uklad na dwoch, pieknie dziala.
-
lala m
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: czw paź 08, 2009 3:13 pm
Post
autor: lala m » ndz lis 25, 2012 7:48 pm
A w Mitsu to czasem nie jest ciśnienowe strowanie właśnie?[/quote]
nie,jest podciśnieniowo.
widzę że każdy zrozumiał o co chodzi ale jeśli Ty kolego nie to poprawie to dla Ciebie.Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pt lis 30, 2012 9:41 pm przez
lala m, łącznie zmieniany 1 raz.
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz lis 25, 2012 7:54 pm
Może by tak po polskiemu?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » ndz lis 25, 2012 7:56 pm
ernil pisze:Może by tak po polskiemu?
Sterowanie cisnieniowe - cisnie sie przycisk i dziala

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz lis 25, 2012 7:58 pm
Bardziej mi chodziło o inną, jakże subtelną różnicę

Wyjaśnię na przykładzie:
Ułaskawić, nie wolno zabić.
Ułaskawić nie, wolno zabić.

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
kaminiak7
- jestem tu nowy...

- Posty: 51
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:00 pm
- Lokalizacja: Podlaskie/Łomża
Post
autor: kaminiak7 » wt lis 27, 2012 10:22 am
taki mały znaczek a jak zmienia znaczenie

Nissan Patrol GR Y60
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn gru 10, 2012 10:45 am
Moim zdaniem bez sensu. Nie sądzę, by była lepsza od oryginału. Nie lepiej most cały przełożyć?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
miastek
-

- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: miastek » pn gru 10, 2012 11:51 am
Chinola na tył bym nie założył, wolałbym kupić oryginalny most z diff'em.
-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » pn gru 10, 2012 4:24 pm
Czy przesuwka blokady bądź uzębienie dekla blokady w patrolu są hartowane? Mam w suzuki blokadę działającą w podobny sposób i dumam czy nie byłoby dobrze jej nawęglić i hartować...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
kaminiak7
- jestem tu nowy...

- Posty: 51
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:00 pm
- Lokalizacja: Podlaskie/Łomża
Post
autor: kaminiak7 » pn gru 10, 2012 11:27 pm
a jaka może być przyczyna nie świecenia się kontrolki blokady podczas jej włączenia? blokada działa poprawnie, kostka ok kabel cały. nie mam już pomysłu
Nissan Patrol GR Y60
-
Wowos
-

- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wowos » pn gru 10, 2012 11:39 pm
Żarówka spalona

y60 autobus, czerwony.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości