Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: Tołdi » czw lis 15, 2012 1:34 pm

woyboy pisze:
woyboy pisze:
miastek pisze:Skoro załączasz ciśnieniem to i rozłączasz ciśnieniem podając je z drugiej strony bączka bo w przeciwnym wypadku musiałbyś podać podciśnienie tym samym wężykiem co ciśnienie na tą samą stronę siłownika a to lekko bez sensu.
Aha. Ale nie ma ryzyka że po wyłączeniu blokady i wyłączeniu kompresora zapnie się ona samoczynnie? W sterowaniu podciśnieniowym na jednym z zaworków bez przerwy utrzymywane jest podciśnieniee, które zapobiega samoczynnemu załączeniu blokady.
Czy wężyki przy sterowaniu ciśnieniowym podłączą się tak samo czy odwrotnie niż w podciśnieniowym?
Sorry za podwójny post coś mi się pokiełbasiło.
Jak chcesz załączać odwrotnie to zostaw je tak samo.( ale to zgubne może być). :lol:
rusz głową, nie zadawaj tak prostych pytań bo odechce się ludziom dawać rady. :)11

woyboy
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 7:19 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: woyboy » czw lis 15, 2012 5:47 pm

Jak chcesz załączać odwrotnie to zostaw je tak samo.( ale to zgubne może być). :lol:
rusz głową, nie zadawaj tak prostych pytań bo odechce się ludziom dawać rady. :)11[/quote]

Czyli odwrotnie. Jest to oczywiście logiczne, ale wolałem się upewnić. Wielkie dzięki. za rozwianie wątpliwości.

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: krzychooxxx » czw lis 15, 2012 7:28 pm

:)21
zamiast kupowac silownik pneumatyczny za 700 zl czy ile tam piszesz a potem rzezbic i myslec to kup za 550 gotowy zestaw z silownikiem od Dominika, link masz na stronie, cena uszciwa
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

woyboy
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 7:19 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: woyboy » czw lis 15, 2012 8:40 pm

stary patrol pisze::)21
zamiast kupowac silownik pneumatyczny za 700 zl czy ile tam piszesz a potem rzezbic i myslec to kup za 550 gotowy zestaw z silownikiem od Dominika, link masz na stronie, cena uszciwa
550 to cena netto więc wyjdzie tak samo

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: redzik » czw lis 15, 2012 9:32 pm

ale kombinujecie jak konie pod gorke, org. blokada pieknie chodzi na podcisnieniu. :roll:

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: anatol » czw lis 15, 2012 9:38 pm

wyczyścić , albo wymienić zaworki , rozdzielki , przewody i bedzie chodzić , u mnie załancza się na mrugnięcie okiem

lala m
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw paź 08, 2009 3:13 pm

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: lala m » czw lis 15, 2012 11:00 pm

witam!ja przy przeróbce(mosty patrol inne auto :D )mam założony zbiorniczek(tzw akumulator) od patrola i kompresorek podciśnienia od L200 do zapinania przodu i juz 2 lata jest :)2

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: LSD » czw lis 15, 2012 11:52 pm

lala m pisze:witam!ja przy przeróbce(mosty patrol inne auto :D )mam założony zbiorniczek(tzw akumulator) od patrola i kompresorek podciśnienia od L200 do zapinania przodu i juz 2 lata jest :)2
A w Mitsu to czasem nie jest ciśnienowe strowanie właśnie?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: marekw72 » pt lis 16, 2012 7:06 pm

anatol pisze:wyczyścić , albo wymienić zaworki , rozdzielki , przewody i bedzie chodzić , u mnie załancza się na mrugnięcie okiem
JA poszedłem tą drogą ale jeszcze dalej. Nowe przewody usunięte zaworki rozdzilaki i inne dorbiazgi po drodze, przełącznik do kabiny produkcji:
http://www.prema.pl/pdf/katalog/4_005_1.pdf
Sterowanie "orginalne" podciśnieniem.
Działa wyśmienicie, stuknięcie blokady słychać w kabinie :-)
Zawór zamontowany w kabinie (y61). Jak znajdę zdjęcie to opublikuję.

marecki
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: redzik » pt lis 16, 2012 7:45 pm

marekw72 pisze:
anatol pisze:wyczyścić , albo wymienić zaworki , rozdzielki , przewody i bedzie chodzić , u mnie załancza się na mrugnięcie okiem
JA poszedłem tą drogą ale jeszcze dalej. Nowe przewody usunięte zaworki rozdzilaki i inne dorbiazgi po drodze, przełącznik do kabiny produkcji:
http://www.prema.pl/pdf/katalog/4_005_1.pdf
Sterowanie "orginalne" podciśnieniem.
Działa wyśmienicie, stuknięcie blokady słychać w kabinie :-)
Zawór zamontowany w kabinie (y61). Jak znajdę zdjęcie to opublikuję.

marecki

ja dalem miedziane przewody prawie od zaworow do mostu, pomaga zajebiscie. 8)

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: marekw72 » pt lis 16, 2012 8:45 pm

redzik pisze:
marekw72 pisze:
anatol pisze:wyczyścić , albo wymienić zaworki , rozdzielki , przewody i bedzie chodzić , u mnie załancza się na mrugnięcie okiem
JA poszedłem tą drogą ale jeszcze dalej. Nowe przewody usunięte zaworki rozdzilaki i inne dorbiazgi po drodze, przełącznik do kabiny produkcji:
http://www.prema.pl/pdf/katalog/4_005_1.pdf
Sterowanie "orginalne" podciśnieniem.
Działa wyśmienicie, stuknięcie blokady słychać w kabinie :-)
Zawór zamontowany w kabinie (y61). Jak znajdę zdjęcie to opublikuję.

marecki

ja dalem miedziane przewody prawie od zaworow do mostu, pomaga zajebiscie. 8)
to też fany pomysł. Trzeba tylko pamiętać że oryginalne elektrozawory zamontowane w komorze potrafia zasysać syf do obwodu.
"Naturalne" środowisko pracy naszych samochodów sprzyja temu procesowi :-)
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: redzik » pt lis 16, 2012 9:27 pm

marekw72 pisze:
to też fany pomysł. Trzeba tylko pamiętać że oryginalne elektrozawory zamontowane w komorze potrafia zasysać syf do obwodu.
"Naturalne" środowisko pracy naszych samochodów sprzyja temu procesowi :-)
te elektrozaworki maja dosyc fajne grzybki zapobiegajace zaciaganiu syfu (nie wiem jak w patrolu), ale kazdy ma normalna koncowke na wezyk i mozna podciagnac wezykami pod sufit i nie bedzie zaciagalo jak ktos utopi po szybe. :)21

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: LSD » sob lis 17, 2012 12:45 pm

Też mam podobny zawór. Wybrałem ten model, bo ma bardziej poręczny włącznik:

Obrazek
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: redzik » sob lis 17, 2012 3:35 pm

ja mam elektrozaworki z terranowego EGR, mozna na tych zaworkach zrobic uklad na dwoch, pieknie dziala.

lala m
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw paź 08, 2009 3:13 pm

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: lala m » ndz lis 25, 2012 7:48 pm

A w Mitsu to czasem nie jest ciśnienowe strowanie właśnie?[/quote]

nie,jest podciśnieniowo.
widzę że każdy zrozumiał o co chodzi ale jeśli Ty kolego nie to poprawie to dla Ciebie.Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pt lis 30, 2012 9:41 pm przez lala m, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: ernil » ndz lis 25, 2012 7:54 pm

Może by tak po polskiemu?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: Marcin-Kraków » ndz lis 25, 2012 7:56 pm

ernil pisze:Może by tak po polskiemu?
Sterowanie cisnieniowe - cisnie sie przycisk i dziala :)21
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: ernil » ndz lis 25, 2012 7:58 pm

Bardziej mi chodziło o inną, jakże subtelną różnicę :)21
Wyjaśnię na przykładzie:
Ułaskawić, nie wolno zabić.
Ułaskawić nie, wolno zabić.

:)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

kaminiak7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:00 pm
Lokalizacja: Podlaskie/Łomża

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: kaminiak7 » wt lis 27, 2012 10:22 am

taki mały znaczek a jak zmienia znaczenie :)21
Nissan Patrol GR Y60

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: kornik21 » pn gru 10, 2012 10:13 am

odświeżę kotleta:
http://allegro.pl/blokada-mostu-nissan- ... 11298.html

ktoś to użytkował, zna opinie, warto?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: ernil » pn gru 10, 2012 10:45 am

Moim zdaniem bez sensu. Nie sądzę, by była lepsza od oryginału. Nie lepiej most cały przełożyć?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: miastek » pn gru 10, 2012 11:51 am

Chinola na tył bym nie założył, wolałbym kupić oryginalny most z diff'em.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: KSikorski » pn gru 10, 2012 4:24 pm

Czy przesuwka blokady bądź uzębienie dekla blokady w patrolu są hartowane? Mam w suzuki blokadę działającą w podobny sposób i dumam czy nie byłoby dobrze jej nawęglić i hartować...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

kaminiak7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:00 pm
Lokalizacja: Podlaskie/Łomża

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: kaminiak7 » pn gru 10, 2012 11:27 pm

a jaka może być przyczyna nie świecenia się kontrolki blokady podczas jej włączenia? blokada działa poprawnie, kostka ok kabel cały. nie mam już pomysłu
Nissan Patrol GR Y60

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: Wowos » pn gru 10, 2012 11:39 pm

Żarówka spalona ?? :)21
y60 autobus, czerwony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości