Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Wilku » śr sie 07, 2013 8:44 pm

Kostuch pisze: Kiedyś z ciekawości policzyłem.
Wiązka baleno z samuraiową łączy się 10 kabelkami :)
Oczywiście sztuka to znaleźć właściwe 10 po jednej i drugiej stronie :)21
Dodaj, czy mówisz o Samuraju na wtrysku czy na gaźniku :)

Pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Wilku » śr sie 07, 2013 8:46 pm

Manolo bb pisze:Mnie już łeb boli od tych kabli ale wolno posuwam się do przodu. Mam pytanie. Z czego dorobiliście kolanko do systemu chłodzenia. Chodzi o te przy grodzi. Moje nie wypaliło i lekko cieknie. Musze wstawić coś nowego.

Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Utnij to co masz i dolutuj (twardym lutem) wyjście na bok. Ja tak mam i nie ma kłopotu od wielu lat.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » czw sie 08, 2013 12:18 pm

Wilku pisze: Dodaj, czy mówisz o Samuraju na wtrysku czy na gaźniku :)

Pzdr, W
O wtrysku mówię. Ale w gaźnikowcu na oko będzie podobnie.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Didymos » czw sie 08, 2013 12:27 pm

Manolo bb pisze:Mnie już łeb boli od tych kabli ale wolno posuwam się do przodu. Mam pytanie. Z czego dorobiliście kolanko do systemu chłodzenia. Chodzi o te przy grodzi. Moje nie wypaliło i lekko cieknie. Musze wstawić coś nowego.

Będę wdzięczny za podpowiedzi.


Ja w 1,6 16v mam zrobioną przejściówkę kątową z kolana hamburskiego, przykręcona jest między głowicę, a podstawę termostatu, ale jest ciasno i, jak na złość, wszystkie przewody tj. do nagrzewnicy i kolektora schodzą się akurat w okolicy rzeczonej przejściówki, wszystko przez to, że spawałem ją jak jeszcze silnik leżał na glebie :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » czw sie 08, 2013 12:54 pm

A ja dla odmiany w 1,6 16v mam kolanko ze swifta 1,3 :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » sob sie 10, 2013 8:55 am

Dzieki za podpowiedz.

Już coś tam wykombinowałem ale najgorsze jest w tym to ze coś jest nie tak z silnikiem. Ja to mam pecha.Coś stuka w silniku przy obrotach wałem. Na szczęście jeszcze go nie paliłem. Dziś jedzie do malowania a potem będę szukał.
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » śr sie 21, 2013 9:39 pm

Czy może ktoś wie od jakiej mazdy pasuje kopułka aparatu zapłonowego i czy coś jeszcze trzeba zmieniać. Ja coś znalazłem ze od 323 i trzeba trochę zmodyfikować.
Może ktoś ma opanowany temat.
Będę wdzięczny za info.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr sie 21, 2013 10:38 pm przez Manolo bb, łącznie zmieniany 1 raz.
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » śr sie 21, 2013 10:06 pm

Co to jest pokrywka cewki?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » śr sie 21, 2013 10:41 pm

Kostuch pisze:Co to jest pokrywka cewki?

Masz racje, Ale walnąłem babola. Chodzi o kopułkę aparatu zapłonowego. Już poprawione. Ja znalazłem mazdę 323 GLX B6T silnik. Tylko czy ktoś to potrafi zweryfikować.

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Wilku » czw sie 22, 2013 6:59 am

Manolo bb pisze:Czy może ktoś wie od jakiej mazdy pasuje kopułka aparatu zapłonowego i czy coś jeszcze trzeba zmieniać. Ja coś znalazłem ze od 323 i trzeba trochę zmodyfikować.
Może ktoś ma opanowany temat.
Będę wdzięczny za info.

Pozdrawiam

Szukaj kopułki z Mazdy 323 III generacji (BF). Model 1.6 (lub 1.5) GT Turbo. Da się włożyć i działa (chyba palec też trzeba z mazdy wziąć). Ale i tak grodź trzeba potraktować ciężkim młotkiem, żeby zostało odrobinę luzu między grodzią i aparatem.

Kopułka tak wygląda:
Obrazek

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » czw sie 22, 2013 10:13 am

Wilku pisze:
Manolo bb pisze:Czy może ktoś wie od jakiej mazdy pasuje kopułka aparatu zapłonowego i czy coś jeszcze trzeba zmieniać. Ja coś znalazłem ze od 323 i trzeba trochę zmodyfikować.
Może ktoś ma opanowany temat.
Będę wdzięczny za info.

Pozdrawiam

Szukaj kopułki z Mazdy 323 III generacji (BF). Model 1.6 (lub 1.5) GT Turbo. Da się włożyć i działa (chyba palec też trzeba z mazdy wziąć). Ale i tak grodź trzeba potraktować ciężkim młotkiem, żeby zostało odrobinę luzu między grodzią i aparatem.

Kopułka tak wygląda:
Obrazek

pzdr, W
Wielkie dzięki za info.

Grodź mam już potraktowane i przespawaną ale buda była oddzielnie i wyszło na styk. Kable dotykają grodzi. Jak zapodam od mazdy to miejsca będzie pod dostatkiem. Mam nadzieje że w przyszłym tygodni go poskładam i będzie śmigał.

Jak skończę to wkleję parę fotek to innym będzie łatwiej.

A tu można zobaczyć już wstawiona.
http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=45341.0
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: meenia » czw sie 22, 2013 9:57 pm

Dwie godziny roboty i mamy walek i aparat jak ma byc, srednio kumaty tokarz zaprasuje w walek od baleno kawalek tulejki i naprasuje na niego kolo zebate od 1,3 w pol godziny, trzeba tylko pamietac zeby nie zatkac kanalu olejowego. Pozniej zostaje do podstawy aparatu 1,3 dospawac uszy od baleno i rozwiercic gorny otwor o 1mm. Do tego aparat od gaznika z zablokowanym zarowno podcisnienieowym jak i odsrodkowym przyspieszaczem zaplonu i po zabiegu :)21

Nie wiem co ma na celu walenie w grodz mlotem i mordowanie nagrzewnicy :o
Pozdrawiam
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » sob sie 24, 2013 1:33 pm

Panowie,

Czy zamontowaliście koło zamachowe z samiego?

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Wilku » sob sie 24, 2013 9:51 pm

Manolo bb pisze:Czy zamontowaliście koło zamachowe z samiego?
Tak.

Pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » pn wrz 02, 2013 8:13 pm

Panowie,

Mam dylemat. Poskładałem wszystko do kupy i rozrusznik nie ma siły kręcić silnikiem. Wykręciłem świece i wtedy ledwo go kreci. Gdy obracam walem za pomocą klucza idzie leciutko. Nie mam pojęcia co jest grane. Rozrusznik jest samurajowy i jest w pełni sprawny. Moze wy wiecie co jest grane?

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: qwai » wt wrz 03, 2013 8:18 am

Coś z prądem/masą. Jeśli kręci się lekko kluczem to nie ma cudów coś jest z rozrusznikiem.
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Wilku » wt wrz 03, 2013 8:41 am

Zgadza się - porządna masa do nadwozia i silnika to podstawa.
U mnie przełamał się (niecałkowicie) przewód prądowy i też leniwie palił.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » wt wrz 03, 2013 9:06 pm

Coś tam nakręciłem z tym prądem. Będę jutro szukał jak czas pozwoli.

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » śr wrz 04, 2013 7:26 pm

Witam.

Trochę się udało dziś zwojować ale teraz nie mam iskry. Silniczek ładnie kreci i tylko zapłonu brak. Cewka nie daje wysokiego napięcia. Jak wy to macie podłączone? Oporność na cewce pomierzyłem i jest dobra.

Wydaje mi się że znalazłem. W samuraiu igniter jest w aparacie zapłonowym a w swifcie oddzielnie i trzeba go podpiąć do kompa i do cewki. Czy w to ta czarna mala kostka przy cewce swiftowej. Kiepski ze mnie elektryk ale do końca już tak blisko. Cały został rozebrany i wyspawany, zmotane wspomaganie i większy alternator. Kupa pracy i przeróbek. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » czw wrz 05, 2013 11:22 am

Manolo bb pisze: W samuraiu igniter jest w aparacie zapłonowym a w swifcie oddzielnie i trzeba go podpiąć do kompa i do cewki.
Co rozumiez przez 'igniter'?
W samuraiu moduł zapłonowy jest oddzielnie - przykręcany pod cewką. W aparacie zapłonowym jest czujnik położenia wałka rozrządu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » wt wrz 10, 2013 7:24 pm

Kostuch pisze:
Manolo bb pisze: W samuraiu igniter jest w aparacie zapłonowym a w swifcie oddzielnie i trzeba go podpiąć do kompa i do cewki.
Co rozumiez przez 'igniter'?
W samuraiu moduł zapłonowy jest oddzielnie - przykręcany pod cewką. W aparacie zapłonowym jest czujnik położenia wałka rozrządu.
Ja tam pod cewka nic nie mam. Okazało się jednak ze cewka była padnięta. Teraz mam jakaś ze złomu. Silnik pali ale nie mam wolnych obrotów. Na tym reduktorze rwie gumy ze aż miło. Co może być powodem kłopotów z wolnymi obrotami. Jak odpuszczam gaz to gaśnie i nim szarpie.

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » śr wrz 11, 2013 10:10 am

No i przyczyna nierównej pracy się odnalazła. Nie mam ciśnienia na 3 cylindrze. Pomierzyłem i tam jest 0. I teraz tylko pytanie. Czy może to być podwieszony zawór?

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Kostuch » śr wrz 11, 2013 1:02 pm

Podmuchaj kompresorem przez otwór na świecę.
Powinno wiać w kolektor ssący albo wylotowy w zależności od położenia rozrządu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » śr wrz 11, 2013 1:14 pm

I to jest jakaś myśl. Jutro przetestuje ale i tak będzie trzeba głowice rwać.

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Montaż silnika SWIFT GTi w SAMURAIU/SJ413

Post autor: Manolo bb » czw wrz 12, 2013 3:13 pm

Wilku pisze:
Manolo bb pisze:Czy może ktoś wie od jakiej mazdy pasuje kopułka aparatu zapłonowego i czy coś jeszcze trzeba zmieniać. Ja coś znalazłem ze od 323 i trzeba trochę zmodyfikować.
Może ktoś ma opanowany temat.
Będę wdzięczny za info.

Pozdrawiam

Szukaj kopułki z Mazdy 323 III generacji (BF). Model 1.6 (lub 1.5) GT Turbo. Da się włożyć i działa (chyba palec też trzeba z mazdy wziąć). Ale i tak grodź trzeba potraktować ciężkim młotkiem, żeby zostało odrobinę luzu między grodzią i aparatem.

Kopułka tak wygląda:
Obrazek

pzdr, W
Nabyłem taka kopułkę i mogę potwierdzić ze da się ją zaadoptować do tego silnika. Nie obędzie się jednak bez przeróbek. Potrzebny jest palec z mazdy. Trzeba zamówić komplet. Do kopułki dorobić pierścień dystansowy. Ja zrobiłem z brązu. Koszt 30zl. Palec swiftowy zmodyfikować. Ten metalowy element który przesyła napięcie na kable zdjąć i przełożyć z mazdowego. U mnie wszystko hula i jest sporo miejsca na kable. Gródź mam trochę zmodyfikowana i przespawana na tyle na ile pozwalała nagrzewnica. . Z kopułki mazdowej trzeba usunąć tulejki śrub bo inaczej nie pasują w otwory na rozdzielaczu. Jak ogarnę ten felerny silnik to powstawiam jakieś foty wiec i innym będzie łatwiej

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość