Pajero kontra siena
Moderator: Kosiarz
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Ja w listpadzie walnąlem z tyłu w scenica
Straty w scenicu - jego szyba na mojej masce, skasowana tylna klapa, drzwi tylne nie otwierają się - pewnie przesunięcie na podlodze
Straty u mnie - lekko wgięty zderzak (fabryczny) na wysokości rejestracji bo trafiłem na jego hak i pęknięty kierunkowskaz.
Jechałem bez pasów i jakoś tego nie odczułem.
Dobrze że nikomu nic się nie stało
A - i chciałem zaznaczyć że wcale nie cieszę się z tego - szkoda mi że zrobiłem komuś problemy. Ale cieszę się że nie jechałem plaskaczem bo chyba miałbym spooooro do roboty - zważywszy na jego hak
Straty w scenicu - jego szyba na mojej masce, skasowana tylna klapa, drzwi tylne nie otwierają się - pewnie przesunięcie na podlodze
Straty u mnie - lekko wgięty zderzak (fabryczny) na wysokości rejestracji bo trafiłem na jego hak i pęknięty kierunkowskaz.
Jechałem bez pasów i jakoś tego nie odczułem.
Dobrze że nikomu nic się nie stało
A - i chciałem zaznaczyć że wcale nie cieszę się z tego - szkoda mi że zrobiłem komuś problemy. Ale cieszę się że nie jechałem plaskaczem bo chyba miałbym spooooro do roboty - zważywszy na jego hak
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
to widze ze nie jestem odosobniony
w czwartek nie wyhamowalem przed swiatlami i najechalem na kolesia stojacego przedemna
u mnie nawet nie ma sladu na kangurze natomiast mondeo ma rozwalony tylny zderzak klape podloge i wylamane mocowanie fotela kierowcy
policja stwierdzila ze wiekszosc wypadkow plaskaty vs terenowka konczy sie wlasnie tak
i niech mi ktos powie ze terenowka nie jest bezpieczna





biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Bardzo się mylisz- był niedawno post o crash teście LR D 300 Tdi i Renault Scenica- no i przy uderzeniu czołowym i prędkości ~ 50 kmh Dyskoteka się poskładała. Scenic też, ale wnętrze auta wyglądało o niebo lepiej. Kontekst testu był taki czy kpować rodzinnego vana czy duże 4x4 no i wyszło, że van lepiej chroni pasażerówporeb pisze:no dobra ale wydaje mi sie iz przy wiekszym wypadku, dachowaniu, boku nasze auta tak czy tak zachowaja sie lepiej niz plaskate puszki.
tak, tylko że rzadko zderzamy czołowo scenica z dyskoteką na odpowiednim torze z odpowiednimi prędkościami.. skąd wiesz czy przy prędkości o 30km /h większej dyskoteka nie rozwaliłaby scenica w pył... no może nie dyskoteka ale np długie g z arb na przodzie..
niezależnie od testów - jakoś bezpieczniej czuję się w parchu czy G
niezależnie od testów - jakoś bezpieczniej czuję się w parchu czy G
Tu są te testy:
http://www.youtube.com/watch?v=YbEa3C2vL7U
http://www.youtube.com/watch?v=5zc0SDq-skA
http://www.youtube.com/watch?v=YbEa3C2vL7U
http://www.youtube.com/watch?v=5zc0SDq-skA
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
dokładnie o to mi chodziło. Jak często masz zderzenie idealnie czołowe przy prędkości dokładnie 50km/h wydaje mi sie że jeszcze sie tak nie zdarzyło. A co widze wypadek terenówka vs plaskaty to jakoś osoby z terenówki wychodzą bez najmniejszego draśniecia. Przykład ostatnio pomykam sobie na uczelnie i widze patrola w rowie na dachu a po przeciwnej stronie fabie. Kierowca z fabi zakleszczony (nie dało sie otworzyć drzwi a koles z patrola jakgdyby nigdy nic zbieral swoje manele z rowu) nie wiem czyja była wina ale wyglądało dość grożnie.tak, tylko że rzadko zderzamy czołowo scenica z dyskoteką na odpowiednim torze z odpowiednimi prędkościami.. skąd wiesz czy przy prędkości o 30km /h większej dyskoteka nie rozwaliłaby scenica w pył... no może nie dyskoteka ale np długie g z arb na przodzie..
Najlepszym rozwiązaniem i tak bedzie uważna jazda i zapobieganie wszelkiego rodzaju dzwonom


biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
- Bartek 4.7
-
- Posty: 218
- Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
- Lokalizacja: Gąbin
Mam wrażenie że Disco i Espace z Crash Testu to auta z dwóch różnych konstrukcyjnie epok.
I wynik testu był do przewidzenia.
5 lat temu miałem podobną stłuczkę.
Jechałem Grandem WJ wolno 10-20km/h. Pod kątem prostym uderzyła we mnie kobieta Astrą. Trafiła centralnie w moje lewe przednie koło. Jechała ok 50km/h.
Straty:
Astra- zmasakrowany przód, popękana przednia szyba, szpary miedzy karoserią a przednimi drzwiami.
Jeep- pogięty zderzak i lewy błotnik, lampa wyłamana z mocowań, zgięty róg maski.
Nie wyglądało to źle.
Dopóki nie zacząłem go naprawiać.
Po rozmontowaniu przodu okazało się że masa części nie trzyma parametrów. Nawet pochwa mostu była do wymiany.
Dość powiedzieć, że koszt naprawy wyniósł coś ok 30kzł netto
I pomimo wielokrotnego ustawiania zbierzności (zawsze komputer wykazywał wartości zielone - czyli poprawne), auto prowadziło się jakoś "niepewnie"
I wynik testu był do przewidzenia.
5 lat temu miałem podobną stłuczkę.
Jechałem Grandem WJ wolno 10-20km/h. Pod kątem prostym uderzyła we mnie kobieta Astrą. Trafiła centralnie w moje lewe przednie koło. Jechała ok 50km/h.
Straty:
Astra- zmasakrowany przód, popękana przednia szyba, szpary miedzy karoserią a przednimi drzwiami.
Jeep- pogięty zderzak i lewy błotnik, lampa wyłamana z mocowań, zgięty róg maski.
Nie wyglądało to źle.
Dopóki nie zacząłem go naprawiać.
Po rozmontowaniu przodu okazało się że masa części nie trzyma parametrów. Nawet pochwa mostu była do wymiany.
Dość powiedzieć, że koszt naprawy wyniósł coś ok 30kzł netto
I pomimo wielokrotnego ustawiania zbierzności (zawsze komputer wykazywał wartości zielone - czyli poprawne), auto prowadziło się jakoś "niepewnie"
Lepiej grzeszyć i żałować niż żałować że sie nie grzeszyło
- Gerappa
- Posty: 397
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:09 am
- Lokalizacja: Śląsk, chwilowo brak konkretnego namiaru... tu i tam, od Ameryki po Pekin
- Kontaktowanie:
W zeszłym tygodniu, miałem okazję uniknąć czołowego zderzenia-na lekkim wzniesienu stał autobus na przystanku(przeciwny pas ruchu)- nie mówię już że przed skrzyżowaniem i podwójna linia, oraz wzniesienie z ograniczonym polem widzenia z obu stron
jeden gościu go wyminął i zdążył śmignąć przed moją maską drugi -niestety baba... (nie obrażając pań -znam takie które jeżdżą wyśmienicie) Fakt że ... i tu gdybym jechał moim plaskaczem nie było by najmniejszej szansy uniknąć zderzenia.Wysoki krawężnik i wiele innych czynników nie do pokonania przez plaskacza. Całe szczęście że po przeciwnej stronie nie było ludzi na przystanku
-wtedy pozostało by walić prosto w plaskacza nawet o tym nie myślę
Tu się zgodzę że nasze terenówki są o niebo lepsze od plaskaczy i to nie tylko poza czarnym



Tu się zgodzę że nasze terenówki są o niebo lepsze od plaskaczy i to nie tylko poza czarnym

W zderzeniach terenowki vs osobowy, zasadniczą rolę odgrywa różnica mas.
Natomiast jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne i konstrukcję, to z pewnością nowe auta osobowe (te z 5 gwiazdkami) lepiej chronią ludzi w środku.
Nie ma co się podniecać, że w kraksie osobowy się poskładał i generalnie masakra, a w terenowym tylko zderzak draśnięty.
Bo to TAK MA BYĆ.
O to chodzi, żeby podczas wypadku jak najwięcej energii poszło w strefy zgniotu itd, a nietknięta została kabina. (pamiętacie wypadek Kubicy?)
Trzeba też sobie przypomnieć z lekcji fizyki - że podczas takiego zderzenia, siła działa w oboie strony jednakowo.
Więc jeżeli z zewnątrz widać tylko porysowany zderzak, to oznacza, że cała energia poszła w ramę i wszystkie elementy do niej przymocowane - z budą i pasażerami włącznie.
Ale jest jeszcze jedna sytuacja:
nie zderzenie dwóch aut, ale uderzenie w twardą przeszkodę.
W takiej sytuacji wolałbym siedzieć w Smarcie niż w Patrolu czy dyskotece..
Natomiast jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne i konstrukcję, to z pewnością nowe auta osobowe (te z 5 gwiazdkami) lepiej chronią ludzi w środku.
Nie ma co się podniecać, że w kraksie osobowy się poskładał i generalnie masakra, a w terenowym tylko zderzak draśnięty.
Bo to TAK MA BYĆ.
O to chodzi, żeby podczas wypadku jak najwięcej energii poszło w strefy zgniotu itd, a nietknięta została kabina. (pamiętacie wypadek Kubicy?)
Trzeba też sobie przypomnieć z lekcji fizyki - że podczas takiego zderzenia, siła działa w oboie strony jednakowo.
Więc jeżeli z zewnątrz widać tylko porysowany zderzak, to oznacza, że cała energia poszła w ramę i wszystkie elementy do niej przymocowane - z budą i pasażerami włącznie.
Ale jest jeszcze jedna sytuacja:
nie zderzenie dwóch aut, ale uderzenie w twardą przeszkodę.
W takiej sytuacji wolałbym siedzieć w Smarcie niż w Patrolu czy dyskotece..
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
W FifthGear robili test - Smart i (dla porównania) płaskacz, rozpędzone do prędkości chyba 100km/h i uderzenie w betonową przeszkodę. Wynik zaskakujący:pezet pisze:W takiej sytuacji wolałbym siedzieć w Smarcie niż w Patrolu czy dyskotece..
http://pl.youtube.com/watch?v=sR6UozdBWRY
"Chcesz być zdrowy i bogaty, nie pij wódy-idź do chaty" - Dzieci Kapitana Klossa
i w porządku, ja też czuję się bezpiecznie w aucie z którego na większość aut mogę napluć na dach, ale chodziło mi o o to co ktoś wcześniej napisał- strefy zgniotu, których auta na ramie nie posiadają i to też ktoś wcześniej napisał- rama i ew. podzespoły( most, ukł. kierowniczy) absorbują większość energii. Sytuacje są różne. Tu dam przyk ład znajomego, który uderzył GR-atem w drzewo, niestety nie wiadomo nic o przyczynach, jest cały czas nieprzytomnyMroczny pisze:jakoś bezpieczniej czuję się w parchu czy G

Pomijając lamerskie komentarze( są bez sensu) zobaczcie jakie szkody
http://www.24opole.pl/?id=wiadomosci_in ... l_w_drzewo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości