Temperatura
Moderator: Kosiarz
Temperatura
Jaka powinna być książkowa temperatura na wyjściu z silnika podczas normalne jazdy gdy oryginalny wskaźnik stoi trochę poniżej połowy ? Może ktoś mierzył, ja założyłem czujnik w miejsce śruby odpowietrzającej układ chłodzenia na górnym wężu (za pomocą tego czujnika steruje dodatkowym wentylatorem, jest wyświetlacz w stopniach i trochę elektroniki do sterowania) i po testach pokazuje temp. 77‘C moim zdaniem to trochę za mało i się zastanawiam czy to czujnik, a może tak ma być ?
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Re: Temperatura
jakis gotowy zestaw, czy self madeAdamur4,2 pisze:ja założyłem czujnik w miejsce śruby odpowietrzającej układ chłodzenia na górnym wężu (za pomocą tego czujnika steruje dodatkowym wentylatorem, jest wyświetlacz w stopniach i trochę elektroniki do sterowania)

robok rzępoli w harapuciu
Re: Temperatura
Sam układ i czujnik został zakupiony w sklepie internetowym, ale to początek góry lodowej. Problem jest z wentylatorem i umieszczeniem czujnika w takim miejscu aby pomiar był miarodajny i układ jak najszybciej reagował na zmiany temperatury. Sam układ jest naprawdę dobry, można dokładnie obserwować co się dziej z temperaturą.sebastian dziurdzik pisze:jakis gotowy zestaw, czy self madeAdamur4,2 pisze:ja założyłem czujnik w miejsce śruby odpowietrzającej układ chłodzenia na górnym wężu (za pomocą tego czujnika steruje dodatkowym wentylatorem, jest wyświetlacz w stopniach i trochę elektroniki do sterowania)
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wisko u mnie działa ok. nie ma najmniejszego sensu cos kombinować. W ogóle u mnie nie było problemu przegrzewania, cały układ został zrobiony ponieważ założyłem klime a co za tym idzie musiałem wcisnać chłodnice. Dlatego z 2 powodów zdecydowałem się na ten wentylator:wojtek_kom pisze:Układ wentylatorów - wisko + elektryk? Czy też tylko wentylatory elektryczne?
1 Dodatkowe wspomaganie układu chłodzenia
2 Zwiększenie wydajność klimy
Wentylator działa na 2 sposoby czujnik plus sterowanie lub ręcznie wymuszony.
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR
Przy testach autostradowych przy prędkości około max temperatura na wskaźniku na tablicy nieznacznie przeszła połowę gdzieś z minimetr może 2. Na dodatkowym wyświetlaczu zobaczyłem wtedy 87’C jechałem kilka kilometrów i tak zostało.
Po wyhamowaniu do 120km po kilkunastu sekundach wszystko wróciło do normy czyli wsk. Na tablicy poniżej połowy i wyświetlacz 78
Testowałem jeszcze dodatkowy wentylator, nie spodziewałem się ze będzie on dawał coś podczas szybszej jazdy bo jego wydajność nijak ma się do pędu powietrza, ale co dziwne nie ma różnicy również na postoju. Obojętnie czy działa czy nie temperatura spada w podobnym tempie
Po wyhamowaniu do 120km po kilkunastu sekundach wszystko wróciło do normy czyli wsk. Na tablicy poniżej połowy i wyświetlacz 78
Testowałem jeszcze dodatkowy wentylator, nie spodziewałem się ze będzie on dawał coś podczas szybszej jazdy bo jego wydajność nijak ma się do pędu powietrza, ale co dziwne nie ma różnicy również na postoju. Obojętnie czy działa czy nie temperatura spada w podobnym tempie
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR
To sprawdź jeszcze w terenie podczas butowania, bo dopiero tam ten dodatkowy wentyl powinien pomagać.Adamur4,2 pisze:Na tablicy poniżej połowy i wyświetlacz 78
Testowałem jeszcze dodatkowy wentylator, nie spodziewałem się ze będzie on dawał coś podczas szybszej jazdy bo jego wydajność nijak ma się do pędu powietrza, ale co dziwne nie ma różnicy również na postoju. Obojętnie czy działa czy nie temperatura spada w podobnym tempie
I jakbyś mógł, to napisz jaką max temperaturę z czujnika miałeś właśnie podczas jazdy w terenie, najlepiej skorelowaną z tym co pokazuje wskaźnik na desce.
Kto wie przy jakiej temperaturze głowica RD28T robi booom?
Też będę motał taki układ, łącznie z czujnikiem poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym - wszystko wg. myśli technicznej Bociana

Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Jakiego bociana ? I co On wymyslił. Ja zwaliłem od Discotheque I Wiatrak od MARCINAJeti pisze:To sprawdź jeszcze w terenie podczas butowania, bo dopiero tam ten dodatkowy wentyl powinien pomagać.Adamur4,2 pisze:Na tablicy poniżej połowy i wyświetlacz 78
Testowałem jeszcze dodatkowy wentylator, nie spodziewałem się ze będzie on dawał coś podczas szybszej jazdy bo jego wydajność nijak ma się do pędu powietrza, ale co dziwne nie ma różnicy również na postoju. Obojętnie czy działa czy nie temperatura spada w podobnym tempie
I jakbyś mógł, to napisz jaką max temperaturę z czujnika miałeś właśnie podczas jazdy w terenie, najlepiej skorelowaną z tym co pokazuje wskaźnik na desce.
Kto wie przy jakiej temperaturze głowica RD28T robi booom?
Też będę motał taki układ, łącznie z czujnikiem poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym - wszystko wg. myśli technicznej Bociana
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR
No jak od Discotheque to dobrze zrobiłeśAdamur4,2 pisze:Jakiego bociana ? I co On wymyslił. Ja zwaliłem od Discotheque I Wiatrak od MARCINA

A Marcin to jaki wiatrak wymyślił? Od czego?

Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!
No jak będę na trawersie to chyba będę wiedział że jestem nie?Marcin-Kraków pisze:Dopiero bedzie cie ten czujnik wkurzal i mylil. Jak co rusz bedzie ci wyzwalal alarm. Np. na przechylach.Jeti pisze:... układ, łącznie z czujnikiem poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym
Lepiej mieć taki czujnik niż go nie mieć

Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
No tak, im mniej tym lepiej, ale taki czujnik na szczęście jest równie krytyczny dla działania samochodu co radio, albo nawet mniejMarcin-Kraków pisze:Jak tam chcesz. Ja zrezygnowalem z dodatkowej elektroniki. Im mniej szpeja do zepsucia tym lepiej. Ale oczywiscie wedle uznania.

Za to złudne poczucie bezpieczeństwa - picelesssss

Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
ŚlicznyMarcin-Kraków pisze:jakis z VAG, dopasowywalem na wielkoscJeti pisze:A Marcin to jaki wiatrak wymyślił? Od czego?

Musiałeś motać jakieś przesuwanie chłodnicy? Też mam chłodniczkę oleum i jak patrzę na tę przestrzeń to wydaje mi się że tam się żaden wiatrak nie zmieści.
Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Widac, i to spora. Wlasnie dlatego byl dokladany u mnie wentylator. Dodatkowo moge go dopiac w celu poprawy chlodzenia glownego ukladu.wojtek_kom pisze:Nie mam Y60, ale załozyłem że nie ma wentylatora elektrycznego nawet jeżeli ma klimę? Słusznie? Jak z wydajnością klimy - wiem że teraz to ciężko stwierdzić, ale może widać jakąś różnicę.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
nie ma, ale tylko w salonowych/polskich... w autach sprowadzonych z zaganicy (niemcy wystarczy) wiatrak na chlodnicy klimy juz jest - i dzialawojtek_kom pisze: Właśnie uświadomiłem sobie że TII nie ma wentylatora chłodnicy klimy - to tłumaczy jej dychawiczność po części... tak zakładam.
Dzięki.


robok rzępoli w harapuciu
Zgadza sie ja wlasnie nabylem TII 2,7TDi i jest z wiatrakiem chlodnicy klimy a auto jest z Wloch, jednakze ja mam inny problem auto praktycznie sie nie grzeje i zimno w nim jak w lodowce po przejechaniu dopiero ok 50 km wskazowka temp silnika podniosla sie na maxa do 1/4 skali to troszke ceplo szlo ale to cale nic ... wiec z teg oco czytalem na forum to niby wina tego termostatu ? .... jednkaze prosilbym o pomoc bo nie znam sie zabardzo na tym .... Pzdr.
pisalem juz o tym
zmien termostat, uprzednio zakupiwszy wersje na 88 stopni (czy jakos tak, w kazdym razie na tą wyższą temp. otwarcia)
wymiana jest banalnie prosta nawet dla laika - trzy srubki, obudowa termostatu jest na wierzchu w max przyjaznym miejscu (co w terrano wcale nie jest takie czeste)
zmien termostat, uprzednio zakupiwszy wersje na 88 stopni (czy jakos tak, w kazdym razie na tą wyższą temp. otwarcia)
wymiana jest banalnie prosta nawet dla laika - trzy srubki, obudowa termostatu jest na wierzchu w max przyjaznym miejscu (co w terrano wcale nie jest takie czeste)
robok rzępoli w harapuciu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość