Temperatura

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Temperatura

Post autor: Adamur4,2 » pt sty 18, 2008 8:44 pm

Jaka powinna być książkowa temperatura na wyjściu z silnika podczas normalne jazdy gdy oryginalny wskaźnik stoi trochę poniżej połowy ? Może ktoś mierzył, ja założyłem czujnik w miejsce śruby odpowietrzającej układ chłodzenia na górnym wężu (za pomocą tego czujnika steruje dodatkowym wentylatorem, jest wyświetlacz w stopniach i trochę elektroniki do sterowania) i po testach pokazuje temp. 77‘C moim zdaniem to trochę za mało i się zastanawiam czy to czujnik, a może tak ma być ?
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt sty 18, 2008 8:53 pm

Zbutuj go na autostradzie i zobacz do ilu dojdzie. Jak do 85-87 to tak ustaw dodatkowy wentylator.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » pt sty 18, 2008 8:56 pm

Discotheque pisze:Zbutuj go na autostradzie i zobacz do ilu dojdzie. Jak do 85-87 to tak ustaw dodatkowy wentylator.
Tak zrobię, ogólnie jestem bardzo zadowolony super fajny bajer…
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Temperatura

Post autor: seburaj » pt sty 18, 2008 11:41 pm

Adamur4,2 pisze:ja założyłem czujnik w miejsce śruby odpowietrzającej układ chłodzenia na górnym wężu (za pomocą tego czujnika steruje dodatkowym wentylatorem, jest wyświetlacz w stopniach i trochę elektroniki do sterowania)
jakis gotowy zestaw, czy self made ??
robok rzępoli w harapuciu

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Re: Temperatura

Post autor: Adamur4,2 » sob sty 19, 2008 11:55 am

sebastian dziurdzik pisze:
Adamur4,2 pisze:ja założyłem czujnik w miejsce śruby odpowietrzającej układ chłodzenia na górnym wężu (za pomocą tego czujnika steruje dodatkowym wentylatorem, jest wyświetlacz w stopniach i trochę elektroniki do sterowania)
jakis gotowy zestaw, czy self made ??
Sam układ i czujnik został zakupiony w sklepie internetowym, ale to początek góry lodowej. Problem jest z wentylatorem i umieszczeniem czujnika w takim miejscu aby pomiar był miarodajny i układ jak najszybciej reagował na zmiany temperatury. Sam układ jest naprawdę dobry, można dokładnie obserwować co się dziej z temperaturą.
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob sty 19, 2008 11:38 pm

Układ wentylatorów - wisko + elektryk? Czy też tylko wentylatory elektryczne?
Nissan-y

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » ndz sty 20, 2008 10:24 am

wojtek_kom pisze:Układ wentylatorów - wisko + elektryk? Czy też tylko wentylatory elektryczne?
Wisko u mnie działa ok. nie ma najmniejszego sensu cos kombinować. W ogóle u mnie nie było problemu przegrzewania, cały układ został zrobiony ponieważ założyłem klime a co za tym idzie musiałem wcisnać chłodnice. Dlatego z 2 powodów zdecydowałem się na ten wentylator:
1 Dodatkowe wspomaganie układu chłodzenia
2 Zwiększenie wydajność klimy
Wentylator działa na 2 sposoby czujnik plus sterowanie lub ręcznie wymuszony.
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » pn sty 21, 2008 4:15 pm

Przy testach autostradowych przy prędkości około max temperatura na wskaźniku na tablicy nieznacznie przeszła połowę gdzieś z minimetr może 2. Na dodatkowym wyświetlaczu zobaczyłem wtedy 87’C jechałem kilka kilometrów i tak zostało.
Po wyhamowaniu do 120km po kilkunastu sekundach wszystko wróciło do normy czyli wsk. Na tablicy poniżej połowy i wyświetlacz 78
Testowałem jeszcze dodatkowy wentylator, nie spodziewałem się ze będzie on dawał coś podczas szybszej jazdy bo jego wydajność nijak ma się do pędu powietrza, ale co dziwne nie ma różnicy również na postoju. Obojętnie czy działa czy nie temperatura spada w podobnym tempie
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
Jeti
 
 
Posty: 287
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Post autor: Jeti » pn sty 21, 2008 6:54 pm

Adamur4,2 pisze:Na tablicy poniżej połowy i wyświetlacz 78
Testowałem jeszcze dodatkowy wentylator, nie spodziewałem się ze będzie on dawał coś podczas szybszej jazdy bo jego wydajność nijak ma się do pędu powietrza, ale co dziwne nie ma różnicy również na postoju. Obojętnie czy działa czy nie temperatura spada w podobnym tempie
To sprawdź jeszcze w terenie podczas butowania, bo dopiero tam ten dodatkowy wentyl powinien pomagać.
I jakbyś mógł, to napisz jaką max temperaturę z czujnika miałeś właśnie podczas jazdy w terenie, najlepiej skorelowaną z tym co pokazuje wskaźnik na desce.
Kto wie przy jakiej temperaturze głowica RD28T robi booom?
Też będę motał taki układ, łącznie z czujnikiem poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym - wszystko wg. myśli technicznej Bociana :)
Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn sty 21, 2008 7:10 pm

Jeti pisze:... układ, łącznie z czujnikiem poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym
Dopiero bedzie cie ten czujnik wkurzal i mylil. Jak co rusz bedzie ci wyzwalal alarm. Np. na przechylach.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » pn sty 21, 2008 7:12 pm

Jeti pisze:
Adamur4,2 pisze:Na tablicy poniżej połowy i wyświetlacz 78
Testowałem jeszcze dodatkowy wentylator, nie spodziewałem się ze będzie on dawał coś podczas szybszej jazdy bo jego wydajność nijak ma się do pędu powietrza, ale co dziwne nie ma różnicy również na postoju. Obojętnie czy działa czy nie temperatura spada w podobnym tempie
To sprawdź jeszcze w terenie podczas butowania, bo dopiero tam ten dodatkowy wentyl powinien pomagać.
I jakbyś mógł, to napisz jaką max temperaturę z czujnika miałeś właśnie podczas jazdy w terenie, najlepiej skorelowaną z tym co pokazuje wskaźnik na desce.
Kto wie przy jakiej temperaturze głowica RD28T robi booom?
Też będę motał taki układ, łącznie z czujnikiem poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym - wszystko wg. myśli technicznej Bociana :)
Jakiego bociana ? I co On wymyslił. Ja zwaliłem od Discotheque I Wiatrak od MARCINA
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
Jeti
 
 
Posty: 287
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Post autor: Jeti » pn sty 21, 2008 7:17 pm

Adamur4,2 pisze:Jakiego bociana ? I co On wymyslił. Ja zwaliłem od Discotheque I Wiatrak od MARCINA
No jak od Discotheque to dobrze zrobiłeś :)
A Marcin to jaki wiatrak wymyślił? Od czego? :D
Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!

Awatar użytkownika
Jeti
 
 
Posty: 287
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Post autor: Jeti » pn sty 21, 2008 7:20 pm

Marcin-Kraków pisze:
Jeti pisze:... układ, łącznie z czujnikiem poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym
Dopiero bedzie cie ten czujnik wkurzal i mylil. Jak co rusz bedzie ci wyzwalal alarm. Np. na przechylach.
No jak będę na trawersie to chyba będę wiedział że jestem nie?
Lepiej mieć taki czujnik niż go nie mieć :)2
Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn sty 21, 2008 7:24 pm

Jeti pisze:Lepiej mieć taki czujnik niż go nie mieć :)2
Jak tam chcesz. Ja zrezygnowalem z dodatkowej elektroniki. Im mniej szpeja do zepsucia tym lepiej. Ale oczywiscie wedle uznania.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Jeti
 
 
Posty: 287
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Post autor: Jeti » pn sty 21, 2008 7:28 pm

Marcin-Kraków pisze:Jak tam chcesz. Ja zrezygnowalem z dodatkowej elektroniki. Im mniej szpeja do zepsucia tym lepiej. Ale oczywiscie wedle uznania.
No tak, im mniej tym lepiej, ale taki czujnik na szczęście jest równie krytyczny dla działania samochodu co radio, albo nawet mniej :D
Za to złudne poczucie bezpieczeństwa - picelesssss :)
Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn sty 21, 2008 7:28 pm

Jeti pisze:A Marcin to jaki wiatrak wymyślił? Od czego? :D
jakis z VAG, dopasowywalem na wielkosc

Obrazek
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Jeti
 
 
Posty: 287
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Post autor: Jeti » pn sty 21, 2008 7:30 pm

Marcin-Kraków pisze:
Jeti pisze:A Marcin to jaki wiatrak wymyślił? Od czego? :D
jakis z VAG, dopasowywalem na wielkosc
Śliczny :D
Musiałeś motać jakieś przesuwanie chłodnicy? Też mam chłodniczkę oleum i jak patrzę na tę przestrzeń to wydaje mi się że tam się żaden wiatrak nie zmieści.
Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn sty 21, 2008 7:46 pm

Ja nie mialem oryginalnie chlodniczki, a jak dokladalem to byla rzezba na szybko :)21
A wiadomo prowizorka jest najtrwalsza :)21

Wiatrak chyba nie przeszkadzalby przy oryginalnym montazu chlodnicy oleum.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pn sty 21, 2008 7:54 pm

Nie mam Y60, ale załozyłem że nie ma wentylatora elektrycznego nawet jeżeli ma klimę? Słusznie? Jak z wydajnością klimy - wiem że teraz to ciężko stwierdzić, ale może widać jakąś różnicę.
Nissan-y

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » pn sty 21, 2008 7:57 pm

wojtek_kom pisze:Nie mam Y60, ale załozyłem że nie ma wentylatora elektrycznego nawet jeżeli ma klimę? Słusznie? Jak z wydajnością klimy - wiem że teraz to ciężko stwierdzić, ale może widać jakąś różnicę.
w Y61 jest prznajmniej w 2 które widziałem
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn sty 21, 2008 7:57 pm

wojtek_kom pisze:Nie mam Y60, ale załozyłem że nie ma wentylatora elektrycznego nawet jeżeli ma klimę? Słusznie? Jak z wydajnością klimy - wiem że teraz to ciężko stwierdzić, ale może widać jakąś różnicę.
Widac, i to spora. Wlasnie dlatego byl dokladany u mnie wentylator. Dodatkowo moge go dopiac w celu poprawy chlodzenia glownego ukladu.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pn sty 21, 2008 8:02 pm

W Y61 jest wentylator nawet jak nie ma klimy - nawet wiązka jest, ale nie podłączona. Przynajmniej u mnie tak było.

Właśnie uświadomiłem sobie że TII nie ma wentylatora chłodnicy klimy - to tłumaczy jej dychawiczność po części... tak zakładam.
Dzięki.
Nissan-y

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn sty 21, 2008 10:10 pm

wojtek_kom pisze: Właśnie uświadomiłem sobie że TII nie ma wentylatora chłodnicy klimy - to tłumaczy jej dychawiczność po części... tak zakładam.
Dzięki.
nie ma, ale tylko w salonowych/polskich... w autach sprowadzonych z zaganicy (niemcy wystarczy) wiatrak na chlodnicy klimy juz jest - i dziala :lol: taka ot polityka nissan polska - kraj nasz podbiegunowy, to zaoszczedzimy na wiatraku :wink:
robok rzępoli w harapuciu

kapi4u
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: śr sty 23, 2008 11:32 am
Lokalizacja: LBL

Post autor: kapi4u » śr sty 23, 2008 11:38 am

Zgadza sie ja wlasnie nabylem TII 2,7TDi i jest z wiatrakiem chlodnicy klimy a auto jest z Wloch, jednakze ja mam inny problem auto praktycznie sie nie grzeje i zimno w nim jak w lodowce po przejechaniu dopiero ok 50 km wskazowka temp silnika podniosla sie na maxa do 1/4 skali to troszke ceplo szlo ale to cale nic ... wiec z teg oco czytalem na forum to niby wina tego termostatu ? .... jednkaze prosilbym o pomoc bo nie znam sie zabardzo na tym .... Pzdr.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » śr sty 23, 2008 11:49 am

pisalem juz o tym
zmien termostat, uprzednio zakupiwszy wersje na 88 stopni (czy jakos tak, w kazdym razie na tą wyższą temp. otwarcia)

wymiana jest banalnie prosta nawet dla laika - trzy srubki, obudowa termostatu jest na wierzchu w max przyjaznym miejscu (co w terrano wcale nie jest takie czeste)
robok rzępoli w harapuciu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości