Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

gazela
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: POMORSKIE

Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: gazela » sob mar 14, 2009 7:33 pm

Witam szanowne grono,proszę o wsparcie.W trakcie powrotu do domu (trochę rozpędziłem mojego gra 2.8 )i w silniku patrola zastukało.Zatrzymałem się,silnik pracował kulawo.Temperatura była w normie ciśnenie oleum i poziom też.Po ponownym uruchomieniu silnika pracował normalnie ,jednak po podniesieniu obrotów do ok. 2000,po chwili pojawia się miarowy stukot.Pytanie - co mogło się spsuć,jak to naprawić i czy będzie mocno drogo?

gazela
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: gazela » sob mar 14, 2009 9:57 pm

Auto u kolegi mechaniora,po niedzieli trzeba będzie dłubać bo nie chce przestać stukać.Dżwięk jest metaliczny i narasta z obrotami.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: N2O » sob mar 14, 2009 10:24 pm

Może być zawieszający się wtryskiwacz, zapowietrzony układ wtryskowy, panewki, sworznie tłokowe itp :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

gazela
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: gazela » ndz mar 15, 2009 11:30 pm

czyli bez rozbierania nie ustalimy przyczyny,postaram się informować na bieżąco dla potomności.

Awatar użytkownika
jezzz
Posty: 367
Rejestracja: czw cze 21, 2007 9:13 am
Lokalizacja: Poznań,Wielkopolska

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: jezzz » pn mar 16, 2009 9:35 am

pytanie jak to puka bo czasem jak pompa paliwa jest nie w czas do motoru to tez jest pukanie
NO PAIN NO GAME!

gazela
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: gazela » pn mar 16, 2009 11:42 pm

Witam,zaczęło stukać przy ok.2700-3000 tys.obr w czasie jazdy po czarnym, jest to metaliczny dżwięk pojawiający się jakby w głowicy,takie odnoszę wrażenie.Po dodaniu gazu(na postoju)puszcza małą czarną chmurkę,tak jak zwykle i po chwili miarowo to okropne stuk,stuk......Na wolnych obrotach zanika ten objaw.Ps.jeszcze nie dłubałiśmy.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: N2O » pn mar 16, 2009 11:46 pm

zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy tam jest wszystko w porządku
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: Mroczny » wt mar 17, 2009 7:10 am

niech Ci to ktoś dobrze zdiagnozuje..
podjedź do kilku speców jeśli jeden nie wie

znane sa przypadki demontazu głowicy na skutek uszkodzenia uszczelki kolektora wydechowego :)21

Awatar użytkownika
jezzz
Posty: 367
Rejestracja: czw cze 21, 2007 9:13 am
Lokalizacja: Poznań,Wielkopolska

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: jezzz » wt mar 17, 2009 10:23 am

Sprawdz czy pompa jest w czas do motoru podobnie mialem i byla to pompa.
NO PAIN NO GAME!

gazela
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: gazela » wt mar 17, 2009 8:45 pm

Witam,do rzeczy-zgodnie z sugestiami rozpoczełem sprawdzanie od ustawienia rozrządu,pompy.Następnie klawiatura no i czysto,mówi się trudno i czapkę zdejmujemy.I co my tu mamy? Głowica ok,jutro dokładne oględziny.Tłoki-1 i 6 jakieś przejścia poprzedni użytkownik też miał,no i jest,jest,jest luz na 3 tłoku.Micha w dół i panewka do wywalenia. 1-czego tak sie narobiło,2-jaki dalszy tok postępowania.Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi,razem rażniej i łatwiej pokonać złośliwości GRA......

gazela
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: gazela » śr mar 18, 2009 9:42 pm

Jest niestety gorzej niż myśleliśmy,panewka się obróciła a po dokładnym oczyszczeniu głowicy na 3 cylindrze ukazało się pęknięcie między zaworami.Jak myślicie spawać,szlifować czy szukać z używanych.Za naprawę głowicy +/- 1000 zeta,czy to nie za dużo?

Awatar użytkownika
jezzz
Posty: 367
Rejestracja: czw cze 21, 2007 9:13 am
Lokalizacja: Poznań,Wielkopolska

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: jezzz » czw mar 19, 2009 11:18 am

Policz wszystkie koszty na poczatek.Cena jaka dostales miesci sie w sredniej krajowej za takie prace, wiadomo byle robil to ktos kto sie na tym zna.
Caly silnik da sie kupic za 3000 plus minus.
NO PAIN NO GAME!

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: seburaj » czw mar 19, 2009 12:14 pm

same pęknięcia między zaworami jeszcze wcale nie musza o niczym świadczyć
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
KJarosław
Posty: 600
Rejestracja: ndz cze 20, 2004 10:00 pm
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: KJarosław » czw mar 19, 2009 4:38 pm

Leży u mnie taki silnik z wybuchniętą głowicą, jak masz dobrą głowice to może coś zmajstrujesz z dwóch po taniości. Jak coś wal na priv.
Były dwa 260, jedno D22,, chwilowo jest Pickup D40 ,i Parchol Y61

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: DamnIt! » czw mar 19, 2009 4:53 pm

gazela pisze:Jest niestety gorzej niż myśleliśmy,panewka się obróciła a po dokładnym oczyszczeniu głowicy na 3 cylindrze ukazało się pęknięcie między zaworami.Jak myślicie spawać,szlifować czy szukać z używanych.Za naprawę głowicy +/- 1000 zeta,czy to nie za dużo?
za dużo. Kilka dni temu znajomy za "zrobienie" głowicy na cacy wraz ze spawaniem zapłacił 550 zł netto - w zakładzie który robi takie rzeczy zylion lat i ma dobrą opinię.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

gazela
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: gazela » czw mar 19, 2009 9:53 pm

Jutro się wyklaruje,co do decyzji naprawiać czy inny silnik.Przy zakupie drugiego największa obawa to jak kupić aby nie wtopić.Może koledzy mają wiarygodne info o motorku godnym polecenia.

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: PI7er » pt mar 20, 2009 10:57 am

gazela pisze:Jutro się wyklaruje,co do decyzji naprawiać czy inny silnik.Przy zakupie drugiego największa obawa to jak kupić aby nie wtopić.Może koledzy mają wiarygodne info o motorku godnym polecenia.
Widze jestes z pomorskiego, w Gdansku kolega z forum ma prawie calego patrola na czesci łacznie z swiezym silnikiem, na PW wyslalem Ci wiecej info.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: Mroczny » pt mar 20, 2009 11:04 am

DamnIt! pisze:
gazela pisze:Jest niestety gorzej niż myśleliśmy,panewka się obróciła a po dokładnym oczyszczeniu głowicy na 3 cylindrze ukazało się pęknięcie między zaworami.Jak myślicie spawać,szlifować czy szukać z używanych.Za naprawę głowicy +/- 1000 zeta,czy to nie za dużo?
za dużo. Kilka dni temu znajomy za "zrobienie" głowicy na cacy wraz ze spawaniem zapłacił 550 zł netto - w zakładzie który robi takie rzeczy zylion lat i ma dobrą opinię.
zapomnij
za tyle to można planowanie zrobić :)21
uszczelniacze zaworowe, pewnie jakieś szklanki.. a co w wypadku jak trzeba coś spawać albo wymieniać gniazda?

każdy inny silni bym remontował.. ale ten jeden nie. Kupiłbym dobrą używkę i śmigał (co też uczyniłem i jestem zadowolony).

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: DamnIt! » pt mar 20, 2009 11:40 am

Mroczny pisze:
DamnIt! pisze:
gazela pisze:Jest niestety gorzej niż myśleliśmy,panewka się obróciła a po dokładnym oczyszczeniu głowicy na 3 cylindrze ukazało się pęknięcie między zaworami.Jak myślicie spawać,szlifować czy szukać z używanych.Za naprawę głowicy +/- 1000 zeta,czy to nie za dużo?
za dużo. Kilka dni temu znajomy za "zrobienie" głowicy na cacy wraz ze spawaniem zapłacił 550 zł netto - w zakładzie który robi takie rzeczy zylion lat i ma dobrą opinię.
zapomnij
za tyle to można planowanie zrobić :)21
uszczelniacze zaworowe, pewnie jakieś szklanki.. a co w wypadku jak trzeba coś spawać albo wymieniać gniazda?[...]
W Krakowie, w zakładzie o sporej renomie - na ul. Kosocickiej, "zrobienie głowicy" do RD28T czyli:
- spawanie;
- planowanie;
- "zrobienie" gniazd i zaworów+wymiana wszystkich uszczelniaczy;
kosztuje 600zł netto. Cena jest sprzed 5 minut "dla człowieka z ulicy" - zadzwoniłem i zapytałem :D .

Cena którą podałem wcześniej(550zł) jest mniejsza, bo koleś nie płacił za uszczelniacze(o ile pamiętam).
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

gazela
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: gazela » pt mar 20, 2009 10:17 pm

Normalnie wielkie dzięki za podpowiedzi i wszelkie info tak trzymać :)2

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: Marcin-Kraków » ndz mar 22, 2009 9:36 pm

DamnIt! pisze:W Krakowie, w zakładzie o sporej renomie - na ul. Kosocickiej, "zrobienie głowicy" do RD28T czyli:
- spawanie;
- planowanie;
- "zrobienie" gniazd i zaworów+wymiana wszystkich uszczelniaczy;
kosztuje 600zł netto. Cena jest sprzed 5 minut "dla człowieka z ulicy" - zadzwoniłem i zapytałem :D .

Cena którą podałem wcześniej(550zł) jest mniejsza, bo koleś nie płacił za uszczelniacze(o ile pamiętam).
A pytales za ile punktow spawania ? Bo to co podajesz to cena wyjsciowa.
Dwa, ze nic nie piszesz o wymianie komor wstepnych, a czesto w parze ze spawaniem idzie i taka wymiana. Terz tam robimy glowice juz nie jeden raz i zawsze cena jest inna. Ostatnio zaplacilem tam 90 zl i mam glowice na gotowo. Ale fakt ze nic nie robili procz lekkiego szlifu i sprawdzenia szczelnosci.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: DamnIt! » pn mar 23, 2009 9:02 am

Marcin-Kraków pisze:
DamnIt! pisze:W Krakowie, w zakładzie o sporej renomie - na ul. Kosocickiej, "zrobienie głowicy" do RD28T czyli:
- spawanie;
- planowanie;
- "zrobienie" gniazd i zaworów+wymiana wszystkich uszczelniaczy;
kosztuje 600zł netto. Cena jest sprzed 5 minut "dla człowieka z ulicy" - zadzwoniłem i zapytałem :D .

Cena którą podałem wcześniej(550zł) jest mniejsza, bo koleś nie płacił za uszczelniacze(o ile pamiętam).
A pytales za ile punktow spawania ? Bo to co podajesz to cena wyjsciowa.
Dwa, ze nic nie piszesz o wymianie komor wstepnych, a czesto w parze ze spawaniem idzie i taka wymiana. Terz tam robimy glowice juz nie jeden raz i zawsze cena jest inna. Ostatnio zaplacilem tam 90 zl i mam glowice na gotowo. Ale fakt ze nic nie robili procz lekkiego szlifu i sprawdzenia szczelnosci.
To co mi powiedział miły Pan - napisałem. Zakres spawania "bez znaczenia" - podana cena jest na zasadzie "nie powinno wyjść więcej niż". Koszt może być mniejszy przy własnoręcznym rozłożeniu/złożeniu głowicy. A najlepiej zadzwonić, opowiedzieć "swoją historię" i już.

W tym temacie w małopolsce Papież rządzi!
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

gazela
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: gazela » śr mar 25, 2009 9:18 pm


gazela
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Patrol grat 2.8 td pukanie w silniku

Post autor: gazela » śr mar 25, 2009 9:44 pm

Czy na podstawie tych zdjęć można ocenić : naprawiać? dać sobie luz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości