Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Takayuki » ndz lis 08, 2009 1:14 pm

A jak taka profi robota wygląda pod względem czasowym? Rozłożyć na części pierwsze, posprawdzać/naprawić/wymienić/pomalować, poskładać do kupy samochód?
Marzy mi się coś podobnego w perspektywie kilku lat, i nie wiem czy samemu się porywać [zaplecze do pracy jest] - czy oszczędzać i zlecić komuś robotę bo sam to będę 5 lat robił...

A samochód - cudo :)2

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Jureq » ndz lis 08, 2009 2:03 pm

Jeśli masz faktycznie zaplecze to w rok się ze wszystkim obrobisz tylko co to za życie ... w dwa lata jeśli będziesz chciał raz na miesiąc mieć wyjazd w teren a w pięć lat to nie ma sensu bo zapominasz co robiłeś 3 lata wstecz i od nowa trzeba zaczynać :)21
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: sbb » ndz lis 08, 2009 2:14 pm

:)2 :)2 :)2
a o kosztach nie mów bo faktycznie jak żona przeczyta to będzie:
ile? zwariowałes ?, to ja nie kupiłam sobie tey nowej torebki a ty....
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Harley » ndz lis 08, 2009 2:49 pm

właśnie przygotowuję drugą częśc prezentacji dotyczącą zabudowy i rozwiązań jakie zostały wypracowane w części bagażowo pasażerskiej. Jak się uda to jeszcze dziś się pokaże. :lol:
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
wolf_87
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: wolf_87 » ndz lis 08, 2009 3:15 pm

ładne cacko :)2 tylko pozazdroscic
http://www.uwilkow.pl
Nocleg Zakopane Gubałówka
Terrano tel 602 669 119

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Harley » ndz lis 08, 2009 3:39 pm

Dorzuciłem link do galerii o zabudowie wewnątrz auta - jest na początku tematu w pierwszym poście.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Fiba » ndz lis 08, 2009 3:50 pm

Gratulacje za pomysł i wykonanie.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: sbb » ndz lis 08, 2009 3:50 pm

Harley pisze:Dorzuciłem link do galerii o zabudowie wewnątrz auta - jest na początku tematu w pierwszym poście.
idziemy podziwiać
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Jureq » ndz lis 08, 2009 4:22 pm

co wam powiem to wam powiem, ale wam powiem: to pierwszy Patrol w którym widzę możliwość włączenia pompy zenzowej !!

Obrazek
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Igor V8 » ndz lis 08, 2009 4:32 pm

Moje gratulacje :)2
Widzę że każdy z nas na swój sposób dąży do doskonałości :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Ba » ndz lis 08, 2009 6:35 pm

Zabudowa mnie rozwaliła.. nieco.. kontrowersyjna.
Ile toto waży? nie napierdziela Ci ten cały szkieletor w trakcie jazdy?
tel: 600298546

Łapi
 
 
Posty: 105
Rejestracja: śr sie 19, 2009 9:53 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Łapi » ndz lis 08, 2009 8:35 pm

Jestem na etapie planowania podobnego projektu, więc mnie ta zabudowa w niczym nie rozwala, a przeciwnie bardzo fajnie inspiruje. Patrol-wyprawowka - kamper, tak można to nazwać. Jak ktoś ma dziecko, to webasto niezbędne, a lodowka całkiem uzasadniona, szczególnie w upalnym klimacie.

Auto jest homologowane na ciężarowe na 4 osoby, ale jak kupiłem miało tylko dwa fotele przednie.

Nie ma środkowych siedzeń jest jednolita platforma stalowa wspawana na rusztowaniu w częsci przestrzeni nad nieobecnymi środkowymi fotelami, która podchodzi ściśle pod przednie fotele w maks odsuwie. To tworzy na dziś prawie równą podłogę od przednich siedzeń do drzwi tylnych. Swobodnie może spać człowiek o wzroście 190 cm. Właśnie doinstalowuję trzecią kanapę, co mi da 4 osoby i to mnie zmusza do przeniesienia powierzchni do spania na poziom nad kanapą.

Nie planowałem lodówki (ale już planuje :) ), kompresor jak najbardziej- miejsce rewelacyjne. Podobnie widzę rozwiązanie platformy do spania ze składanych formatek nad częscią tylnią i trzecią kanapą złożoną do poziomu . Zaskakuje sposób umieszczenia webasto na boku, u mnie pewnie będzie pod platformą w miejscu środkowych foteli, wraz ze zbiornikiem kompresora.

Planuję w części środkowej zrobić poziomą szafę (jednocześnie stół dla tylnej kanapy), a nad tylną kanapą podobnie składane formatki tworzące z szafą jednolitą płaszczyznę do spania na 2-3 osoby. Chcę jako materiału użyć też sklejki, ale pokryć ją czarną wykładziną samochodową, do spania lepszy efekt.


Trzecia kanapa jest demontowalna, więc w przypadku wyjazdu we dwoje w tym miejscu jest możliwość skonstruowania alternatywnej drugiej szafy poziomej, wykorzystując punkty mocowania kanapy. I na tym na razie stanąłem :)
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 3:34 am przez Łapi, łącznie zmieniany 5 razy.
l200 2,5 DID - zachód
y60 long 2,8 TD - wschód

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Harley » ndz lis 08, 2009 9:03 pm

Ba pisze:Zabudowa mnie rozwaliła.. nieco.. kontrowersyjna.
Ile toto waży? nie napierdziela Ci ten cały szkieletor w trakcie jazdy?
Zrobiony szkielet jest ze stalowych profili 2/2 cm o grubości ścianki 1,5 mm, więc ta cieńsza. Niby nic, ale jak policzyć te metry kątownika to w stosunku do całej masy pozbyłem się 1/4 wagi w stosunku do ścianki 2 mm, a to sporo.

Wybrałem stal, bo aluminium dla mojego mechanika -spawacza to rzecz na razie nieogarnięta. Poza tym łatwiej było to malować proszkowo. Choć tak na prawdę nie wiem jak jest z malowaniem aluminium.

W sumie to nie mam z tym rozterek ,że zabudowa trochę waży. W zawieszeniu mam na tył założone sprężyny + 400 kg , więc niech się zwrócą. :)21

Co do tego czy hałasuje, powiem - absolutnie nie. Zapomniałem dopisać,że wszystkie połączenia między metalami , które się kłada na innym metalu, albo tam gdzie decha drżała w fazie produkcyjnej na metalowym profilu , zabezpieczone są cienkim filcem samoprzylepnym - Kupione w praktikerze do podkładania pod meble czy coś w tym stylu. Mozna kupić różne grubości i różne rozmiary. Największe to ok. 20x 20 cm. Można to docinać w paski czy dowolne kształty i podklejać przed skręceniem.
Lodówka, ma małe nóżki i jest tak zamocowana na desce w zabudowie,do tego są ekspandery trzymające wszystko w kupie,że nawet butle gazową do tego przypinam i nic nie dzwoni. Mam za sobą wyjazd z ekwipunkiem grubo przekraczającym granice rozsądku i w górach i na trasie nie było problemu. W ogóle miałem tylko kłopot z tym,że zostały mi stare przełożenia 4,11 w mostach i pod górę autko było mułowate do czasu przełączenia na reduktor. Zaraz potem było żwawe. Dwa dni temu założyłem nowe przełożenia i mam nadzieję ,że i ten problem zniknie.

Co do umiejscowienia Webasta, to każdy ma swój patent. Mój po części się sprawdza, ale muszę pewnie wywalić pompkę paliwa pod kastę i będzie ok. Niestety nie zrobiłem żadnej osłony na zewnątrz w nadkolu i na dziś nie mogę porobić fotek , bo mi jakaś gałąź wyrwała zasilanie z pompki do webasta. Ale od jutra pójdzie naprawa i jak zrobię poprawki to załączę fotki.
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 9:19 pm przez Harley, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Harley » ndz lis 08, 2009 9:09 pm

Jureq pisze:co wam powiem to wam powiem, ale wam powiem: to pierwszy Patrol w którym widzę możliwość włączenia pompy zenzowej !!

Obrazek

No właśnie, pospieszyłem się z fotkami. Mam w planie porobić nowe etykietki. Mam nawet kupioną i już w użyciu drukarkę DYMO, żeby wszystko było cycuś glancuś, ale najpierw w praniu musze wszytko wyłapać co gdzie przestawić, bo nie chce mi się poprawiać napisów. Dziś np. przenosiłem włącznik od przetwornicy 220V ,żeby można ją było włączyć/wyłączyć siedząc z przodu, bo wkurzające było jak w trakcie postoju lub nawet jazdy wyładowywał się aku dodatkowy, z którego wszystkie dodatki poza fabrycznymi odbiornikami są zasilane i musiałem otwierać tylne duże drzwi , aby wyłączyć pikającą przetwornicę.
Ale z drugiej strony zainspirowałeś mnie Jureq - może zrobić mu zęzę , i dorobić pompę ?? w sumie guzik już jest ... :)17
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Łapi
 
 
Posty: 105
Rejestracja: śr sie 19, 2009 9:53 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Łapi » ndz lis 08, 2009 9:13 pm

Dodatkowy akumulator pod tym kątem, nie pomyślałem o tym. Żelowy? W komorze silnika?

Te profile stalowe jako samonośne rusztowanie to lepsze niż stelaż szafy z samej sklejki, bezpieczniejsze.
l200 2,5 DID - zachód
y60 long 2,8 TD - wschód

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Harley » ndz lis 08, 2009 9:22 pm

akumulatory mam dwa, na razie zwykłe ,ale heavy duty czyli do cięższej pracy. Myślę nad żelówkami, ale to może poczekać, są inne wydatki. Zdjęcia z rozwiązań technicznych będą jak dokończę plany - planuję dołożyć galerię o kokpicie i i rozwiązaniach pod maską :lol:

Co do wytrzymałości konstrukcji, to przynajmniej jak kłądę swoje 90 kilo na wyrku, to nie mam obawy czy w srodku nocy mnie nie zaskoczy trzask łamanej pode mną konstrukcji. No i można też figle bez obaw wyczyniać :)21
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Łapi
 
 
Posty: 105
Rejestracja: śr sie 19, 2009 9:53 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Łapi » ndz lis 08, 2009 9:30 pm

no ja sam, to 26 kg więcej, konstrukcja musi być z należytym szacunkiem :) Rozważam profile z nierdzewki, oferta mi się wydała atrakcyjna.

a tak powaznie, dodatkowy akumulator jest odłączalny z kokpitu? Jest jakiś wskaźnik jego rozładowania? Jak użyłeś modułów jachtowych to one miewają takie rozwiązania. No i nie odpowiedziałeś, czy dodatkowy jest w komorze silnika, ale jak zwykły to zapewne tam właśnie.
l200 2,5 DID - zachód
y60 long 2,8 TD - wschód

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Harley » ndz lis 08, 2009 9:39 pm

Oczywiście oba aku są w komorze silnika, :)2
oczywiście jest wskaźnik naładowania każdego z osobna, :)2
oczywiście jest system połączenia tych akumulatorów :)2 i nie jest to system IBS ale działąjący podobnie :)21
i oczywiście jest hebel do ich rozłączenia :)2
i jak najbardziej jest on w kabinie , :)2

ale o tym będzie można pogadać po zamieszczeniu zdjęć kokpitu, co mam w planie uczynić.

:)21
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Łapi
 
 
Posty: 105
Rejestracja: śr sie 19, 2009 9:53 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Łapi » ndz lis 08, 2009 10:02 pm

no to czekam na fotoreportaż z niecierpliwością,



ps. proponuję czarny sikaflex albo czarny silikon i zaślepienie otworów profili stalowych stelaża widocznych jak wyżej na zdjeciu - i ładniej i rdza już się tam nie pojawi. Sikaflex najlepszy do takich zabaw.
l200 2,5 DID - zachód
y60 long 2,8 TD - wschód

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: gri74 » ndz lis 08, 2009 10:07 pm

po co ...przecież są dedykowane zaślepki w różnych kolorach
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Harley » ndz lis 08, 2009 10:08 pm

akurat do tego profilu mam zaślepki, a te miejsca widoczne na fotce to są praktycznie niewidoczne i nie przeszkadzają . Fotka była zrobiona po to by uwidocznić tablicę rozdzielczą, ale teraz widzę ,że muszę dbać o image i zatkać nawet te dziurki plasticzkami. Rudej się raczej nie obwiam, bo profile malowane proszkowo i jeśli się niedomalowały gdzieś w środku to i tak tego przez jakieś 10 lat nie zauważę. :)21
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Łapi
 
 
Posty: 105
Rejestracja: śr sie 19, 2009 9:53 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Łapi » ndz lis 08, 2009 10:09 pm

zaślepki - nie korzystam, ale jesli są dostepne pod profil? Czemu nie. Można to kupić gdzieś?
l200 2,5 DID - zachód
y60 long 2,8 TD - wschód

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: Harley » ndz lis 08, 2009 10:10 pm

spoko, ja kupuję w sklepach gdzie sprzedają profile metalowe. Zazwyczaj mają do różnych profili . Cena ok. 10-20 gr /szt

Zresztą jak się przyjrzysz to na niektórych zdjęciach z zabudowy u mnie widać je. np. tam gdzie jest webasto.
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 10:12 pm przez Harley, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: gri74 » ndz lis 08, 2009 10:12 pm

każdy dobrze wyposażony sklep metalowy np
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Harley's Jeeper-proces powstawania i rozwiązania techniczne

Post autor: gri74 » ndz lis 08, 2009 10:16 pm

www.bluesea.com

360 panel system

montaż banalny , jest wszystko co można sobie wymarzyć no i wygląda ładnie
idealne tematy do wyprawówki
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość