oczywiście kładzie się albo wciąga na lawetę pod warunkiem że silnik nie działa - jeśli działa to można niezbyt szybko holować pojazd w pozycji N skrzyni przy pracującym silnikuradek4x4 pisze:Czyli podsumowując, jeśli nasza nowa terenówka nie ma N na reduktorze, a posiada jedynie N w automatycznej skrzyni biegów to kierowca owego autka kładzie się pod auto i odkręca wałylub dzwoni po lawete.
Czyli komplet kluczy do auta lub dobre Asistance przy ubezpieczeniu jak ktoś ma nikłe pojęcie o mechanice
Holowanie - automat
Moderator: Mroczny
Re: Holowanie - automat
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Holowanie - automat
Odpowie manual pojazdu...marcin futyma pisze:Z tego co się dopatrzyłem w aucie o którym myślę w reduktorze nie ma pozycji N, czyli N jest tylko na automacie - i co w takim wypadku? Czyli będzie problem z holowaniem w tym mitsubishi? \
http://img403.imageshack.us/img403/4626/dsc01246h.jpg
Nissan-y
Re: Holowanie - automat
pitolenie , tak opisują wszyscy co nie mają nic wspólnego z automatem .Po prostu przy zgaszonym silniku i obracających się kołach wał przenosi obroty na sprzęgło homokinetyczne , które wytwarza ciśnienie .Owo ciśnienie nie ma ujścia w ruch i może uruchomić silnik , bo sprzęgło homokinetyczne jest przymocowane na koło zamachowe .Co do holowania to nie mozna holować auta a uszkodonym silnikiem i tyle .
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Holowanie - automat
Adas pisze:pitolenie , tak opisują wszyscy co nie mają nic wspólnego z automatem .Po prostu przy zgaszonym silniku i obracających się kołach wał przenosi obroty na sprzęgło homokinetyczne , które wytwarza ciśnienie .Owo ciśnienie nie ma ujścia w ruch i może uruchomić silnik , bo sprzęgło homokinetyczne jest przymocowane na koło zamachowe .Co do holowania to nie mozna holować auta a uszkodonym silnikiem i tyle .


Ustalono:
- że na N reduktora można,
- ustalono że na N skrzyni nie można,
- na fotce raczej nie najnowsze L200 - istnieje szansa, mała ale istnieje - że N na skrzyni jest równe z N reduktora (można tak zrobić), manual wyjaśni wszystko.
Nissan-y
Re: Holowanie - automat
okej okejwojtek_kom pisze:Adas pisze:pitolenie , tak opisują wszyscy co nie mają nic wspólnego z automatem .Po prostu przy zgaszonym silniku i obracających się kołach wał przenosi obroty na sprzęgło homokinetyczne , które wytwarza ciśnienie .Owo ciśnienie nie ma ujścia w ruch i może uruchomić silnik , bo sprzęgło homokinetyczne jest przymocowane na koło zamachowe .Co do holowania to nie mozna holować auta a uszkodonym silnikiem i tyle .jak nie można, zobacz manual - napęd na jedną oś, plus roleczki
- pod oś napędową... a i sztywny hol.
Ustalono:
- że na N reduktora można,
- ustalono że na N skrzyni nie można,
- na fotce raczej nie najnowsze L200 - istnieje szansa, mała ale istnieje - że N na skrzyni jest równe z N reduktora (można tak zrobić), manual wyjaśni wszystko.

co do fotki to cosik mi się wydaje ,że to jakaś przeróbka , w wersji lewostronnej wajcha reduktora jest po prawej stronie
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Holowanie - automat
Z manuala mojej Vitary automat: reduktor na N, skrzynia P i holujemy ile dusza zapragnie 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: Holowanie - automat
no ale na moim zdjęciu na reduktorze nie ma N, zresztą na żadnym reduktorze w L200 tej generacji nie ma N
Przeróbka to chyba jednak nie jest bo inne też tak mają
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9104805
Adaś zdjęc innych nei mam zewnętrznych L200 jak l200 z 2003 roku
Przeróbka to chyba jednak nie jest bo inne też tak mają
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9104805
Adaś zdjęc innych nei mam zewnętrznych L200 jak l200 z 2003 roku
Re: Holowanie - automat
mało jest l200 z automatem , w ogóle mało jest tych aut na rynku
więc trzeba być czujnym na polskie modyfikacje 


https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: Holowanie - automat
To ponoć identyczny automat jak w Pajero Sportach, wię może nie jest to jakaś kupa
- grzesiek81
- jestem tu nowy...
- Posty: 93
- Rejestracja: wt paź 21, 2008 3:07 pm
- Lokalizacja: warmia
Re: Holowanie - automat
a może ktoś holował pajero ze skrzynią super-select tam też niema N na reduktorze
pajero long gen.II mt nexen 31/10.50
gaz 69 zmotaniec
gaz 69 zmotaniec
Re: Holowanie - automat
Po ilu kilometrach holowani automatu na "N" w skrzyni i bez "N" na reduktorze powinno coś wybuchnąć? Bo jak do tąd jeszcze nie poczułem żadnych efektów... 

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Holowanie - automat
U mnie Instrukcja pozwala holować 25km z prędkością 5km/h!!! JK nie ma innego wyjścia. Reduktor nie ma N. W praktyce pozwala to dociagnąć auto do miejsca, gdzie dojedzie laweta. Ale na szczęście nigdy nie musiałem tego próbować. Skrzynie są 5 biegów Mercedes albo w nowszych ZF.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Holowanie - automat
w pajero w instrukcji jest holowanie z dźwignią skrzyni w pozycji N a reduktor na 2H odległość 50km prędkość dla modelu 3800 50km/h a modele 3200 30km/h ale odległość 80 km jednocześnie jeżeli holującym jest misiek to należy holować na 4H ponieważ 
Ustawienie napędu 2H może spowodować wzrost temperatury oleju w mechaniźmie różnicowym , co może być przyczyną uszkodzenia układu napędowego

Re: Holowanie - automat
Miałem kolejną okazję "sprawdzić" temat wczoraj
Po raz kolejny fragment instalacji elektr. Troopera doszedł do wniosku ż ewystarczy jazdy prze zmiesiąc bez wzglednych problemów i postanowił wyłączyć zapłon. Finał linka i jakies 10 km na holu. Postanowiłem przetestować opisywany tu przypadek/rozwiązanie z N na skrzyni i N na reduktorze.
Co zaobserwowałem ciekawego:
Wcześniejsze holoania były realizowane tylko na N na skrzyni i na 2H na reduktorze. Nie zauważyłem nic "podejrzanego".
Wczoraj po "dodaniu" luzu na reduktorze po kilkuset metrach holowania zaczęły migać na desce kontrolki: "CHECK TRANS" i dodatkowo "CHECK" pod diagramem od systemu Torque on Demand.
I teraz pytanie: Czy zdrowsza dla Trupa jest sytuacja kiedy nic nie mrygoli i się turla (N na automacie i 2H na reduktorze) czy kiedy mrygoli (N na skrzyni i N na redukcji)

Co zaobserwowałem ciekawego:
Wcześniejsze holoania były realizowane tylko na N na skrzyni i na 2H na reduktorze. Nie zauważyłem nic "podejrzanego".
Wczoraj po "dodaniu" luzu na reduktorze po kilkuset metrach holowania zaczęły migać na desce kontrolki: "CHECK TRANS" i dodatkowo "CHECK" pod diagramem od systemu Torque on Demand.
I teraz pytanie: Czy zdrowsza dla Trupa jest sytuacja kiedy nic nie mrygoli i się turla (N na automacie i 2H na reduktorze) czy kiedy mrygoli (N na skrzyni i N na redukcji)

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Holowanie - automat
Ja w takiej sytuacji dałbym N na reduktorze i P na skrzyni(co by się nie kręciła, nawet poprzez minimalne tarcie w reduktorze).
Zresztą poszukaj w instrukcji jak zaleca producent.
Takiego np RR P38 można holować ile się chce po włożeniu bezpiecznika ustawiającego reduktor na luzie i ustawiając wajchę na P.
Zresztą poszukaj w instrukcji jak zaleca producent.
Takiego np RR P38 można holować ile się chce po włożeniu bezpiecznika ustawiającego reduktor na luzie i ustawiając wajchę na P.
Re: Holowanie - automat
Nie znam włoskiego
To se nie poczytam
A nie moge znaleźć anglosaskiego manuala do tego modelu 



mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Holowanie - automat
Cześć
Pozwolę sobie odgrzebać temat, i zadać z ciekawości troszkę poboczne pytanie - właśnie przeglądałem instrukcję użytkownika Geo Tracker, i zaciekawiła mnie jedna rzecz.
Mianowicie, na stronie 4-41 [ http://content.gmownercenter.yahoo.com/ ... owners.pdf ] napisane jest, że jeśli samochód posiada automatyczne sprzęgiełka, to nie można holować go na czterech kołach, bo pójdzie skrzynia biegów.
Ale przecież wrzucenie N na reduktorze, jak pisał chociażby pezet "całkowicie izoluje skrzynię od wałów" - dlaczego więc w holowanie na czterech kołach miałoby móc zaszkodzić?
Pozwolę sobie odgrzebać temat, i zadać z ciekawości troszkę poboczne pytanie - właśnie przeglądałem instrukcję użytkownika Geo Tracker, i zaciekawiła mnie jedna rzecz.
Mianowicie, na stronie 4-41 [ http://content.gmownercenter.yahoo.com/ ... owners.pdf ] napisane jest, że jeśli samochód posiada automatyczne sprzęgiełka, to nie można holować go na czterech kołach, bo pójdzie skrzynia biegów.
Ale przecież wrzucenie N na reduktorze, jak pisał chociażby pezet "całkowicie izoluje skrzynię od wałów" - dlaczego więc w holowanie na czterech kołach miałoby móc zaszkodzić?
Vitara 1.6 16V Cabrio - bulwar
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Holowanie - automat
Izoluje tam, gdzie jest mechaniczna izolacja Nswistak87 pisze: napisane jest, że jeśli samochód posiada automatyczne sprzęgiełka, to nie można holować go na czterech kołach, bo pójdzie skrzynia biegów.
Ale przecież wrzucenie N na reduktorze, jak pisał chociażby pezet "całkowicie izoluje skrzynię od wałów" - dlaczego więc w holowanie na czterech kołach miałoby móc zaszkodzić?

Jeżeli wspomnieli o sprzęgiełkach - więc pewnie to one są narażone na nadmierne zużycie... nie wiem jakie są, ale mogą się rozpinać/zapinać. Instrukcji nie ściągałem - za duża

Nissan-y
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: Holowanie - automat
Niesmialo zapytam... w reduktorach part-time N zawsze oznacza dopiety na sztywno przod tak jak w Suzuki? Bo jesli tak, to holowanie na szosie moze byc srednio udanym pomyslem...
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: Holowanie - automat
Masz na myśli działanie polegające na dopięciu przodu ale odłączeniu od silnika - czyli skrzynia chroniona, ale dyfry jęczą - tak? - też jestem ciekaw.apede pisze:Niesmialo zapytam... w reduktorach part-time N zawsze oznacza dopiety na sztywno przod tak jak w Suzuki? Bo jesli tak, to holowanie na szosie moze byc srednio udanym pomyslem...
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: Holowanie - automat
No wlasnie tak jest w samim. Mysle ze kazdy reduktor part-time gdzie wajcha chodzi w ukladzie "U" bedzie mial tak samo.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: Holowanie - automat
galubap pisze:Z manuala mojej Vitary automat: reduktor na N, skrzynia P i holujemy ile dusza zapragnie
A nie pisze jeszcze czasem ze trzeba sprzęgi w kołach ustawić na free lub jak masz automaty to ....... roleczki lub laweta

Re: Holowanie - automat
czy to jest brak myslenia czy po prostu lubisz sobie zycie komplikowac ?AxiT1 pisze:galubap pisze:Z manuala mojej Vitary automat: reduktor na N, skrzynia P i holujemy ile dusza zapragnie
A nie pisze jeszcze czasem ze trzeba sprzęgi w kołach ustawić na free lub jak masz automaty to ....... roleczki lub laweta- tak pytam bo właśnie zgłębiam temat i niestety takie sa zalecenia w instrukcji.
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
Re: Holowanie - automat
No, pisze. Fakt, że nie bardzo rozumiem dlaczego, ale faktycznie taki zapis w manualu jest. Na szczęście mam manuale, więc mnie to waliAxiT1 pisze:A nie pisze jeszcze czasem ze trzeba sprzęgi w kołach ustawić na free lub jak masz automaty to ....... roleczki lub lawetagalubap pisze:Z manuala mojej Vitary automat: reduktor na N, skrzynia P i holujemy ile dusza zapragnie- tak pytam bo właśnie zgłębiam temat i niestety takie sa zalecenia w instrukcji.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości