RENAULT 4X4 TRAFIK
Moderator: Pasza
RENAULT 4X4 TRAFIK
Czy ktoś kiedyś miał RENAULTA 4X4, lub nim jezdził, jak to jest dzielny samochód?czy ktoś jeździł takim czymś, gazownie miały coś takiego 10 lat temu...jak ma sie dzielność w stosunku do ARO czy NIVY / buduje kamienne ploty i drogi / pozdrawiam i będę wdzięczny za wszystkie informacje jjg
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
masz na myśli tego starego kanciaka.odradzam.kupa problemów i wiecznie krzywe tarcze hamulcowe.oficjalne stanowisko Renault Polska w sprawie tych tarcz było dla mnie szokiem.... 

W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
A co tam było nie halo? wyglądaly dość bojowo nawet. Kolega jeżdził czasem na zastępstwa w gazoni takim i mówił że taki troszkę lepszy Żuk i w terenie się nie bardzo sprawdza... Ale to było z 8 lat temu i on na codzień jeździł Tico także...nowicjusz127 pisze:masz na myśli tego starego kanciaka.odradzam.kupa problemów i wiecznie krzywe tarcze hamulcowe.oficjalne stanowisko Renault Polska w sprawie tych tarcz było dla mnie szokiem....

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
patrząc obiektywnie to już stary knot.francuski knot.w czasach gdy robiłem w Renault to był prawie nowy pojazd.właśnie obsługwaliśmy 3 z gazowni.jest to zwykły Trafic wzbogacony o napęd na kolejną oś.ta zwykłośc to właśnie jego problem.żaden podzespół nie jest przygotowany do bycia 4x4,dołożyłbym nieumiejętność obsługi przez gazowników,obecnie wiek,dodatkowo francuski rodowód......bałbym się.
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
A nie było to trochę podwyższone? Wyglądało ładnie. A tak jeszcze spytam z ciekawości, czasem widuję Trafiki skrzyniowe i mają tylny most napędzany. Jakoś nigdy mi się nie chciało schylić żeby zobaczyc czy to 4x4 czy po prostu te skrzynowe robili z tylnym napedem bo coś tam... Jak to jest?nowicjusz127 pisze:patrząc obiektywnie to już stary knot.francuski knot.w czasach gdy robiłem w Renault to był prawie nowy pojazd.właśnie obsługwaliśmy 3 z gazowni.jest to zwykły Trafic wzbogacony o napęd na kolejną oś.ta zwykłośc to właśnie jego problem.żaden podzespół nie jest przygotowany do bycia 4x4,dołożyłbym nieumiejętność obsługi przez gazowników,obecnie wiek,dodatkowo francuski rodowód......bałbym się.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
były podwyższone.co do napędów w skrzyniowych topowiem szczerze nie pamietam.dawne dzieje a i traficów nie było tak wiele wtedy 

W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
z tego co wiem zwykly stary traffic mial pedzony tyl, 4x4 dodatkowo przod. jakis czas temu zakladalem temat o sprinterze 4x4 i alternatywie dla niego (bo tez potrzebny mi byl duzy bus 4x4).
Sprinter jest sporo dzwigniety, nawet szosowy ma wysoko podloge, 4x4 to juz z 60 cm od ziemi bedzie - niefajnie jak ciagle wchodzisz i wychodzisz, albo cos ciezkiego zaladowac.
Te traffic z tego co na fotkach widzialem i na zywo u gazownikow z Zabrza nie sa wyzsze duzo niz zwykle, ale jak z nimi rozmawialem to opinie raczej pozytywne - 4x4 pomaga sporo, widzialem jak po torfowiskach smigali tym, calkiem ok. Silnik tylko slaby okrutnie. Tanie one sa strasznie teraz, moze to kwestia stanu ale normalnie grosze kosztuja, cos w tym musi byc.
Ja jak pisalem w tamtym temacie kupilem Jumpera 4x4 II generacji - i na razie jestem zadowolony. wyzszy sporo niz seria, ma wieksze kola (215/75R16), przeswit sluszny calkiem, w sniegu testowalem i bylem pod wrazeniem. Tylko musi byc wersja wzmocniona na kolach 16, te na 15 smiesznie male maja te kolka, a jest ich wiekszosc. Ogolnie Dangel sie do tego 4x4 przylozyl, fajnie to jest zaprojektowane - moze nawet lepiej niz w Sprinterze.
tutaj jest moj temat:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=24&t=69666
Sprinter jest sporo dzwigniety, nawet szosowy ma wysoko podloge, 4x4 to juz z 60 cm od ziemi bedzie - niefajnie jak ciagle wchodzisz i wychodzisz, albo cos ciezkiego zaladowac.
Te traffic z tego co na fotkach widzialem i na zywo u gazownikow z Zabrza nie sa wyzsze duzo niz zwykle, ale jak z nimi rozmawialem to opinie raczej pozytywne - 4x4 pomaga sporo, widzialem jak po torfowiskach smigali tym, calkiem ok. Silnik tylko slaby okrutnie. Tanie one sa strasznie teraz, moze to kwestia stanu ale normalnie grosze kosztuja, cos w tym musi byc.
Ja jak pisalem w tamtym temacie kupilem Jumpera 4x4 II generacji - i na razie jestem zadowolony. wyzszy sporo niz seria, ma wieksze kola (215/75R16), przeswit sluszny calkiem, w sniegu testowalem i bylem pod wrazeniem. Tylko musi byc wersja wzmocniona na kolach 16, te na 15 smiesznie male maja te kolka, a jest ich wiekszosc. Ogolnie Dangel sie do tego 4x4 przylozyl, fajnie to jest zaprojektowane - moze nawet lepiej niz w Sprinterze.
tutaj jest moj temat:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=24&t=69666
SJ 413 '87 mota sie co nieco 

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
Czyli przy założeniu, ze nie z gazowni i na 16 to warto wziąć...Sprinter jest poza moim zasięgiem finansowym a Renault to z tego co patrzyłem na allegro tanizna...
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
Nie wiem czy dobrze zrozumiales, na 15 i 16 byly jumpery/ducato/boxery. Co do trafficow nie wiem dokladnie jakie maja kolka. i chyba wszystkie na allegro traffice sa po gazownikach. jumpery/ducato czesto sa po francuskich elektrykach, moj jezdzil w szwajcarskiej piekarni.
SJ 413 '87 mota sie co nieco 

- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
większośc jak nie wszystkie Trafice 4x4 z polskimi papierami sa z gazowni.
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
A nie na odwrót? mi się zawsze wydawało, że Traffik to właśnie przód + ewentualnie tył na wiskozie jakiejś...vetrieska pisze:z tego co wiem zwykly stary traffic mial pedzony tyl, 4x4 dodatkowo przod.

No z tym lepiej niż w Sprinterze, to chyba się zagalopowałeśkupilem Jumpera 4x4 II generacji - i na razie jestem zadowolony. wyzszy sporo niz seria, ma wieksze kola (215/75R16)... wersja wzmocniona na kolach 16...Dangel sie do tego 4x4 przylozyl, fajnie to jest zaprojektowane - moze nawet lepiej niz w Sprinterze.

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
widzialem dzis traffica starego i rzeczywiscie mial naped na przod - ale jestem prawie pewien ze widzialem kiedys tez takiego ze sztywnym mostem z tylu - widac to musiala byc przerobka, 4x4 albo moze byly takie - wiekszej ladownosci z tylnym napedem, tak jak teraz master i mascott?
Co do sprintera rozmawialem z kilkoma osobami ktore mialy do czynienia z 4x4 - mowia ze to sie mercedesowi nie udalo zbytnio. jeden kolega na powaznie przymierzal sie do zakupu (wozi bulki po gorach), mial na testach ale sie nie zdecydowal - mowi ze zbyt skomplikowane i psujace to bylo.
owszem jest "powazna" skrzynia rozdzielcza - bo silnik wzdluznie i inaczej byc nie moze. W dangelu jest inna zupelnie - bo silnik w poprzek i przystawka do napedu tylu.
Rzut oka pod spod wyjasnia po co sprinter jest ponad 10 cm dzwigniety - bo przedni dyfer by sie nie zmiescil inaczej pod silnikiem. Nadwozie wysoko, ale pod przodem przeswit jak w szosowym sprinterze - jumper II ma wiekszy.
sterowanie dolaczaniem przodu i blokady - w sprinterze jest do tego modul specjalny, ogladalem dwa i w obu nie dzialal wlasciwie mimo zapewnien sprzedajacego. w jumperku jakis przycisk, przekaznik i tyle - prosciej znacznie.
Jumper II ma sztywno dolaczany tyl (podcisnieniem) tak jak sprinter, jumper III ma wiskoze i jego bym nie chcial, niski i w ogole.
Sprinter ma goly wal ktory lubi cos wkrecac
Jumper II ma wiecej niz pol walu (od podpory do tylnego dyfra) osloniete rura
jak Unimog hehe
Tu gdzie sprinter ma gruche mostu i 20 cm przeswitu jumper ma podgieta do gory belke osi (dyfer jest jeszcze wyzej mocowany do ramy) i ponad 30 cm przeswitu na srodku
Reduktor w obu byl w opcji, sprintera latwiej z reduktorem trafic.
Blokada tez - jw., ale jumper II bez blokady mial lsd z tylu seryjnie.
jumper na 16 ma wieksze kolka - 215/75/16, sprinter 225/75/15.
Nie mowie ze 16 kola mialy tylko 4x4, byly i takie i takie. ale na 16 przeswit zdecydowanie lepszy. i opony wieksze jednak - ducato/jumper/boxer 4x2 mial 205/75/16.
W jumperach sypia sie skrzynie biegow podobno - w moim widac tez cos bylo robione (nie wiem co dokladnie), na pewno nowy jest srodkowy wal - przebieg 160 tys. pojezdzimy, zobaczymy co kleknie.
Ale to w sumie temat o trafficu jest...
A tak poza tym moze ktos kolo Kielc ma sprintera 4x4 i jest na forum? chetnie bym oba kolo siebie postawil i porownal.
Sorry za OT.
Co do sprintera rozmawialem z kilkoma osobami ktore mialy do czynienia z 4x4 - mowia ze to sie mercedesowi nie udalo zbytnio. jeden kolega na powaznie przymierzal sie do zakupu (wozi bulki po gorach), mial na testach ale sie nie zdecydowal - mowi ze zbyt skomplikowane i psujace to bylo.
owszem jest "powazna" skrzynia rozdzielcza - bo silnik wzdluznie i inaczej byc nie moze. W dangelu jest inna zupelnie - bo silnik w poprzek i przystawka do napedu tylu.
Rzut oka pod spod wyjasnia po co sprinter jest ponad 10 cm dzwigniety - bo przedni dyfer by sie nie zmiescil inaczej pod silnikiem. Nadwozie wysoko, ale pod przodem przeswit jak w szosowym sprinterze - jumper II ma wiekszy.
sterowanie dolaczaniem przodu i blokady - w sprinterze jest do tego modul specjalny, ogladalem dwa i w obu nie dzialal wlasciwie mimo zapewnien sprzedajacego. w jumperku jakis przycisk, przekaznik i tyle - prosciej znacznie.
Jumper II ma sztywno dolaczany tyl (podcisnieniem) tak jak sprinter, jumper III ma wiskoze i jego bym nie chcial, niski i w ogole.
Sprinter ma goly wal ktory lubi cos wkrecac
Jumper II ma wiecej niz pol walu (od podpory do tylnego dyfra) osloniete rura


Tu gdzie sprinter ma gruche mostu i 20 cm przeswitu jumper ma podgieta do gory belke osi (dyfer jest jeszcze wyzej mocowany do ramy) i ponad 30 cm przeswitu na srodku

Reduktor w obu byl w opcji, sprintera latwiej z reduktorem trafic.
Blokada tez - jw., ale jumper II bez blokady mial lsd z tylu seryjnie.
jumper na 16 ma wieksze kolka - 215/75/16, sprinter 225/75/15.
Nie mowie ze 16 kola mialy tylko 4x4, byly i takie i takie. ale na 16 przeswit zdecydowanie lepszy. i opony wieksze jednak - ducato/jumper/boxer 4x2 mial 205/75/16.
W jumperach sypia sie skrzynie biegow podobno - w moim widac tez cos bylo robione (nie wiem co dokladnie), na pewno nowy jest srodkowy wal - przebieg 160 tys. pojezdzimy, zobaczymy co kleknie.
Ale to w sumie temat o trafficu jest...
A tak poza tym moze ktos kolo Kielc ma sprintera 4x4 i jest na forum? chetnie bym oba kolo siebie postawil i porownal.
Sorry za OT.
SJ 413 '87 mota sie co nieco 

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
Sorki ale ja się pytałem o wyrób Francuski a dyskusja toczy się o mercedesie.../na niego mnie nie stać/ z opisu zrozumiałem ze tam napędy są stale tak jak np. w ALFA ROMEO 33 PERNAMENT i nie ma możliwości wyłączenia...taka możliwość jest w sprzęgłach elektromagnetycznych, w ciernych...znikoma koszty...rozumiem ze nie ma w takiej renówce skrzyni redukcyjnej???jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o renaulta 4x4, i nie wiem czy mi się nada do roboty
?jjg

- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
wiec skrzyniowe byly tylnonapedowe silnik wzduz sztywna os
blaszaki furgony po francusku silnik w poprzek naped przod
4x4 moga byc i takie i srakie
reguly nie ma
patrz na mojego pigota 403 z atawara 4x4 na sztywnych mostach
blaszaki furgony po francusku silnik w poprzek naped przod
4x4 moga byc i takie i srakie

patrz na mojego pigota 403 z atawara 4x4 na sztywnych mostach
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
miałem kiedys takiego kombi umarl na kielichy zawieszenia z przodu wpadly z amorem do srodka...i moj byl na sprezynach a twój ma z tyłu resory ? prawda?
- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
teraz to on jusz robi w gilettejjg-jarek pisze:miałem kiedys takiego kombi umarl na kielichy zawieszenia z przodu wpadly z amorem do srodka...i moj byl na sprezynach a twój ma z tyłu resory ? prawda?

tak byl na resorach i byly to ostatnie francuzy ktore jezdzily po 800 tys Km
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
lesio - a masz więcej fot tego wynalazku? Możesz coś o tym napisać?
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
No, nie nie mogę się z tobą zgodzić, ze 404 to ostatni prawdziwy model żaby. Model następny Peugeota, swego czasu bardzo popularny w Polsce czyli 504 to tez był czołg ciężki do zajeżdżenia, wywodził się w prostej linni z skrzydlatego...Ciekawa sprawa, że 504 nie chorowały tak na zawieszenie jak 404. Pic capy modelu 504 na początku lat 90-tych były nawet sprowadzane do polski, ale nie wiem czy to było robione u żab czy Turcja/afryka...a, propo twój tez miał ta dziwna skrzynie biegów z 2 i 3 w jednej linni?
- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
nie 4 biegowy H i wsteczny tam gdzie 3 tylko nalezalo taki dzyndzelek podciagnac palcem
o 504 nie pisalem bo takie jeszcze smigaja
fotkow poszukam silnik ropniak Interdor
2100 czy jakos podobnie
o 504 nie pisalem bo takie jeszcze smigaja

2100 czy jakos podobnie
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
to masz/miałeś ciekawy model...mój 404 był zarejestrowany jako 7 osób jak jesteś w temacie peugeot to była FAMILIA w tamtych czasach ful wypas ale na gaźniku/dzieki bogu, bo wtrysk BOSCH był mechaniczny/...ze skrzynia ciekawa sprawa, u ciebie musiała byc już z 504 skoro wszystko było normalnie,u mnie było z kosmosu..
- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
tak z ciekawosci zajzalo mi sie na oferty z demobilu i innej adminisracji
jest kilka J5,C25, movagow i innych 4x4 wcenach wywolawczych 200-300 ojro
taka simca mignela na forumie za 7000ojro a tu z 500na 350 i dalej nie sprzedana
niektorzy maja jednak nakopane pod sufitem
http://www.ventes-domaniales.fr/eQ_info ... =400029884
tu reszta 4x4 jest tego trochu jak ktos rozumie to moze sprawdzic jakie byly ostateczne ceny na ostatniej licytacji za wybrany sprzet http://www.ventes-domaniales.fr/eQ_list ... =asc&rub=1

jest kilka J5,C25, movagow i innych 4x4 wcenach wywolawczych 200-300 ojro
taka simca mignela na forumie za 7000ojro a tu z 500na 350 i dalej nie sprzedana
niektorzy maja jednak nakopane pod sufitem

tu reszta 4x4 jest tego trochu jak ktos rozumie to moze sprawdzic jakie byly ostateczne ceny na ostatniej licytacji za wybrany sprzet http://www.ventes-domaniales.fr/eQ_list ... =asc&rub=1
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
Na portalu na A...jest bardzo tani Peugeot 404, wersja ze skóra,ale na gaźniku. Niby nic nie napisane i maska zamknięta, ale brak napisu z tyłu iz system Bosch zasila ten pojazd. Naprawdę ładny i cena przystępna biorąc pod uwagę stan...Zaby niby wtedy ta skórę dawali częściej niż teraz ale dodaje mu to sznytu, czarny ładny.
992350547 chcą za niego 8 tys, na automacie bardzo ładny lakier.
992350547 chcą za niego 8 tys, na automacie bardzo ładny lakier.
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
trafic 4x4 staly naped na przod , tyl dolaczany dzwignia przy siedzeniu kierowcy, ciekawostka jest ze mozna to zrobic w czasie jazdy. silnik 2500 od iveco. rzadziej 2100 renault. wersje z napedem na jedna os z reguly jest to naped na przod choc zdarzaja sie skrzyniowe z napedem na tylna oske. spalanie w granicach 10l. a w zimie lub w lesie rewelacyjnie sie sprawdza ten samochodzik. mankamentem sa 14 calowe felgi. plyta podlogowa oraz tylna zawiecha rozni sie znaczaco od wersji z jednym napedem. bak jest po lewej stronie osloniety stalowa plyta ,w wersi jednonapedowej na srodku auta. 4x4 ma z tylu szesco piorowe resory a jednoosiowiec jedeno pioro. podloga w 4x4 jest wyzej z powodu walu napedowego. predkosc max, 120km/h. wada tych pojazdow jest slaba odpornosc na korozje. no i oczywiscie brak ramy . z silnikiem iveco sa prawie bezawaryjne. ostatnio zrobilem w takowym braty konserwacje jak co roku i dlatego korozja go nie bierze, ale jesli sie kupi auto niezbyt zadbane nalezy liczyc sie z remontem tylnej czesci nadwozia. reduktora brak lecz jedynke mozna smialo uznac za bieg pelzajacy, rusza sie smialo z dwojki. gdyby ktos mial pytania to chetnie odpowiem.
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
Przednio napędowe też miały silnik wzdłużnie Motor 2,5 iveco jest super we włoszech
Przy +5 już nie pali,przy dobrym ciśnieniu sprężania natomiast temu 2,1 mróż nie przeszkadzał. Przednie zawieszanie robione 2 razy w roku 


Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice
Mechanik 100% blokady Zwolnice
Re: RENAULT 4X4 TRAFIK
to prawda ze silnik 2,1 jest niezniszczalny. byly jeszcze wersje 1,9 diesel. bo o benzyniakach to nie wspomne. 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości