RENAULT 4X4 TRAFIK

ciężarówki 4x4 i więcej..

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: jjg-jarek » sob lut 20, 2010 2:15 pm

Czy ktoś kiedyś miał RENAULTA 4X4, lub nim jezdził, jak to jest dzielny samochód?czy ktoś jeździł takim czymś, gazownie miały coś takiego 10 lat temu...jak ma sie dzielność w stosunku do ARO czy NIVY / buduje kamienne ploty i drogi / pozdrawiam i będę wdzięczny za wszystkie informacje jjg

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: nowicjusz127 » ndz lut 21, 2010 11:28 am

masz na myśli tego starego kanciaka.odradzam.kupa problemów i wiecznie krzywe tarcze hamulcowe.oficjalne stanowisko Renault Polska w sprawie tych tarcz było dla mnie szokiem.... 8)
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: PiRoman » ndz lut 21, 2010 1:22 pm

nowicjusz127 pisze:masz na myśli tego starego kanciaka.odradzam.kupa problemów i wiecznie krzywe tarcze hamulcowe.oficjalne stanowisko Renault Polska w sprawie tych tarcz było dla mnie szokiem.... 8)
A co tam było nie halo? wyglądaly dość bojowo nawet. Kolega jeżdził czasem na zastępstwa w gazoni takim i mówił że taki troszkę lepszy Żuk i w terenie się nie bardzo sprawdza... Ale to było z 8 lat temu i on na codzień jeździł Tico także... :D
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: nowicjusz127 » ndz lut 21, 2010 2:48 pm

patrząc obiektywnie to już stary knot.francuski knot.w czasach gdy robiłem w Renault to był prawie nowy pojazd.właśnie obsługwaliśmy 3 z gazowni.jest to zwykły Trafic wzbogacony o napęd na kolejną oś.ta zwykłośc to właśnie jego problem.żaden podzespół nie jest przygotowany do bycia 4x4,dołożyłbym nieumiejętność obsługi przez gazowników,obecnie wiek,dodatkowo francuski rodowód......bałbym się.
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: PiRoman » ndz lut 21, 2010 3:19 pm

nowicjusz127 pisze:patrząc obiektywnie to już stary knot.francuski knot.w czasach gdy robiłem w Renault to był prawie nowy pojazd.właśnie obsługwaliśmy 3 z gazowni.jest to zwykły Trafic wzbogacony o napęd na kolejną oś.ta zwykłośc to właśnie jego problem.żaden podzespół nie jest przygotowany do bycia 4x4,dołożyłbym nieumiejętność obsługi przez gazowników,obecnie wiek,dodatkowo francuski rodowód......bałbym się.
A nie było to trochę podwyższone? Wyglądało ładnie. A tak jeszcze spytam z ciekawości, czasem widuję Trafiki skrzyniowe i mają tylny most napędzany. Jakoś nigdy mi się nie chciało schylić żeby zobaczyc czy to 4x4 czy po prostu te skrzynowe robili z tylnym napedem bo coś tam... Jak to jest?
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: nowicjusz127 » ndz lut 21, 2010 5:15 pm

były podwyższone.co do napędów w skrzyniowych topowiem szczerze nie pamietam.dawne dzieje a i traficów nie było tak wiele wtedy :lol:
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: vetrieska » ndz lut 21, 2010 11:45 pm

z tego co wiem zwykly stary traffic mial pedzony tyl, 4x4 dodatkowo przod. jakis czas temu zakladalem temat o sprinterze 4x4 i alternatywie dla niego (bo tez potrzebny mi byl duzy bus 4x4).
Sprinter jest sporo dzwigniety, nawet szosowy ma wysoko podloge, 4x4 to juz z 60 cm od ziemi bedzie - niefajnie jak ciagle wchodzisz i wychodzisz, albo cos ciezkiego zaladowac.
Te traffic z tego co na fotkach widzialem i na zywo u gazownikow z Zabrza nie sa wyzsze duzo niz zwykle, ale jak z nimi rozmawialem to opinie raczej pozytywne - 4x4 pomaga sporo, widzialem jak po torfowiskach smigali tym, calkiem ok. Silnik tylko slaby okrutnie. Tanie one sa strasznie teraz, moze to kwestia stanu ale normalnie grosze kosztuja, cos w tym musi byc.
Ja jak pisalem w tamtym temacie kupilem Jumpera 4x4 II generacji - i na razie jestem zadowolony. wyzszy sporo niz seria, ma wieksze kola (215/75R16), przeswit sluszny calkiem, w sniegu testowalem i bylem pod wrazeniem. Tylko musi byc wersja wzmocniona na kolach 16, te na 15 smiesznie male maja te kolka, a jest ich wiekszosc. Ogolnie Dangel sie do tego 4x4 przylozyl, fajnie to jest zaprojektowane - moze nawet lepiej niz w Sprinterze.
tutaj jest moj temat:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=24&t=69666
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: jjg-jarek » wt lut 23, 2010 12:34 pm

Czyli przy założeniu, ze nie z gazowni i na 16 to warto wziąć...Sprinter jest poza moim zasięgiem finansowym a Renault to z tego co patrzyłem na allegro tanizna...

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: vetrieska » wt lut 23, 2010 8:23 pm

Nie wiem czy dobrze zrozumiales, na 15 i 16 byly jumpery/ducato/boxery. Co do trafficow nie wiem dokladnie jakie maja kolka. i chyba wszystkie na allegro traffice sa po gazownikach. jumpery/ducato czesto sa po francuskich elektrykach, moj jezdzil w szwajcarskiej piekarni.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: nowicjusz127 » wt lut 23, 2010 11:09 pm

większośc jak nie wszystkie Trafice 4x4 z polskimi papierami sa z gazowni.
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: PiRoman » wt lut 23, 2010 11:27 pm

vetrieska pisze:z tego co wiem zwykly stary traffic mial pedzony tyl, 4x4 dodatkowo przod.
A nie na odwrót? mi się zawsze wydawało, że Traffik to właśnie przód + ewentualnie tył na wiskozie jakiejś... :roll:
kupilem Jumpera 4x4 II generacji - i na razie jestem zadowolony. wyzszy sporo niz seria, ma wieksze kola (215/75R16)... wersja wzmocniona na kolach 16...Dangel sie do tego 4x4 przylozyl, fajnie to jest zaprojektowane - moze nawet lepiej niz w Sprinterze.
No z tym lepiej niż w Sprinterze, to chyba się zagalopowałeś :lol: Z tego co się orintuję, to Sprintery miały jakieś tam skrzynie rozdzielcze poważniejsze, a Dangel w trojaczkach z Francji to montował wiskozę jakąś. A koła 16 calowe to też seria. U Fiata to się Maxi nazywało. Większość handlarzy to błędnie interpretowało jako długie i wysokie nadwozie, a to chodziło właśnie o DMC (3500), z tego wynikały większe koła niż w Ducato 11 i 15. W skrajnych wypadkach mógł być Maxi średniej długości i niski, miał wtedy ładowność ponad 1500 kg i przeważnie były to bazy dla bankowozów. Lepiej się do tego nadawały niż Daily 35.. (chodzi o kwestie formalne)
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: vetrieska » czw lut 25, 2010 9:48 pm

widzialem dzis traffica starego i rzeczywiscie mial naped na przod - ale jestem prawie pewien ze widzialem kiedys tez takiego ze sztywnym mostem z tylu - widac to musiala byc przerobka, 4x4 albo moze byly takie - wiekszej ladownosci z tylnym napedem, tak jak teraz master i mascott?
Co do sprintera rozmawialem z kilkoma osobami ktore mialy do czynienia z 4x4 - mowia ze to sie mercedesowi nie udalo zbytnio. jeden kolega na powaznie przymierzal sie do zakupu (wozi bulki po gorach), mial na testach ale sie nie zdecydowal - mowi ze zbyt skomplikowane i psujace to bylo.
owszem jest "powazna" skrzynia rozdzielcza - bo silnik wzdluznie i inaczej byc nie moze. W dangelu jest inna zupelnie - bo silnik w poprzek i przystawka do napedu tylu.
Rzut oka pod spod wyjasnia po co sprinter jest ponad 10 cm dzwigniety - bo przedni dyfer by sie nie zmiescil inaczej pod silnikiem. Nadwozie wysoko, ale pod przodem przeswit jak w szosowym sprinterze - jumper II ma wiekszy.
sterowanie dolaczaniem przodu i blokady - w sprinterze jest do tego modul specjalny, ogladalem dwa i w obu nie dzialal wlasciwie mimo zapewnien sprzedajacego. w jumperku jakis przycisk, przekaznik i tyle - prosciej znacznie.
Jumper II ma sztywno dolaczany tyl (podcisnieniem) tak jak sprinter, jumper III ma wiskoze i jego bym nie chcial, niski i w ogole.
Sprinter ma goly wal ktory lubi cos wkrecac
Jumper II ma wiecej niz pol walu (od podpory do tylnego dyfra) osloniete rura :)2 jak Unimog hehe 8)
Tu gdzie sprinter ma gruche mostu i 20 cm przeswitu jumper ma podgieta do gory belke osi (dyfer jest jeszcze wyzej mocowany do ramy) i ponad 30 cm przeswitu na srodku :)2
Reduktor w obu byl w opcji, sprintera latwiej z reduktorem trafic.
Blokada tez - jw., ale jumper II bez blokady mial lsd z tylu seryjnie.
jumper na 16 ma wieksze kolka - 215/75/16, sprinter 225/75/15.
Nie mowie ze 16 kola mialy tylko 4x4, byly i takie i takie. ale na 16 przeswit zdecydowanie lepszy. i opony wieksze jednak - ducato/jumper/boxer 4x2 mial 205/75/16.
W jumperach sypia sie skrzynie biegow podobno - w moim widac tez cos bylo robione (nie wiem co dokladnie), na pewno nowy jest srodkowy wal - przebieg 160 tys. pojezdzimy, zobaczymy co kleknie.
Ale to w sumie temat o trafficu jest...
A tak poza tym moze ktos kolo Kielc ma sprintera 4x4 i jest na forum? chetnie bym oba kolo siebie postawil i porownal.
Sorry za OT.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: jjg-jarek » wt mar 02, 2010 12:21 pm

Sorki ale ja się pytałem o wyrób Francuski a dyskusja toczy się o mercedesie.../na niego mnie nie stać/ z opisu zrozumiałem ze tam napędy są stale tak jak np. w ALFA ROMEO 33 PERNAMENT i nie ma możliwości wyłączenia...taka możliwość jest w sprzęgłach elektromagnetycznych, w ciernych...znikoma koszty...rozumiem ze nie ma w takiej renówce skrzyni redukcyjnej???jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o renaulta 4x4, i nie wiem czy mi się nada do roboty ???jjg

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: lesio jeep » wt mar 30, 2010 5:27 pm

wiec skrzyniowe byly tylnonapedowe silnik wzduz sztywna os
blaszaki furgony po francusku silnik w poprzek naped przod
4x4 moga byc i takie i srakie :)21 reguly nie ma
patrz na mojego pigota 403 z atawara 4x4 na sztywnych mostach
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: jjg-jarek » wt mar 30, 2010 8:57 pm

miałem kiedys takiego kombi umarl na kielichy zawieszenia z przodu wpadly z amorem do srodka...i moj byl na sprezynach a twój ma z tyłu resory ? prawda?

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: lesio jeep » śr mar 31, 2010 8:19 pm

jjg-jarek pisze:miałem kiedys takiego kombi umarl na kielichy zawieszenia z przodu wpadly z amorem do srodka...i moj byl na sprezynach a twój ma z tyłu resory ? prawda?
teraz to on jusz robi w gilette :)21
tak byl na resorach i byly to ostatnie francuzy ktore jezdzily po 800 tys Km
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: Mroczny » śr mar 31, 2010 8:25 pm

lesio - a masz więcej fot tego wynalazku? Możesz coś o tym napisać?

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: jjg-jarek » śr mar 31, 2010 8:43 pm

No, nie nie mogę się z tobą zgodzić, ze 404 to ostatni prawdziwy model żaby. Model następny Peugeota, swego czasu bardzo popularny w Polsce czyli 504 to tez był czołg ciężki do zajeżdżenia, wywodził się w prostej linni z skrzydlatego...Ciekawa sprawa, że 504 nie chorowały tak na zawieszenie jak 404. Pic capy modelu 504 na początku lat 90-tych były nawet sprowadzane do polski, ale nie wiem czy to było robione u żab czy Turcja/afryka...a, propo twój tez miał ta dziwna skrzynie biegów z 2 i 3 w jednej linni?

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: lesio jeep » czw kwie 01, 2010 6:44 pm

nie 4 biegowy H i wsteczny tam gdzie 3 tylko nalezalo taki dzyndzelek podciagnac palcem
o 504 nie pisalem bo takie jeszcze smigaja :)2 fotkow poszukam silnik ropniak Interdor
2100 czy jakos podobnie
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: jjg-jarek » pt kwie 02, 2010 7:31 pm

to masz/miałeś ciekawy model...mój 404 był zarejestrowany jako 7 osób jak jesteś w temacie peugeot to była FAMILIA w tamtych czasach ful wypas ale na gaźniku/dzieki bogu, bo wtrysk BOSCH był mechaniczny/...ze skrzynia ciekawa sprawa, u ciebie musiała byc już z 504 skoro wszystko było normalnie,u mnie było z kosmosu..

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: lesio jeep » ndz kwie 04, 2010 5:28 pm

tak z ciekawosci zajzalo mi sie na oferty z demobilu i innej adminisracji :)21
jest kilka J5,C25, movagow i innych 4x4 wcenach wywolawczych 200-300 ojro
taka simca mignela na forumie za 7000ojro a tu z 500na 350 i dalej nie sprzedana
niektorzy maja jednak nakopane pod sufitem :)21 http://www.ventes-domaniales.fr/eQ_info ... =400029884
tu reszta 4x4 jest tego trochu jak ktos rozumie to moze sprawdzic jakie byly ostateczne ceny na ostatniej licytacji za wybrany sprzet http://www.ventes-domaniales.fr/eQ_list ... =asc&rub=1
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: jjg-jarek » ndz kwie 11, 2010 9:15 pm

Na portalu na A...jest bardzo tani Peugeot 404, wersja ze skóra,ale na gaźniku. Niby nic nie napisane i maska zamknięta, ale brak napisu z tyłu iz system Bosch zasila ten pojazd. Naprawdę ładny i cena przystępna biorąc pod uwagę stan...Zaby niby wtedy ta skórę dawali częściej niż teraz ale dodaje mu to sznytu, czarny ładny.
992350547 chcą za niego 8 tys, na automacie bardzo ładny lakier.

aldo
 
 
Posty: 185
Rejestracja: czw mar 18, 2010 7:17 pm

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: aldo » ndz maja 16, 2010 11:36 pm

trafic 4x4 staly naped na przod , tyl dolaczany dzwignia przy siedzeniu kierowcy, ciekawostka jest ze mozna to zrobic w czasie jazdy. silnik 2500 od iveco. rzadziej 2100 renault. wersje z napedem na jedna os z reguly jest to naped na przod choc zdarzaja sie skrzyniowe z napedem na tylna oske. spalanie w granicach 10l. a w zimie lub w lesie rewelacyjnie sie sprawdza ten samochodzik. mankamentem sa 14 calowe felgi. plyta podlogowa oraz tylna zawiecha rozni sie znaczaco od wersji z jednym napedem. bak jest po lewej stronie osloniety stalowa plyta ,w wersi jednonapedowej na srodku auta. 4x4 ma z tylu szesco piorowe resory a jednoosiowiec jedeno pioro. podloga w 4x4 jest wyzej z powodu walu napedowego. predkosc max, 120km/h. wada tych pojazdow jest slaba odpornosc na korozje. no i oczywiscie brak ramy . z silnikiem iveco sa prawie bezawaryjne. ostatnio zrobilem w takowym braty konserwacje jak co roku i dlatego korozja go nie bierze, ale jesli sie kupi auto niezbyt zadbane nalezy liczyc sie z remontem tylnej czesci nadwozia. reduktora brak lecz jedynke mozna smialo uznac za bieg pelzajacy, rusza sie smialo z dwojki. gdyby ktos mial pytania to chetnie odpowiem.

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: Krzysio » wt maja 18, 2010 9:56 pm

Przednio napędowe też miały silnik wzdłużnie Motor 2,5 iveco jest super we włoszech :)21 Przy +5 już nie pali,przy dobrym ciśnieniu sprężania natomiast temu 2,1 mróż nie przeszkadzał. Przednie zawieszanie robione 2 razy w roku :)11
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

aldo
 
 
Posty: 185
Rejestracja: czw mar 18, 2010 7:17 pm

Re: RENAULT 4X4 TRAFIK

Post autor: aldo » wt maja 18, 2010 10:15 pm

to prawda ze silnik 2,1 jest niezniszczalny. byly jeszcze wersje 1,9 diesel. bo o benzyniakach to nie wspomne. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samochody ciężarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości