Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
dan179
-

- Posty: 126
- Rejestracja: pt wrz 05, 2003 3:38 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: dan179 » śr gru 01, 2010 3:00 pm
Lamerskie pytanie.Jak tego przycisku poprawnie uzywac w mrozach ?

tj wlaczyc go dopiero po odpaleniu czy przed?

bo juz zwątpiłem
-
janusz k160
-

- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: janusz k160 » śr gru 01, 2010 4:04 pm
Wyrzucasz bieg, puszczasz sprzęgło, włączasz grzanie świec i czekasz aż przekaźnik pyknie-wtedy palisz motór - tak w 2.8 TDI jest.Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje zubożenie dawki paliwa. Pozdrawiam
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
-
anatol

- Posty: 1608
- Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
- Lokalizacja: małapolska
Post
autor: anatol » śr gru 01, 2010 4:33 pm
ja włączam po zapaleniu coby sie szybciej nagrzał , nie próbowałem jeszcze przed

-
dan179
-

- Posty: 126
- Rejestracja: pt wrz 05, 2003 3:38 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: dan179 » śr gru 01, 2010 6:28 pm
szlak mnie trafil dzisiaj ;/ 2 dni temu zalalem shellav-power diesel. Rano dlawil sie parafinka zaczeladac o sobie ( - 15 stopni) pojechalem na staol zalalem goldem niby do -45. Do tego antyzel desaparator czy jakos tak pojezdzilem wszystko cacy.coz teraz wieczorem to juz na amen ;/ zadlawil sie i zdechl

czekam na assistance az raczy przyjechac i do mechanika

-
anatol

- Posty: 1608
- Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
- Lokalizacja: małapolska
Post
autor: anatol » śr gru 01, 2010 8:14 pm
wymień filtr paliwa
-
NUREK MAV

- Posty: 1935
- Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
- Lokalizacja: 3 M
-
Kontaktowanie:
Post
autor: NUREK MAV » śr gru 01, 2010 10:26 pm
anatol pisze:wymień filtr paliwa
dokładnie i problem minie,dobrze jest czasem odwodnić filtr spuszczjąc z niego syf

Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
-
Grzywacki

- Posty: 448
- Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
- Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice
Post
autor: Grzywacki » czw gru 02, 2010 10:09 am
Czasami te cuda dolewane do paliwa nie mieszaja sie w zimnym, kiedys nie przeczytalem, dolalem i mi to gowno zatkalo filtr na debowo. Mialo napis na etykiecie Shell ...
Pozdr.
A.
Patrol Y60 V8 long 1990r.
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw gru 02, 2010 11:18 am
Depresatory należy dolewać w temperaturach dodatnich.
-
NUREK MAV

- Posty: 1935
- Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
- Lokalizacja: 3 M
-
Kontaktowanie:
Post
autor: NUREK MAV » czw gru 02, 2010 12:42 pm
N2O pisze:Depresatory należy dolewać w temperaturach dodatnich.
Trochę się z tym nie zgodze bo w instr. użytkowania jest napisane wlać przed tankowaniem aby w trekcie tankowania się wymieszało oraz na pełen bak w proporcjach odpowiednich .Stosuje to od lat i jakos nie mam problemu z użytkowaniem aut.

Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
-
ORSON_V6
-

- Posty: 1051
- Rejestracja: pt mar 04, 2005 12:06 pm
- Lokalizacja: N=ok.52°34' E=ok.17°15'
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ORSON_V6 » czw gru 02, 2010 5:31 pm
Tak ale tego co już się nazbierało nie rozpuści. Można wlać 1-2 litry benzyny na zbiornik

-
NUREK MAV

- Posty: 1935
- Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
- Lokalizacja: 3 M
-
Kontaktowanie:
Post
autor: NUREK MAV » czw gru 02, 2010 5:51 pm
Tyż prawda

tak robili dawniej jak nie było nowoczesnej chemi

Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
-
zagaj1
-

- Posty: 2716
- Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
- Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn
Post
autor: zagaj1 » sob gru 04, 2010 8:58 am
To powie ktoś konkretnie co to jest ten przycisk "Heat" w Parchu ? jak się to włączy to wzrastają obroty, ssanie jakieś czy na jakiej zasadzie to działa ?
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! 
-
dan179
-

- Posty: 126
- Rejestracja: pt wrz 05, 2003 3:38 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: dan179 » sob gru 04, 2010 10:28 am
zagaj1 pisze:To powie ktoś konkretnie co to jest ten przycisk "Heat" w Parchu ? jak się to włączy to wzrastają obroty, ssanie jakieś czy na jakiej zasadzie to działa ?
Podpinam sie pod to pytanie

bo dalej nie wiem kiedy to mam uzywac

-
NUREK MAV

- Posty: 1935
- Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
- Lokalizacja: 3 M
-
Kontaktowanie:
Post
autor: NUREK MAV » sob gru 04, 2010 1:56 pm
Ja u siebie zauwarzyłem ,że po włączeniu/przyciśnięciu tego przycisku obroty wzrastaja i szybciej nagrzew sie "silnik" po osiągniecu odpowiedniej temperatury samoczynnie sie wyłancza i jest ok.Wynika z tego ,że to z takie ssanie.... W tym włączniku jest żółte światełko i jak ono gaśnie to wyłancza sie "heat". Jeśli ktoś ma inne spostrzeżenia to niech opisze....

Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
-
zagaj1
-

- Posty: 2716
- Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
- Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn
Post
autor: zagaj1 » sob gru 04, 2010 3:15 pm
Zrobiłem test i rzeczywiście na włączonym heat podczas jazdy szybciej się nagrzał do temp. pracy ale nie zwróciłem uwagi czy światełko gaśnie tylko sam wyłączyłem przycisk jak wzrosła temperatura.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! 
-
koniu

- Posty: 1891
- Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
Post
autor: koniu » sob gru 04, 2010 3:56 pm
koniu
-
zagaj1
-

- Posty: 2716
- Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
- Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn
Post
autor: zagaj1 » sob gru 04, 2010 4:07 pm
Aha

czyli zadziałała samo-hipnoza

włączyłem guziczek to na pewno się szybciej silnik nagrzał

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! 
-
zagaj1
-

- Posty: 2716
- Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
- Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn
Post
autor: zagaj1 » sob gru 04, 2010 4:17 pm
No dobra wiem kiedy działa i do daje, ale może ktoś wie co to jest, jaka jest zasada działania tego systemu, są to tylko wyższe obroty na N , czy nie wiem coś w stylu webesto ale podgrzewające tylko płyn chłodnicy

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! 
-
koniu

- Posty: 1891
- Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
Post
autor: koniu » sob gru 04, 2010 4:29 pm
zagaj, wypij se piwo. Weekend

koniu
-
zagaj1
-

- Posty: 2716
- Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
- Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn
Post
autor: zagaj1 » sob gru 04, 2010 4:37 pm
To potem

intryguje mnie ten guziczek i jego tajemnica, muszę się dowiedzieć co tak naprawdę się za nim kryje

po za tym daj kobiecie internet... gdzieś usłyszała o webesto potem sprawdziła w necie co to jest, i wywiedziała się że można by sobie wsiadać odrazu do cieplutkiej kabiny. Teraz podpytuje czy bym nie założył bo fajne, a na argument drogie, słyszę to sam zamontuj co nie umiesz

to spróbuje przetłumaczyć że już jest inne

i tamtego nie da się

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! 
-
janusz k160
-

- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: janusz k160 » pn gru 06, 2010 3:11 pm
Ssanie-działa przy zimnym silniku podnosząc obroty do1100-1200, na rozgrzanym silniku i w czasia jazdy nie działa-wciśnij sprzęgło na zimnym przy załączonym HEAT-obroty zaraz lecą do 500-600.

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
-
Wojtek_W
-

- Posty: 9861
- Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm
Post
autor: Wojtek_W » wt gru 07, 2010 3:17 pm
Probowalem i roznica przy nagrzewaniu jest symboliczna. Dla mnie bezuzyteczne.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
-
zagaj1
-

- Posty: 2716
- Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
- Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn
Post
autor: zagaj1 » wt gru 07, 2010 3:24 pm
No właśnie też to zauważyłem że kiepsko to działa, no bo jeżeli to są tylko wyższe obroty to rzeczywiście kiepski gadżet.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! 
-
janusz k160
-

- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: janusz k160 » czw gru 09, 2010 10:42 am
Na dużym mrozie bardzo przydatny

-i w sumie do tego jest

Ma wzbogacić mieszankę przy rozruchu i podrzać silnik na wyższych obrotach bez butowania po starcie przy niewypełnionych magistralach olejowych

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
-
Wojtek_W
-

- Posty: 9861
- Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm
Post
autor: Wojtek_W » czw gru 09, 2010 10:50 am
Czyli przy rozruchu powinien byc wlaczony?
Bo ja akurat nie zauwazylem zadnej roznicy jesli chodzi o sam rozruch. Probowalem tak i tak, a warunki bardzo porownywalne, bo temateratura taka sama i auto tez stalo rowno nie uzywane 24h.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości