Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: Kutry » czw gru 09, 2010 11:49 am

Terenówki marki Suzuki nie są stworzone generalnie do przewozu bagażu i najlepiej je mieć jako drugie auto. Na to jednak nie wszystkich stać. Ja rozważam zakup Jimnego / Vitary I / Samuraja. Jeżeli dojdzie do skutku będzie to moje jedyne auto. Czy ktoś z praktyki wie jak wygląda pakowność bagażników tych aut (szczególnie Jimnego)? Czy można tam np. zmieścić, za tylną kanapą, dwa plecaki w pionie itp.? W sieci można znaleźć sprzeczne dane (podawane pojemności od 85 do 324l dla Jimnego). Jak wygląda eksploatacja bagażnika dachowego (wpływ na stabilność, jakie bagażniki można mocować poza fabrycznym, ile kg wytrzyma dach, bo wartości podawane przez Suzuki wahają się od 40kg w katalogu do 75kg podanych przez dealera)?

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: CLIMBER » czw gru 09, 2010 12:06 pm

Rozbiezność w pojemności bagażnika wynika chyba z danych podawanych ze złożonymi/rozłożonymi tylnymi siedzeniami. Ogólnie wszystkie auta które wymieniłes bagaznik mają znikomy, jak włozysz tam niezbędne minimum szpeju potrzebne w tego typu aucie to nie zmieścisz tam juz prawie nic.
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: Colicab » czw gru 09, 2010 12:48 pm

my też Cie serdecznie witamy...
:-?
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: Kutry » czw gru 09, 2010 12:55 pm

Climber, dzięki za szybką odp.!
Nie jestem typowym off-roadowcem, ale fotografem (przyroda + reporterskie). Potrzebuję terenówki, żeby podjechać gdzieś drogą gruntową, dowieźć z 50-100 kg podgniłych jabłek z działki jako przynęty na jelenie, zaparkować w śnieżnej zaspie (np. podczas akcji straży pożarnej, żeby nie blokować ruchu) itp., więc szpeju za dużo wozić nie potrzebuję. Znajomi podsuwają mi małego SUV-a z wiskotycznym, ale nie chcę wydać kasy, a potem przekonać się, że utopiłem ją w półśrodkach. Gdybym miał nieograniczone środki finansowe to pewnie skończyłoby się na pick-upie w stylu Hiluxa albo jakimś długim, terenowym kombi. Ale nie mam... I chodzi tu zarówno o kasę na zakup, jak i eksploatację (paliwo, OC, opony itd.).
Wracając do bagażnika Jimnego: czy można jego pakowność porównać do auta segmentu B?

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: TomaszRT » czw gru 09, 2010 1:03 pm

Kutry pisze:Wracając do bagażnika Jimnego: czy można jego pakowność porównać do auta segmentu B?
Widziałeś kiedyś Jimnego na oczy ? Jeśli nie to od tego bym zaczął..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: CLIMBER » czw gru 09, 2010 1:14 pm

samo pojęcie "pojemność bagażnika" jest juz mocno przesadzone moim zdaniem :)21 najprosciej pojechac pod pierwszy lepszy duzy market wylookac obiekt zainteresowania i zaglądnąć przez tylną szybe w celu zobaczenia jak wygląda bagażnik, którego i tak zresztą nie bedzie widać bo prawie nie występuje :)21
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Fredny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: pt gru 11, 2009 12:50 pm
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: Fredny » czw gru 09, 2010 1:16 pm

w pionie, nie postawisz dwóch zapakowanych plecaków. no way.

ale jesli jezdzisz w nie wiecej jak dwie osoby a potrzebujesz malego i lekkiego auta...no to zawsze mozna tylne siedzenia złożyć i wrzucać sprzęt. Da się.
SJ 413 '87

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: Kutry » czw gru 09, 2010 1:17 pm

TomaszRT:
widziałem i wiem, że nie jest wesoło, ale wiem też że pozory mylą, ludzie są pomysłowi i lepiej czasem zapytać kogoś, kto użytkuje coś dłuższy czas.

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: CLIMBER » czw gru 09, 2010 1:21 pm

mozesz wyrzucic fotele ze srodka i zostawic fotel kierowcy wtedy przestrzen ładunkowa zmienia sie nie do poznania :)21
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: Kutry » czw gru 09, 2010 1:25 pm

A co do bagażników dachowych???

I jeszcze jedno: niezwykle rzadko spotyka się przedłużane Samuraje z przyzwoitszym bagażnikiem. Czy zna ktoś jakąś stronę poświęconą tej odmianie? W jakich latach produkowano tą wersję?

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: CLIMBER » czw gru 09, 2010 1:31 pm

użyj opcji szukaj, oszczędzisz nerwów sobie i innym :)21
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: Kutry » czw gru 09, 2010 2:32 pm

Climber:
jak znam życie to jesteś spoko gościem, który chętnie pomaga ludziom i denerwuje się, gdy ktoś tej pomocy nadużywa. Nie dziwi mnie to, ale...
Info. w sieci o Samurajach Long są mało klarowne, często to tylko strzępy info., a nie kompleksowe dane. Mi przynajmniej to szukanie nie wychodzi. Nawet angielskojęzyczna Wikipedia jest skromna w tym zakresie. Jak coś wiesz, to podaj mi chociaż poprawne oznaczenie literowo-cyfrowe wersji Long.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: Kostuch » czw gru 09, 2010 2:37 pm

Kutry pisze:Climber:
jak znam życie to jesteś spoko gościem, który chętnie pomaga ludziom i denerwuje się, gdy ktoś tej pomocy nadużywa. Nie dziwi mnie to, ale...
Info. w sieci o Samurajach Long są mało klarowne, często to tylko strzępy info., a nie kompleksowe dane. Mi przynajmniej to szukanie nie wychodzi. Nawet angielskojęzyczna Wikipedia jest skromna w tym zakresie. Jak coś wiesz, to podaj mi chociaż poprawne oznaczenie literowo-cyfrowe wersji Long.
Long jest jak short, tylko dłuższy :)21
Różnice występują tylko w blachach, ramie i tylnym wale. No i plandeka/hardtop inne.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: pavelk » czw gru 09, 2010 3:24 pm

nie liczyłbym pojemności objętości miedzy tylnymi siedzeniami a tylna klapa w samuraiu lub jimnym jako bagażnik - jak chcesz zaoszczedzic to wchodzi tam ładnie w poprzek butla na LPG..
plecak ew wejdzie jeden w poziomie (taki ok 70l) przy jezdzie w 4 osoby do wykorzystania pozostaje przestrzen na tylnych nadkolach - po 1 duzym plecaku na strone wchodzi, jak jezdzisz w nie wiecej niz 2 osoby najlepiej wykrecic tylne siedzenia i masz miejsce na wszytko
w samuraiu cabrio mam bagaznik dachowy na konstrukcji opartej na tylnych burtach i pałaku za siedzeniami (taki jak zaleca producent :)) - 80 kg moze na tym stac - sprawdzone
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
WOLVERINE
 
 
Posty: 161
Rejestracja: pn lut 25, 2008 8:18 am
Kontaktowanie:

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: WOLVERINE » czw gru 09, 2010 3:28 pm

ale chcesz wozić szpej + 4 osoby? kumpel w klubie ma jimniego, jak chce wrzucić coś więcej to składa tylnie fotele i ma całkiem pojemnego jamnika ;)
Suzuka Vitara
OME+31cali
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
tanto
Posty: 1995
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Dobra

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: tanto » czw gru 09, 2010 4:55 pm

Kutry pisze: Info. w sieci o Samurajach Long są mało klarowne, często to tylko strzępy info.
Co chcesz wiedzieć?
Kutry pisze:...to podaj mi chociaż poprawne oznaczenie literowo-cyfrowe wersji Long.
SJ510, SJ513
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: Kutry » czw gru 09, 2010 6:20 pm

Pavelk: dzięki za praktyczne wskazówki!
Tanto: generalnie w jakich latach powstawał model, z jakimi silnikami był łączony, gdzie był dostępny (czy był to model z grubsza ogólnoświatowy jak zwykły Samurai czy tylko na wybrane kraje), jak jest w nim objętość bagażnika, jak wygląda spalanie w porównaniu ze zwykłym Samurajem, czy ma taki same rozwiązania w układzie napędowym?
Dzięki za oznaczenia!

Awatar użytkownika
koonrad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr sie 08, 2007 11:22 am
Lokalizacja: Krk
Kontaktowanie:

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: koonrad » pt gru 10, 2010 1:33 pm

Kutry pisze:Pavelk: dzięki za praktyczne wskazówki!
Tanto: generalnie w jakich latach powstawał model, z jakimi silnikami był łączony, gdzie był dostępny (czy był to model z grubsza ogólnoświatowy jak zwykły Samurai czy tylko na wybrane kraje), jak jest w nim objętość bagażnika, jak wygląda spalanie w porównaniu ze zwykłym Samurajem, czy ma taki same rozwiązania w układzie napędowym?
Dzięki za oznaczenia!
nie brał bym długiego samca pod uwagę, bo ich jest mało, bardzo mało
prędzej znajdziesz longa vitarę, ew GV, do Twoich zastosowań powinna wystarczyć

bagażnik jamnik porównał bym do bagażnika matiza tico czy sc, na pewno nie auta klasy B
bagażnik jest wąski, płytki, dość wysoki, podjedź oglądnij oceń
nikt z nas nie wie co chcesz wozić, więc ciężko doradzić

na dach spokojnie wrzucisz box'a, ale tam sprzęt foto ... może jakiś statyw :roll:
75kg powinien wytrzymać, bo tyle jest przyjęte dla zwykłych aut i samych bagażników
ludzie mają porobione bagażniki wyprawowe i 100kg spokojnie dźwigają
Vitara seria 3d 1.6 16v GY ATR

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: protetyk » pt gru 10, 2010 2:33 pm

Panowie nie przesadzajcie. Do samuraia ładowałem 4 osoby z bagażami na tygodniowy wyjazd.
Jak się złoży siedzenia słonia można wozić.

Awatar użytkownika
boomi2
Posty: 355
Rejestracja: śr lut 10, 2010 7:33 am
Lokalizacja: Gdańsk - Bytów

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: boomi2 » pt gru 10, 2010 2:58 pm

samurai ma mniejszy bagażnik niż mitsubshi colt '93 - wiem bo miałem :)
ja jeżdze bez jednego tylnego siedzenia i wszystko się mieści - z lenistwa zapas tez wożę w środku bo mi klapę obrywał w blaszance. :)12
Jeep ZJ 96' 5.2 lift 4,5", 33" był
pisane po 23 nie jest pawdziwe :)14 :)13

Awatar użytkownika
radzik071
 
 
Posty: 111
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 7:22 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: radzik071 » sob gru 11, 2010 10:43 am

Samuraj dla laika, który nie jeździł nigdy autem terenowym , wyda się taczką lub sprzętem rolniczym :wink:
Chłopie kup sobie vitare long i po kłopocie ! Masz i bagażnik i komfort porównywalny do starszej osobówki.
Radze Ci przejedź się samurajem po polnej drodze to zobaczysz o co mi chodzi.
Jak ma to być jedyne auto to zdecydowanie polecam vitare long :)2
Koszty eksploatacji vitary, vitary long, samuraja i jimniego są podobne !

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: Aśka&Kuba » sob gru 11, 2010 5:26 pm

kup forestera
NO I JEST RZOPA

filarm
 
 
Posty: 278
Rejestracja: wt cze 03, 2008 7:50 am
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: filarm » sob gru 11, 2010 6:50 pm

Ja tam uważam że samurai ma całkiem spore możliwości transportowe...mam cabrio i z tyłu składaną ławkę...składa się ona w ciągu kilku sekund i cały tył jest wolny na różne bagaże:D sam woże nim różne rzeczy np. 0,8m3 drzewa, 11 worków z piaskiem(troche za cięzko ale powódź była trzeba było kumpla ratować) no i silnik z dostawczego iveco 2,5litra bez skrzyni biegów sie mieści:D samurai to kwintesencja SUV`a Sport-rajdy wygrywa Utility-można nim sporo przewieść :)21 a no i zmieściłem kiedyś 7 osów i dwa rowery zjazdowe i do tego łopaty liny pasy szekle i inne rzeczy potrzebne na mały wypad w teren:D
Opel Frontera A 2,4i remontomodyfikacje in progress:D SWAP

Suzuki SJ500 gaźnik 2x34mm:D SPRZEDANY:(

Awatar użytkownika
tanto
Posty: 1995
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Dobra

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: tanto » pn gru 13, 2010 12:30 am

Kutry pisze:Tanto: generalnie w jakich latach powstawał model, z jakimi silnikami był łączony, gdzie był dostępny (czy był to model z grubsza ogólnoświatowy jak zwykły Samurai czy tylko na wybrane kraje), jak jest w nim objętość bagażnika, jak wygląda spalanie w porównaniu ze zwykłym Samurajem, czy ma taki same rozwiązania w układzie napędowym?
Wersja Long, popularnie zwana LWB, była produkowana praktycznie w tych samych latach co SJ413 i Samurai (nie wiem jak z SJ410), na ogół lata produkcji można rozpoznać po budowie hardtopu, oczywiście o ile ktoś nie robił przekładki. Wersje silnikowe - to samo co w krótkich, głównie benzyna, ale można trafić też na oryginalne diesle. Spalanie jest uzależnione od wielu czynników np. stan silnika, wielkość opon, styl jazdy, ale nie powinno znacznie odbiegać od krótkich, masa własna nie jest dużo większa, aerodynamika ;-) podobna.
Co do występowania tego gatunku, to spotykany jest na całym świecie, w Europie częściej w rejonach o cieplejszym klimacie (Włochy, Hiszpania); USA, Meksyk, kraje azjatyckie (również jako pojazdy wojskowe).
Tak jak już pisano większych różnic technicznych nie ma, poza tymi wynikającymi z tego że samochód jest dłuższy o ok. 60 cm od standardowego.

Bagażnik. Przy zamontowanych tylnych fotelach wchodzą obok siebie dwie skrzynki o wymiarach 600x400 mm, takie jak do transportu pieczywa lub mięsa. Głównym ograniczeniem jest szerokość podłogi pomiędzy nadkolami (około 850 mm), po bokach z tyłu pozostaje jeszcze trochę miejsca w które można upchnąć różne szpargały. U siebie wywaliłem oryginalną ławeczkę i zamontowałem fotele ze scenica, nie pamiętam jaka wcześniej wtedy odległość od siedziska do klapy.
Po zdemontowaniu foteli paka ma około 1400x850 mm na poziomie podłogi i około 1400x1220 mm powyżej nadkoli.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl

himself
 
 
Posty: 906
Rejestracja: śr sie 20, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki

Post autor: himself » pn gru 13, 2010 6:35 am

ja mam vitary long do tych samych zastosowan co ty miedzy innymi
to co nie wejdzie do auta wrzucam na dach a tam moge wrzucic 300kg spokojnie ;)
VITARA V6 - 4" lift - 32" MT
http://www.lukasziewa.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości