Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
Moderator: Albert_N
Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
Terenówki marki Suzuki nie są stworzone generalnie do przewozu bagażu i najlepiej je mieć jako drugie auto. Na to jednak nie wszystkich stać. Ja rozważam zakup Jimnego / Vitary I / Samuraja. Jeżeli dojdzie do skutku będzie to moje jedyne auto. Czy ktoś z praktyki wie jak wygląda pakowność bagażników tych aut (szczególnie Jimnego)? Czy można tam np. zmieścić, za tylną kanapą, dwa plecaki w pionie itp.? W sieci można znaleźć sprzeczne dane (podawane pojemności od 85 do 324l dla Jimnego). Jak wygląda eksploatacja bagażnika dachowego (wpływ na stabilność, jakie bagażniki można mocować poza fabrycznym, ile kg wytrzyma dach, bo wartości podawane przez Suzuki wahają się od 40kg w katalogu do 75kg podanych przez dealera)?
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
Rozbiezność w pojemności bagażnika wynika chyba z danych podawanych ze złożonymi/rozłożonymi tylnymi siedzeniami. Ogólnie wszystkie auta które wymieniłes bagaznik mają znikomy, jak włozysz tam niezbędne minimum szpeju potrzebne w tego typu aucie to nie zmieścisz tam juz prawie nic.
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
my też Cie serdecznie witamy...


Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
Climber, dzięki za szybką odp.!
Nie jestem typowym off-roadowcem, ale fotografem (przyroda + reporterskie). Potrzebuję terenówki, żeby podjechać gdzieś drogą gruntową, dowieźć z 50-100 kg podgniłych jabłek z działki jako przynęty na jelenie, zaparkować w śnieżnej zaspie (np. podczas akcji straży pożarnej, żeby nie blokować ruchu) itp., więc szpeju za dużo wozić nie potrzebuję. Znajomi podsuwają mi małego SUV-a z wiskotycznym, ale nie chcę wydać kasy, a potem przekonać się, że utopiłem ją w półśrodkach. Gdybym miał nieograniczone środki finansowe to pewnie skończyłoby się na pick-upie w stylu Hiluxa albo jakimś długim, terenowym kombi. Ale nie mam... I chodzi tu zarówno o kasę na zakup, jak i eksploatację (paliwo, OC, opony itd.).
Wracając do bagażnika Jimnego: czy można jego pakowność porównać do auta segmentu B?
Nie jestem typowym off-roadowcem, ale fotografem (przyroda + reporterskie). Potrzebuję terenówki, żeby podjechać gdzieś drogą gruntową, dowieźć z 50-100 kg podgniłych jabłek z działki jako przynęty na jelenie, zaparkować w śnieżnej zaspie (np. podczas akcji straży pożarnej, żeby nie blokować ruchu) itp., więc szpeju za dużo wozić nie potrzebuję. Znajomi podsuwają mi małego SUV-a z wiskotycznym, ale nie chcę wydać kasy, a potem przekonać się, że utopiłem ją w półśrodkach. Gdybym miał nieograniczone środki finansowe to pewnie skończyłoby się na pick-upie w stylu Hiluxa albo jakimś długim, terenowym kombi. Ale nie mam... I chodzi tu zarówno o kasę na zakup, jak i eksploatację (paliwo, OC, opony itd.).
Wracając do bagażnika Jimnego: czy można jego pakowność porównać do auta segmentu B?
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
Widziałeś kiedyś Jimnego na oczy ? Jeśli nie to od tego bym zaczął..Kutry pisze:Wracając do bagażnika Jimnego: czy można jego pakowność porównać do auta segmentu B?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
samo pojęcie "pojemność bagażnika" jest juz mocno przesadzone moim zdaniem
najprosciej pojechac pod pierwszy lepszy duzy market wylookac obiekt zainteresowania i zaglądnąć przez tylną szybe w celu zobaczenia jak wygląda bagażnik, którego i tak zresztą nie bedzie widać bo prawie nie występuje 


WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
w pionie, nie postawisz dwóch zapakowanych plecaków. no way.
ale jesli jezdzisz w nie wiecej jak dwie osoby a potrzebujesz malego i lekkiego auta...no to zawsze mozna tylne siedzenia złożyć i wrzucać sprzęt. Da się.
ale jesli jezdzisz w nie wiecej jak dwie osoby a potrzebujesz malego i lekkiego auta...no to zawsze mozna tylne siedzenia złożyć i wrzucać sprzęt. Da się.
SJ 413 '87
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
TomaszRT:
widziałem i wiem, że nie jest wesoło, ale wiem też że pozory mylą, ludzie są pomysłowi i lepiej czasem zapytać kogoś, kto użytkuje coś dłuższy czas.
widziałem i wiem, że nie jest wesoło, ale wiem też że pozory mylą, ludzie są pomysłowi i lepiej czasem zapytać kogoś, kto użytkuje coś dłuższy czas.
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
mozesz wyrzucic fotele ze srodka i zostawic fotel kierowcy wtedy przestrzen ładunkowa zmienia sie nie do poznania 

WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
A co do bagażników dachowych???
I jeszcze jedno: niezwykle rzadko spotyka się przedłużane Samuraje z przyzwoitszym bagażnikiem. Czy zna ktoś jakąś stronę poświęconą tej odmianie? W jakich latach produkowano tą wersję?
I jeszcze jedno: niezwykle rzadko spotyka się przedłużane Samuraje z przyzwoitszym bagażnikiem. Czy zna ktoś jakąś stronę poświęconą tej odmianie? W jakich latach produkowano tą wersję?
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
użyj opcji szukaj, oszczędzisz nerwów sobie i innym 

WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
Climber:
jak znam życie to jesteś spoko gościem, który chętnie pomaga ludziom i denerwuje się, gdy ktoś tej pomocy nadużywa. Nie dziwi mnie to, ale...
Info. w sieci o Samurajach Long są mało klarowne, często to tylko strzępy info., a nie kompleksowe dane. Mi przynajmniej to szukanie nie wychodzi. Nawet angielskojęzyczna Wikipedia jest skromna w tym zakresie. Jak coś wiesz, to podaj mi chociaż poprawne oznaczenie literowo-cyfrowe wersji Long.
jak znam życie to jesteś spoko gościem, który chętnie pomaga ludziom i denerwuje się, gdy ktoś tej pomocy nadużywa. Nie dziwi mnie to, ale...
Info. w sieci o Samurajach Long są mało klarowne, często to tylko strzępy info., a nie kompleksowe dane. Mi przynajmniej to szukanie nie wychodzi. Nawet angielskojęzyczna Wikipedia jest skromna w tym zakresie. Jak coś wiesz, to podaj mi chociaż poprawne oznaczenie literowo-cyfrowe wersji Long.
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
Long jest jak short, tylko dłuższyKutry pisze:Climber:
jak znam życie to jesteś spoko gościem, który chętnie pomaga ludziom i denerwuje się, gdy ktoś tej pomocy nadużywa. Nie dziwi mnie to, ale...
Info. w sieci o Samurajach Long są mało klarowne, często to tylko strzępy info., a nie kompleksowe dane. Mi przynajmniej to szukanie nie wychodzi. Nawet angielskojęzyczna Wikipedia jest skromna w tym zakresie. Jak coś wiesz, to podaj mi chociaż poprawne oznaczenie literowo-cyfrowe wersji Long.

Różnice występują tylko w blachach, ramie i tylnym wale. No i plandeka/hardtop inne.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
nie liczyłbym pojemności objętości miedzy tylnymi siedzeniami a tylna klapa w samuraiu lub jimnym jako bagażnik - jak chcesz zaoszczedzic to wchodzi tam ładnie w poprzek butla na LPG..
plecak ew wejdzie jeden w poziomie (taki ok 70l) przy jezdzie w 4 osoby do wykorzystania pozostaje przestrzen na tylnych nadkolach - po 1 duzym plecaku na strone wchodzi, jak jezdzisz w nie wiecej niz 2 osoby najlepiej wykrecic tylne siedzenia i masz miejsce na wszytko
w samuraiu cabrio mam bagaznik dachowy na konstrukcji opartej na tylnych burtach i pałaku za siedzeniami (taki jak zaleca producent
) - 80 kg moze na tym stac - sprawdzone
plecak ew wejdzie jeden w poziomie (taki ok 70l) przy jezdzie w 4 osoby do wykorzystania pozostaje przestrzen na tylnych nadkolach - po 1 duzym plecaku na strone wchodzi, jak jezdzisz w nie wiecej niz 2 osoby najlepiej wykrecic tylne siedzenia i masz miejsce na wszytko
w samuraiu cabrio mam bagaznik dachowy na konstrukcji opartej na tylnych burtach i pałaku za siedzeniami (taki jak zaleca producent

był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
ale chcesz wozić szpej + 4 osoby? kumpel w klubie ma jimniego, jak chce wrzucić coś więcej to składa tylnie fotele i ma całkiem pojemnego jamnika 

Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
Co chcesz wiedzieć?Kutry pisze: Info. w sieci o Samurajach Long są mało klarowne, często to tylko strzępy info.
SJ510, SJ513Kutry pisze:...to podaj mi chociaż poprawne oznaczenie literowo-cyfrowe wersji Long.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
Pavelk: dzięki za praktyczne wskazówki!
Tanto: generalnie w jakich latach powstawał model, z jakimi silnikami był łączony, gdzie był dostępny (czy był to model z grubsza ogólnoświatowy jak zwykły Samurai czy tylko na wybrane kraje), jak jest w nim objętość bagażnika, jak wygląda spalanie w porównaniu ze zwykłym Samurajem, czy ma taki same rozwiązania w układzie napędowym?
Dzięki za oznaczenia!
Tanto: generalnie w jakich latach powstawał model, z jakimi silnikami był łączony, gdzie był dostępny (czy był to model z grubsza ogólnoświatowy jak zwykły Samurai czy tylko na wybrane kraje), jak jest w nim objętość bagażnika, jak wygląda spalanie w porównaniu ze zwykłym Samurajem, czy ma taki same rozwiązania w układzie napędowym?
Dzięki za oznaczenia!
- koonrad
- jestem tu nowy...
- Posty: 98
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 11:22 am
- Lokalizacja: Krk
- Kontaktowanie:
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
nie brał bym długiego samca pod uwagę, bo ich jest mało, bardzo małoKutry pisze:Pavelk: dzięki za praktyczne wskazówki!
Tanto: generalnie w jakich latach powstawał model, z jakimi silnikami był łączony, gdzie był dostępny (czy był to model z grubsza ogólnoświatowy jak zwykły Samurai czy tylko na wybrane kraje), jak jest w nim objętość bagażnika, jak wygląda spalanie w porównaniu ze zwykłym Samurajem, czy ma taki same rozwiązania w układzie napędowym?
Dzięki za oznaczenia!
prędzej znajdziesz longa vitarę, ew GV, do Twoich zastosowań powinna wystarczyć
bagażnik jamnik porównał bym do bagażnika matiza tico czy sc, na pewno nie auta klasy B
bagażnik jest wąski, płytki, dość wysoki, podjedź oglądnij oceń
nikt z nas nie wie co chcesz wozić, więc ciężko doradzić
na dach spokojnie wrzucisz box'a, ale tam sprzęt foto ... może jakiś statyw

75kg powinien wytrzymać, bo tyle jest przyjęte dla zwykłych aut i samych bagażników
ludzie mają porobione bagażniki wyprawowe i 100kg spokojnie dźwigają
Vitara seria 3d 1.6 16v GY ATR
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
Panowie nie przesadzajcie. Do samuraia ładowałem 4 osoby z bagażami na tygodniowy wyjazd.
Jak się złoży siedzenia słonia można wozić.
Jak się złoży siedzenia słonia można wozić.
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
samurai ma mniejszy bagażnik niż mitsubshi colt '93 - wiem bo miałem 
ja jeżdze bez jednego tylnego siedzenia i wszystko się mieści - z lenistwa zapas tez wożę w środku bo mi klapę obrywał w blaszance.

ja jeżdze bez jednego tylnego siedzenia i wszystko się mieści - z lenistwa zapas tez wożę w środku bo mi klapę obrywał w blaszance.

Jeep ZJ 96' 5.2 lift 4,5", 33" był
pisane po 23 nie jest pawdziwe

pisane po 23 nie jest pawdziwe


Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
Samuraj dla laika, który nie jeździł nigdy autem terenowym , wyda się taczką lub sprzętem rolniczym
Chłopie kup sobie vitare long i po kłopocie ! Masz i bagażnik i komfort porównywalny do starszej osobówki.
Radze Ci przejedź się samurajem po polnej drodze to zobaczysz o co mi chodzi.
Jak ma to być jedyne auto to zdecydowanie polecam vitare long
Koszty eksploatacji vitary, vitary long, samuraja i jimniego są podobne !

Chłopie kup sobie vitare long i po kłopocie ! Masz i bagażnik i komfort porównywalny do starszej osobówki.
Radze Ci przejedź się samurajem po polnej drodze to zobaczysz o co mi chodzi.
Jak ma to być jedyne auto to zdecydowanie polecam vitare long

Koszty eksploatacji vitary, vitary long, samuraja i jimniego są podobne !
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
Ja tam uważam że samurai ma całkiem spore możliwości transportowe...mam cabrio i z tyłu składaną ławkę...składa się ona w ciągu kilku sekund i cały tył jest wolny na różne bagaże:D sam woże nim różne rzeczy np. 0,8m3 drzewa, 11 worków z piaskiem(troche za cięzko ale powódź była trzeba było kumpla ratować) no i silnik z dostawczego iveco 2,5litra bez skrzyni biegów sie mieści:D samurai to kwintesencja SUV`a Sport-rajdy wygrywa Utility-można nim sporo przewieść
a no i zmieściłem kiedyś 7 osów i dwa rowery zjazdowe i do tego łopaty liny pasy szekle i inne rzeczy potrzebne na mały wypad w teren:D

Opel Frontera A 2,4i remontomodyfikacje in progress:D SWAP
Suzuki SJ500 gaźnik 2x34mm:D SPRZEDANY:(
Suzuki SJ500 gaźnik 2x34mm:D SPRZEDANY:(
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
Wersja Long, popularnie zwana LWB, była produkowana praktycznie w tych samych latach co SJ413 i Samurai (nie wiem jak z SJ410), na ogół lata produkcji można rozpoznać po budowie hardtopu, oczywiście o ile ktoś nie robił przekładki. Wersje silnikowe - to samo co w krótkich, głównie benzyna, ale można trafić też na oryginalne diesle. Spalanie jest uzależnione od wielu czynników np. stan silnika, wielkość opon, styl jazdy, ale nie powinno znacznie odbiegać od krótkich, masa własna nie jest dużo większa, aerodynamikaKutry pisze:Tanto: generalnie w jakich latach powstawał model, z jakimi silnikami był łączony, gdzie był dostępny (czy był to model z grubsza ogólnoświatowy jak zwykły Samurai czy tylko na wybrane kraje), jak jest w nim objętość bagażnika, jak wygląda spalanie w porównaniu ze zwykłym Samurajem, czy ma taki same rozwiązania w układzie napędowym?

Co do występowania tego gatunku, to spotykany jest na całym świecie, w Europie częściej w rejonach o cieplejszym klimacie (Włochy, Hiszpania); USA, Meksyk, kraje azjatyckie (również jako pojazdy wojskowe).
Tak jak już pisano większych różnic technicznych nie ma, poza tymi wynikającymi z tego że samochód jest dłuższy o ok. 60 cm od standardowego.
Bagażnik. Przy zamontowanych tylnych fotelach wchodzą obok siebie dwie skrzynki o wymiarach 600x400 mm, takie jak do transportu pieczywa lub mięsa. Głównym ograniczeniem jest szerokość podłogi pomiędzy nadkolami (około 850 mm), po bokach z tyłu pozostaje jeszcze trochę miejsca w które można upchnąć różne szpargały. U siebie wywaliłem oryginalną ławeczkę i zamontowałem fotele ze scenica, nie pamiętam jaka wcześniej wtedy odległość od siedziska do klapy.
Po zdemontowaniu foteli paka ma około 1400x850 mm na poziomie podłogi i około 1400x1220 mm powyżej nadkoli.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
Re: Możliwości przewozowe terenowych Suzuki
ja mam vitary long do tych samych zastosowan co ty miedzy innymi
to co nie wejdzie do auta wrzucam na dach a tam moge wrzucic 300kg spokojnie
to co nie wejdzie do auta wrzucam na dach a tam moge wrzucic 300kg spokojnie

VITARA V6 - 4" lift - 32" MT
http://www.lukasziewa.com
http://www.lukasziewa.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość