SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » ndz mar 20, 2011 7:06 pm

Igor909 pisze:
Szarbia pisze:.
Szarbia ... lubiłem sobie poczytać Twoją stronę
Ta nowa jest mocno nieczytelna
Material jest ten sam.
Jak ja uzupelnie to moze sie przekonasz jeszcze :wink:
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Igor V8 » ndz mar 20, 2011 7:09 pm

Szarbia pisze: Jak ja uzupelnie to moze sie przekonasz jeszcze :wink:
Pisz ... dobrze Ci idzie :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall1 » ndz mar 20, 2011 7:48 pm

Szarbia pisze:...................................................................................................................Hmm, wlasnie o tym myslalem dla reduktora GR
ale skoro twierdzisz, ze nie zadziala to trzeba pomyslec nad czyms innym.
Tak podejrzewam,bo krzyżaki uginają sie bez problemu i bicie z tytułu słabego trzymania na wielowypuście moze być nie do przyjęcia.
Cóż-motanie jest koniecznością:w tej sytuacji może warto by było na końcówce wejściowej do reduktora osadzić jednak np łozysko walcowe,które stabilizowałoby całośc,umozliwiając pewien wzdłużny przesuw.Czyli układ:krzyżak-wałek-krzyżak-łozysko walcowe-wielowypust.
Znasz napewno łozyskowanie półosi tylnego mostu w XJ-o coś takiego mi chodzi.
Kwestię smarowania trzeba rozwiazać :roll:
W końcu chodzi też o jakąś realną trwałość"patentu",bo byle jak to mozna zawsze :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » ndz mar 20, 2011 9:08 pm

vandall pisze: W końcu chodzi też o jakąś realną trwałość"patentu",bo byle jak to mozna zawsze :wink:
Świete slowa.

Po tej konwesacji z Tobą cos czuje, ze zrobie to tak jak kiedys wejscie mocy do red. UAZa - autonomiczna dostawka na dwoch lozyskach krytych (z wlasnym smarem) albo jednym podojnym
i bedzie porzadnie.
Zawsze to latwiej nic żenic silnior ze szkrzynią patrolowską bezposrednio tak mysle.

A walek z wieloklinem to ze skrzyni trzeba sie zaopatrzyć?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall1 » ndz mar 20, 2011 10:09 pm

Szarbia pisze:................................................................................................................A walek z wieloklinem to ze skrzyni trzeba sie zaopatrzyć?
Pomysł chyba ok,wałek ze skrzyni-teraz nie pamietam,czy nie ma tam jakiegoś przewężenia.
W zeszłym roku dorabiałem wałek wielowypustowy w Pzniu-nawet superdrogo to nie było.Gdzieś tam w Wawie tez musi być taka firma,co nie pogoni i nie skroi "małoseryjnego klienta" :wink:
Swoja drogą moze znajdzie sie paru chętnych na to rozwiazanie,bo nissanowskie skrzynie to generalnie szajs jest,szczególnie te już nieco używane.Grzebiąc ostatnio natknąłem sie pierwszy raz w zyciu na zerwane połaczenie koła zębatego jedynki z jego wianuszkiem synchronizatora/tym co się zazębia/.
Byłem na Twojej stronie,ale nie bardzo mogę się zorientować-wstawiasz bmw V8/domyslam się że tak/
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » pn mar 21, 2011 9:39 am

vandall1 pisze:
Szarbia pisze:................................................................................................................A walek z wieloklinem to ze skrzyni trzeba sie zaopatrzyć?
Pomysł chyba ok,wałek ze skrzyni-teraz nie pamietam,czy nie ma tam jakiegoś przewężenia.
W zeszłym roku dorabiałem wałek wielowypustowy w Pzniu-nawet superdrogo to nie było.Gdzieś tam w Wawie tez musi być taka firma,co nie pogoni i nie skroi "małoseryjnego klienta" :wink:
Swoja drogą moze znajdzie sie paru chętnych na to rozwiazanie,bo nissanowskie skrzynie to generalnie szajs jest,szczególnie te już nieco używane.Grzebiąc ostatnio natknąłem sie pierwszy raz w zyciu na zerwane połaczenie koła zębatego jedynki z jego wianuszkiem synchronizatora/tym co się zazębia/.
Byłem na Twojej stronie,ale nie bardzo mogę się zorientować-wstawiasz bmw V8/domyslam się że tak/
Skrzynie patrola 3.0/4.2 chyba nie sa takie zle.

No ale motanie samego reduktora jest bardziej uniwersane, że tak powiem.

Zastanawialem sie nad bmw V8 dosc glegoko.
Jednak jakos nie moge sie przekonac do tych aluminiowuch gladzi cylindrow.
Na razie wiec na topie jest u mnie VQ35 z 350Z.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall1 » wt mar 22, 2011 11:58 pm

Zerknąłem w patrolowski reduktor i :
-wielowypust na wałku skrzyni ma długość rzędu 50mm,na tulei reduktora nawet wiecej,ok 60mm
-wałek skrzyni moze być użyty,da się go podeprzeć łozyskiem typu RNU,które pozwoli na pewien przesuw wzdłuzny.Czyli tzw krótki wałek skrzynia-reduktor nie musi mieć kompensacji długosci.Zwróć uwagę,ze wały napędowe pracujące na tej zasadzie/kompensacja wzdłuzna na wielowypuście,są też podpierane/panewką/.
-do rozwiazania pozostaje kwestia flanszy,
-do rozważenia zaś ewentualność zastosowania w miejsce krótkiego wałka-podwójnego kardana,aby skrócić całość.
Chyba to rozpracuję dokładniej :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » śr mar 23, 2011 10:38 pm

Tak sobie pomyslalem, ze 6cm wieloklina z czego 4-5cm pracujacy to powinno jednak wystarczyc.
Ale racją jest, ze potrzeba dodatkowe podparcie dla tej tulei.
Wymodzilem wiec cos takiego bazując na Twoim pomysle z plytą:

Obrazek
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall1 » śr mar 23, 2011 11:13 pm

Tak miałem własnie zrobione,tyle że zamiast flanszy miałem ten"garnek"sprzęgła.
Dzisiaj uważam ten pomysł za średnio trafiony.Spróbuję zaraz zrobić jakiś szkic idei jak to sobie wyobrażam.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall1 » czw mar 24, 2011 12:06 am

PW poszło
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall1 » czw mar 24, 2011 10:20 pm

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Taki schemat mi się nasuwa.Kolory te same.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » pt mar 25, 2011 12:19 am

Tak sobie mysle, ze ja bym zapodal dwa lozyska RNU obok siebie.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall1 » pt mar 25, 2011 1:01 am

Oczywiscie,gdyby sie dało,to jak najbardziej.Ten obrazek,to tylko szkic koncepcji-cza by to już konkretnie zaprojektować.
Z wstepnych ogledzin wynika,że wałek ze skrzyni,który jest do wykorzystania,ma dośc długosci pod RNU na dwa łozyska,Tam w oryginale jest chyba złozenie igiełkowe.
Gorszy problem,to osadzenie flanszy.Nie mozna jej trwale połączyć z wałkiem-być może dałoby sie zrobić wielowypust i gwint :roll:
Można też powiększyć średnicę pod RNU-nałozyć tuleję o srednicy zewn wiekszej od wielowypustu.Ogólnie,to bez kooperacji się nie obejdzie.
Tym sposobem można by załatwić kwestię kompensacji długości.
Niewspółosiowość ze skrzynią próbowałbym skompensować podwójnym krzyżakiem.
W rozwiązaniu superhiperwyrafinowanym usunąłbym flanszę na rzecz widełek krzyżaka.Wałek łączący byłby wówczas "jednoelementowy".
Chetnie bym to zbudował,ale nie mam dla kogo :)20
Ciagle tylko jakieś zwrotnice,sprzęgła,końcówki drażków....łeeee
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall1 » czw cze 23, 2011 2:16 am

Rozpracowałem dokładniej na wymiarach rzeczywistych:dwa łozyska RNU plus łożysko wzdłużne:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Mam 25 mm przewidywanego skoku.Całość ma dł ok 220,do tego wystarczy dołaczyć podwójny krzyzak.
Popracuję jeszcze nad wersją bez kompensacji długości.Wymagać to będzie krótkiego wałka łączacego z wielowypustem.
Korpus adaptera jest tak masywny,bo biegnie w nim kanał olejowy/nie widoczny na rys/.
Na tej zasadzie można niemal każdy reduktor,który jest pierwotnie zblokowany ze skrzynią,zabudować jako oddzielny podzespół.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall1 » ndz lip 10, 2011 11:58 pm

A-tak w celu uzupelnienia:wyjście bez kompensacji długosci:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

arek zak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 8:03 am
Lokalizacja: NOWA RUDA

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: arek zak » ndz lip 31, 2011 10:11 pm

Mam takie pytanie próbowal ktoś kiedyś włożyc silnik range rovera 3,9 v8 do patrola ??

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: gebels » wt sie 02, 2011 1:36 pm

arek zak pisze:Mam takie pytanie próbowal ktoś kiedyś włożyc silnik range rovera 3,9 v8 do patrola ??
a poco ?? :roll: jak jest sporo innych lepszych V8, a ten do udanych nie należy
Czwarte serce :cry:

arek zak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 8:03 am
Lokalizacja: NOWA RUDA

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: arek zak » wt sie 02, 2011 2:07 pm

Słyszałem że te silniki są raczej żywotne a ich ceny też nie powalają :roll:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: gebels » wt sie 02, 2011 2:45 pm

arek zak pisze:Słyszałem że te silniki są raczej żywotne a ich ceny też nie powalają :roll:

pogadaj z Czesławem :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: scuaz » śr sie 24, 2011 9:01 pm

Pany ,macie może jakiś filmik jak jedzie taki patrol z v8 bmw?
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

grujer
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt maja 21, 2010 9:41 pm

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: grujer » śr sie 24, 2011 9:06 pm

Filmiku nie mam ale powiem Ci że jeździ pięknie :D widziałem na żywo :)2

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: scuaz » śr sie 24, 2011 9:46 pm

grujer pisze:Filmiku nie mam ale powiem Ci że jeździ pięknie :D widziałem na żywo :)2
szkoda , bo określenie pięknie to jest bardzowszechstronne
w temacie silnika z mietka jest filmik i wydaje mi sie ,że bez rewelacji a opisywane jest że super
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

grujer
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt maja 21, 2010 9:41 pm

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: grujer » śr sie 24, 2011 9:57 pm

scuaz pisze:
grujer pisze:Filmiku nie mam ale powiem Ci że jeździ pięknie :D widziałem na żywo :)2
szkoda , bo określenie pięknie to jest bardzowszechstronne
w temacie silnika z mietka jest filmik i wydaje mi sie ,że bez rewelacji a opisywane jest że super
Dziwię się że masz wątpliwości co do V8 w benie :roll: :)16

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: wskodziana » ndz wrz 11, 2011 6:17 pm

scuaz pisze:Pany ,macie może jakiś filmik jak jedzie taki patrol z v8 bmw?

http://www.youtube.com/watch?v=qOF2jybl ... ideo_title

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: StArSzY » wt wrz 13, 2011 12:01 pm

Temat co prawda o Y60 ale....


extremowcy zrobili y61 z 4.0 później 4.4.

http://extrem4x4.pl/index.php/pl/galeri ... rally.html

Jeździł ktoś takim zestawem? Y61 skrzynia patrol+ 4.0/4.4 BMW ?


Nowe projekty chodzą mi po głowie i zastanawiam się czy motać coś takiego do maratonów :)21
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość