Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
tanto
Posty: 1994
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Dobra

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: tanto » ndz sie 21, 2011 8:18 am

Odnośnie przednich kierunkowskazów...
Obrazek
Na początku były te górne, kupione w Agromie, niestety kiepsko z wsadzeniem rurkowej żarówki 21W ze względu na plastikowe mocowanie, potem zainwestowałem w te drugie lampki. Są o tyle lepsze, że żarówka jest wciskana pomiędzy dwie blaszki które można rozgiąć.

Próbował ktoś montować żarówki o większej mocy do bocznych kierunkowskazów? Przerywacz nie zgłupieje jak będzie tam np. 10W?
Ostatnio zmieniony pn sie 22, 2011 8:55 pm przez tanto, łącznie zmieniany 2 razy.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: szympro » pn sie 22, 2011 6:56 pm

U mnie tez mozna bylo rozginac, ale ze konstrukcja tego mojego kierunku jest taka, ze boje sie go rozkrecac zeby sie nie rozpadl, to nie probowalem. To raz, bo te 2 mm na strone bym jeszcze rozgial. Ale na srednice to mi ta zarowka na China nie wejdzie.
Zrobilem za to cos innego :)21 Znalazlem kierunki od golfa (a wlasciwie bez mojej wiedzy i zapytania sie o co dokladnie chodzi brat mi kupil jak byl w miescie. Jak sie okazuje sa dwa rodzaje kierunkow, zalezy jaki jest zderzak. Jedne takie jak @Bartex pokazal, czyli fajne, na dwie srubki przykrecane i drugi rodzaj, z jednej strony na srube, z drugiej chyba w oryginalny zderzak wciskany; ja mam wlasnie niestety ten) i zrobilem to tak, ze zostawilem stare kieruni 5W ktore mialem, bo nie bylo sensu ich demontowac i zalozylem te kierunki za maskownica chlodnicy. Dwa punkty mocowania, jeden w tej sciance ktora jest przy swiatlach mijania (jest tak od wewnatrz komory taka dziurka juz wywiercona fabrycznie), a drugi punkt mocowania to dluga srubka z duza podkladka przelozona przez to pionowe wzmocnienie pasa przedniego, potem przez wywiercona w kierunku dziurke (wywiercona w tym elemencie ktory oryginalnie byl wsuwany) i nakretka. Dziala dobrze, czestotliwosc migania ok :)21
Co do wiekszej zarowki to mysle ze nie powinno byc problemu. Na moim przerywaczu napisane jest max 27W*4, co daje 108W. Jak zalozysz do bocznego 10W to bedziesz mial 104, wiec bedzie ok. Ale po co wieksza, ta ktora jest teraz (chyba 8W czy 6W) Ci nie pasuje?
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: misiu » pn sie 22, 2011 7:14 pm

tez mialem problemy z kierunkami
jak przod mi sie odlaczyl to przerywacz mial za maly opor i sie zawieszal, albo za szybko migal
do bocznych kierunkow oryginalnych samuraiowych mieszcza sie mocniejsze zarowki bezproblemowo i problem znika
szympro - zamiast kombinowac to nie latwiej mocniejsza zarowke na bok/tyl dac albo opornik ?
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

miras7
 
 
Posty: 284
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 10:19 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: miras7 » pn sie 22, 2011 8:59 pm

Czy sprzęgiełka piast z Samuraia pasują do Vitary z 1993 roku zamiast automatycznych?
Isuzu Trooper 3.1 LTD '94

Awatar użytkownika
tanto
Posty: 1994
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Dobra

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: tanto » pn sie 22, 2011 9:03 pm

szympro pisze:Ale po co wieksza, ta ktora jest teraz (chyba 8W czy 6W) Ci nie pasuje?
Irytuje mnie jak mam do czynienia z autami w których kierunkowskazy są tak mizerne że trzeba się zastanawiać - skręca czy nie. Ostatnio zauważyłem że moje boczne kierunki w pełnym słońcu też są ledwie widoczne i zrodził się plan żeby coś z tym zrobić. Zwłaszcza że patrząc z boku przednie kierunki mam zasłonięte przez rury.
Oryginalnie żarówka w bocznych kierunkach ma 5W.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl

Awatar użytkownika
Niedzwiadz
 
 
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 21, 2009 10:06 pm
Lokalizacja: Warszawa, Polska

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Niedzwiadz » pn sie 22, 2011 9:08 pm

miras7 pisze:Czy sprzęgiełka piast z Samuraia pasują do Vitary z 1993 roku zamiast automatycznych?
Tak, jeśli dasz pod nie dystans 2mm.
Vitara była, jest Forester
Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej

miras7
 
 
Posty: 284
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 10:19 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: miras7 » pn sie 22, 2011 9:21 pm

OK, dzięki.
Isuzu Trooper 3.1 LTD '94

Awatar użytkownika
Niedzwiadz
 
 
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 21, 2009 10:06 pm
Lokalizacja: Warszawa, Polska

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Niedzwiadz » wt sie 23, 2011 2:38 pm

A, bo zapomniałem - śruby muszą iść z podkładkami stożkowymi, bo inaczej potrafi je ściąć.
Vitara była, jest Forester
Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: szympro » wt sie 23, 2011 7:55 pm

misiu pisze:tez mialem problemy z kierunkami
jak przod mi sie odlaczyl to przerywacz mial za maly opor i sie zawieszal, albo za szybko migal
do bocznych kierunkow oryginalnych samuraiowych mieszcza sie mocniejsze zarowki bezproblemowo i problem znika
szympro - zamiast kombinowac to nie latwiej mocniejsza zarowke na bok/tyl dac albo opornik ?
Z opornikiem nie chcialem kombinowac. Mowisz ze na bok mieszcza sie mocniejsze zarowki? Jakiej mocy? Bo to by pewnie z 5W trzeba zrobic okolo 20W zeby przerywacz normalnie dzialal chyba? Bo szczerze nie mam pojecia ile musi byc wat na strone zeby przerywacz normalnie dzialal, bo zakladam ze jakis margines bledu jednak jest.
Ale z drugiej strony chyba nie za duzy, bo jak sie przepali boczny (czyli oryginalnie 5W mniej) to juz chyba przerywacz szybciej mruga, nie? :-?
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: lukassos » śr sie 24, 2011 8:29 am

Po przepaleniu żarówki w bocznym kierunku nie powinna zmienić sie częstotliwość mrugania.

Awatar użytkownika
tanto
Posty: 1994
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Dobra

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: tanto » śr sie 24, 2011 9:50 am

Przy:
- tył 21W
- bok 5W
- przód 10W
przerywacz działał poprawnie, tylko nie wiem jak to będzie przy oryginalnym, u siebie mam jakiś kombinowany z innego auta.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Dmieszcz » śr sie 24, 2011 11:34 am

Czy ktoś wygrzebywał może czujnik przeciążenia (G) starujący poduszkami w Jimniaku po lifcie - 2005r?
Mam auto po drobnym strzale (kołem w słup)
Wymieniłem most, poduszki i sterownik na tunelu, ale kontrolka nie gasła.
Po teście na kompie w serwisie panowie orzekli - zwarcie czujnika po stronie pasażera.

Mówiąc krótko, gdzie znaleźć to cholerstwo? Ściągać deskę, czy jest jakiś trick żeby sprawdzić jakie ma numery?
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » śr sie 24, 2011 2:57 pm

Jaki jest numer części Suzuki dla kół koronowych tylnego mostu w samuraiu? (z wpustem na 26 ząbków). Czy koronki z samuraia różnią się od koronek z SJ (wąski most)?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: viperecki » śr sie 24, 2011 8:04 pm

dmieszczu a crash-date skasowałeś nowy czysty program w sterowniku jest ?? bez tego nie zagada
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
ostrokolowo
Posty: 597
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: ostrokolowo » śr sie 24, 2011 8:27 pm

Witam,
Jeszcze parę postów wcześniej rozgorzała dyskusja na temat kierunkowskazów. Pech chciał, że w moim samurai też pojawił się z nimi problem a dokładniej przestały działać. Awaryjne śmigają aż miło natomiast jak chcę sygnalizować skręt to cisza. Wszystkie bezpieczniki są, wszystkie żarówki działają (awaryjne ok) podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny? W przełączniku zespolonym? W przerywaczu (czy jest osobny na awaryjne?)? Dodam, że dzisiaj montowałem światło oświetlające tablicę i przeciwmgłowe ale wpiąłem się z plusami pod pozycję tylną i pod oryginalny włącznik p. mgłowego więc to chyba nie mogło mieć wpływu na powstały problem.
Jest Vitara :)21
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » śr sie 24, 2011 8:59 pm

Sprawdź obwód światła cofania. To ten sam bezpiecznik co kierunkowskazy, coś może być na rzeczy ;-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
ostrokolowo
Posty: 597
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: ostrokolowo » czw sie 25, 2011 9:24 am

KSikorski pisze:Sprawdź obwód światła cofania. To ten sam bezpiecznik co kierunkowskazy, coś może być na rzeczy ;-)
Wsteczny też znikł był ...głupota... bezpiecznik, który wygląda na dobry wcale nie musi taki być :oops:
Jest Vitara :)21
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Dmieszcz » czw sie 25, 2011 9:32 am

@viperecki

Wstawiłem nowy sterownik, nie ma informacji o załączeniu, ale jest o zwarciu czujnika po stronie pasażera i po teście wyłącza system poduszek.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: viperecki » czw sie 25, 2011 9:11 pm

to szukaj na ramie przy pasie przednim w większości paści tam się kryją czujniki uderzenia i podaj mi kod błędu bo w japanach to różnie z nimi bywa czasami tani tester cdif/2 myli usterki napinacza pasów z czujnikiem w sprzączce pasa czy wage w fotelu z czyjnikiem uderzenia
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Dmieszcz » pt sie 26, 2011 11:42 am

Kodu nie znam, tylko opinię serwisu.
Swoją drogą napinacze też wymieniałem.
Mam jeszcze stary kontroler (ten nowy ma inne oznaczcenia, ale był w komplecie z poduszkami).
Boję się tylko, że eksperyment z założeniem starego, bez skasowania znacznika odpalenia poduszek, spowoduje wywalenie tych nowych.
Drogi był to był eksperyment...
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

zacho
 
 
Posty: 186
Rejestracja: pn lut 08, 2010 4:20 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: zacho » pt sie 26, 2011 8:03 pm

Co może być przyczyną falujących obrotów w Samuraiu ? Gdy ssanie się wyłączy silnik chwile popracuje a później obroty wahają się po między 1000-1300. Czy może mieć to związek ze zużytym paskiem rozrządu ,lub coś z ustawieniem aparatu zapłonowego(po wymianie uszczelki jakoś wtedy się to zaczeło z tego co pamiętam)
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Suzuki Samurai ofcourse :D

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: viperecki » pt sie 26, 2011 8:09 pm

nie zakładaj tego starego przed wgraniem do niego czystego programu bo poduchy faktycznie moga wywalić , daj stary sterownik razem z autkiem do przyzwoitego elektronika samochodowego, szkoda że mieszkasz daleko bo bym ci to zrobił ale potrzebny jest kpl czyli nowe poduchy org. sterownik i trochu sprzetu diagnostyczno programującego , a skoro masz ster z innym numerem to bedzie ciężko to zgrać razem w innym aucie
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: meenia » pt sie 26, 2011 11:32 pm

Dwa pytanka mam, pierwsze czy w samim przy kolach 31 cali trzeba w jakis sposob ograniczac skret, czy przeguby beda mialy lzej ? drugie czy koniecznie trzeba ograniczac skok mostu w dol jakimis pasami czy amorki wytrzymaja ??

pozdrawiam
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: viperecki » sob sie 27, 2011 5:50 pm

zależy od et felg u mnie jak kupiłem był na -12 i tarło o resory założyłem moje mangelsy -35 i jest ok a zawiasu to raczej bym nie wiązał w dół tylko antyprzewijacze do wieszaków zrób
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Buniek85
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 13, 2011 8:39 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Buniek85 » sob sie 27, 2011 9:07 pm

witam chcem zalozyc halogeny przednie do mojego samca, oileccie mi jakie zalozyc i ile ich dac, na tyl juz wybralem halogen roboczy kwadratowy

Zablokowany

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości