Bus z pełnym napędem 4x4

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Michał » sob wrz 03, 2011 6:30 pm

Witajcie,

na forum jestem nie od dziś ;) choć na rajdach/imprezach się nie pojawiam to w terenie jeżdżę naprawdę sporo, a w zasadzie jeździłem, bo dziś pozbyłem się po 6 latach SJ410.

Przed SJ-tem kilka lat miałem UAZa 452, jeździłem też wieloma innymi 4x4, więc niby o co chodzi?
Otóż chcę w okresie późna jesień /zima kupić jakiś większy samochód z pełnoprawnym napędem 4x4 i sporą ilością miejsc (7-8).
Ogórka którym jeździło mi się całkiem przyjemnie z powodów praktyczno/ekonomiczno/... ponownie nie kupię i z tego co znalazłem zostaje Mitsubishi L300/L400/Space Gear.

Pytanie czy coś jeszcze w tym rodzaju jest do kupienia przy budżecie +/- 20 tyś (już z podstawowym pakietem startowym) i do czego oczywiście da się zdobyć ew. części bez wyprawy do Japonii czy na Czarny Ląd?

W ostateczności czy VW T4 syncro z lekką przyczepą (400-450 kg) po założeniu opon AT da radę po lekko błotnistej polnej drodze/płaskawej łące z mokrą trawą itp. warunkach które ogólnie na forum nie są traktowane jako teren ;)
Aktualnie Galloper 2,5TD w roli ciągnika do przyczepy z kajakami
http://www.ForumJurajskie.pl

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: jacenty » sob wrz 03, 2011 11:15 pm

Mogę się wypowiedzieć co do T4 syncro to daje radę w niezbyt extremalnym terenie .
Przyczepy ciąga nie takie. Ale w budżecie ok 20 000zł to chyba tylko benzyna w sensownym stanie będzie ,a ta może spalić nawet 20l gazu.
Szukaj wersji carawelle . Krótsza jest tańsza i dzielniejsza terenowo (gabaryty) , dłuższa pozwala zabrać więcej gratów i często w 8 osób zabierasz jeszcze sporo gratów (1 metr przestrzeni za ostatnimi fotelami) co pozwala nie brać przyczepy.
Przydatna jest blokada tylnego dyfra (ręczna) bo auto ma słaby wykrzyż .
Do terenu trzeba ją trochę stuningować , podnieść na zawieszeniu i wyremontowć napędy (lub uzupełnić braki) bo najczęściej są zepsute. (może być drogo).
Można trafić na wypasie z klimą (nawet dwustrefową ),ogrzewaniem postojowym , lub w wersji multiwan z rozkładaną kanapą (spanie) stolikiem ,a nawet lodówką , ale to nawet leciwe roczniki są w cenie.
Co do niezawodności to głowne podzespoły są raczej niezawodne ,ale pierdoły to w terenie mogą szwankować .
Moja przeżyła Maramuresz i mimo lekkich strat nieźle robiła .
Tu mas coś na zapoznanie niedaleko :
http://otomoto.pl/volkswagen-caravelle- ... 75179.html
Jak przełożysz tylną kanapę w miejsce 3-go rzędu to masz 7 osób + duuuuży bagażnik.
Niestety nie ma blokady.
To tak na gorąco .
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: apede » sob wrz 03, 2011 11:33 pm

Nie wiem jak w Polsce, ale w Finlandii jest sporo Hiace 4x4, układ zdaje się z Hiluxa.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Michał » ndz wrz 04, 2011 6:07 am

U nas nie widziałem ostatnio żadnego ogłoszenia z Hiace 4x4, ale trzeba będzie poszukać, ponoć jeszcze jakieś Hyundaie występują w wersji 4x4.

@Jacenty - dzięki za info.
T4 to ostateczność, wolał bym coś co faktycznie poza polną drogą przejedzie w średnim terenie (tak jak dawniej byłeś kilka razy z nami na Jurze). Długa wersja odpada, już przyczepa z kajakami będzie długa, a to w sumie ma być samochód do jazdy w koło komina czyli tak do 100-120km od domu i bardziej zależy mi na 7 miejscach (+kierowca), niż przestrzeni na graty.
Aktualnie Galloper 2,5TD w roli ciągnika do przyczepy z kajakami
http://www.ForumJurajskie.pl

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: apede » ndz wrz 04, 2011 9:49 am

Poszukaj za granicą. Może Północ (np. z Finlandii nie będzie tanio ale przynajmniej przebiegi uczciwe - jeszcze...), może Szwajcaria (kiedyś rodzice mieli stamtąd civica 4WD z podbiegiem terenowym, więc bywają tam różne ciekawe wersje).
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Mroczny » ndz wrz 04, 2011 10:04 am

delice / pahero / space gear - to sobie kup. Spód jak w pahero, góra użyteczniejsza. Uważaj na korozję tylko

albo hiace 4x4

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: lysy76 » ndz wrz 04, 2011 5:30 pm

http://www.youtube.com/watch?v=dToDgBNTYTQ
Spód i silnisko jak w pahiero...
Jak zainteresowany to wiem kto ma.
Wujek Dobra Rada 8)

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: jacenty » ndz wrz 04, 2011 10:06 pm

Widzę że Michał ma podobne rozterki jak ja rok temu .
Samochodu z identycznego segmentu szukałem prawie rok .
żałozyłem nawet większy budżet (30 000zł) i w praktyce kupa.
Na polskim rynku i pobliskich (niemcy , holandia , szwajcaria czechy itp ) też wybór ograniczony .
Znaleźienie L400 4wd w sensownym stanie (rdza) , z fotelami i nie bitego , nie zagnojonego lub inaczej "szmechtanego" to zajęcie na lata .
Nawt obecnie na all.. jest dostępny tylko jeden i to anglik , a przekładka do tanich nie należy.Tu trzeba być hobbystą i to z niezłym warsztatem.
Ponadto te samochody są w starszych rocznikach są mocno zgnite i kupienie takiego samochodu to masa roboty i kosztów .dostęp do części szczególnie w wersji 4wd bardzo kiepski z uwagi na małą ilość tych wozów w europie . Wiem że wielu się ze mna nie zgodzi , ale tak ja to widzę .
Podsumowywując jest to bardzo fajny samochód ,ale w naszej części europy to "biały kruk"
, co niestety rodzi masę problemów .
Tojotę Hiace oglądałem kilka , ale znów na polskim rynku upolować wersję 4wd i to w wersji osobowej z siedzeniami (wszystkimi) to prawie nie do zrobienia .
Trochę mały skręt na moje oko ma ta tojota ,ale jechałem tylko 2 sztukami.
Z moich obserwacji w skromnym budżecie wyboru praktycznie nie ma.
Wynalazki typu Iveco 4x4 , ford trazyt , mercedes z uwagi na gabaryt wykluczyłem na początku.
Z musu i braku innego wyboru kupiłem T4 syncro , a w zasadzie to kupiłem t4 zwykłą i cały komplet do przekładki , bo kupienie T4 syncro long "Caravelle" i z silnikiem 2,5 tdi to taki sam biały kruk , jak L400 , mimo że jeździ tego sporo więcej .
W benzynie sporo więcej i ceny bardziej ludzkie.Ceny części i dostępność w normie .
To tyle moich praktycznych doświadczeń w tym temacie.
A i ważne Michał: po twoich doświadczeniach z ogórkiem to żaden nowszy wóz (a zwłaszcza te wymienione powyżej ) nie będzie tak robił w terenie. (Oczywiście w wersji fabrycznej bez mega motania .) Te wozy bedą wymagały innego bardziej wyważonego podejscia do jazdy w terenie .
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Michał » pn wrz 05, 2011 6:44 am

Zdaję sobie sprawę, że to nie tak jak z typowymi osobówkami gdzie wybór jest spory, dlatego zacząłem rozglądać się już ze 2 miesiące temu, ale kupować będę dopiero po nowym roku.
Aktualnie Galloper 2,5TD w roli ciągnika do przyczepy z kajakami
http://www.ForumJurajskie.pl

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Albert_N » pn wrz 05, 2011 9:56 pm

naszukaj fajnego L300, da sie trafic, 8 osob wchodzi, klasyczny 4x4 z dolaczanym przodem i reduktorem. Czesci da sie kupic ( prawie wszystkie ;) ). Polecam gdyz jest zajebisty 8)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: kacper44 » pn wrz 05, 2011 11:33 pm

http://www.ebay.co.uk/itm/mitsubishi-de ... 45fc8a9b5c

Środek (konsola) będzie taka sama jak w "normalnym" l300 z tego rocznika? (ośka)
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Albert_N » wt wrz 06, 2011 10:45 am

powinno byc takie same, wajcha od napedow znajduje sie na srodkowej wyspie miedzy fotelami, specjalnych wynalazkow tez na desce nie ma...
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
QL
Posty: 718
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 8:42 am
Lokalizacja: slask/beskidy

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: QL » wt wrz 06, 2011 5:49 pm

Tez mnie się wydaje że Mitsu będzie lepszym wyborem niż VW - o ile wielkość auta i przestrzeni bagazowej Ci odpowiada. VW znam troche z doswiadczen zimowych - sporo ich robi jako autobusiki wozace narciarzy do wyciągów. I u nas i w Alpach na taxach hotelowych. W tym zastosowaniu to max na co można liczyć i nie jest to BARDZO zajefajne auto. Potrafi się znarowić na wyślizganym - się dołącza tył nie zawsze przewidywalnie a i potrafi nie ruszyć bez łańcuchów jak utknie w śniegu. Ja mam o patencie VW związku z tym średnio pozytywną opinię. Taki ersatz 4x4 i tyle. Raczej szukaj czegokolwiek co ma na stałe dołączane 4x4. To to moje z awatara lepiej po śniegu śmigało niż VW - tyle że nieco niskie i małe kółka więc jak już wisiał na brzuszku to finał. Ale lekkie było więc bez histerii z wypychaniem i kopaniem. Poza tym jak szedł po osie w śniegu to szedł równo i dawał radę, na Dębicach Frugo I generacji :)
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Misiek Bielsko » wt wrz 06, 2011 6:58 pm

Ciekawe właśnie z tymi VW, bo moje T3 też ma wisko, jak T4, ale z tego, co mówił Jecenty o swoim egzemplarzu T4, to nie spina mu tego jakoś nadzwyczaj sztywno, a u mnie w 21 letnim aucie działa właściwie tak, jak sztywne 4x4. Albo coś spieprzyli w następnej generacji, albo sam nie wiem.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Misiek Bielsko » wt wrz 06, 2011 7:01 pm

T3 ma w stosunku do mitsu przewagę w postaci silnika z tyłu (naprawdę lepsza trakcja na śliskim i podjazdach) i blokad dyfrów. Jest też przestronniejszy, przynajmniej od L300. Za to mitsu ma reduktor, a T3 tylko bieg G (coś jak dwójka na reduktorze w disco na przykład).
Generlanie jest tak, że ani jednego, ani drugiego nie da się łatwo znaleźć w stanie sensownym i niezakatowanym oraz nieskorodowanego, choć tu chyba syncro lepiej się prezentuje.

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: jacenty » wt wrz 06, 2011 8:47 pm

Generalnie układ napędowy mitsu jest lepszy i bardziej terenowy ,ale z kolei wielkośc auta zdecydowanie mniejsza i jazda 8 osób z bagażem to też mało komfortowa jest . Wiem są boxy dachowe ,bagażniki .
Ale ilośc miejsca jest jednak wyraźnie mniejsza jak w T3 Lub T4 . W takiej Caravelli T4 wygodnie jedzie 8 ,a nawet 9 osób i to z bagażem . A często wygoda i przestronność ma znaczenie. A co do napędu syncro to nie jest on taki głupi tylko często nie jest on w pełni sprawny . Szczególnie w odmianach z ABS jest w tylnym moście sprzęgło jednokierunkowe jak torpedo w rowerze i lubi często być zużyte ,co powoduje że bierze mocno przypadkowo i potrafi zasprzęglić się z nienacka szarpiąc wozem .
Ponadto dość kiepski wykrzyż wymusza w pofalowanym terenie korzystanie z blokady mechanicznej dyferencjału w tylnym moście .
Teraz co do jazdy w górach i w śniegu to T4 łatwo zakopać w śniegu (nawey lekko ubitym) , a ma to swoja prosta przyczynę - Masa i Opony . Większośc busików jeździ na kiepskich i tanich oponach zimowych (coby tanio było) ,albo nawet nie zimowych i w zbyt wąskim jak na masę auta rozmiarze . Auto o masie ponad 2 tony ,a doładowane często ponad 3 tony stoi na wąskich kułeczkach 195 /65 R15 .
I mała średnica i wąska opona co przy tym nacisku powoduje głębokie zapadanie śnieg (nawt ten lekko ubity i wyślizganie sobie 4 lodowych dołków przez opony. Trzeba pamiętać że to jest jednak masa.
I wtedy tylko łańcuchy ratuja sytuację .
Co do uwag to jedynka i wsteczny mogłyby być jeszcze krótsze bo czasami trudno ruszyć doładowanym autem pod strome wzniesienie .
Generalnie T4 nie jest to auto terenowe , raczej wygodny busik ze sporymi możliwościami jazdy w niezatrudnym terenie i doskonale radzi sobie z przyczepą .
Gdyby dało sie pogodzić budę t4 z układem napędowym Mitsu to byłoby pieknie , ale cóż ...życie . :-?
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: DamnIt! » śr wrz 07, 2011 4:10 am

jacenty pisze:[...]
Gdyby dało sie pogodzić budę t4 z układem napędowym Mitsu to byłoby pieknie , ale cóż ...życie . :-?
już się udało - nazywa się to Mitsu Delica(L400)
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: jacenty » śr wrz 07, 2011 4:09 pm

Teoretycznie masz rację ,ale zdobycie L400 w wersji 4wd oszklonego (osobowego)w długiej wersji (8 osób) , z kompletem siedzeń i nie zgnitego lub mocno bitego w polskich realiach jest awykonalne.
Podaż takiej wersji na rynek wtórny w europie jest szczątkowa.
Chyba że o czymś nie wiem.
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: jacenty » czw wrz 29, 2011 12:07 pm

I jak Michał poszukiwania ?
Jest jakaś decyzja ?
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Michał » czw wrz 29, 2011 6:54 pm

Poszukiwania dość marnie zbyt wiele nie ma tego typu samochodów na rynku, zresztą obecnie to nawet nie tyle poszukiwania, co rekonesans.
Aktualnie Galloper 2,5TD w roli ciągnika do przyczepy z kajakami
http://www.ForumJurajskie.pl

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: selim » pt wrz 30, 2011 8:03 am

W Rumunii jechałem za L400 - wysoki ,mt-ki
tylko ,że blaszak :)3
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Gadimex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn sty 02, 2006 1:10 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Gadimex » czw mar 08, 2012 5:15 pm

Sam nie wiem jak to możliwe, ale proszę, oto jest: Delica/Space Gear 4x4, z kierownicą po normalnej stronie, z duńskimi papierami, duży nalot, cena niska, licytacja się kończy 10. Mär. 201214:22:20, więc trzeba się spieszyć.

http://www.ebay.de/itm/Mitsubishi-L400- ... 4ab4c1b9f2

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: Mroczny » czw mar 08, 2012 5:43 pm

Powa - jednak t4 ma znacznie przestronniejszą kabinę

Gadimex - ten przebieg jest jak najbardziej sensowny. Nie spodziewaj się nastoletnim busie kolekcjonerskich przebiegów ale też nie obawiaj się 3 stówek. Jak był serwisowany to ok

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: wojtek_kom » czw mar 08, 2012 6:31 pm

Hiace, na Węgrzech tego jak psów, muszą kochać te samochodziki.
Patrząc się na stan, korozja jest wszędzie.
Nissan-y

art74
 
 
Posty: 269
Rejestracja: śr sie 31, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Niedaleko pewnej kopalni

Re: Bus z pełnym napędem 4x4

Post autor: art74 » czw cze 28, 2012 11:20 pm

LR Discovery 2_ V8 4,0L.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości