Co na początek do samuraia

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

BaranR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob maja 14, 2011 7:34 pm

Co na początek do samuraia

Post autor: BaranR » wt gru 27, 2011 7:23 pm

Witam.
Chciałbym jakoś na dniach zacząć przygodę z off-roadem i myślałem o samuraju na początek.
Jako że orientuje się co nieco w kategoriach mechaniki chciałbym go przygotować od podstaw tzn: myślałem żeby kupić samuraja nawet bez silnika i wrzucić tam coś mocniejszego (myślałem o silniku z mercedesa - popularnej beczki 2,4l) chciałbym wrzucić do niego też mocniejsze resory + jakieś amortyzatory do kompletu może jakieś dłuższe wieszaczki itp.
Wiem że do samuraja są szerokie mosty ale nic dokładnego o nich nie znalazłem, nie wiem też jakie opony są optymalne do ciężkiej jazdy. Zastanawiałem się też czy można gdzieś dostać kompletną klatkę bezpieczeństwa czy trzeba samemu coś sklecać.
Chodzi o to że jestem dość napalony na ten samochód ale moja wiedza o nim i o przeróbkach na teorii a od niej do praktyki jest daleka droga (zawsze wyjdzie coś co nie pasuje itd...)

Jeżeli moglibyście mi opisać jakieś standardowe przeróbki które muszą być wykonane w samuraju do jazdy off-roadowej, co jest słabymi stronami w tym samochodzie i jakieś drobne wskazówki czy też ciekawostki, czego się wystrzegać.
Pisze o tym tu bo wiem że macie o tym pojęcie bo posiadacie takie samochody.
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc z waszej strony.

PS. jak jest z rejestracją takich samochodów pewnie są z tym spore problemy.

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: ŁeLeK » wt gru 27, 2011 7:30 pm

ahhh.. po pierwsze kolego to trzeba się przywitać w odpowiednim dziale.
Po drugie jak wstawisz silnik z merca to masz pomnik - czyt. niejeżdżącą padline, której nigdy nie poskładasz.
Samurai sam w sobie jest gotowy do terenu. kup oponki terenowe coś a'la simex w rozmiarze 195 i wieszaki troszę dłuższe. podkreślam TROSZKĘ dłuższe. No i samochód gotowy. Co do innych przeróbek to poczytaj sobie na forum. Wszystko jest opisane.
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: ŁeLeK » wt gru 27, 2011 7:33 pm

I to na początku wszystko. Nic więcej nie ingeruj na początek :)

Rację mam Panowie Koledzy Forumowicze ? ?
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Marcel1989
 
 
Posty: 195
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: Marcel1989 » wt gru 27, 2011 8:24 pm

ŁeLeK pisze:I to na początku wszystko. Nic więcej nie ingeruj na początek :)

Rację mam Panowie Koledzy Forumowicze ? ?
Masz racje :wink:
Samurai jest genialny taki jaki jest, jedz na szosówkach na jakiś zlot czy rajd i będziesz wiedział czego potrzebujesz.
Pozdrawiam
Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"

BaranR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob maja 14, 2011 7:34 pm

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: BaranR » wt gru 27, 2011 8:29 pm

ŁeLeK pisze: Po drugie jak wstawisz silnik z merca to masz pomnik - czyt. niejeżdżącą padline, której nigdy nie poskładasz.
.
Dlaczego nigdy nie poskładam?? Wszystko jest do zrobienia moim zdaniem, chyba że wynikają jeszcze jakieś dodatkowe problemy poza tym że skrzynia z silnikiem się nie zejdzie...
Silniki w samuraju są chyba trochę słabe z tego co mi wiadomo...

ahaa... macie jakieś namiary na zlocie w Małopolsce najlepiej okolice Krakowa lub Oświęcimia

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: okino » wt gru 27, 2011 8:50 pm

BaranR pisze:
ŁeLeK pisze: Po drugie jak wstawisz silnik z merca to masz pomnik - czyt. niejeżdżącą padline, której nigdy nie poskładasz.
.
Dlaczego nigdy nie poskładam?? Wszystko jest do zrobienia moim zdaniem, chyba że wynikają jeszcze jakieś dodatkowe problemy poza tym że skrzynia z silnikiem się nie zejdzie...
Silniki w samuraju są chyba trochę słabe z tego co mi wiadomo...

ahaa... macie jakieś namiary na zlocie w Małopolsce najlepiej okolice Krakowa lub Oświęcimia
po kiego czorta masz już coś tam wkładać i przerabiać jeżeli jeszcze nie wiesz jak jeździ seryjny sami
koledzy dobrze radzą - Sami już w serii jest dzielny.
umów się z kimś z okolicy, jedź na jakiś zlot i zabierz kilka czteropaków i nabierzesz wiedzy że ... ho ho.
a przede wszystkim czytaj forum.
A jak już chcesz coś kupić i masz zacięcie do mechaniki to kup serię w dobrym stanie, pojeździj, poznaj a potem zdecydujesz co motać

Pochwalam wybór i życze powodzenia! :)2
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: Bartex » wt gru 27, 2011 9:33 pm

ŁeLeK pisze: Rację mam Panowie Koledzy Forumowicze ? ?
Ta jest ...ale ja sie nie znam :)21

A kolega co beczkę chce w samuraja to z jakich landów jest he? Może się znajdzie okoliczny dobroczyńca który będzie miał chwile i wytłumaczy i pokaże że ortodoksyjne podejście jest wskazane no chyba że jakie 1,8 BMW no ale to "z innej beczki"

EDIT: Ja juz obiecuje że najpierw przeczytam do końca a potem odpisywać zacznę ... hep...
Ja z Małopolski ja z tuż za rogiem Krakowa i jak tylko mi nowy moduł przyjdzie to chętnie wytłumaczę naocznie że seryjne 1,3 z seryjnym reduktorem na 31" fedimie daje rade bo ma "to coś" :)21
Bartek

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: Albert_N » wt gru 27, 2011 9:39 pm

- silnik 2.4 od beczki jest do samuraia za duzy, za ciezki i za slaby.
- dluzsze wieszaki sa bez sensu - lepiej dac wyzsze resory
- optymalne kola do samuraia to albo 215R15 ful seria albo 235/75R15 troche zmotany albo 31 10.5 R15 ful zmota.
- szerokie mosty wystepowaly w SJ413 i samuraiu
- klatka wewnetrzna czy zewnetrzna ? wystepuja gotowe wyroby ale w PL latwiej zrobic u kogos od klatek na wymiar
- nie ma problemow z rejestracja samuraja o ile spelnia wymogi przepisow o ruchu drogowym
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: N2O » wt gru 27, 2011 9:49 pm

Wyrżnąć nadkola, założyć snorkel, 4,16 w reduktor, dobre koła 31" i wystarczy do całkiem sprawnego poruszania się w terenie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: Albert_N » wt gru 27, 2011 9:57 pm

w takiej konfiguracji obawiam sie, ze niejednego patrola objedzie ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: N2O » wt gru 27, 2011 10:03 pm

Powiedzmy, że porusza się podobnie jak patrol na 35"

A suzuka na 33" to już kosmos i np na silverstonie 33x10,5x15 może już jeździć praktycznie bez powietrza.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

łełe
 
 
Posty: 106
Rejestracja: czw kwie 15, 2010 8:13 pm
Lokalizacja: Jawor

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: łełe » wt gru 27, 2011 10:08 pm

ŁeLeK pisze:I to na początku wszystko. Nic więcej nie ingeruj na początek :)

Rację mam Panowie Koledzy Forumowicze ? ?
Świętą rację, ale jak kolega chce to przecież nikt mu nie zabroni, pomęczy się, postęka, narobi a i tak wróci do pierwowzoru.
Ludzi dzielą się na czystych i zadowolonych.
www.sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: Zibi » wt gru 27, 2011 10:09 pm

Nasz nowy kolego. Widze że podejscie masz do tego takie, ze bez 200 KM autko nie pojedzie. Nie raz i nie dwa samurajem o mocy 45 KM lub 62 KM objezdzałem potwory 300 a nawet i więcej konne. Posłuchaj naprawdę tego co Ci koledzy napisali - wstaw terenowe oponki 195, jak masz płąskie resorki to troszkę przeklep i odejdź na miłość boską od komputera i jedź w teren. Za pół roku zawitaj na tym forum ponownie. Wtedy może bedziesz wiedział co to teren o co chcesz w aucie zmienić. A jak za poł roku przeczytasz swój post o silniku mercedesa to sam się roześmiejesz.

Czy co miesiąc musimy to samo przechodzić??? :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: N2O » wt gru 27, 2011 10:15 pm

Jak jest seryjny resor(nie klepany), to ja bym nie klepał - w bardzo krótkim czasie powoduje to pękanie piór. A nie klepane można katować bardzo długo i nic im się nie dzieje.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: Zibi » wt gru 27, 2011 10:27 pm

N2O pisze:Jak jest seryjny resor(nie klepany), to ja bym nie klepał - w bardzo krótkim czasie powoduje to pękanie piór. A nie klepane można katować bardzo długo i nic im się nie dzieje.
:)21

Brzydko bym napisał "bujda" ale napiszę ładniej - jeszcze świątecznie.
Nie stwierdziłem czegoś takiego a w swoich licznym samurajach klepałem kilka razy. Prędzej czy pózniej i tak wymieniałem na nowe. Pękają tylko twarde resory, te miękkie pracują jak należy. Jakiś czas jeżdziłem na resorach z wynalazku "Prezesa" - kiedyś guru samurajowego. Miały dodadkowe pióra od góry o specjalnym kształcie hamujące rozprężenie resora. Resor bowiem pęka nie pod obciążeniem a pod rozprężeniem. Zaliczyłem na nich parę rajdów i do dzisiaj jeżdzą w jakimś samuraju.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: N2O » wt gru 27, 2011 10:29 pm

Widocznie miałeś dobrze zrobione resory, a teraz mało kto potrafi to zrobić prawidłowo.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: Zibi » wt gru 27, 2011 10:33 pm

Stary zakład w Bielsku Bialej. Znawcy wiedzą o kogo chodzi - z całej polski resory do samurajów klepał.

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: ŁeLeK » wt gru 27, 2011 11:49 pm

N2O pisze:Wyrżnąć nadkola, założyć snorkel, 4,16 w reduktor, dobre koła 31" i wystarczy do całkiem sprawnego poruszania się w terenie.
:)21

Idealna receptura 8)
4x4 Tczew

BaranR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob maja 14, 2011 7:34 pm

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: BaranR » śr gru 28, 2011 12:43 am

No właśnie o takie porady mi chodziło :)
Już mniej więcej wiem o co chodzi i że nie ma co zaczynać od nie wiadomo czego ;)
trochę czytałem na temat off-roadu, a i z logicznego punktu widzenia wiem że mechaniki elektronika nie zastąpi i najprostsze rozwiązania są najlepsze, teoria teorią ale bez praktyki nic nie jst warta teraz wiem od was doświadczonych samurajowiczów :P co i jak wielkie dzięki jak był jakiś kłopot... mam nadzieję że w jak najbliższej przyszłości dam znać co i jak poszło...

Awatar użytkownika
cypek 00
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pt gru 23, 2011 7:56 am
Lokalizacja: Łodygowice/Szczyrk

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: cypek 00 » śr gru 28, 2011 8:38 am

na 31' ci seryjny sami nie ujedzie daleko, 215,75 lub 80 x15 i jak nie przejdziesz to przeskoczysz :D samurai potrafi jedno i drugie , poza tym nie inwestuj na początek w jakies polibusze, tylko zwieksz przeswit czyli zbiornik na pake,odpowietrz mosty i skrzynie z reduktorem i dopiero mysl o snorkel,aha i tapicerke sobie wyciąg z auta, i tak szlak trafi od błota :)reszte progi i hi-lifta tez proponuje, nie raz wyjechałem sam z niezłego bagna z tym sprzetam samemu.powodzenia

Awatar użytkownika
ssslavo
Posty: 712
Rejestracja: wt gru 30, 2008 6:50 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: ssslavo » śr gru 28, 2011 11:08 am

ŁeLeK pisze:I to na początku wszystko. Nic więcej nie ingeruj na początek :)

Rację mam Panowie Koledzy Forumowicze ? ?
Moim zdaniem to najlepszy post.Dobra opona-to wszystko.I doświadczenie,ale to zdobywa sie kilometrami terenu.Auto ma straszny potencjał i duże możliwości,większośc z nas nigdy nie będzie go w stanie wykorzystać ani też nie wie za kierownicą czego zasiada.Jesli koniecznie chcesz się urobić kup RAV4 czy Freelandera i zrób z tego terenówke.
W okolicy Oświęcimia są Gekony,odezwiesz się,zaprosimy.
PATROL
SAMURAI
GEKON

Awatar użytkownika
pinio4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz wrz 12, 2010 9:17 pm
Lokalizacja: Łazy

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: pinio4x4 » wt sty 03, 2012 10:13 pm

no czyli generalnie opony jak pisali seria max 225 75 15 i to wystarczy i ewentualnie snorkel jak chcesz gdzieś po wodzie jeździć
później można kombinować wieszaki resory idt ale Później !!!
najważniejsze to określić co się chce żeby nie zmieniać koncepcji milion razy !!!
zmota sami 2.0 simex 35 :)
vitara 5d 2.0 v6 na dole z patrola y60 )

Patrol y61 long

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: Wojtek_W » wt sty 03, 2012 11:20 pm

BaranR pisze:Witam.
Chciałbym jakoś na dniach zacząć przygodę z off-roadem i myślałem o samuraju na początek.
Jako że orientuje się co nieco w kategoriach mechaniki chciałbym go przygotować od podstaw <ble,ble..ble>....
Kup samuraia w dobrym stanie technicznym + opony + duuuuzo benzyny. :)21
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Co na początek do samuraia

Post autor: czarny bielsko » śr sty 04, 2012 10:32 am

Wojtek_W pisze:
BaranR pisze:Witam.
Chciałbym jakoś na dniach zacząć przygodę z off-roadem i myślałem o samuraju na początek.
Jako że orientuje się co nieco w kategoriach mechaniki chciałbym go przygotować od podstaw <ble,ble..ble>....
Kup samuraia w dobrym stanie technicznym + opony + duuuuzo benzyny. :)21

ooooo! pojeździsz trochę i potem z czasem będziesz sobie motał samca do swoich potrzeb :)2
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości