Co na początek do samuraia
Moderator: Albert_N
Co na początek do samuraia
Witam.
Chciałbym jakoś na dniach zacząć przygodę z off-roadem i myślałem o samuraju na początek.
Jako że orientuje się co nieco w kategoriach mechaniki chciałbym go przygotować od podstaw tzn: myślałem żeby kupić samuraja nawet bez silnika i wrzucić tam coś mocniejszego (myślałem o silniku z mercedesa - popularnej beczki 2,4l) chciałbym wrzucić do niego też mocniejsze resory + jakieś amortyzatory do kompletu może jakieś dłuższe wieszaczki itp.
Wiem że do samuraja są szerokie mosty ale nic dokładnego o nich nie znalazłem, nie wiem też jakie opony są optymalne do ciężkiej jazdy. Zastanawiałem się też czy można gdzieś dostać kompletną klatkę bezpieczeństwa czy trzeba samemu coś sklecać.
Chodzi o to że jestem dość napalony na ten samochód ale moja wiedza o nim i o przeróbkach na teorii a od niej do praktyki jest daleka droga (zawsze wyjdzie coś co nie pasuje itd...)
Jeżeli moglibyście mi opisać jakieś standardowe przeróbki które muszą być wykonane w samuraju do jazdy off-roadowej, co jest słabymi stronami w tym samochodzie i jakieś drobne wskazówki czy też ciekawostki, czego się wystrzegać.
Pisze o tym tu bo wiem że macie o tym pojęcie bo posiadacie takie samochody.
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc z waszej strony.
PS. jak jest z rejestracją takich samochodów pewnie są z tym spore problemy.
Chciałbym jakoś na dniach zacząć przygodę z off-roadem i myślałem o samuraju na początek.
Jako że orientuje się co nieco w kategoriach mechaniki chciałbym go przygotować od podstaw tzn: myślałem żeby kupić samuraja nawet bez silnika i wrzucić tam coś mocniejszego (myślałem o silniku z mercedesa - popularnej beczki 2,4l) chciałbym wrzucić do niego też mocniejsze resory + jakieś amortyzatory do kompletu może jakieś dłuższe wieszaczki itp.
Wiem że do samuraja są szerokie mosty ale nic dokładnego o nich nie znalazłem, nie wiem też jakie opony są optymalne do ciężkiej jazdy. Zastanawiałem się też czy można gdzieś dostać kompletną klatkę bezpieczeństwa czy trzeba samemu coś sklecać.
Chodzi o to że jestem dość napalony na ten samochód ale moja wiedza o nim i o przeróbkach na teorii a od niej do praktyki jest daleka droga (zawsze wyjdzie coś co nie pasuje itd...)
Jeżeli moglibyście mi opisać jakieś standardowe przeróbki które muszą być wykonane w samuraju do jazdy off-roadowej, co jest słabymi stronami w tym samochodzie i jakieś drobne wskazówki czy też ciekawostki, czego się wystrzegać.
Pisze o tym tu bo wiem że macie o tym pojęcie bo posiadacie takie samochody.
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc z waszej strony.
PS. jak jest z rejestracją takich samochodów pewnie są z tym spore problemy.
Re: Co na początek do samuraia
ahhh.. po pierwsze kolego to trzeba się przywitać w odpowiednim dziale.
Po drugie jak wstawisz silnik z merca to masz pomnik - czyt. niejeżdżącą padline, której nigdy nie poskładasz.
Samurai sam w sobie jest gotowy do terenu. kup oponki terenowe coś a'la simex w rozmiarze 195 i wieszaki troszę dłuższe. podkreślam TROSZKĘ dłuższe. No i samochód gotowy. Co do innych przeróbek to poczytaj sobie na forum. Wszystko jest opisane.
Po drugie jak wstawisz silnik z merca to masz pomnik - czyt. niejeżdżącą padline, której nigdy nie poskładasz.
Samurai sam w sobie jest gotowy do terenu. kup oponki terenowe coś a'la simex w rozmiarze 195 i wieszaki troszę dłuższe. podkreślam TROSZKĘ dłuższe. No i samochód gotowy. Co do innych przeróbek to poczytaj sobie na forum. Wszystko jest opisane.
4x4 Tczew
Re: Co na początek do samuraia
I to na początku wszystko. Nic więcej nie ingeruj na początek 
Rację mam Panowie Koledzy Forumowicze ? ?

Rację mam Panowie Koledzy Forumowicze ? ?
4x4 Tczew
- Marcel1989
-
- Posty: 195
- Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Co na początek do samuraia
Masz racjeŁeLeK pisze:I to na początku wszystko. Nic więcej nie ingeruj na początek
Rację mam Panowie Koledzy Forumowicze ? ?

Samurai jest genialny taki jaki jest, jedz na szosówkach na jakiś zlot czy rajd i będziesz wiedział czego potrzebujesz.
Pozdrawiam
Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
Re: Co na początek do samuraia
Dlaczego nigdy nie poskładam?? Wszystko jest do zrobienia moim zdaniem, chyba że wynikają jeszcze jakieś dodatkowe problemy poza tym że skrzynia z silnikiem się nie zejdzie...ŁeLeK pisze: Po drugie jak wstawisz silnik z merca to masz pomnik - czyt. niejeżdżącą padline, której nigdy nie poskładasz.
.
Silniki w samuraju są chyba trochę słabe z tego co mi wiadomo...
ahaa... macie jakieś namiary na zlocie w Małopolsce najlepiej okolice Krakowa lub Oświęcimia
Re: Co na początek do samuraia
po kiego czorta masz już coś tam wkładać i przerabiać jeżeli jeszcze nie wiesz jak jeździ seryjny samiBaranR pisze:Dlaczego nigdy nie poskładam?? Wszystko jest do zrobienia moim zdaniem, chyba że wynikają jeszcze jakieś dodatkowe problemy poza tym że skrzynia z silnikiem się nie zejdzie...ŁeLeK pisze: Po drugie jak wstawisz silnik z merca to masz pomnik - czyt. niejeżdżącą padline, której nigdy nie poskładasz.
.
Silniki w samuraju są chyba trochę słabe z tego co mi wiadomo...
ahaa... macie jakieś namiary na zlocie w Małopolsce najlepiej okolice Krakowa lub Oświęcimia
koledzy dobrze radzą - Sami już w serii jest dzielny.
umów się z kimś z okolicy, jedź na jakiś zlot i zabierz kilka czteropaków i nabierzesz wiedzy że ... ho ho.
a przede wszystkim czytaj forum.
A jak już chcesz coś kupić i masz zacięcie do mechaniki to kup serię w dobrym stanie, pojeździj, poznaj a potem zdecydujesz co motać
Pochwalam wybór i życze powodzenia!

Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
Re: Co na początek do samuraia
Ta jest ...ale ja sie nie znamŁeLeK pisze: Rację mam Panowie Koledzy Forumowicze ? ?

A kolega co beczkę chce w samuraja to z jakich landów jest he? Może się znajdzie okoliczny dobroczyńca który będzie miał chwile i wytłumaczy i pokaże że ortodoksyjne podejście jest wskazane no chyba że jakie 1,8 BMW no ale to "z innej beczki"
EDIT: Ja juz obiecuje że najpierw przeczytam do końca a potem odpisywać zacznę ... hep...
Ja z Małopolski ja z tuż za rogiem Krakowa i jak tylko mi nowy moduł przyjdzie to chętnie wytłumaczę naocznie że seryjne 1,3 z seryjnym reduktorem na 31" fedimie daje rade bo ma "to coś"

Bartek
Re: Co na początek do samuraia
- silnik 2.4 od beczki jest do samuraia za duzy, za ciezki i za slaby.
- dluzsze wieszaki sa bez sensu - lepiej dac wyzsze resory
- optymalne kola do samuraia to albo 215R15 ful seria albo 235/75R15 troche zmotany albo 31 10.5 R15 ful zmota.
- szerokie mosty wystepowaly w SJ413 i samuraiu
- klatka wewnetrzna czy zewnetrzna ? wystepuja gotowe wyroby ale w PL latwiej zrobic u kogos od klatek na wymiar
- nie ma problemow z rejestracja samuraja o ile spelnia wymogi przepisow o ruchu drogowym
- dluzsze wieszaki sa bez sensu - lepiej dac wyzsze resory
- optymalne kola do samuraia to albo 215R15 ful seria albo 235/75R15 troche zmotany albo 31 10.5 R15 ful zmota.
- szerokie mosty wystepowaly w SJ413 i samuraiu
- klatka wewnetrzna czy zewnetrzna ? wystepuja gotowe wyroby ale w PL latwiej zrobic u kogos od klatek na wymiar
- nie ma problemow z rejestracja samuraja o ile spelnia wymogi przepisow o ruchu drogowym
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: Co na początek do samuraia
Wyrżnąć nadkola, założyć snorkel, 4,16 w reduktor, dobre koła 31" i wystarczy do całkiem sprawnego poruszania się w terenie.


Re: Co na początek do samuraia
w takiej konfiguracji obawiam sie, ze niejednego patrola objedzie 

Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: Co na początek do samuraia
Powiedzmy, że porusza się podobnie jak patrol na 35"
A suzuka na 33" to już kosmos i np na silverstonie 33x10,5x15 może już jeździć praktycznie bez powietrza.

A suzuka na 33" to już kosmos i np na silverstonie 33x10,5x15 może już jeździć praktycznie bez powietrza.

Re: Co na początek do samuraia
Świętą rację, ale jak kolega chce to przecież nikt mu nie zabroni, pomęczy się, postęka, narobi a i tak wróci do pierwowzoru.ŁeLeK pisze:I to na początku wszystko. Nic więcej nie ingeruj na początek
Rację mam Panowie Koledzy Forumowicze ? ?
Ludzi dzielą się na czystych i zadowolonych.
www.sudetyoffroad.pl
www.sudetyoffroad.pl
Re: Co na początek do samuraia
Nasz nowy kolego. Widze że podejscie masz do tego takie, ze bez 200 KM autko nie pojedzie. Nie raz i nie dwa samurajem o mocy 45 KM lub 62 KM objezdzałem potwory 300 a nawet i więcej konne. Posłuchaj naprawdę tego co Ci koledzy napisali - wstaw terenowe oponki 195, jak masz płąskie resorki to troszkę przeklep i odejdź na miłość boską od komputera i jedź w teren. Za pół roku zawitaj na tym forum ponownie. Wtedy może bedziesz wiedział co to teren o co chcesz w aucie zmienić. A jak za poł roku przeczytasz swój post o silniku mercedesa to sam się roześmiejesz.
Czy co miesiąc musimy to samo przechodzić???
Czy co miesiąc musimy to samo przechodzić???

tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Co na początek do samuraia
Jak jest seryjny resor(nie klepany), to ja bym nie klepał - w bardzo krótkim czasie powoduje to pękanie piór. A nie klepane można katować bardzo długo i nic im się nie dzieje.


Re: Co na początek do samuraia
N2O pisze:Jak jest seryjny resor(nie klepany), to ja bym nie klepał - w bardzo krótkim czasie powoduje to pękanie piór. A nie klepane można katować bardzo długo i nic im się nie dzieje.
Brzydko bym napisał "bujda" ale napiszę ładniej - jeszcze świątecznie.
Nie stwierdziłem czegoś takiego a w swoich licznym samurajach klepałem kilka razy. Prędzej czy pózniej i tak wymieniałem na nowe. Pękają tylko twarde resory, te miękkie pracują jak należy. Jakiś czas jeżdziłem na resorach z wynalazku "Prezesa" - kiedyś guru samurajowego. Miały dodadkowe pióra od góry o specjalnym kształcie hamujące rozprężenie resora. Resor bowiem pęka nie pod obciążeniem a pod rozprężeniem. Zaliczyłem na nich parę rajdów i do dzisiaj jeżdzą w jakimś samuraju.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Co na początek do samuraia
Widocznie miałeś dobrze zrobione resory, a teraz mało kto potrafi to zrobić prawidłowo.


Re: Co na początek do samuraia
Stary zakład w Bielsku Bialej. Znawcy wiedzą o kogo chodzi - z całej polski resory do samurajów klepał.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Co na początek do samuraia
N2O pisze:Wyrżnąć nadkola, założyć snorkel, 4,16 w reduktor, dobre koła 31" i wystarczy do całkiem sprawnego poruszania się w terenie.
Idealna receptura

4x4 Tczew
Re: Co na początek do samuraia
No właśnie o takie porady mi chodziło 
Już mniej więcej wiem o co chodzi i że nie ma co zaczynać od nie wiadomo czego
trochę czytałem na temat off-roadu, a i z logicznego punktu widzenia wiem że mechaniki elektronika nie zastąpi i najprostsze rozwiązania są najlepsze, teoria teorią ale bez praktyki nic nie jst warta teraz wiem od was doświadczonych samurajowiczów
co i jak wielkie dzięki jak był jakiś kłopot... mam nadzieję że w jak najbliższej przyszłości dam znać co i jak poszło...

Już mniej więcej wiem o co chodzi i że nie ma co zaczynać od nie wiadomo czego

trochę czytałem na temat off-roadu, a i z logicznego punktu widzenia wiem że mechaniki elektronika nie zastąpi i najprostsze rozwiązania są najlepsze, teoria teorią ale bez praktyki nic nie jst warta teraz wiem od was doświadczonych samurajowiczów

- cypek 00
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: pt gru 23, 2011 7:56 am
- Lokalizacja: Łodygowice/Szczyrk
Re: Co na początek do samuraia
na 31' ci seryjny sami nie ujedzie daleko, 215,75 lub 80 x15 i jak nie przejdziesz to przeskoczysz
samurai potrafi jedno i drugie , poza tym nie inwestuj na początek w jakies polibusze, tylko zwieksz przeswit czyli zbiornik na pake,odpowietrz mosty i skrzynie z reduktorem i dopiero mysl o snorkel,aha i tapicerke sobie wyciąg z auta, i tak szlak trafi od błota
reszte progi i hi-lifta tez proponuje, nie raz wyjechałem sam z niezłego bagna z tym sprzetam samemu.powodzenia


Re: Co na początek do samuraia
Moim zdaniem to najlepszy post.Dobra opona-to wszystko.I doświadczenie,ale to zdobywa sie kilometrami terenu.Auto ma straszny potencjał i duże możliwości,większośc z nas nigdy nie będzie go w stanie wykorzystać ani też nie wie za kierownicą czego zasiada.Jesli koniecznie chcesz się urobić kup RAV4 czy Freelandera i zrób z tego terenówke.ŁeLeK pisze:I to na początku wszystko. Nic więcej nie ingeruj na początek
Rację mam Panowie Koledzy Forumowicze ? ?
W okolicy Oświęcimia są Gekony,odezwiesz się,zaprosimy.
PATROL
SAMURAI
GEKON
SAMURAI
GEKON
Re: Co na początek do samuraia
no czyli generalnie opony jak pisali seria max 225 75 15 i to wystarczy i ewentualnie snorkel jak chcesz gdzieś po wodzie jeździć
później można kombinować wieszaki resory idt ale Później
!
najważniejsze to określić co się chce żeby nie zmieniać koncepcji milion razy
!
później można kombinować wieszaki resory idt ale Później

najważniejsze to określić co się chce żeby nie zmieniać koncepcji milion razy

zmota sami 2.0 simex 35 
vitara 5d 2.0 v6 na dole z patrola y60 )
Patrol y61 long

vitara 5d 2.0 v6 na dole z patrola y60 )
Patrol y61 long
Re: Co na początek do samuraia
Kup samuraia w dobrym stanie technicznym + opony + duuuuzo benzyny.BaranR pisze:Witam.
Chciałbym jakoś na dniach zacząć przygodę z off-roadem i myślałem o samuraju na początek.
Jako że orientuje się co nieco w kategoriach mechaniki chciałbym go przygotować od podstaw <ble,ble..ble>....

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Co na początek do samuraia
Wojtek_W pisze:Kup samuraia w dobrym stanie technicznym + opony + duuuuzo benzyny.BaranR pisze:Witam.
Chciałbym jakoś na dniach zacząć przygodę z off-roadem i myślałem o samuraju na początek.
Jako że orientuje się co nieco w kategoriach mechaniki chciałbym go przygotować od podstaw <ble,ble..ble>....
ooooo! pojeździsz trochę i potem z czasem będziesz sobie motał samca do swoich potrzeb

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości