Jak masz duży lift to może się okazać, że konieczny będzie anti wrap baradalbert78 pisze:I to jest myśl, zadzwonię do MAzura.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego zawieszenia, oczywiście jest twardsze od zwykłego ale co za tym idzie dużo wytrzymalsze. Bezstresowo można wbijać się w bardzo ciężkie miejsca co dla normalnego zawiasu nie jest takie wskazane. Ostatnio w pewnym kamieniołomie mój brat z miękkim zawiasem po paru ciężkich wyrwach w ziemi połamał tylny i przedni resor a u mnie nic się nie stało. Objaw, o którym pisałem wyżej jest jedynym, który mnie irytuje.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Moderator: Albert_N
- ostrokolowo
- Posty: 597
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Jest Vitara 
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Oryginalne uszczelki pod sprzęgiełka/zabieraki w samuraiu/SJ są gumowe czy papierowe?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Papierowe.
EDIT: Sprawdz sobie tez uszczelki ktore uszczelniaja pokretlo. Trzeba segera wyjac zeby sie do niej dostac. Ma bardzo dziwny ksztalt, nie jest do dostania. W oryginale jest to element niewymienny. Ja kupilem sobie cos co sie nazywa chyba quadring. Ma w przekroju ksztalt czteroramiennej gwiadzy podczas gdy oryginal jest jakby trzyramienny. Pokretlo chodzi ciezej, ale da sie je przekrecic palcami. No i przede wszystkim uszczelnia a nie to co strzepy tamtej uszczelki.
Skoro juz bedziesz sie za to zabieral to lepiej zrobic to dobrze i po calosci, bo uszczelnisz papierowa uszczelka a tutaj bedzie cieklo.
EDIT: Sprawdz sobie tez uszczelki ktore uszczelniaja pokretlo. Trzeba segera wyjac zeby sie do niej dostac. Ma bardzo dziwny ksztalt, nie jest do dostania. W oryginale jest to element niewymienny. Ja kupilem sobie cos co sie nazywa chyba quadring. Ma w przekroju ksztalt czteroramiennej gwiadzy podczas gdy oryginal jest jakby trzyramienny. Pokretlo chodzi ciezej, ale da sie je przekrecic palcami. No i przede wszystkim uszczelnia a nie to co strzepy tamtej uszczelki.
Skoro juz bedziesz sie za to zabieral to lepiej zrobic to dobrze i po calosci, bo uszczelnisz papierowa uszczelka a tutaj bedzie cieklo.
Miejsce na Twoją reklamę.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Ja wycinałem z kryngielitu do kupienia w sklepie motoryzacyjnym http://allegro.pl/kryngielit-material-u ... 26288.html
Ludzi dzielą się na czystych i zadowolonych.
www.sudetyoffroad.pl
www.sudetyoffroad.pl
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Dostępne sa gdzieś w PL półoski spidetraxa do samuraia?
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
allegro hasło "spidertrax" dzwoń i pytaj... tylko musisz sobie tylny dyfer na przód bo spidertraxy maja 26frezowy wielowypust.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Pod sprzegielko tak, ale oring czy inne quadring ciezko silikonem zastapicKSikorski pisze:E, nawalę silikonu



Miejsce na Twoją reklamę.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Z oringiem problemu nie ma. Z 4 sprzęgiełek złożyłem dwa dobre 

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
kazda wzmocniona półoska ma 26frezów wieloklin??slavok pisze:allegro hasło "spidertrax" dzwoń i pytaj... tylko musisz sobie tylny dyfer na przód bo spidertraxy maja 26frezowy wielowypust.
kurde traxy ponad 2k;/
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
nie, ale te sensowne mają tyle właśnie, calmini chyba robi sztyce co mają 22frezy ale ludzie z tego co czytałem potrafią na tych calminich wyobracać te wielofrezy o 45st... mi się jeszcze nie udalo ale ja nie mam blokady i wielkich kół na przodzie, chociaż widzę na www calmini, że teraz już też robią na 26 frezów.kamilooo pisze:kazda wzmocniona półoska ma 26frezów wieloklin??slavok pisze:allegro hasło "spidertrax" dzwoń i pytaj... tylko musisz sobie tylny dyfer na przód bo spidertraxy maja 26frezowy wielowypust.
kurde traxy ponad 2k;/
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Panowie, założyłem nowe resorki +2", i muszę kierownicę na nowo ustawić, po odkręceniu tej nakrętki muszę użyć jakiegoś hand made ściągacza, czy są jeszcze inne domowe sposoby wyciągnięcia kierownicy?
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
poszukaj w UK firmy KAM robią blokady i półośki i sa tańsi od sipdera a równie dobrzy
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
mam z Tyłu most z blokada KAM-a i wzmocnione półoski tez Kam, na przód myslałem o spidetraxie ale zdecydowanie za drogi;/ jest jeszcze trial w USA ok 900pln wraz z przegubami na co sie chyba zdecyduje:)
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Powinienes po takiej operacji sprawdzic geometrie przodu,przy okazji ustawiajac "jazde na wprost" ..bo to jej zmiana wiaze sie z tym ze masz kierownice nie na wprostmanias79 pisze:Panowie, założyłem nowe resorki +2", i muszę kierownicę na nowo ustawić, po odkręceniu tej nakrętki muszę użyć jakiegoś hand made ściągacza, czy są jeszcze inne domowe sposoby wyciągnięcia kierownicy?
Domowa metoda zaprzec sie mocno nogami o kiere ,uderzyc w trzepien kolumny,nie niszczac przy tym gwintu.Jak nie pomoze to zrobic na szybko jakis sciagacz ,zejdzie bez porblemow.
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Jak zdejmujecie kierownicę, to nigdy nie odkręcajcie do końca nakrętki(chyba że nie lubicie swojej twarzy), tylko zostawiajcie ze 2-3 zwoje gwintu nakręcone i uderzajcie od spodu rękami o kierownicę, lub szarpnijcie mocniej.


Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Poluzować nakrętkę,psiknąć na wieloklin WD,złapać kierownicę w miejscach poprzeczki i tarmosić do góry na przemian-lewa-prawa.Przeważnie puszcza bez ściągacza.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
przy zwyklych wieloklinach owszem ale w znaczacej czesci aut trzpien jest stożkowy i tam nawet penatranty nie pomagajaWiarus pisze:Poluzować nakrętkę,psiknąć na wieloklin WD,złapać kierownicę w miejscach poprzeczki i tarmosić do góry na przemian-lewa-prawa.Przeważnie puszcza bez ściągacza.
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
daro 16v pisze: Powinienes po takiej operacji sprawdzic geometrie przodu,przy okazji ustawiajac "jazde na wprost" ..bo to jej zmiana wiaze sie z tym ze masz kierownice nie na wprost
Jaką geometrię? Po podniesieniu zmienia się kąt pod jakim jest drążek od przekładni w stronę koła, więc kierownica zmienia swoje położenie. Stań na progu i zacznij bujać autem na boki. Koła pozostają w jednej pozycji a kierownica zaczyna się obracać w prawo i w lewo.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
To fakt co mowisz ,nie wziąłem pod uwage zmieniajacego sie kąta drążka przy lifcie
Profilaktycznie nie zaszkodzi sprawdzic.Sam robie geometrie i wiem ze 90% nawet drobnych ingerencji w zawieszenie..nawet wymiana takiego samego elementu na identyczny( np wahacz) powoduje jakies odchylenia co niesie za soba "skrzywienie "kierownicy

Profilaktycznie nie zaszkodzi sprawdzic.Sam robie geometrie i wiem ze 90% nawet drobnych ingerencji w zawieszenie..nawet wymiana takiego samego elementu na identyczny( np wahacz) powoduje jakies odchylenia co niesie za soba "skrzywienie "kierownicy
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
kamilooo pisze:kazda wzmocniona półoska ma 26frezów wieloklin??slavok pisze:allegro hasło "spidertrax" dzwoń i pytaj... tylko musisz sobie tylny dyfer na przód bo spidertraxy maja 26frezowy wielowypust.
kurde traxy ponad 2k;/
Tak

- adalbert78
- jestem tu nowy...
- Posty: 89
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 10:55 pm
- Lokalizacja: Jedlina-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Problem rozwiązałemadalbert78 pisze:Mam takie pytanie będąc przy temacie luzów na łożyskach.
Ruszając z miejsca będąc bezpośrednio przy stromej przeszkodzie, koła zaczynają mi mieszać jednocześnie podskakując powodując podskakiwanie auta(jak w amerykańskich autkach:)) co uniemożliwia mi wjechanie na tą przeszkodę. Wystarczy że cofnę się pół metra do tyłu i wbijam się na tę przeszkodę bez problemu. Mój brat swoim Sj wjeżdża tam z miejsca bez takich ekscesów. Dodam że ja mam kopie simex z zawiasem mazura HD (czyli twardym) a on dosyć styrane sahary ze SPOA i miękkimi resorami.
Pytanie moje jest takie. Czy takie podskakiwanie jest spowodowane luzami na łożyskach bądź innym problemem czy raczej konfiguracją zawieszenia i opon?
Z góry dzięki za pomoc.
PS. Jaką nasadkę stosujemy na nakrętkę przy kasowaniu luzów?

Wadliwe okazały się seryjne wieszaki. Zamiast okrągłych dziur miały jajowate. Zmieniłem na około 4 cm dłuższe i jest ok. Poza tym zawias o wiele lepiej pracuje

Hamster Ciapek
http://www.sudetyoffroad.pl
http://www.sudetyoffroad.pl
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
adalbert78 - montuję ten sam zawias co ty ,na razie na oryginalnych wieszakach, powiedz mi czy masz antywywijacz ,chętnie bym obejżał foty takiego patentu
- adalbert78
- jestem tu nowy...
- Posty: 89
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 10:55 pm
- Lokalizacja: Jedlina-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Mam anty wywijacz daj maila na PW to wyślę Ci zdjęcia.
Hamster Ciapek
http://www.sudetyoffroad.pl
http://www.sudetyoffroad.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości