klinująca się 4

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

klinująca się 4

Post autor: benes » wt kwie 19, 2005 9:35 am

W czasie powrotu z wałeckich jakoś przed stargardem zaklinowała mi się 4. Nie mogłem zmienić biegu ani wrzycić na luz, aby ruszyć z miejsca musiałem włanczać reduktor. Wczoraj zdjełem pokrywę i w sumie nic nie znalazłem. Wygląda to tak jak by wajcha skrzyni biegów za bardzo przesówa przesówkę która nachodzi na synchronizator tak że nie można go póżniej przesunąć a to tego gdzieś się klinuje wajcha skrzyni biegów. Na sucho działa bez problemu ale po włączeniu silnika i jezdzie na 4 biegu odrazu się klinuje. Nic tam nie widzę może się ktoś miał podobny problem. Skrzynia miała nie dawno wymienione wszystkie łożyska i oba synchornizatory.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt kwie 19, 2005 9:39 am

Chyba kazdy własciel uaza to przerabiał na sobie (lub będzie przerabiał) pieski sie blokują... doraźnie to mozna je wydłubać całkiem i bedzie działało. A najlepiej to wymienić.
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » wt kwie 19, 2005 9:53 am

Krecik pisze:Chyba kazdy własciel uaza to przerabiał na sobie (lub będzie przerabiał) pieski sie blokują... doraźnie to mozna je wydłubać całkiem i bedzie działało. A najlepiej to wymienić.
Sorki ale co to są "pieski" = wodziki???

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt kwie 19, 2005 9:58 am

nie, jak przyjzysz sie dokladnie łapkom wybieraka, one poruszają pierscień który wchodzi na synchronizatory, i teraz o ile pamiętam, to wchodząc na synchronizatory w miejscu w którym był wcześniej wysuwają sie takie blaszki na sprężynkach. I to wlasnie są te pieski. One są po to zeby ci pierscien przyblokować w pozycji na biegu. A spręzynki po to zeby jednak dało sie ten bieg wybić spowrotem :) A jak sie klinują to taki jest efekt.

Ale ostrzegam, ostatnio rozbierałem to cztery lata temu :) wiec opis z pamięci moze byc cokolwiek niedokładny :) ale jak tam spojrzysz to zrozumiesz co mialem na mysli.
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » wt kwie 19, 2005 10:01 am

Krecik pisze:nie, jak przyjzysz sie dokladnie łapkom wybieraka, one poruszają pierscień który wchodzi na synchronizatory, i teraz o ile pamiętam, to wchodząc na synchronizatory w miejscu w którym był wcześniej wysuwają sie takie blaszki na sprężynkach. I to wlasnie są te pieski. One są po to zeby ci pierscien przyblokować w pozycji na biegu. A spręzynki po to zeby jednak dało sie ten bieg wybić spowrotem :) A jak sie klinują to taki jest efekt.

Ale ostrzegam, ostatnio rozbierałem to cztery lata temu :) wiec opis z pamięci moze byc cokolwiek niedokładny :) ale jak tam spojrzysz to zrozumiesz co mialem na mysli.
OK już wiem o co chodzi

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt kwie 19, 2005 10:25 am

jakis czas temu mialem to samo, i tez zadalem to samo pytanie co to sa pieski:)
otoz u mnie blokowal si etylko jeden, reszta jakos dzialala, wiec odkrecilem pokrywe (wodziki) potem wzialem wiertarke, przecinal i wywalilem tego pieska (plytka z kulka i sprezynka) bez wyjmowania skrzyni.
Tera zchodzi bez tego pieska juz jakis rok i dziala... co prawda o synchronizacji w skrzyni to juz dawno zapomnialem, ale dziala.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt kwie 19, 2005 9:20 pm

stef pisze:jakis czas temu mialem to samo, i tez zadalem to samo pytanie co to sa pieski:)
otoz u mnie blokowal si etylko jeden, reszta jakos dzialala, wiec odkrecilem pokrywe (wodziki) ...

I co? Wyskoczył brytan ?? :o
A na poważnie - skrzynka zsynchronizowana fajna jest, nie warto, moim zdaniem, kombinować z usuwaniem sprężynek. Wymień na fabryczne to co źle działa. Przekombinujesz i stracisz. Możesz w pewnym momencie zobaczyć we stecznym lusterku latające po jezdni jakieś kółka zębate w kaskadzie oleju. :wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » śr kwie 20, 2005 7:23 am

Władek pisze:
stef pisze:jakis czas temu mialem to samo, i tez zadalem to samo pytanie co to sa pieski:)
otoz u mnie blokowal si etylko jeden, reszta jakos dzialala, wiec odkrecilem pokrywe (wodziki) ...

I co? Wyskoczył brytan ?? :o
A na poważnie - skrzynka zsynchronizowana fajna jest, nie warto, moim zdaniem, kombinować z usuwaniem sprężynek. Wymień na fabryczne to co źle działa. Przekombinujesz i stracisz. Możesz w pewnym momencie zobaczyć we stecznym lusterku latające po jezdni jakieś kółka zębate w kaskadzie oleju. :wink:
Spoko jutro zrzucam na glebę skrzynię/reduktor i wymienię te pieski i chyba nawet przesówkę bo zdobyłem takową.

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Re: klinująca się 4

Post autor: konrad1983nr1 » sob cze 27, 2009 11:08 am

no i teraz u mnie to samo, jak wlałzła 4 tak ju zwyjsc nei chce :o :)15 ma ktoś może zdjecia tego "kundla" jak to wygląda i gdzie jest?? bo wydłube cała skrzynie :wink: co tam trzeba zdjać zeby sie do tego dostac?? cały mechanizm zmiany biegów?? Bym był bardzo wdzieczny za szybkie dopowiedzibo padaka stoi rozkraczona na podwórku :-?
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Re: klinująca się 4

Post autor: konrad1983nr1 » sob cze 27, 2009 3:46 pm

kundel wyglądał tak:
Obrazek

swoja droga to synchronizacja by sie przydala, nie ma takich w żuku czy innym wynalazku ogolno dostepnym??
A druga sprawa to okzałao si eze mechanizm zmiany biegów , wodzik od 3 i 4 jest zablokowany :)11 nie mam juz nerw normalnie
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: klinująca się 4

Post autor: benes » ndz cze 28, 2009 6:02 pm

jak będziesz kupował pieski to musisz uważać bo są dw rodzaje, dwie długości
zobacz czy nie masz za dużego luzu osiowego więcej na:
http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: klinująca się 4

Post autor: Bart03 » ndz cze 28, 2009 7:35 pm

benes pisze:jak będziesz kupował pieski to musisz uważać bo są dw rodzaje, dwie długości
....
jestes pewien ?? moze ci sie podupcylo z zukensem bo sa prawie identyczne i takze pasuja tylko kolka przez nie przelata :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: klinująca się 4

Post autor: benes » ndz cze 28, 2009 10:17 pm

Bart03 pisze:
benes pisze:jak będziesz kupował pieski to musisz uważać bo są dw rodzaje, dwie długości
....
jestes pewien ?? moze ci sie podupcylo z zukensem bo sa prawie identyczne i takze pasuja tylko kolka przez nie przelata :wink:

raczej nie używałem piesków z żuka...

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: klinująca się 4

Post autor: Bart03 » pn cze 29, 2009 12:25 pm

ja przez 20 lat z czyms takim sie nie spotkalem - to znaczy ze znowu jakies badziewie wypuscili z fabryki X w jakims dalekim kaukazie :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Re: klinująca się 4

Post autor: konrad1983nr1 » śr lip 15, 2009 8:17 pm

zrobilłem auto dawno, jazdy testowe sie odbywały, pieski wywaliłem i skrzynia chodzi lepiej jak wczesniej :)21
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość