Jak kupować Disco

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Jak kupować Disco

Post autor: Kojak » pt lut 17, 2006 9:04 am

W związku z licznymi mailami zamieszczam ten post na stałe. Jest to opracowanie w większości made in Czesław. Prośba o przyklejenie tematu.
A więc na co patrzeć kupując Disco, jeżeli ktoś z Was coś może dodać to piszcie.

1. Dokumenty i inne:
Brief – Dowód RejestracyjnyAbmeldung – wymeldowanie (wyrejestrowanie)
Rachunek – na zgłoszenie auta do akcyzy jest 5 dniUmowa (dwujęzyczna)Kluczyki oryginalne – 2 szt.
Ew. książka auta
Numery na ramie i silniku
Plastiki w kabinie kompletne i całe (są bardzo drogie)
Instalacja elektr. sprawna – włączyć naraz wiele odbiorników i obserwować
2. Uruchamianie i praca silnika:
Zapalać ma na dotyk. Na początku obłok czarnego dymu, potem dymienie ustaje. Od 2,5 do 3 tys. obr/min wyraźnie wyczuwalne turbo.
Wskazania temperatury stabilne – w połowie wskaźnika
3. Mechanika:
Brak stuków przy zmianie biegów
Brak stuków w zawieszeniu przy jeździe po dziurach
Brak ściągania (pływania) przy jeździe i hamowaniu
Lekko wchodzące i nie ciągnące biegi
Lekko pracujące sprzęgło
Przy ruszaniu mogą być lekkie stuki
Żadnego wycia i buczenia na żadnym biegu
Dopuszczalny jest wysoki świst ze skrzyni biegów na 5 biegu (nie za głośny)
Wspomaganie – lekko chodzące, bez pisków i zacięć na skręconych kołach
Tarcze hamulcowe – nie popękane
Kule przegubów -przedni most: czysty chrom, natłuszczone, jak suche z wżerami – to złe
4. Korozja - zwrócić uwagę na:
Dach nad tylnymi drzwiami
Łączenia słupków z dachem
Podłoga w bagażniku
Podłoga pod nogami z przodu
Nadkola tylne
Nadkola przednie
Rama w okolicach zbiornika paliwa
5. Wycieki – nie powinny występowa w tych okolicach :
Silnik (wyjątek-może być zaolejony)
Skrzynia biegów
Mosty
Kule przegubów (mogą być lekko zaolejone)
Przekładnia Kierownicza
Hydraulika sprzęgła
Wyjścia na wały z mostów i reduktora
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt lut 17, 2006 2:25 pm

niemcy juz od jakiegos czasu nie wystawiaja abmeldungu(zielonej karteczki A5) tylko robia stosowny wpis o wymeldowaniu w briefie i oddaja tez mały brief. swoja droga brify tez sie zmieniły i nie sa już w formie takiej 3 czy 4 stronnej ksiązeczki tylko kartka formatu A4. umowe najlepiej miec po polsku ( jak sie niemiec zgodzi) bo nawet jak jest dwujęzyczna to komunikacja żada tłumaczenia czy po niemiecku jest napewno napisane to samo co po polsku.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lut 17, 2006 2:38 pm

ta, umowe po polsku pisać
#noichuj

irekk
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt sty 13, 2006 2:23 pm

Post autor: irekk » pt lut 17, 2006 3:59 pm

maristez pisze:niemcy juz od jakiegos czasu nie wystawiaja abmeldungu(zielonej karteczki A5) tylko robia stosowny wpis o wymeldowaniu w briefie i oddaja tez mały brief
zalatwialem sprawe 3 tygodnie temu i wydali mi abmeldung a brief ostemplowali, ze jest niewazny - wiec chyba nie jest to do konca prawda. Moze zalezy od landu...
A briefy sie zmienily - owszem, ale jesli ktos ma stary to wszystkie wpisy sa dokonywane na starym.
A ciekawe co mowi na umowe po polsku ichniejszy wydział komunikacji ;)

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Moosehead » pt lut 17, 2006 4:30 pm

pytania pomocnicze:

Ad. 3
a) czy są jakieś zasadnicze różnice skrzyń biegów "na dotyk" między 200 a 300?
b) uzupełniająco: jak sprawdzić automata?
c) czy na skrzyni / sprzęgle da się zdiagnozować, że auto włóczyło bardzo ciężkie przyczepidła?

Ad. 4
a) czy podłoga bagażnika zardzewiała jest ZAWSZE (jeśli inne elementy mają podobnie to proszę o lakoniczny wykaz) i pewien stopień obecności rudej należy brać pod uwagę, czy też znajdą się egzemplarze "nierdzewne"?
b) czy egzemplarze "nierdzewne" należy traktować bardziej podejrzliwie?

+ pytanie, które mnie nurtuje trochę niezależnie do Disco: jak sprawdzić (niewybuchowo 8) ) obecność poduszki powietrznej w jej miejscu przeznaczenia (zarówno w kierownicy jak i poduchy pasażera, jeśli przewidziana)?

thx

irekk
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt sty 13, 2006 2:23 pm

Post autor: irekk » pt lut 17, 2006 4:41 pm

Moosehead pisze:+ pytanie, które mnie nurtuje trochę niezależnie do Disco: jak sprawdzić (niewybuchowo 8) ) obecność poduszki powietrznej w jej miejscu przeznaczenia (zarówno w kierownicy jak i poduchy pasażera, jeśli przewidziana)?
ogolna zasada jest taka, ze nie powinna swiecic kontrolka SRSu. Zaswieca sie tylko w momencie rozruchu a potem gdy odpalisz to gasnie. Jednak nalezy byc czujnym - czasem ponoc mimo wybuchnietej poduchy kontrolka jest podczepiona pod inna kontrolke i zachowuje sie jak powinna

a co do podlogi w bagazniku to nie jest pordzewiala chyba tylko jak juz byla naprawiana ;)

pozdr

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt lut 17, 2006 7:12 pm

irekk pisze:
maristez pisze:niemcy juz od jakiegos czasu nie wystawiaja abmeldungu(zielonej karteczki A5) tylko robia stosowny wpis o wymeldowaniu w briefie i oddaja tez mały brief
zalatwialem sprawe 3 tygodnie temu i wydali mi abmeldung a brief ostemplowali, ze jest niewazny - wiec chyba nie jest to do konca prawda. Moze zalezy od landu...
A briefy sie zmienily - owszem, ale jesli ktos ma stary to wszystkie wpisy sa dokonywane na starym.
A ciekawe co mowi na umowe po polsku ichniejszy wydział komunikacji ;)
ichnijeszy tzn mialeś na mysli niemiecki? jesli tak to niema nic do tego bo ich to nie interesuja zadne umowy. generalnie niemcy poterzebuja umowe na auto tylko jak jezdziło w firmie. prywatnie tez sobie pisza ale to poto ze jak cos sie stanie zeby był papier kto kupił.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lut 17, 2006 9:43 pm

Moosehead pisze:pytania pomocnicze:

Ad. 3
a) czy są jakieś zasadnicze różnice skrzyń biegów "na dotyk" między 200 a 300?
b) uzupełniająco: jak sprawdzić automata?
c) czy na skrzyni / sprzęgle da się zdiagnozować, że auto włóczyło bardzo ciężkie przyczepidła?

Ad. 4
a) czy podłoga bagażnika zardzewiała jest ZAWSZE (jeśli inne elementy mają podobnie to proszę o lakoniczny wykaz) i pewien stopień obecności rudej należy brać pod uwagę, czy też znajdą się egzemplarze "nierdzewne"?
b) czy egzemplarze "nierdzewne" należy traktować bardziej podejrzliwie?

+ pytanie, które mnie nurtuje trochę niezależnie do Disco: jak sprawdzić (niewybuchowo 8) ) obecność poduszki powietrznej w jej miejscu przeznaczenia (zarówno w kierownicy jak i poduchy pasażera, jeśli przewidziana)?

thx
3a. 89-94 skrzynia lt 77-wsteczny na lewo od jedynki
94-98 skrzynia r380-wsteczny na prawo od czwórki
skrzynie lt z silnikami 200tdi i 3.5v8
skrzynie r z silnikami 300tdi i 3.9v8
fabrycznie nie występuje kombinacja lt+300tdi ani r+200tdi
3b. płynna i niewyczualna zmiana biegów, trzy tryby pracy, brak wycieków, brak krytycznych strzałów przy zmianie R-N-D
olej bez zapachu spalenizny
3.c jak wyje, jęczy szarpie to generalnie skatowana jest, a czym to ma drugorzędne znaczenie.
ciężkie ładunki znać po klapnięciu tylnych sprężyn i trzałach w napędzie przy ruszaniu, zmianach biegów i operowaniu gazem-powiększony ponad przyzwoitość sumaryczny luz na napedach

4a. nie, nie zawsze. trafiają się auta zdrowe. nie ma reguł żadnych.
4b. :o chyba potrafisz odróżnić powypadkowe od zdrowego?
4+ to widać na oko. obie poduszki są zalane tworzywem. przy wystrzale tworzywo pęka. tego nie da się zamaskować inaczej niż obszywając innym materiałem
#noichuj

Awatar użytkownika
jdef90
Posty: 355
Rejestracja: czw sie 19, 2004 12:45 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: jdef90 » pt lut 17, 2006 10:09 pm

czesław&jarząbek pisze: 4+ to widać na oko. obie poduszki są zalane tworzywem. przy wystrzale tworzywo pęka. tego nie da się zamaskować inaczej niż obszywając innym materiałem
lub wymieniając maskownice/kierownice bądź zamiast airbagu wstawiając półeczkę... ostatecznie można wsadzić airbagi z innego auta, a to nie zawsze gwarantuje skuteczność w razie czego...
"Nie jestem bardzo analityczny. Mało myślę o sobie i dlaczego robię różne rzeczy."
G.W.Bush :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lut 17, 2006 10:13 pm

drogi janku...
erbegi idą w parze z dedykowanym panelem zegarów
to dość łatwo wyłapać
a pułeczki nie da się wstawić w deske bez erbegu tak wprost...po erbegu zieje wielka dziura której nie ma czym zakryć
#noichuj

Awatar użytkownika
jdef90
Posty: 355
Rejestracja: czw sie 19, 2004 12:45 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: jdef90 » pt lut 17, 2006 10:28 pm

przepraszam. :oops:



buhahahaahaah :D


z RR mi się skojarzyło, jak koleś mówił że strzeliły ale są ładnie załatane ;)
"Nie jestem bardzo analityczny. Mało myślę o sobie i dlaczego robię różne rzeczy."
G.W.Bush :)21

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » sob lut 18, 2006 12:21 am

witam wszystkich... pierwszy raz startuje na forum, przede wszystkim chciałbym podziękowac Jackowi zwanym Kojakiem za informacje odnośnie sprawdzania LR (pewnie wyczerpałem jego cierpliwość i stąd ten post). A tak naprawdę (może kurna jeszcze o to nikt nie pytał -> warto targać sprzęt z niemiec czy w kraju zdaniem forumowiczów znajdzie sie sprzęt przyzwoity?
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
dyskotekatd5
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pn sty 02, 2006 12:26 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: dyskotekatd5 » sob lut 18, 2006 8:25 am

ja raczej bym targał, jesli jest czasu ze 10 dni na to. W kraju też można obejrzeć pod warunkiem że jest niedaleko,. ale tylko z dobrze siedzącym w temacie, bo u nas to same wozy po dziewicach niepalących co dwa razy w roku na grzybki sobie jeździły...
disco II td5

Awatar użytkownika
scyzoryk73
Posty: 2058
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: lasy, wody, piachy pod Kielcami

Post autor: scyzoryk73 » sob lut 18, 2006 6:38 pm

też targałem LR z niemcowni i takie moje doświadczenia:
by się gdziekolwiek wybrać warto najpierw zadzwonić, znacznie taniej niż wyprawa a część ogłoszeń można od razu odrzucić, tylko tu uwaga:jak ktoś nie zna perfect niemieckiego i nie ma doświadczenia z jakimikolwiek wozami to raczej niech nie dzwoni, nic nie wyczyje, na mobilu 70% a może więcej ogłoszeń to handlarze: turek, ruski, yugo i nasi, a to kupa kombinatorów i zawsze słyszysz: auto w bardzo dobrym stanie - to samo co u nas :)18
druga sprawa to szukać auta od właściciela nie od handlarza - przeważnie drożej ale warto, jak ktoś jeździł parę lat to raczej pilnował oleju, wymian itd i tu zasada jak w motocyklach lepiej kupić po pasjonacie bo dbał a najważniejsze wiedział jak dbać, choć dużo jeździł :)2
jest b.duża rozbieżność cenowa, można się przejechać lub odwrotnie,
ceny się zmieniają sezonowo - zimą droższe latem tańsze - przeanalizowałem ogłoszenia w przeciągu roku zanim kupiłem
generalnie warto, jest dużo więcej ogłoszeń niż w kraju :)2
zawsze trzeba widzieć plusy w minusach
za pasem nóż a w ręku kij, krawieckie szydło w kapeluszu

Awatar użytkownika
scyzoryk73
Posty: 2058
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: lasy, wody, piachy pod Kielcami

Post autor: scyzoryk73 » sob lut 18, 2006 6:51 pm

a i jeszcze dlaczego trzeba dzwonić - ogłoszenia są czasem nieaktualne, np na autoscout24 nawet kilka tygodni :o a na mobilu moja dyskoteka stała jeszcze dwa dni po zakupie :wink:
zawsze trzeba widzieć plusy w minusach
za pasem nóż a w ręku kij, krawieckie szydło w kapeluszu

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob lut 18, 2006 9:17 pm

Jeszcze o rdzewiejacej podlodze:

bagaznik i kabina sa wylozone tapicerka, a nie sadze zeby sprzedawca zgodzil sie na rozbebeszenie wykladzin.

Jak zatem tę rdze obejrzec?
Mozna to zobaczyc jakos od spodu?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob lut 18, 2006 9:21 pm

ta
z kanału

a auta nie trzeba rozbebeszać
wystarczy śrubokręt krzyżakowy
odkręcić listwę trzymającą wykładzinę przy piątych drzwiach i podnieść wykładzinę
albo listwy przy progach drzwi
#noichuj

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob lut 18, 2006 9:43 pm

czesław&jarząbek pisze:ta
z kanału

a auta nie trzeba rozbebeszać
wystarczy śrubokręt krzyżakowy
odkręcić listwę trzymającą wykładzinę przy piątych drzwiach i podnieść wykładzinę
albo listwy przy progach drzwi
Położyć tylne fotele i podnieść wykładzinę na łączeniu i nadkola też widać
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob lut 18, 2006 10:12 pm

Pod przednimi fotelami są schowki i tam widać czy podłoga malowana ,Zawiasy czy nie mają luzow i pasowanie drzwi
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob lut 18, 2006 10:15 pm

zwłaszcza piątych
#noichuj

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » sob lut 18, 2006 11:00 pm

bardzo dobrze... bardzo dziekuje rad nigdy za dużo, bedzie targanie z niemiec więc rozwinięcie -> 200 czy 300 przy czym nie chodzi jak modele rozróżnić ale dlaczego akurat taki? z innych postów wynika: 200 mechanicznie zdrowszy bo mniej elektroniczny ale blacharsko słabiej od 300 wypada, no to mając na uwadze pakiety startowe tudzież nieuniknione po imporcie naprawy jak rada starszyzny będzie zapodana? zamieniam sie w słuch...
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob lut 18, 2006 11:04 pm

ja wole cysetki
przednie światła świecą
ogrzewanie grzeje
wentylacja wentyluje
skrzynia mniej traktornaja
nie ma problemu wiecznie luźnych pasków klinowych
tańszy rozrząd i wtryski
nie występują parszywe wentylowane tarcze przednie
#noichuj

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » ndz lut 19, 2006 12:12 am

jasne... przy czym zauważyłem grzebiąc głębiej i głębiej troche postów w temacie nie bede więc przynudzał dalej, dziękuję zatem i na dobranoc prośbę o namiar na warsztat LR (warszawa) który zamiłowanie do tej marki wykazuje i wyrozumiałe podejście do klienta co zielony jak kolor flagowy
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Moosehead » wt lut 21, 2006 1:06 pm

czesław&jarząbek pisze: 4b. :o chyba potrafisz odróżnić powypadkowe od zdrowego?
4+ to widać na oko. obie poduszki są zalane tworzywem. przy wystrzale tworzywo pęka. tego nie da się zamaskować inaczej niż obszywając innym materiałem
4b: chyba potrafie... we'll see :)

PS. zna ktos jakies miejsce we Frankfurcie n. Menem, gdzie mozna zajechac, coby sprawdzic bryke?

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » śr lut 22, 2006 12:02 am

http://www.mobile.de/SIDb6i2pgx-e6z9GdW ... 1198177689&

na zdjęciach nawet możliwy ale przy bliższym kontakcie odrzuca na znaczną odległość

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości