Jak kupować Disco
Moderator: Jerry
Jak kupować Disco
W związku z licznymi mailami zamieszczam ten post na stałe. Jest to opracowanie w większości made in Czesław. Prośba o przyklejenie tematu.
A więc na co patrzeć kupując Disco, jeżeli ktoś z Was coś może dodać to piszcie.
1. Dokumenty i inne:
Brief – Dowód RejestracyjnyAbmeldung – wymeldowanie (wyrejestrowanie)
Rachunek – na zgłoszenie auta do akcyzy jest 5 dniUmowa (dwujęzyczna)Kluczyki oryginalne – 2 szt.
Ew. książka auta
Numery na ramie i silniku
Plastiki w kabinie kompletne i całe (są bardzo drogie)
Instalacja elektr. sprawna – włączyć naraz wiele odbiorników i obserwować
2. Uruchamianie i praca silnika:
Zapalać ma na dotyk. Na początku obłok czarnego dymu, potem dymienie ustaje. Od 2,5 do 3 tys. obr/min wyraźnie wyczuwalne turbo.
Wskazania temperatury stabilne – w połowie wskaźnika
3. Mechanika:
Brak stuków przy zmianie biegów
Brak stuków w zawieszeniu przy jeździe po dziurach
Brak ściągania (pływania) przy jeździe i hamowaniu
Lekko wchodzące i nie ciągnące biegi
Lekko pracujące sprzęgło
Przy ruszaniu mogą być lekkie stuki
Żadnego wycia i buczenia na żadnym biegu
Dopuszczalny jest wysoki świst ze skrzyni biegów na 5 biegu (nie za głośny)
Wspomaganie – lekko chodzące, bez pisków i zacięć na skręconych kołach
Tarcze hamulcowe – nie popękane
Kule przegubów -przedni most: czysty chrom, natłuszczone, jak suche z wżerami – to złe
4. Korozja - zwrócić uwagę na:
Dach nad tylnymi drzwiami
Łączenia słupków z dachem
Podłoga w bagażniku
Podłoga pod nogami z przodu
Nadkola tylne
Nadkola przednie
Rama w okolicach zbiornika paliwa
5. Wycieki – nie powinny występowa w tych okolicach :
Silnik (wyjątek-może być zaolejony)
Skrzynia biegów
Mosty
Kule przegubów (mogą być lekko zaolejone)
Przekładnia Kierownicza
Hydraulika sprzęgła
Wyjścia na wały z mostów i reduktora
A więc na co patrzeć kupując Disco, jeżeli ktoś z Was coś może dodać to piszcie.
1. Dokumenty i inne:
Brief – Dowód RejestracyjnyAbmeldung – wymeldowanie (wyrejestrowanie)
Rachunek – na zgłoszenie auta do akcyzy jest 5 dniUmowa (dwujęzyczna)Kluczyki oryginalne – 2 szt.
Ew. książka auta
Numery na ramie i silniku
Plastiki w kabinie kompletne i całe (są bardzo drogie)
Instalacja elektr. sprawna – włączyć naraz wiele odbiorników i obserwować
2. Uruchamianie i praca silnika:
Zapalać ma na dotyk. Na początku obłok czarnego dymu, potem dymienie ustaje. Od 2,5 do 3 tys. obr/min wyraźnie wyczuwalne turbo.
Wskazania temperatury stabilne – w połowie wskaźnika
3. Mechanika:
Brak stuków przy zmianie biegów
Brak stuków w zawieszeniu przy jeździe po dziurach
Brak ściągania (pływania) przy jeździe i hamowaniu
Lekko wchodzące i nie ciągnące biegi
Lekko pracujące sprzęgło
Przy ruszaniu mogą być lekkie stuki
Żadnego wycia i buczenia na żadnym biegu
Dopuszczalny jest wysoki świst ze skrzyni biegów na 5 biegu (nie za głośny)
Wspomaganie – lekko chodzące, bez pisków i zacięć na skręconych kołach
Tarcze hamulcowe – nie popękane
Kule przegubów -przedni most: czysty chrom, natłuszczone, jak suche z wżerami – to złe
4. Korozja - zwrócić uwagę na:
Dach nad tylnymi drzwiami
Łączenia słupków z dachem
Podłoga w bagażniku
Podłoga pod nogami z przodu
Nadkola tylne
Nadkola przednie
Rama w okolicach zbiornika paliwa
5. Wycieki – nie powinny występowa w tych okolicach :
Silnik (wyjątek-może być zaolejony)
Skrzynia biegów
Mosty
Kule przegubów (mogą być lekko zaolejone)
Przekładnia Kierownicza
Hydraulika sprzęgła
Wyjścia na wały z mostów i reduktora
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

niemcy juz od jakiegos czasu nie wystawiaja abmeldungu(zielonej karteczki A5) tylko robia stosowny wpis o wymeldowaniu w briefie i oddaja tez mały brief. swoja droga brify tez sie zmieniły i nie sa już w formie takiej 3 czy 4 stronnej ksiązeczki tylko kartka formatu A4. umowe najlepiej miec po polsku ( jak sie niemiec zgodzi) bo nawet jak jest dwujęzyczna to komunikacja żada tłumaczenia czy po niemiecku jest napewno napisane to samo co po polsku.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
zalatwialem sprawe 3 tygodnie temu i wydali mi abmeldung a brief ostemplowali, ze jest niewazny - wiec chyba nie jest to do konca prawda. Moze zalezy od landu...maristez pisze:niemcy juz od jakiegos czasu nie wystawiaja abmeldungu(zielonej karteczki A5) tylko robia stosowny wpis o wymeldowaniu w briefie i oddaja tez mały brief
A briefy sie zmienily - owszem, ale jesli ktos ma stary to wszystkie wpisy sa dokonywane na starym.
A ciekawe co mowi na umowe po polsku ichniejszy wydział komunikacji

pytania pomocnicze:
Ad. 3
a) czy są jakieś zasadnicze różnice skrzyń biegów "na dotyk" między 200 a 300?
b) uzupełniająco: jak sprawdzić automata?
c) czy na skrzyni / sprzęgle da się zdiagnozować, że auto włóczyło bardzo ciężkie przyczepidła?
Ad. 4
a) czy podłoga bagażnika zardzewiała jest ZAWSZE (jeśli inne elementy mają podobnie to proszę o lakoniczny wykaz) i pewien stopień obecności rudej należy brać pod uwagę, czy też znajdą się egzemplarze "nierdzewne"?
b) czy egzemplarze "nierdzewne" należy traktować bardziej podejrzliwie?
+ pytanie, które mnie nurtuje trochę niezależnie do Disco: jak sprawdzić (niewybuchowo
) obecność poduszki powietrznej w jej miejscu przeznaczenia (zarówno w kierownicy jak i poduchy pasażera, jeśli przewidziana)?
thx
Ad. 3
a) czy są jakieś zasadnicze różnice skrzyń biegów "na dotyk" między 200 a 300?
b) uzupełniająco: jak sprawdzić automata?
c) czy na skrzyni / sprzęgle da się zdiagnozować, że auto włóczyło bardzo ciężkie przyczepidła?
Ad. 4
a) czy podłoga bagażnika zardzewiała jest ZAWSZE (jeśli inne elementy mają podobnie to proszę o lakoniczny wykaz) i pewien stopień obecności rudej należy brać pod uwagę, czy też znajdą się egzemplarze "nierdzewne"?
b) czy egzemplarze "nierdzewne" należy traktować bardziej podejrzliwie?
+ pytanie, które mnie nurtuje trochę niezależnie do Disco: jak sprawdzić (niewybuchowo

thx
ogolna zasada jest taka, ze nie powinna swiecic kontrolka SRSu. Zaswieca sie tylko w momencie rozruchu a potem gdy odpalisz to gasnie. Jednak nalezy byc czujnym - czasem ponoc mimo wybuchnietej poduchy kontrolka jest podczepiona pod inna kontrolke i zachowuje sie jak powinnaMoosehead pisze:+ pytanie, które mnie nurtuje trochę niezależnie do Disco: jak sprawdzić (niewybuchowo) obecność poduszki powietrznej w jej miejscu przeznaczenia (zarówno w kierownicy jak i poduchy pasażera, jeśli przewidziana)?
a co do podlogi w bagazniku to nie jest pordzewiala chyba tylko jak juz byla naprawiana

pozdr
ichnijeszy tzn mialeś na mysli niemiecki? jesli tak to niema nic do tego bo ich to nie interesuja zadne umowy. generalnie niemcy poterzebuja umowe na auto tylko jak jezdziło w firmie. prywatnie tez sobie pisza ale to poto ze jak cos sie stanie zeby był papier kto kupił.irekk pisze:zalatwialem sprawe 3 tygodnie temu i wydali mi abmeldung a brief ostemplowali, ze jest niewazny - wiec chyba nie jest to do konca prawda. Moze zalezy od landu...maristez pisze:niemcy juz od jakiegos czasu nie wystawiaja abmeldungu(zielonej karteczki A5) tylko robia stosowny wpis o wymeldowaniu w briefie i oddaja tez mały brief
A briefy sie zmienily - owszem, ale jesli ktos ma stary to wszystkie wpisy sa dokonywane na starym.
A ciekawe co mowi na umowe po polsku ichniejszy wydział komunikacji
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
3a. 89-94 skrzynia lt 77-wsteczny na lewo od jedynkiMoosehead pisze:pytania pomocnicze:
Ad. 3
a) czy są jakieś zasadnicze różnice skrzyń biegów "na dotyk" między 200 a 300?
b) uzupełniająco: jak sprawdzić automata?
c) czy na skrzyni / sprzęgle da się zdiagnozować, że auto włóczyło bardzo ciężkie przyczepidła?
Ad. 4
a) czy podłoga bagażnika zardzewiała jest ZAWSZE (jeśli inne elementy mają podobnie to proszę o lakoniczny wykaz) i pewien stopień obecności rudej należy brać pod uwagę, czy też znajdą się egzemplarze "nierdzewne"?
b) czy egzemplarze "nierdzewne" należy traktować bardziej podejrzliwie?
+ pytanie, które mnie nurtuje trochę niezależnie do Disco: jak sprawdzić (niewybuchowo) obecność poduszki powietrznej w jej miejscu przeznaczenia (zarówno w kierownicy jak i poduchy pasażera, jeśli przewidziana)?
thx
94-98 skrzynia r380-wsteczny na prawo od czwórki
skrzynie lt z silnikami 200tdi i 3.5v8
skrzynie r z silnikami 300tdi i 3.9v8
fabrycznie nie występuje kombinacja lt+300tdi ani r+200tdi
3b. płynna i niewyczualna zmiana biegów, trzy tryby pracy, brak wycieków, brak krytycznych strzałów przy zmianie R-N-D
olej bez zapachu spalenizny
3.c jak wyje, jęczy szarpie to generalnie skatowana jest, a czym to ma drugorzędne znaczenie.
ciężkie ładunki znać po klapnięciu tylnych sprężyn i trzałach w napędzie przy ruszaniu, zmianach biegów i operowaniu gazem-powiększony ponad przyzwoitość sumaryczny luz na napedach
4a. nie, nie zawsze. trafiają się auta zdrowe. nie ma reguł żadnych.
4b.

4+ to widać na oko. obie poduszki są zalane tworzywem. przy wystrzale tworzywo pęka. tego nie da się zamaskować inaczej niż obszywając innym materiałem
#noichuj
lub wymieniając maskownice/kierownice bądź zamiast airbagu wstawiając półeczkę... ostatecznie można wsadzić airbagi z innego auta, a to nie zawsze gwarantuje skuteczność w razie czego...czesław&jarząbek pisze: 4+ to widać na oko. obie poduszki są zalane tworzywem. przy wystrzale tworzywo pęka. tego nie da się zamaskować inaczej niż obszywając innym materiałem
"Nie jestem bardzo analityczny. Mało myślę o sobie i dlaczego robię różne rzeczy."
G.W.Bush
G.W.Bush

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- RAF z Ochoty
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
- Lokalizacja: Ochota/WaWa
witam wszystkich... pierwszy raz startuje na forum, przede wszystkim chciałbym podziękowac Jackowi zwanym Kojakiem za informacje odnośnie sprawdzania LR (pewnie wyczerpałem jego cierpliwość i stąd ten post). A tak naprawdę (może kurna jeszcze o to nikt nie pytał -> warto targać sprzęt z niemiec czy w kraju zdaniem forumowiczów znajdzie sie sprzęt przyzwoity?
LR Disco 96' katowice limited edition
- dyskotekatd5
-
- Posty: 165
- Rejestracja: pn sty 02, 2006 12:26 pm
- Lokalizacja: Krosno
- scyzoryk73
- Posty: 2058
- Rejestracja: ndz sty 22, 2006 12:07 pm
- Lokalizacja: lasy, wody, piachy pod Kielcami
też targałem LR z niemcowni i takie moje doświadczenia:
by się gdziekolwiek wybrać warto najpierw zadzwonić, znacznie taniej niż wyprawa a część ogłoszeń można od razu odrzucić, tylko tu uwaga:jak ktoś nie zna perfect niemieckiego i nie ma doświadczenia z jakimikolwiek wozami to raczej niech nie dzwoni, nic nie wyczyje, na mobilu 70% a może więcej ogłoszeń to handlarze: turek, ruski, yugo i nasi, a to kupa kombinatorów i zawsze słyszysz: auto w bardzo dobrym stanie - to samo co u nas
druga sprawa to szukać auta od właściciela nie od handlarza - przeważnie drożej ale warto, jak ktoś jeździł parę lat to raczej pilnował oleju, wymian itd i tu zasada jak w motocyklach lepiej kupić po pasjonacie bo dbał a najważniejsze wiedział jak dbać, choć dużo jeździł
jest b.duża rozbieżność cenowa, można się przejechać lub odwrotnie,
ceny się zmieniają sezonowo - zimą droższe latem tańsze - przeanalizowałem ogłoszenia w przeciągu roku zanim kupiłem
generalnie warto, jest dużo więcej ogłoszeń niż w kraju
by się gdziekolwiek wybrać warto najpierw zadzwonić, znacznie taniej niż wyprawa a część ogłoszeń można od razu odrzucić, tylko tu uwaga:jak ktoś nie zna perfect niemieckiego i nie ma doświadczenia z jakimikolwiek wozami to raczej niech nie dzwoni, nic nie wyczyje, na mobilu 70% a może więcej ogłoszeń to handlarze: turek, ruski, yugo i nasi, a to kupa kombinatorów i zawsze słyszysz: auto w bardzo dobrym stanie - to samo co u nas

druga sprawa to szukać auta od właściciela nie od handlarza - przeważnie drożej ale warto, jak ktoś jeździł parę lat to raczej pilnował oleju, wymian itd i tu zasada jak w motocyklach lepiej kupić po pasjonacie bo dbał a najważniejsze wiedział jak dbać, choć dużo jeździł

jest b.duża rozbieżność cenowa, można się przejechać lub odwrotnie,
ceny się zmieniają sezonowo - zimą droższe latem tańsze - przeanalizowałem ogłoszenia w przeciągu roku zanim kupiłem
generalnie warto, jest dużo więcej ogłoszeń niż w kraju

zawsze trzeba widzieć plusy w minusach
za pasem nóż a w ręku kij, krawieckie szydło w kapeluszu
za pasem nóż a w ręku kij, krawieckie szydło w kapeluszu
- scyzoryk73
- Posty: 2058
- Rejestracja: ndz sty 22, 2006 12:07 pm
- Lokalizacja: lasy, wody, piachy pod Kielcami
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Położyć tylne fotele i podnieść wykładzinę na łączeniu i nadkola też widaćczesław&jarząbek pisze:ta
z kanału
a auta nie trzeba rozbebeszać
wystarczy śrubokręt krzyżakowy
odkręcić listwę trzymającą wykładzinę przy piątych drzwiach i podnieść wykładzinę
albo listwy przy progach drzwi
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- RAF z Ochoty
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
- Lokalizacja: Ochota/WaWa
bardzo dobrze... bardzo dziekuje rad nigdy za dużo, bedzie targanie z niemiec więc rozwinięcie -> 200 czy 300 przy czym nie chodzi jak modele rozróżnić ale dlaczego akurat taki? z innych postów wynika: 200 mechanicznie zdrowszy bo mniej elektroniczny ale blacharsko słabiej od 300 wypada, no to mając na uwadze pakiety startowe tudzież nieuniknione po imporcie naprawy jak rada starszyzny będzie zapodana? zamieniam sie w słuch...
LR Disco 96' katowice limited edition
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- RAF z Ochoty
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
- Lokalizacja: Ochota/WaWa
jasne... przy czym zauważyłem grzebiąc głębiej i głębiej troche postów w temacie nie bede więc przynudzał dalej, dziękuję zatem i na dobranoc prośbę o namiar na warsztat LR (warszawa) który zamiłowanie do tej marki wykazuje i wyrozumiałe podejście do klienta co zielony jak kolor flagowy
LR Disco 96' katowice limited edition
4b: chyba potrafie... we'll seeczesław&jarząbek pisze: 4b.chyba potrafisz odróżnić powypadkowe od zdrowego?
4+ to widać na oko. obie poduszki są zalane tworzywem. przy wystrzale tworzywo pęka. tego nie da się zamaskować inaczej niż obszywając innym materiałem

PS. zna ktos jakies miejsce we Frankfurcie n. Menem, gdzie mozna zajechac, coby sprawdzic bryke?
http://www.mobile.de/SIDb6i2pgx-e6z9GdW ... 1198177689&
na zdjęciach nawet możliwy ale przy bliższym kontakcie odrzuca na znaczną odległość
na zdjęciach nawet możliwy ale przy bliższym kontakcie odrzuca na znaczną odległość
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości