Wspomaganie od beczki! Czy tak sie da?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

bobas9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 29, 2006 7:45 pm
Lokalizacja: Poznań

Wspomaganie od beczki! Czy tak sie da?

Post autor: bobas9 » śr lis 29, 2006 7:53 pm

Witam!

Kupiłem od znajomego mercedesa 123 (beczke) 200D i chce z niej przełożyć silnik do mojego UAZa. I mam kilka wątpliwości.

1. Czy da sie przełożyć wspomaganie? Czy ktoś już tego próbował i z jakim skutkiem?
2. Czy moge pogodzić jakoś 4 biegową skrzynię od mercedesa z reduktorem? Czy da sie jakoś rozdzielić oryginalną skrzynie od reduktora, aby działał on jako osobna część? a jeżeli nie to od czego można zastosować reduktor?

z góry dziękuję za odpowiedzi
pozdrawiam:

Wojtek
gg.3456464

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr lis 29, 2006 8:01 pm

Widzę,że poronione pomysły są nieśmiertelne :roll:

1:To da się zrobić,ale nie na oryginalnym mocowaniu pompy.
2:Uazowski red przerabiasz na krótki wałek i gra.Albo pakujesz red gazowski.

Se poczytaj /jak znajdziesz/ w starych postach na ten temat i oddaj mu ta beczkę z powrotem :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » śr lis 29, 2006 8:41 pm

200D w uazie = tragedia... czlowieku ten uaz to bedzie taki muuuuuł ze szkoda gadac... do uaza 300D to minimum zeby to robilo z dobrym skutkiem...nie rozumiem czemu ludzie pakuje te 200 czy 240 chyba mysla ze bedzie mniej palic... :lol: :roll: :)3
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr lis 29, 2006 8:57 pm

pakjusz_pl pisze:200D w uazie = tragedia... czlowieku ten uaz to bedzie taki muuuuuł ze szkoda gadac... do uaza 300D to minimum zeby to robilo z dobrym skutkiem...nie rozumiem czemu ludzie pakuje te 200 czy 240 chyba mysla ze bedzie mniej palic... :lol: :roll: :)3
...nie zapominaj o wersjach "uboższych" :lol:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » śr lis 29, 2006 9:06 pm

vandall1 pisze:Widzę,że poronione pomysły są nieśmiertelne :roll:

1:To da się zrobić,ale nie na oryginalnym mocowaniu pompy.
2:Uazowski red przerabiasz na krótki wałek i gra.Albo pakujesz red gazowski.

Se poczytaj /jak znajdziesz/ w starych postach na ten temat i oddaj mu ta beczkę z powrotem :wink:
Świeta prawda

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » śr lis 29, 2006 9:18 pm

poznalem kiedys kolesi ktorzy mieli uaza 200d

pytam ich "to w ogole jezdzi?"

a oni "peewnie, lepiej niz traktur!"

:lol:

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » śr lis 29, 2006 9:20 pm

Uaz 200d - Prawie jak rasowa terenówka :roll:

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » śr lis 29, 2006 9:29 pm

Cwaniaki to wy jestescie ale chyba tylko tutaj na forum bo jak ja wstawialem 2.4D do swojego to wszyscy pisali identycznie ze to gówno i że bedzie mulił a ja UAZ ika pchne normalnie 80 na czarnym bo jak wiecej to głośno jak cholera... a tak poważnie to wspomagania kierownicy sie nie da. A hamulce to montujesz jak by była to oryginalna część UAZa ... + pompa od żuczka.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: szymon milimetr » śr lis 29, 2006 9:31 pm

UAZ4x4 pisze:Cwaniaki to wy jestescie ale chyba tylko tutaj na forum bo jak ja wstawialem 2.4D do swojego to wszyscy pisali identycznie ze to gówno i że bedzie mulił a ja UAZ ika pchne normalnie 80 na czarnym bo jak wiecej to głośno jak cholera... a tak poważnie to wspomagania kierownicy sie nie da. A hamulce to montujesz jak by była to oryginalna część UAZa ... + pompa od żuczka.
Zwariuje :o
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » śr lis 29, 2006 9:35 pm

No i kolejny kasztaniarz .... mega czad
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

bobas9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 29, 2006 7:45 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobas9 » śr lis 29, 2006 9:45 pm

Dlaczego niby ma być jak muł? Beczka jest o 500kg większa i zbiera sie bardzo ładnie. Wiadomo, że to nie będzie śmigać jak land cruiser ale to chyba nie problem. I dlaczego nie można założyć wspomagania?
pozdrawiam:

Wojtek
gg.3456464

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » śr lis 29, 2006 9:49 pm

Dlaczego muł to zapytaj innych kolegów.... a wspomagania dlaczego nie bo jak zamontujesz w oryginalnym miejscu po przekladnie UAZ a to jak skrecisz w prawo to pojedziesz w lewo. A jak skręcisz w lewo to pojedziesz w prawo.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: szymon milimetr » śr lis 29, 2006 9:53 pm

UAZ4x4 pisze:Dlaczego muł to zapytaj innych kolegów.... a wspomagania dlaczego nie bo jak zamontujesz w oryginalnym miejscu po przekladnie UAZ a to jak skrecisz w prawo to pojedziesz w lewo. A jak skręcisz w lewo to pojedziesz w prawo.
dlatego musisz ja zamocowac w innym miejscu.
cale zycie z wariatami

bobas9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 29, 2006 7:45 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobas9 » śr lis 29, 2006 9:57 pm

Napewno jest jakiś sposób, żeby to zrobić, tylko trzeba sie troche pobawić. Gdzieś już wcześniej czytałem, że ktoś założył wspomaganie od mercedesa, więc jakoś sie da. Pytanie tylko jak i za ile. :)
pozdrawiam:

Wojtek
gg.3456464

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » śr lis 29, 2006 10:01 pm

przeciez masa ludzi ma wspomaganie od 123 ludzie o czym wy gadacie.... przeciez wlasnie dlatego odwraca sie wąs zeby wszystko skrecalo jak nalezy... postow o wspomaganiu bylo mnostwo a co do silnika 200D to nadal stoje przy swoim ze to pomylka... :roll: :)3
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » śr lis 29, 2006 10:06 pm

bobas9 pisze:Dlaczego niby ma być jak muł? Beczka jest o 500kg większa i zbiera sie bardzo ładnie. Wiadomo, że to nie będzie śmigać jak land cruiser ale to chyba nie problem. I dlaczego nie można założyć wspomagania?
:o mam Beczke i UAZa....i pierwsze slysze by Beczka byla ciezsza od UAZa....

Moja na pusto wazy 1485 kg a UAZ 1600kg.... a zbiera sie lepiej( w zakresie od ok. 40 km/h - na swiatlach porownywalnie) bo inne przelozenia, duzo mniejsze kola, mniejsze opory mechaniczne.....
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » śr lis 29, 2006 10:09 pm

Mieszko pisze:
bobas9 pisze:Dlaczego niby ma być jak muł? Beczka jest o 500kg większa i zbiera sie bardzo ładnie. Wiadomo, że to nie będzie śmigać jak land cruiser ale to chyba nie problem. I dlaczego nie można założyć wspomagania?
:o mam Beczke i UAZa....i pierwsze slysze by Beczka byla ciezsza od UAZa....

Moja na pusto wazy 1485 kg a UAZ 1600kg.... a zbiera sie lepiej( w zakresie od ok. 40 km/h - na swiatlach porownywalnie) bo inne przelozenia, duzo mniejsze kola, mniejsze opory mechaniczne.....


dokladnie....beczka napewno nie jest ciezsza od uaza....i miedzy innymi dlatego uwazam ze 300D to jest taki optymalny silnik zeby to w terenie robilo... :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » śr lis 29, 2006 10:15 pm

A co w koncu z tym wspomaganiem jak przekladnie od MB sie zamota w miejsce starej przekladni od UAZa to trzeba obrócić wąs czy sie to da zrobić normalnie poprostu odkrecając śrubke i przekladając ??????
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » śr lis 29, 2006 10:23 pm

poszukaj było, odwraczasz wąs na przekładni i dajesz ją na maxa do przodu i 2 krzyżaki na drążku kierowniczym, a propos silnika miałem i siebie w uazie mb220 i szybkosciomierz zamykałem popytajcie innych z łodzkiego grona, a na forum jak to na forum dużo teoretyków co gdzies co szłyszeli ale nie do końca
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr lis 29, 2006 10:25 pm

pakjusz_pl pisze:przeciez masa ludzi ma wspomaganie od 123 ludzie o czym wy gadacie.... przeciez wlasnie dlatego odwraca sie wąs zeby wszystko skrecalo jak nalezy... postow o wspomaganiu bylo mnostwo a co do silnika 200D to nadal stoje przy swoim ze to pomylka... :roll: :)3
jak wyzej, i niekasztancie, wiecej, bo 2 razy na tydzin takie same tematy piszecie!!! to juz sie do spamu zalicza :roll:
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » śr lis 29, 2006 10:33 pm

lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » śr lis 29, 2006 10:35 pm

Mieszko pisze:
bobas9 pisze:Dlaczego niby ma być jak muł? Beczka jest o 500kg większa i zbiera sie bardzo ładnie. Wiadomo, że to nie będzie śmigać jak land cruiser ale to chyba nie problem. I dlaczego nie można założyć wspomagania?
:o mam Beczke i UAZa....i pierwsze slysze by Beczka byla ciezsza od UAZa....

Moja na pusto wazy 1485 kg a UAZ 1600kg.... a zbiera sie lepiej( w zakresie od ok. 40 km/h - na swiatlach porownywalnie) bo inne przelozenia, duzo mniejsze kola, mniejsze opory mechaniczne.....
Ja ważyłem z seryjnym silnikiem ze zdjętymi ramkami okien to ważył 1480,
czyli w ok 1520 by się zmieścił a nie 1600kg

Awatar użytkownika
Michał(student)
 
 
Posty: 135
Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Klimontów
Kontaktowanie:

Post autor: Michał(student) » śr lis 29, 2006 11:20 pm

panowie do uaza NIE WOLNO wkładać wspomagania!! Uaz to jest siłownia!! Trzeba być twardym właścicielem tak jak twardy jest UAZ!!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw lis 30, 2006 8:40 pm

Pitolisz chlopie,bo ci jeszcze kciuków nie powybijał :)21
200D nie bedzie robił w uazie z racji małej mocy i przełożeń w mostach.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw lis 30, 2006 8:43 pm

mnie tez nie raz niezle przyjeb... w kciuk :)3 ale kumplowi za to kierownica tak odbila ze spalila skure na kciuku - do dzisiaj ma blizne i pamiatke na cale zycie po uazie :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości