pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
nickczemnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 1:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: nickczemnik » pt lip 27, 2012 7:32 am

rudypajero.koszalin pisze:Odpowietrznik jest standardowy taki jak przy hamulcach. Ale przekładnia pięknie się sama odpowietrza i bez niego, wystarczy ze dwa razy skręcić koła prawo-lewo do oporu i po sprawie.
Racja - odpowietrzała się dobrze i bez tego, ale podciekało trochę, więc idąc tropem przejrzałem odpowietrzniki do hamulców i dobrałem Quick Brake QB0033 za 2,70zł w IC. Wymiary praktycznie te same, z tą różnicą, że oryginał był na klucz 8, a to jest na 7. Po pierwszych 100km wygląda na to, że będzie sucho.
Dzięki za podpowiedź!

Awatar użytkownika
DeMaDeS
 
 
Posty: 201
Rejestracja: pn maja 21, 2012 5:05 pm
Lokalizacja: Lubawa/Przasnysz

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: DeMaDeS » sob lip 28, 2012 12:17 pm

DeMaDeS pisze:przejżałem dokumentację jaką mam od 2,5td i albo źle widzę.. albo vacumpompa wdmuchuje powietrze do miski olejowej,
może ktoś to potwierdzić?

silnik nie bierze oleju, wspomaganie hamulcy działa tak sobie, a z odmy lecą metry sześcienne oparów powiekszając wycieki z silnika
może się komuś przyda takie info.. po rozebraniu vacumpompy okazało się, że olej i powietrze jest wdmuchiwane do miski olejowej, w przypadku nieszczelności przewodu podcisnienia zasysa syf i powietrze i wdmuchuje prosto do miski, efektem jest spory wydmuch z odmy i spod korka oleju
Ostatnio zmieniony sob lip 28, 2012 1:55 pm przez DeMaDeS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » sob lip 28, 2012 1:43 pm

pytanie .. (misiek 1 rocznik 88)
kiedyś w miśku miałem silnik 2,6 benzynka
obecnie jest wstawiony 2,5 td
ale skrzynia i reduktor zostały po benzynce (skrzynia km145)
skrzynia pasowała bez problemu na silnik 2,5td
zaczyna mi padać reduktor tz łańcuch
mam dwie opcje skracam łańcuch lub wymieniam reduktor
i teraz pytanko .. w pajero 1 skrzynia km145 jest połączona z reduktorem ES tak ?
czy w miejsce ES mogę wstawić SS ???
i jeszcze jedno PODOBNO reduktor ten co mam (po benzynce) ma inne osadzenie na skrzyni
niż reduktor diesla bujda ????
nie mam siana na wymianę kompletnej skrzyni z reduktorem
stąd takie gdybanie
a może ma ktoś na zbyciu reduktor pasujący na skrzynię km145 ???
czy ktoś sprawdzał ile waży skrzynia km145 z reduktorem a ile waży skrzynia v5mt1 z reduktorem ??
drogie brawo wiem że upał jak diabli ale help ....
ps. reduktor zaczyna strzelać piaskownica 4L/4h strome podjazdy lub ostro do tyłu strzeli ze 2/3 razy
zostawić jeszcze ? ma strzelać non stop nawet podczas jazdy po płaskim na 4 lub jak przedni przestanie w ogóle
ciągnąć ??

i co nikt nic nie wie ?
Ostatnio zmieniony ndz lip 29, 2012 3:41 pm przez bilans, łącznie zmieniany 1 raz.
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
maciek ttl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
Lokalizacja: katowice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: maciek ttl » sob lip 28, 2012 9:47 pm

PiRoman pisze:Mi wystarczało zawsze, ale ja stary jestem. Bardziej bym się bał o porzeczkę... Jeśli podłużnice zgniły, a zgniły na bank, to kinetyk demontuje poprzeczkę razem z tylnymi słupkami. Daj dłuższe przewody do tylnych lamp na wszelki wypadek... :)12
Z doświadczenia powiedz mi czy 20 metrów wystarczy?
Pozdrawiam

Maciek

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PiRoman » ndz lip 29, 2012 6:05 am

maciek ttl pisze:
PiRoman pisze:Mi wystarczało zawsze, ale ja stary jestem. Bardziej bym się bał o porzeczkę... Jeśli podłużnice zgniły, a zgniły na bank, to kinetyk demontuje poprzeczkę razem z tylnymi słupkami. Daj dłuższe przewody do tylnych lamp na wszelki wypadek... :)12
Z doświadczenia powiedz mi czy 20 metrów wystarczy?
Dwukrotną długość kinetyka musisz mieć, wtedy nie zgasną.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz lip 29, 2012 8:21 am

Jeszcze lepiej zastosować spiralę, coś takiego:
Obrazek
Pięknie współpracuje z kinetykiem i nie plącze się pod nogami.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
maciek ttl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
Lokalizacja: katowice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: maciek ttl » czw sie 02, 2012 7:25 pm

czołem
czy ktoś kupował same szkła reflektorów w pajero2?
jakoś czesto mi padają :lol:
Pozdrawiam

Maciek

Awatar użytkownika
maciek ttl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
Lokalizacja: katowice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: maciek ttl » czw sie 02, 2012 7:27 pm

aha
i jeszcze czy ktoś zabudowywał chłodnice w pajero na plecach
wiec ge najlepiej pompe wody elektryczną zabudować z przodu czy z tyłu?
Pozdrawiam

Maciek

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » czw sie 02, 2012 7:31 pm

obawiam się że nie kupisz nigdzie samych szkieł, tylko całe lampy. No chyba że na znanym portalu aukcyjnym ktoś samo szkło będzie miał.
Tylko uwaga na angole bo tego w uj jest na aledrogo.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
maciek ttl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
Lokalizacja: katowice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: maciek ttl » czw sie 02, 2012 7:45 pm

rudypajero.koszalin pisze:obawiam się że nie kupisz nigdzie samych szkieł, tylko całe lampy. No chyba że na znanym portalu aukcyjnym ktoś samo szkło będzie miał.
Tylko uwaga na angole bo tego w uj jest na aledrogo.

dzięki, na aledog.... nic nie ma tez dlatego tu pytam.
Pozdrawiam

Maciek

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » pt sie 03, 2012 6:45 am

Najtaniej lampę nową (z podróbki) dostaniesz w polkarze, ostatnio coś z 9 dych położyłem, jak mojemu misiu oczko się zepsuło.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » pt sie 03, 2012 12:03 pm

rudypajero.koszalin pisze:Najtaniej lampę nową (z podróbki) dostaniesz w polkarze, ostatnio coś z 9 dych położyłem, jak mojemu misiu oczko się zepsuło.
jak one wypadają w porównaniu z oryginałem ??
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » sob sie 04, 2012 9:33 am

Trochę gorzej rozpraszają światło, widać jaśniejsze plamy, ale w sumie jest O.K. Plusem jest nowy, czysty odbłyśnik który daje jaśniejsze światło. Z dobrą żarówką efekt jest zadowalający :roll:
Lepsze to niż używka z podgniłym lustrem.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
maciek ttl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
Lokalizacja: katowice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: maciek ttl » sob sie 04, 2012 7:50 pm

Dzięki, ta wajha od ręcznego ten roz

Narazie mam oba oka sprawne ale jedno leży w piwnicy bez szkła dlatego pytałem,

ALe mam nowy problem
Dziś zmieliłem wszystko co było w tylnym bębnie tj wszystkie sprężynki zaczepy rozpórki podkładki i co goresz połamałem ten dups z ręcznego


GDZIE TO DOKUPIĆ NAJEPIEJ NA SLĄSKU

POMOCY :lol: :)15 :)16
Pozdrawiam

Maciek

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Heilsberg » ndz sie 05, 2012 11:58 pm

Goszen chyba posiada zestawy naprawcze gdzie te blaszki, sprężynki i duperszwance są. Goszen czyli e-pajero.

Awatar użytkownika
trochim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 11:05 am
Lokalizacja: Bełchatów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: trochim » pn sie 06, 2012 8:10 pm

Obrazek


takie ładne zegary tylko pytanie gdzie i jaki czujnik temp oleju wkręcić w drugiej pojarze 2.5 td
Nissan Patrol K160 SD33T

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » pn sie 06, 2012 9:08 pm


Awatar użytkownika
pinio4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz wrz 12, 2010 9:17 pm
Lokalizacja: Łazy

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pinio4x4 » śr sie 08, 2012 10:11 am

witam kolegów

mam taki problem i zależy mi na czasie

pajero 2 2,5 sport

przy jeżdzie 4x4 mam cały czas zablokowany tylny most
jakie tam są blokady i czy wogóle są czy coś się wysypało
przy jeździe na samym tyle nie blokuje dyfra
zmota sami 2.0 simex 35 :)
vitara 5d 2.0 v6 na dole z patrola y60 )

Patrol y61 long

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Heilsberg » śr sie 08, 2012 11:39 am

Nie ma takiej możliwości byś przy dopiętym przodzie i tylko dopiętym przodzie cały czas miał zblokowany tylny most. Wydaje Ci się po prostu bo masz nie masz centralnego dyferencjału.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » śr sie 08, 2012 10:23 pm

Pytanko ..
Skrzynia km145 w pajero 1
Czy da radę zdjąć sam reduktor z skrzyni na aucie
Bez wywalania całej skrzyni z autka ?
Wykonalne ? Czy jakieś knyfy ?
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
pinio4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz wrz 12, 2010 9:17 pm
Lokalizacja: Łazy

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pinio4x4 » czw sie 09, 2012 12:33 am

ale ewidentnie on jest zablokowany bo akurat jeździłem wieloma wynalazkami z blokadami i bez i wiem jak to wygląda jak jest zablokowana

po asfalcie jak się kręci kółka to jedno koło zostaje czyli że kręcą sie równo a tak nie powinno być
i na piasku jest tak samo i każdym innym terenie

zastanawia mnie czemu tak jest tylko przy zapiętych 4 kołach ...

a jakie są wogóle blokady w pajero seryjne - chodzi mi o system załączania się ich?
zmota sami 2.0 simex 35 :)
vitara 5d 2.0 v6 na dole z patrola y60 )

Patrol y61 long

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PiRoman » czw sie 09, 2012 6:05 am

No to masz gdzieś zwarcie. Najprawdopodobniej na obwodach krańcówek kontrolek. Kompresor chodzi jak załączysz przód? Słychać go? Odłącz kontrolki na skrzynce rozdzielczej i spróbuj, jeśli nie to odłącz kompresor i spróbuj. Jeśli nie, to Ci się wydaje że to tylny most :)21
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » czw sie 09, 2012 6:13 am

bilans pisze:Pytanko ..
Skrzynia km145 w pajero 1
Czy da radę zdjąć sam reduktor z skrzyni na aucie
Bez wywalania całej skrzyni z autka ?
Wykonalne ? Czy jakieś knyfy ?
Da radę. I to w każdym pajero, z każdą skrzynią. Trzeba tylko wyjąć dźwignię zmiany biegów, wybić kołek blokujący ten dynks w który wchodzi panewka dźwigni, odkręcić reduktor i go wysunąć. do tej operacji trzeba opuścić lekko skrzynię biegów.
Uwaga na kołek, bo lubi wpaść do reduktora.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
DeMaDeS
 
 
Posty: 201
Rejestracja: pn maja 21, 2012 5:05 pm
Lokalizacja: Lubawa/Przasnysz

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: DeMaDeS » czw sie 09, 2012 7:09 am

czy reduktory w automatach są inne od reduktorów w ręcznych skrzyniach?
mam skrznie v5m21 z glosnymi lozyskami a jakos nie mam przekonania do wymiany samych lozysk

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » czw sie 09, 2012 7:52 am

DeMaDeS pisze:czy reduktory w automatach są inne od reduktorów w ręcznych skrzyniach?
mam skrznie v5m21 z glosnymi lozyskami a jakos nie mam przekonania do wymiany samych lozysk
Podobno inne tylko mają "podobno " te same części w środku
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości