Lekki i mocny silnik do samuraja

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: jarekstryszawa » śr gru 12, 2012 7:13 pm

vandall_jr pisze:
Misiek Cypr pisze:Byly Samuraje z 1.9d orginalnie montowanym i jakos to jezdzi, ale nie wiem jaka jest roznica w przelozeniach.
Diesel-Lekki ?? -stanowcze NIE, mocny ?? też stanowcze NIE. Doświadczenie z samurajem 1,9d mogę tylko powiedzieć tyle, że jest to duża pomyłka. Silnik Renault opakowany w elektronikę i w dodatku na osprzęcie Lucasa/delphi "EPIC" za 3500,00 po regeneracji.Stanowcze nie. Ktoś tam za dużo pokombinował i przesadził. Du.. nie urywa szału ni ma
Zależy kto czego oczekuje od samochodu. Ja korzystam z samiego z tym motorem do jazdy na codzień i jestem zadowolony. Do dostojnego, emeryckiego przemieszczania się w sam raz, pod lekką górkę na 2H na wolnych oborach ciągnie tonową przyczepkę.
Poza tym ja lubię klekoty i z założenia nie chciałem benzyniaka :)21
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Aśka&Kuba » pt gru 14, 2012 3:20 pm

Kwadrat pisze:
Kostuch pisze:
kamilooo pisze:Panowie czyli jakie sprzegło do silnika z baleno 1.8 przy obecnym silniku mam spieka 6 łopatkowego i myslałem ze da sobie rade z 121 konikami
Skrzynia z vitary 2wd i sprzęgło 215mm.
Albo wsadź automat :)21

Najzwyklejsze orginalne sprzęgło :) Co to za pomysły z tymi spiekami ?
Spieki są dla ludzi którzy nieogarniają podstawowych zasad jazdy autem ;)

dokładnie :)2
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: mcs0 » sob gru 22, 2012 5:57 pm

Wojt@s jakby co to ja czekam na wage pieca :D
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Wojt@s » sob gru 22, 2012 6:16 pm

Odezwij się na PW po świętach bo akurat będzie możliwość zważenia :)21
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: mcs0 » sob gru 22, 2012 8:50 pm

Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Wojt@s » sob gru 22, 2012 11:06 pm

Obejrzałem filmik, fajna robota :) ale 32" do tego pieca to jak widać, brakuje mu czasem dość sporo. Ja u siebie daje ten piec, nivka odchudzona i MT 29 cali, powinno to jakoś chodzić.
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: mcs0 » ndz gru 23, 2012 8:38 pm

w tym samcu i tak pewnie niedlugo wyladuje jakis TD z xantii ale to juz wyscig zbrojen bedzie bo i 5.125 + 4.16 itd itd
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Bogdan 4x4 » ndz gru 23, 2012 11:09 pm

Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: ŁeLeK » pn gru 24, 2012 8:08 am

Wg. mnie jedynym sensownym rozwiązaniem jest zastąpienie seryjnego benzynowego... benzynowym nowszej generacji. Ja mam z Jimny 1,3 16V (ten na pasku) i jest bajka. Nie przeżyłbym klekota pod maską. Aczkolwiek w moich "okolicach" grasuje pewien potwór z silnikiem 1,9 D na mostach portalowych. Później wrzucę zdjęcie ;)
4x4 Tczew

Tabson
 
 
Posty: 139
Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Tabson » wt gru 25, 2012 7:43 pm

Panowie a co myślicie o silniku od Poldolota, lecz ze stajni Rovera 1.4- 103 km?

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: ŁeLeK » wt gru 25, 2012 7:47 pm

Głowica chyba w tym siadała...
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Misiek Cypr » śr gru 26, 2012 12:59 am

Silnik 1.4 rovera jest mocny, ale serwisowalnosc tego wynalazku jest dosc ograniczona. Panewki sa skrecane tymi samymi szpilkami co glowica, wiec przy robocie uszczeli, musisz tez zdjac lozyska glowne...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
edi41
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 2:03 pm
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: edi41 » śr gru 26, 2012 1:01 am

Nie trzeba :)
Silesia Jeans
Suzuki SAMurai
Adrian
http://www.JEANS4X4.pl

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Wilku » śr gru 26, 2012 1:49 am

Tabson pisze:Panowie a co myślicie o silniku od Poldolota, lecz ze stajni Rovera 1.4- 103 km?
Obracając się w mocach bliskich 100 KM i pojemnościach do 1600 cm3 nie ma co rzeźbić - wystarczy 1.6 16v z Baleno czy Vitary. Nic bardziej kompatybilnego i lepszego patrząc na stosunek jakości/mocy do wagi i ceny nie ma. G16B mimo że o te 5 KM słabszy od Rovera z Poloneza, to na pewno lepiej będzie jeździj. Nadto będzie mniej zawodny, łatwiejszy w przeszczepie i pewnie łatwiej dostępny.

Jeśli 100 KM z 1.6 zaczyna brakować, to wtedy stajemy przed większym dylematem - zwiększamy masę, idziemy w większe koszty, kombinujemy jak wzmocnić układ napędowy.

pzdr, Wilku
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Tabson
 
 
Posty: 139
Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Tabson » śr gru 26, 2012 2:48 pm

Jedyny plus to zakup, gdyż całego poldolota można wyrwać do 1000 zeta. Z drógiej strony to nie jest czasem silnik od Hondy? Z tego co wiem w Roverach były motane silniki właśnie od Hondy.

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: ŁeLeK » śr gru 26, 2012 3:18 pm

Tabson pisze:Jedyny plus to zakup, gdyż całego poldolota można wyrwać do 1000 zeta. Z drógiej strony to nie jest czasem silnik od Hondy? Z tego co wiem w Roverach były motane silniki właśnie od Hondy.

Widać, że początkujący jesteś :)21
Japońce kręcą się w drugą strone 8)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Misiek Cypr » śr gru 26, 2012 4:18 pm

Honda i Rover mialy wtedy wspolne konstrukcje, jednak Rover wymyslil swoj silnik 103PS, a Honda nigdy nie zdecydowala sie na montarz tego silnika. Honda zostala przy swoich 90PS i starczalo to do napedu Hondy Civic 5d. Czas pokazal ze decyzja Hondy byla sluszna i 1.4 90PS jest bardzo trwalym silnikiem.

Rovery z tym silnikiem zniknely z rynku juz zupelnie, ale chyba z innego powodu.

Do samuraja dobry jest silnik 1.6 z Vitary, 2.0 od opla, ale pewnie tez niezly by byl silnik od Terrios/Cami. 1.3 87PS, bardzo zwawy i wzdluznie wstawiany w orginale.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kwadrat » wt sty 08, 2013 8:46 am

Misiek Cypr pisze:Honda i Rover mialy wtedy wspolne konstrukcje, jednak Rover wymyslil swoj silnik 103PS, a Honda nigdy nie zdecydowala sie na montarz tego silnika. Honda zostala przy swoich 90PS i starczalo to do napedu Hondy Civic 5d. Czas pokazal ze decyzja Hondy byla sluszna i 1.4 90PS jest bardzo trwalym silnikiem.

Rovery z tym silnikiem zniknely z rynku juz zupelnie, ale chyba z innego powodu.

Do samuraja dobry jest silnik 1.6 z Vitary, 2.0 od opla, ale pewnie tez niezly by byl silnik od Terrios/Cami. 1.3 87PS, bardzo zwawy i wzdluznie wstawiany w orginale.

Od opla ? W tytule jest mocny i lekki :)

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kwadrat » wt sty 08, 2013 8:53 am

to jest dobry silnik :) i produkowany w Polsce

Obrazek

ciekawe kto pierwszy wmontuje takie cudo :) Mnie sie podoba :)2

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kwadrat » wt sty 08, 2013 8:56 am

Pojemność skokowa 875 cm³
Liczba/układ R2
Moc maks. 85 KM (5500 obr/min)
Moment obr. 145 Nm (1900 obr/min)

Awatar użytkownika
maxus101
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:47 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: maxus101 » wt sty 08, 2013 10:27 am

Kwadrat pisze:Pojemność skokowa 875 cm³
Liczba/układ R2
Moc maks. 85 KM (5500 obr/min)
Moment obr. 145 Nm (1900 obr/min)
To fiatowski twinair jak sądzę.
Samurai 1,6td, 31'Silverstone
Subaru Legacy
Mitsubishi L300 4wd

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Misiek Cypr » wt sty 08, 2013 10:33 am

Kwadrat pisze:
Misiek Cypr pisze:Honda i Rover mialy wtedy wspolne konstrukcje, jednak Rover wymyslil swoj silnik 103PS, a Honda nigdy nie zdecydowala sie na montarz tego silnika. Honda zostala przy swoich 90PS i starczalo to do napedu Hondy Civic 5d. Czas pokazal ze decyzja Hondy byla sluszna i 1.4 90PS jest bardzo trwalym silnikiem.

Rovery z tym silnikiem zniknely z rynku juz zupelnie, ale chyba z innego powodu.

Do samuraja dobry jest silnik 1.6 z Vitary, 2.0 od opla, ale pewnie tez niezly by byl silnik od Terrios/Cami. 1.3 87PS, bardzo zwawy i wzdluznie wstawiany w orginale.

Od opla ? W tytule jest mocny i lekki :)
2.0 od omegi, nie jest ciezki, a ma ladnie moment polozony i do samca sie ladnie nadaje
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Wilku » wt sty 08, 2013 10:40 am

maxus101 pisze:
Kwadrat pisze:Pojemność skokowa 875 cm³
Liczba/układ R2
Moc maks. 85 KM (5500 obr/min)
Moment obr. 145 Nm (1900 obr/min)
To fiatowski twinair jak sądzę.
Dobra, ale jaka waga z osprzętem?

Niestety, w popularnych silnikach waga zwiększa się proporcjonalnie z mocą. Już sama głowica z dwoma wałkami potrafi podnieść masę silnika o kilkanaście kg.

Ktoś tu psioczył na silnik opla - fakt, nie są to najmocniejsze silniki, ale nie ma co ich zupełnie przekreślać. Charakterystyk do 5tys obrotów 2-litrówki opla 115KM będzie raczej korzystniejsza niż w silniku BMW 1.8 IS 140 KM. Zatem jak ktoś nie lubi piłować silnika powyżej tych obrotów, to taka opcja może być zupełnie słuszna. A waga - strzelam, że może się różnić tylko kilka procent od wagi chwalonego tu IS-a BMW.

Oczywiście można wygrzebać lekkie silniki z dużą mocą (motocyklowe). Ale zazwyczaj mają one wysokie obroty, przy których uzyskują moc i kosztują tyle, co zadbany Samurai czy Vitara :D

pzdr, Wilku
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Misiek Cypr » wt sty 08, 2013 10:53 am

Vanos w ISie taki super nie jest, jak dla mnie.

1.8 z jednym walkiem, 115 PS dawalo rade, ale opel mial nizej moment, w zwiazku z tym w terenie jakos mi sie lepiej widzi.

Dla mnie i tak: thereisnoreplacementfordisplacement.

V8 jest lekkie i mocne w kazdym punkcie skali obrotomierza, jednak w samcu V8 by chyba wygielo rame na samej przegazuwce pod kaufhala :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Wilku » wt sty 08, 2013 11:56 am

Misiek Cypr pisze:...w samcu V8 by chyba wygielo rame na samej przegazuwce pod kaufhala :)21
dobre, dobre - uśmiałem się...

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości