koła 30 czy 31

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

mosze44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: wt sty 11, 2011 3:29 pm

koła 30 czy 31

Post autor: mosze44 » pt sie 23, 2013 10:07 am

Panowie!
Szybkie pytanie, jaki rozmiar kół lepiej do samuraja ( już podniesiony, powycinany). Koła 30" czy 31". Chodzi o to czy przy 31" niczego jeszcze nie pourywam.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: koła 30 czy 31

Post autor: Salata123 » pt sie 23, 2013 10:19 am

za mało informacji.

ale jeśli nie masz zmienionych przełożeń to na 31 będzie słabo a do tego sprzęgło będziesz palił.

Więc kupuj 31 i zmień przełożenia jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

mosze44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: wt sty 11, 2011 3:29 pm

Re: koła 30 czy 31

Post autor: mosze44 » pt sie 23, 2013 10:53 am

jedynie mam reduktor 1.0 - czy to wystarczy? czy zmieniać też przełożenia na vitarowskie?

Ale głównie chodzi mi o to jak maja się mosty do 31" - konkretnie czy nie pourywam/poukręcam półosi. Ktoś cos kiedys mi mówił na ten temat... Ale pamiec

morfi888
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 11:10 pm
Lokalizacja: śląsk

Re: koła 30 czy 31

Post autor: morfi888 » pt sie 23, 2013 11:33 am

jeśli chodzi o 31 calowe opony to jest to max na seryjnych bebechach w mostach samuraiowskich, a pourywać i ukręcić można wszystko i na mniejszych kapciach, jeśli się uprzesz na 31 cali to warto zainwestować w vitarowskie przełożenia do mostów przynajmniej sprzęgła zaraz nie upalisz i będzie przyzwoicie jeździć.

Awatar użytkownika
gruszek
Posty: 353
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: koła 30 czy 31

Post autor: gruszek » pt sie 23, 2013 11:38 am

Ja miałem 31" w Samuraiu.
Podniesiony(lift mazura) , rozmiarowo wchodziły(trzeba było ranty w zakolach pozaginać).
Jeden zmielony przegub. Półosie wytrzymywały. Chyba tylko dlatego że jeżdżone z głową.
Sprzęgło- zmieliłem - zmieniłem na Poldka - chodziło do końca.
Ale brak mocy przy seryjnych przełożeniach jest nie do zniesienia :)
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________

mosze44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: wt sty 11, 2011 3:29 pm

Re: koła 30 czy 31

Post autor: mosze44 » pt sie 23, 2013 11:44 am

Ok w sumie wszystko jasne. Biore 30" :-)
dzięęęęęęęęęęki Panowie

Awatar użytkownika
yahoo33
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pt lip 29, 2011 1:43 pm

Re: koła 30 czy 31

Post autor: yahoo33 » pt sie 23, 2013 12:50 pm

Bierz 31, bo za chwilę będziesz zmieniał z 30 na 31'' ;)

Taki wyścig zbrojeń to już jest, będziesz miał motywację do zmiany przełożeń
Suzuki Samurai 1.6 Spring, blokada, i inne pierdółki.
Mitsubishi L300 2.4i 4wd LSD.

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: koła 30 czy 31

Post autor: qwai » pt sie 23, 2013 1:25 pm

Bierz 31" bo za tydzień będziesz zmieniał :)21
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: koła 30 czy 31

Post autor: Salata123 » pt sie 23, 2013 1:51 pm

Dokładnie :)

A w między czasie zmien przełożenia :)2
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: koła 30 czy 31

Post autor: Kostuch » pt sie 23, 2013 3:06 pm

Etam...
Jak dorośniecie, to do was dojdzie że liczy się technika a nie wielkość :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: koła 30 czy 31

Post autor: Adam.Ż » pt sie 23, 2013 3:51 pm

ja tam 5 czy 6 lat temu zakupiłem 30" i są do dzisiaj 8)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: koła 30 czy 31

Post autor: Salata123 » pt sie 23, 2013 4:37 pm

Ja tam mam teraz 33 a miałem kilka rozmiarów... I wiem, ze najlepszą jest technika na 35 :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: koła 30 czy 31

Post autor: N2O » pt sie 23, 2013 5:20 pm

Do niektórych 35" to samurai jest za lekki - trzeba by jakieś podciśnienie zapodać w koła.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: koła 30 czy 31

Post autor: Salata123 » pt sie 23, 2013 7:02 pm

wiesz... niektóre AT 35 mają głębszy bieżnik niż nalewka simexa 29` :)21

i są miękkie :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Terenowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:24 pm

Re: koła 30 czy 31

Post autor: Terenowiec » wt wrz 17, 2013 3:32 pm

czytam o tych dywagacjach nt rozmiaru opon, ale nikt nie wspomina o szerokości. Czy pisząc o 30 calach myślicie o szer 9,5, a w przypadku 31 - 10,5, czy niestandardowym 30x9,5? Chodzą mi po głowie też jakieś większe oponki, chociaż kasy trochę brak, ale może jakaś okazja się trafi. Zastanawiam się tylko na jakie konkretnie powinienem zwracać uwagę biorąc pod uwagę, że półosiek pewnie długo jeszcze nie zmienię, przełożeń reduktora też nieprędko. No chyba, że taniej byłoby zmienić przełożenia mostów... Co byście brali, 30x9,5 , 30x10,5 czy 31x10,5?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: koła 30 czy 31

Post autor: N2O » wt wrz 17, 2013 4:55 pm

Bez zmiany przełożeń żaden z tych rozmiarów nie ma sensu.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: koła 30 czy 31

Post autor: slavok » wt wrz 17, 2013 11:29 pm

Terenowiec pisze:czytam o tych dywagacjach nt rozmiaru opon, ale nikt nie wspomina o szerokości. Czy pisząc o 30 calach myślicie o szer 9,5, a w przypadku 31 - 10,5, czy niestandardowym 30x9,5? Chodzą mi po głowie też jakieś większe oponki, chociaż kasy trochę brak, ale może jakaś okazja się trafi. Zastanawiam się tylko na jakie konkretnie powinienem zwracać uwagę biorąc pod uwagę, że półosiek pewnie długo jeszcze nie zmienię, przełożeń reduktora też nieprędko. No chyba, że taniej byłoby zmienić przełożenia mostów... Co byście brali, 30x9,5 , 30x10,5 czy 31x10,5?
33, 5.125 oraz spidertrax w mosty, 4.16 w reduktor, 1.6 pod maskę, fajnie uzupełnienie to 2x ARB :)21

a tak na serio to rozsądną i najtańszą opcją jest 30 cali i 5.125 w mosty
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Terenowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:24 pm

Re: koła 30 czy 31

Post autor: Terenowiec » śr wrz 18, 2013 11:50 pm

oj Slavok, Slavok, jak zacząłem czytać Twój post... ;) a jeszcze na koniec dobiłeś mnie tymi ARB :)
Siedzę znowu po nocy i szperam nt tych kół i przełożeń. Właściwie jakbym kupił większe kółka to bym miał mobilizację, żeby zmienić przełożenia mostów na wolniejsze (z tego co tam wyczytałem ,to pewnie w jakiś 800 pln bym się zmieścił). Mam okazje kupić ładne 31x10.5 w nienajgorszych pieniądzach, dlaczego będą gorsze od 30x9,5 (oczywiście wciąż mając na uwadze ograniczone fundusze)? Suczkę niby mam tylko w teren, ALE czasami musi służyć jako miejski środek lokomocji, więc chciałbym uniknąć problemów typu mega obcieranie o resory, ukręcające się półośki albo maksymana prędkość podróżna 60km/h

Awatar użytkownika
Terenowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:24 pm

Re: koła 30 czy 31

Post autor: Terenowiec » sob wrz 21, 2013 7:26 pm

no i kupiłem 31x10.5 bfg km2... Jak furę poskładamy, zaczynam się martwić przełożeniami :] Uznałem, że będę miał motywację do dalszych modów i nie będzie za mną chodzić myśł "a mogłem wziąc cal większe"

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: koła 30 czy 31

Post autor: slavok » sob wrz 21, 2013 9:40 pm

na KM2 to w takim błocie jak masz w avatarku to nie pojeździsz :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: koła 30 czy 31

Post autor: bigos » pn wrz 23, 2013 10:18 am

Terenowiec pisze:no i kupiłem 31x10.5 bfg km2... Jak furę poskładamy, zaczynam się martwić przełożeniami :] Uznałem, że będę miał motywację do dalszych modów i nie będzie za mną chodzić myśł "a mogłem wziąc cal większe"
Miłego zamotania :)21
Wczoraj jeździłem prawie seryjnym samuraiem (215R15 MT i wyciągarka) i w pewnym momencie z właścicielem zaczęliśmy dyskutować nad motaniem :) na przykładzie seryjnego samuraia i zmotanego samuraia ( calmini, 4,16, silnik od vitary, lock right, wyciągarka i kopie simexów 31')
Właściciele z tej samej miejscowości więc często razem jeździli w tym samym terenie. Seryjny z trudem ale często przejechał całość albo większość trasy, zmotany no cóż :lol:
4,16 powodowało że samochód nie mógł nabrać rozpędu, simexy w pewnych terenach zakopywały auto, silnik vitary 16v- straszna szlifierka. Modyfikacje trzeba robić z głową, inaczej sporo kasy utopione i tylko frustracja jest ogromna :)21
Jimny :)21

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: koła 30 czy 31

Post autor: slavok » pn wrz 23, 2013 10:57 am

No tak to jest, mając 4.16 w reduktorze trzeba zapoznać się ze skrzynią biegów :)21
Jak to było? Furka gwizda tylko kierowca p***a. :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: koła 30 czy 31

Post autor: Adam.Ż » pn wrz 23, 2013 3:45 pm

przy 4.16 w terenie norma to ruszanie z 2, jak potrzebny rozpęd to i z 3 sie startuje :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Terenowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:24 pm

Re: koła 30 czy 31

Post autor: Terenowiec » śr wrz 25, 2013 11:02 pm

Chyba było tak jak w tej maksymie, o furze i kierowcy , którą przywołał Slavok:) Widziałem jak suzuka na 4,16 i na 30" jeździ - marzenie! Co lepiej zrobić, reduktor czy te przełożenia mostów? Jeszcze pytanie z innej bajki troszkę. Mam mały problem, bo opony są, buda samuraiowska jest, z tym, że obok ramy:) no i teraz czy ciąć błotniki czy liftować budę (wolałbym nie podnosić środka ciężkości) czy po prostu się zmieszczą te gumy bez niczego. Lift mazurowski - teoretycznie miało być 3'', a wygląda jak 5

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: koła 30 czy 31

Post autor: Salata123 » czw wrz 26, 2013 9:17 am

Jeżeli nie wejdą, ciąć błotniki.

na twoim miejscu dał bym w mosty 4.3 a reduktor 4.16 (to opcja optymalna ale i najdroższa)

Jak opcja budżetowa to 5.125 w mosty.

średnia opcja 4.16 jak lubisz wolno... albo coś więcej - zależy jak lubisz. Najlepiej jak byś się przejechał czymś takim.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość