RD28 ekspert

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
oktan87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob sty 15, 2011 4:51 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: RD28 ekspert

Post autor: oktan87 » pn sty 24, 2011 2:52 am

anatol pisze:rd28 nie ma otworu na powrót oleju z turbiny i drugiego otworu na wodę do chłodzenia , zaraz nad korkiem spustowym , zasilanie jest tylko do vacumpompy , a td jest trójnik do vacum i do turba .
a powiedz mi kolego anatol czy może być tak że jakiś baran zaślepił kiedyś te otwory o których wspomniałeś i używał go na wolnossącym osprzęcie ??
bo jeśli dobrze Cie zrozumiałem to RD28 wogóle nie posiadał tych dziur w bloku.. :roll:
może po krótce streszczę do czego zmierzam,
w moim parchu jest teoretycznie 2.8 bez turbo z tym że pompa wtryskowa jest od rd28t i tak na srednich obrotach przygrywają wtryski jakby miał zapłon za wczesny(dodam że wtryski po sprawdzeniu u pompiarza i są ok)
zapłonem kręciłem i nić to nie zmieniło więc źle ustawiony nie był.
i tak sobie od jakiegoś czasu kminię, bo w temacie patrola jestem dość świeży, czy czasem ktoś turba nie zarżnął i nie władował kolektorów od wersji bez turbo i tak sobie jeździł.mam go co prawda ponad pół roku ale brak mocy zaczął mnie wkur...ć. :)17
na dole bloku powyżej tego węża co z vacum wraca do michy jest taka jakby duża śruba wkręcona w blok więc jakby po powrocie z turba.
nad tym korkiem spustowym wody tez coś zmacałem jakby tez zaślepka..
sprawdzałem po ciemku więc pewien nie jestem .
jutro za widoku jeszcze się upwenie.
jakbyś mógł napisz co o tym myślisz

jeśli ktoś jeszcze ma wiedzę na ten temat podzielcie się :)
Pomoc drogowa, mechanika, wymiana opon tel.660 706 266 (dzwonić do skutku, jak nie odbieram to sms)

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: RD28 ekspert

Post autor: martii » pn sty 24, 2011 8:42 am

rd28 ma wieksze o 1mm wzniosy na walku rozrzadu w stosunku do rd28t, nie pamietam jak ze stopniami ale chyba byly identyczne

co do slupka nie wiem najlepiej porownac 2 ze soba, lub sciagnac miche i zobaczyc czy Twoj ma natrysk
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Rommiller
 
 
Posty: 194
Rejestracja: czw lip 03, 2008 3:53 pm
Lokalizacja: Łódź/Łask

Re: RD28 ekspert

Post autor: Rommiller » pn sty 24, 2011 11:42 am

Co do samej pompy, mogę powiedzieć, że po zdjęciu górnej pokrywy spód pompy jest identyczny w wolnossącej i turbo. Sam regulator popycha tę samą wajchę w pompie, którą popycha ośka przyspieszenia, więc jeśli Oktanowi grają wtryski na średnich obrotach to na pewno nie wina tego, że jest pompa TD w wolnossaku.

Z powyższej analizy wynika, że w konfiguracji jak u Oktana regulator na pompie nie musi być nigdzie podłączony. Poza tym on jest zdaje się sterowany ciśnieniem, a nie podciśnieniem.

Tak jeszcze dla porządku, w dieslu reguluje się kąt wyprzedzenia wtrysku a nie zapłon.

Sam w swoim RD28 bez T włożyłem pompę od TD. Założyłem tylko pokrywę od starej pompy bez regulatora.

Jeszcze jedno: Wolnossący ma inną średnicę cylindrów, chyba większą.
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu

Awatar użytkownika
oktan87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob sty 15, 2011 4:51 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: RD28 ekspert

Post autor: oktan87 » pn sty 24, 2011 11:56 am

anatol pisze:napisało się w białym pasku
Dzięki za info
martii pisze: co do slupka nie wiem najlepiej porownac 2 ze soba, lub sciagnac miche i zobaczyc czy Twoj ma natrysk
Właśnie problem w tym że nie mam do czego tego porównać, a michy mi się nie uśmiecha zdejmować :P
Rommiller pisze:Co do samej pompy, mogę powiedzieć, że po zdjęciu górnej pokrywy spód pompy jest identyczny w wolnossącej i turbo. Sam regulator popycha tę samą wajchę w pompie, którą popycha ośka przyspieszenia, więc jeśli Oktanowi grają wtryski na średnich obrotach to na pewno nie wina tego, że jest pompa TD w wolnossaku.

Z powyższej analizy wynika, że w konfiguracji jak u Oktana regulator na pompie nie musi być nigdzie podłączony. Poza tym on jest zdaje się sterowany ciśnieniem, a nie podciśnieniem.

Tak jeszcze dla porządku, w dieslu reguluje się kąt wyprzedzenia wtrysku a nie zapłon.

Sam w swoim RD28 bez T włożyłem pompę od TD. Założyłem tylko pokrywę od starej pompy bez regulatora.

Jeszcze jedno: Wolnossący ma inną średnicę cylindrów, chyba większą.
A powiedz mi czy masz też takie zaślepki o których pisałem czy masz gładki blok w tych miejscach o których anatol wspomniał ??
Pomoc drogowa, mechanika, wymiana opon tel.660 706 266 (dzwonić do skutku, jak nie odbieram to sms)

Awatar użytkownika
Rommiller
 
 
Posty: 194
Rejestracja: czw lip 03, 2008 3:53 pm
Lokalizacja: Łódź/Łask

Re: RD28 ekspert

Post autor: Rommiller » pn sty 24, 2011 1:19 pm

zaraz zobaczę, wieczorem napiszę :)21
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu

Awatar użytkownika
oktan87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob sty 15, 2011 4:51 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: RD28 ekspert

Post autor: oktan87 » pn sty 24, 2011 1:28 pm

Rommiller pisze:zaraz zobaczę, wieczorem napiszę :)21
dzienx :)12
Pomoc drogowa, mechanika, wymiana opon tel.660 706 266 (dzwonić do skutku, jak nie odbieram to sms)

Awatar użytkownika
Rommiller
 
 
Posty: 194
Rejestracja: czw lip 03, 2008 3:53 pm
Lokalizacja: Łódź/Łask

Re: RD28 ekspert

Post autor: Rommiller » wt sty 25, 2011 8:30 am

Tam gdzie w TD wychodzi rurka olejowa do turbiny, na moim bloku jest lity odlew, żadnych korków.
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu

Awatar użytkownika
oktan87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob sty 15, 2011 4:51 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: RD28 ekspert

Post autor: oktan87 » wt sty 25, 2011 9:24 am

Rommiller pisze: wieczorem napiszę :)21
No powiem Ci że fajny masz ten wieczór :)20
Rommiller pisze:Tam gdzie w TD wychodzi rurka olejowa do turbiny, na moim bloku jest lity odlew, żadnych korków.
I to właśnie chciałem usłyszeć :)21 u mnie w tym miejscu ktoś wkręcił śrubkę.. i wychodzi na to że mam TD bez T :lol:
Pomoc drogowa, mechanika, wymiana opon tel.660 706 266 (dzwonić do skutku, jak nie odbieram to sms)

Awatar użytkownika
Rommiller
 
 
Posty: 194
Rejestracja: czw lip 03, 2008 3:53 pm
Lokalizacja: Łódź/Łask

Re: RD28 ekspert

Post autor: Rommiller » wt sty 25, 2011 9:40 am

Fajnie masz. Ja ostrzę sobie zęby na TD, ale będę musiał cały motor wymienić, przynajmniej dół.
A wieczór mi się wydłużył do drugiej w nocy. Jakoś tak przy regeneracji mostu mi czas zleciał. :)21
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu

Awatar użytkownika
oktan87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob sty 15, 2011 4:51 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: RD28 ekspert

Post autor: oktan87 » śr sty 26, 2011 5:03 pm

Rommiller pisze:Ja ostrzę sobie zęby na TD, ale będę musiał cały motor wymienić
zobacz to

http://moto.allegro.pl/silnik-nissan-pa ... 84112.html

podobno kogoś z forum, niejaki Zengal..

ciekawa cena :)2 tylko pytanie jaki stan faktycznie :roll:
Pomoc drogowa, mechanika, wymiana opon tel.660 706 266 (dzwonić do skutku, jak nie odbieram to sms)

Awatar użytkownika
Rommiller
 
 
Posty: 194
Rejestracja: czw lip 03, 2008 3:53 pm
Lokalizacja: Łódź/Łask

Re: RD28 ekspert

Post autor: Rommiller » sob sty 18, 2014 12:02 am

Fajnie, oktan napisał odpowiedź trzy lata temu; przez ten czas zajeździłem trzy RD silniki, a tu dzisiaj dostałem powiadomienie na maila, że oktan odpowiedział na mojego posta :)21
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu

Awatar użytkownika
zlymichal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 08, 2013 11:19 am

Re: RD28 ekspert

Post autor: zlymichal » pn sty 20, 2014 7:27 pm

Mroczny pisze:zasadniczo - kupuje się cały komplet. Raz, że taniej wychodzi a dwa, że poszukaj takiego silnika co siedzi jeszcze w aucie. Przyjedź, odpal, pomierz ciśnienia - na ciepłym. (chocby po to aby olej miał swoje właściwości i poprawnie sterował popychaczami - http://www.sciaga.pl/tekst/80767-81-pom ... alinowych/ ). Cały silnik znajdziesz za 2-3 koła... Jak zaczniesz rzeźbic, planować głowice i bloki, zmieniac uszczelniacze (przeca nie poskładasz na starych) to kwote podwoisz co w przypadku tego silnika jest bez sensu..

a jeśli masz sprawną głowicę to pogoń - połowa kosztów juz się zwróci
Popieram!!

Awatar użytkownika
Rommiller
 
 
Posty: 194
Rejestracja: czw lip 03, 2008 3:53 pm
Lokalizacja: Łódź/Łask

Re: RD28 ekspert

Post autor: Rommiller » wt sty 21, 2014 9:03 am

bo ja wiem... wydałem trzy kloce na remont po zatarciu na panewkach. Remącik zrobiłem sam, oprócz regeneracji głowicy i turbiny; za trzy koła mam teraz silnik na nowych panewkach, pierścieniach, uszczelniaczach, rozrządzie i oleju; pali jak złoto, ciągnie aż miło, za takie pieniądze raczej bym nie dostał motoru w takim stanie
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: RD28 ekspert

Post autor: ramzes » wt sty 21, 2014 10:44 am

Rommiller pisze:bo ja wiem... wydałem trzy kloce na remont po zatarciu na panewkach. Remącik zrobiłem sam, oprócz regeneracji głowicy i turbiny; za trzy koła mam teraz silnik na nowych panewkach, pierścieniach, uszczelniaczach, rozrządzie i oleju; pali jak złoto, ciągnie aż miło, za takie pieniądze raczej bym nie dostał motoru w takim stanie
:)2 fakt jak sie zrobi samemu toi $ za robote sie nie liczy procz tego co oddales do zrobienia komuś ...
dużo roboczogodzin i pomylić sie nie można przy składaniu ale za cene 3 kpln warto..
przynajmniej wiesz co masz i które sróbki jak dokręcone a to też ważne ..
przyjemnego uzytkowania :)2 :)2
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości