Przelozenia w mostach Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: KamiL200 » śr kwie 16, 2014 2:19 pm

Są dostępne OEM Nissan 5,875 (41:7) czy 5,571 (39:7) ale tylko do tylnego mostu ...
ale o 35:6 to nawet ja nie słyszałem :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

pyskus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr kwie 16, 2014 10:23 am

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: pyskus » śr kwie 16, 2014 4:49 pm

Faktycznie, są do Y60, z grubsza przeglądnąłem temat i wydawało mnie się, że dyskusja tyczy się obu modeli. Generalnie po zadzwonieniu do pewnego znanego serwisu okazało się, że jest opcja sprowadzenia takich przełożeń, więc jestem pewny, że takie coś występowało w patrolu, jakby ktoś chciał odkupić - PW.

michal@bojano
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 8:05 pm
Lokalizacja: Bojano k/Gdyni

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: michal@bojano » śr wrz 17, 2014 4:48 pm

Panowie,

Mam patrola y61 na kolach 33 cale, mosty od 2,8 (4,625), skrzynia zapewne od 3,0d i silnik 4,2d. Problem jest taki, że jak jadę w trasę to przy 120km/h mam ponad 4000rpm na obrotomierzu. Chcę zmienić koła na 35 cali i przełożenia na 4,375. Czy ktoś pomoże mi obliczyć o ile spadną obroty silnika przy tych zmianach i prędkości przelotowej na tym samym poziomie, czyli 120 km/h?

Pozdrawiam
Michał
TD42

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Wowos » śr wrz 17, 2014 5:20 pm

Kalkulator przy obecnej konfiguracji - 33", 4.625, i skrzynia od 3.0 podaje, że 120km/h osiągniesz przy 3000rpm. Z kolei 35" i 4,375 daje 120km/h przy 2700rpm. A 35" i 4.11 daje 120km/h przy 2500rpm.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Szarbia » śr wrz 17, 2014 5:31 pm

michal@bojano pisze:Panowie,

Mam patrola y61 na kolach 33 cale, mosty od 2,8 (4,625), skrzynia zapewne od 3,0d i silnik 4,2d. Problem jest taki, że jak jadę w trasę to przy 120km/h mam ponad 4000rpm na obrotomierzu. Chcę zmienić koła na 35 cali i przełożenia na 4,375. Czy ktoś pomoże mi obliczyć o ile spadną obroty silnika przy tych zmianach i prędkości przelotowej na tym samym poziomie, czyli 120 km/h?

Pozdrawiam
Michał
Zakladajac, ze przy 120km/h jest 4000obr/min:

jak zmienisz kola na 35 to bedzie:
4000x33/35=3771obr/min

jak dodatkowo zmienisz przelozenia na 4.375 to bedzie:
3771x4.375/4.625=3568obr/min

czyli niewiele sie zmieni.

ale jak zmienisz przelozenia na 4.11 to bedzie:
3771x4.11/4.625=3351obr/min

na 3.9 to bedzie:
3771x3.9/4.625=3180obr/min
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

michal@bojano
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 8:05 pm
Lokalizacja: Bojano k/Gdyni

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: michal@bojano » śr wrz 17, 2014 9:57 pm

Ok, a gdzie można dostać przełożenia 4.11 do patrola y61? Jak rozumiem to przełożenia 4.11 z 4,2d y60 nie pasują do y61 ale czy przelozenie wałka atakujacego i talerza nie zalatwia sprawy?

I jak to jest w możliwe, że oryginalny td42 w y61 ma 3500rpm przy 160km/h, a mój 4000rpm przy 120km/h? Różnią się przecież tylko przełożeniami, bo doczytalem ze skrzynia od td42 i od 3,0d jest identyczna.

Macie jakieś pomysły? :-?
TD42

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: KamiL200 » czw wrz 18, 2014 10:12 am

michal@bojano pisze:Panowie,

Mam patrola y61 na kolach 33 cale, mosty od 2,8 (4,625), skrzynia zapewne od 3,0d i silnik 4,2d. Problem jest taki, że jak jadę w trasę to przy 120km/h mam ponad 4000rpm na obrotomierzu.
Coś tu nie gra , bo żeby się to zgadzało to musiałbyś mieć w mostach przełożenie 5,86 a piszesz że masz 4.625 :roll: . Posprawdzaj dobrze jakie masz przełożenia w mostach i czy licznik i obrotomierz nie przekłamują za bardzo bo...
...4,2d+4,625+35" jest OK
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Szarbia » czw wrz 18, 2014 11:35 am

michal@bojano pisze:Ok, a gdzie można dostać przełożenia 4.11 do patrola y61? Jak rozumiem to przełożenia 4.11 z 4,2d y60 nie pasują do y61 ale czy przelozenie wałka atakujacego i talerza nie zalatwia sprawy?

I jak to jest w możliwe, że oryginalny td42 w y61 ma 3500rpm przy 160km/h, a mój 4000rpm przy 120km/h? Różnią się przecież tylko przełożeniami, bo doczytalem ze skrzynia od td42 i od 3,0d jest identyczna.

Macie jakieś pomysły? :-?
Moze masz przelozenia 4.88 albo 5.42
albo tacho lub obrotomierz cos nie teges. Moze obrotomierz masz z 3.0 w tym 4.2?

Y60 i Y61 maja te same gruchy w mostach. Kupujesz te gruchy, przekladasz i czesc. Dosc prosta robota.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: N2O » czw wrz 18, 2014 11:43 am

Zapewne podłączony impulsator z TD42 pod obrotomierz z ZD30.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: miastek » czw wrz 18, 2014 12:14 pm

Pewnie dostaje 4 impulsy zamiast 3 na jeden obrót.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

michal@bojano
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 8:05 pm
Lokalizacja: Bojano k/Gdyni

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: michal@bojano » czw wrz 18, 2014 7:59 pm

N2O pisze:Zapewne podłączony impulsator z TD42 pod obrotomierz z ZD30.
:)21
Jak można to sprawdzić? Obrotomierz mam razem z licznikiem w milach, ponoć oryginalny od silnika, ale po odpaleniu leży martwy. Dopiero jak mu trochę dodam gazu to się podnosi.
TD42

michal@bojano
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 8:05 pm
Lokalizacja: Bojano k/Gdyni

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: michal@bojano » czw wrz 18, 2014 8:01 pm

miastek pisze:Pewnie dostaje 4 impulsy zamiast 3 na jeden obrót.
Jak inaczej mogę sprawdzić obroty silnika, poza obrotomierzem?
TD42

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: vandall_jr » czw wrz 18, 2014 8:11 pm

michal@bojano pisze:
N2O pisze:Zapewne podłączony impulsator z TD42 pod obrotomierz z ZD30.
:)21
Jak można to sprawdzić? Obrotomierz mam razem z licznikiem w milach, ponoć oryginalny od silnika, ale po odpaleniu leży martwy. Dopiero jak mu trochę dodam gazu to się podnosi.
System przeliczania jest w zegarze od zd nie działa jest sporrryyy błąd

Układ masz "prawie" sprawny :)21 dobrze poszukaj
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

michal@bojano
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 8:05 pm
Lokalizacja: Bojano k/Gdyni

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: michal@bojano » czw wrz 18, 2014 8:29 pm

vandall_jr pisze:
michal@bojano pisze:
N2O pisze:Zapewne podłączony impulsator z TD42 pod obrotomierz z ZD30.
:)21
Jak można to sprawdzić? Obrotomierz mam razem z licznikiem w milach, ponoć oryginalny od silnika, ale po odpaleniu leży martwy. Dopiero jak mu trochę dodam gazu to się podnosi.
System przeliczania jest w zegarze od zd nie działa jest sporrryyy błąd

Układ masz "prawie" sprawny :)21 dobrze poszukaj
Czego i gdzie mam szukać? Nie znam się na licznikach i ich naprawie :roll:
TD42

mariusz stach
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 02, 2005 10:42 pm

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mariusz stach » pn wrz 22, 2014 11:02 pm

Witam...
Ja z pytaniem chyba pasującym do tego wątku...
nabyłem Patrola y 61 2.8 z zamontowanym silnikiem 4.2 nissana bez turbiny niestety nie wiem z jaką skrzynią biegów. I tu pytanie
czy wraz z wymianą silnika powinna nastąpić również wymiana przełożeń mostów?

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Takayuki » wt wrz 23, 2014 12:24 pm

Przy fabrycznych oponach tak, przy silniku 4.2 większych kołach 35 cali i przełożeniach w mostach z 2.8 jest tak [obroty, wskazania] jak z 4.2 i przełożeniach od 4.2... więc zależy od docelowych wielkości kół.

mariusz stach
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 02, 2005 10:42 pm

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mariusz stach » wt wrz 23, 2014 2:55 pm

Raczej standart 285/60/16

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Takayuki » wt wrz 23, 2014 4:51 pm

No to powinna iść za tym zmiana przełożeń - 4.2 się kręci wolniej niż 2.8 i dla uzyskania dużej prędkości byś go musiał na wysokich obrotach trzymać - normalnie przy 90km/h ma około 2000 obrotów.

mariusz stach
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 02, 2005 10:42 pm

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mariusz stach » wt wrz 23, 2014 7:59 pm

wiec jakich przełożeń powinienem szukać? z jakiego silnika?
mam patrola z silnikiem toyoty 4.2 na przełożeniach z 2.8 jeździł właśnie jak ten teraz. Pomogło zamiana przełożeń z 4.2 benzyna automat i teraz śmiga aż miło...

michal@bojano
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 8:05 pm
Lokalizacja: Bojano k/Gdyni

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: michal@bojano » śr wrz 24, 2014 7:31 am

Mały update w temacie.

1) Koła 33 cale.
Na piątym biegu przy 4000 rpm na obrotomierzu prędkość wg. licznika wynosiła 105 km/h. Według GPS 97 km/h.

2) Po zmianie na koła 35 cali.
Na piątym biegu przy 4000 rpm na obrotomierzu prędkość wg. licznika dalej wynosi 105 km/h. Według GPS 104 km/h.

Zastanawiam się jeszcze ile da zmiana na przełożenia 4,375. Teraz jest 4,625. I o ile osłabi to samochód. Teraz do 110 km/h rozpędza się tak samo jak na kołach 33 cale. Później to już lokomotywa się robi, ale jeździ się lepiej niż na 33 cale no i wygląda jakoś tak bardziej jak terenówka :)21
TD42

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Ba » śr gru 03, 2014 11:18 pm

Osobowke se kup do zapierdzielania. Patrol najlepiej czuje się przy 80 - 90 km/h.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: N2O » czw gru 04, 2014 7:17 pm

Sprawna fabryczna 160-ka z SD33T komfortowo(nie męczy się ani nie męczy kierowcy) jedzie 120-140 km/h.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Takayuki » czw gru 04, 2014 8:24 pm

Ciszej niż w gieerze jest? Mi hałas ponad 100/110 już przeszkadza, nie da się rozmawiać nie podnosząc głosu, co po dniu jazdy powoduje zdarcie gardła... :)21

michal@bojano
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 8:05 pm
Lokalizacja: Bojano k/Gdyni

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: michal@bojano » czw gru 04, 2014 9:56 pm

N2O pisze:Sprawna fabryczna 160-ka z SD33T komfortowo(nie męczy się ani nie męczy kierowcy) jedzie 120-140 km/h.
:)21
Na jakich kołach?

TD42 na 33 calach też dawało radę pod 140 km/h tyle, że silnik głośny. Chociaż teraz na 35 calach i mostach 4,375 i po wygłuszeniu auta w środku pewnie 120 km/h też dałby radę w bardziej komfortowych warunkach.
TD42

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: N2O » pt gru 05, 2014 9:39 am

Na AT 31".
Komplet wygłuszeń i ciche opony to klucz do sukcesu. Doładowanego silnika przy takich prędkościach wcale nie słychać.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość