Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Hinek » wt wrz 22, 2015 10:44 pm

Ten silnik ma z natury tendencję do przegrzewania się? Przegrzał się drugi raz..Za pierwszym razem poszła tylko uszczelka, co poszło za drugim razem dopiero się okaże. W obu wypadkach zaszkodził stromy długi stromy podjazd w górach na reduktorze. Wisko raczej sprawne, bo było wymienione. Co ciekawe jazda autostradą w upał 120 km/h nie robiła wrażenia na Gallopku. W obu wypadkach dało się wrócić do domu, ale powrót z półwyspu Kolskiego z walniętą uszczelką (?) był nieco stresujący :)21 Zastanawiam się, czy nie jest to wrodzona przypadłość Gallopera. Jeśli tak,to może zainstalować jakiś konkretny wentylator elektryczny? Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym problemem?
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Marcingalloper » śr wrz 23, 2015 6:22 pm

Dwa razy wyrzuciło mi płyn. Albo raz, bo za drugim pękł przewód.

U mnie jest tak ze wskazanie temperatury zawsze, ale to zawsze jest na połowie (z 1mm poniżej). Nie ma tu znaczenia co robię, czy jadę w upały autostradą czy jeżdżę pod strome podjazdy czy kopie się w błocie czy nawet powoli się turlam przy -20C. I te wskazanie traktuję z lekkim przymrużeniem oka bo:

- w lato (w te lato i w te upały :)21 ) ciągnąc na linie przez piasek Pajero, które nie mogło odpalić tuż po wyholowaniu go na twarde słyszę z pod maski syk. Otwieram maskę a ze zbiorniczka wyrównawczego wywala płyn. Od razu dodałem gazu i w ciągu kilkunastu sekund silnik się schłodził. Co ciekawe wskazówka ledwo co drgnęła nad połowę skali :roll: .

- drugi raz ale to już po mechanicznym pęknięciu/przetarciu węża idącego od nagrzewnicy wywaliło mi płyn. Wtedy na moich oczach wskazówka szła w górę aż zabrakło skali. Od razu zgasiłem silnik i po otwarciu maski miałem już przyczynę :)21 - dodam że to było w przeddzień naszego wyjazdu wzdłuż granicy, którą Galloper przetrwał dzielnie :)2 .

Ja miałem sobie wymienić ten czujnik, ciągle zapominałem. Później sobie wymyśliłem że zamontuję dodatkowy cyfrowy wskaźnik, ale i na to czasu nie ma :)21 .

Simonides
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: ndz lut 16, 2014 7:48 pm

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Simonides » śr wrz 23, 2015 7:17 pm

z przegrzewaniem to swoje przeżyłem :)21

1) po kupnie pod obciążeniem lawetą wywaliło w końcu na S7 przy dużym podjeżdzie wodę - i myślałem uszczelka
2) po wymianie uszczelki i sprawdzeniu glowicy - znow wywalilo i wtedy juz wiadomo wymieniamy silnik
3) na nowym silniku mowie no Pani od niemca prawie nowy 8) bedzie spoko - i bach kiedyś temperatura rośnie, okazało sie ze wisko za wolno się kreci,

od tej pory wisko spięte na amen i jest gitarka, ale fakt co przeszedł człowiek to jego :)11

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Hinek » śr wrz 23, 2015 10:56 pm

Hmmm. Niedobrze...Blokowanie wisko to nie jest dobre rozwiązanie. Wskaźnik temperatury to faktycznie mało przydatny gadżet w tym aucie. Wskazówka tkwi nieruchomo między dwoma kropkami, jak drgnie o milimetr - to już po ptokach. Trzeba by pomyśleć o oryginalnym wisko albo o solidnym wiatraku elektrycznym.
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Jogi4x4 » czw wrz 24, 2015 7:38 pm

Też mnie w tym roku to dopadło. Fakt wskaźnik traktuję z dużym przymróżeniem oka, padło wisko ale udało się je zregenerować i od tej pory problemy ustały, jednak wskaźnik ma teraz "bicie" i pokazuje co się jemu podoba :)21 Będę miał zimą trochę czasu to wrzucę elektryki.
Galloper LWB - turysta

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Marcingalloper » pt paź 23, 2015 11:38 pm

Podpinam się pod temat :)21 .

Właśnie spadła z silnika głowica i przypuszczenia okazały się trafne - przepalona uszczelka na 4 cylindrze.

Teraz pytanie co jeszcze należałoby zrobić. W poniedziałek zawożę głowicę do magika na sprawdzenie (szczelność i planowanie jeśli jest krzywa). Co jeszcze magikowi od głowic zlecić, chcę zrobić wszystko kompleksowo by przez jakiś czas tam nie zaglądać (uszczelniacze, gniazda ?? ) .
Przy okazji będę wymieniał:

- uszczelkę pod głowicą i uszczelkę pod dekiel
- do głowicy nowe śruby
- świece żarowe wymieniać ?? - grzeją wszystkie
- wtryskiwacze ruszać ?? - końcówki ??
- kpl rozrządu z pompą wody i paskiem balansującym oraz uszczelniacze
- płyn w chłodnicy z termostatem i wisco
- olej w silniku z filtrem i filtrem powietrza

Co jeszcze ??


Przy okazji pytanie - czy sprawdzenie szczelności głowicy daje 100% pewność na to że nie jest pęknięta ?? . Magik od głowic twierdzi że nie :roll: , i nie wiem czy się zabezpiecza przed tym że może kiepsko sprawdzić czy faktycznie może tak być.
Pocieszające jest to że robił dwie od H1 czy tam H100 i jedną z Pajero i wszystkie były całe - choć internety twierdzą ze często pękają.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Marcingalloper » ndz paź 25, 2015 6:28 pm

Ok, rozumiem że nic nie trzeba więcej robić.

:)21

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Michał4x4 » ndz paź 25, 2015 6:51 pm

Wg mnie wszystko wymieniłeś.
Planowanie, wymiana uszczelniaczy i docieranie zaworów to podstawa.
Nie znam tej głowicy ale może też warto sprawdzić od razu komory wirowe (jak są oczywiście w tym silniku) :)21

A i o uszczelce pod kolektor nie zapomnij :)21
Dzika Koza

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: vandall_jr » ndz paź 25, 2015 7:52 pm

Marcingalloper pisze:Co jeszcze
Planuj blok bo cała ta robota pójdzie w pizdziedz.. :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Marcingalloper » ndz paź 25, 2015 8:09 pm

Michał4x4 pisze:Wg mnie wszystko wymieniłeś.
Planowanie, wymiana uszczelniaczy i docieranie zaworów to podstawa.
Nie znam tej głowicy ale może też warto sprawdzić od razu komory wirowe (jak są oczywiście w tym silniku) :)21

A i o uszczelce pod kolektor nie zapomnij :)21
Planowanie jeśli potrzeba, sprawdzenie szczelności i wymiana uszczelniaczy zaworowych i docieranie to robota magika od głowic - ma też ją dokładnie wymyć :)21 . Jutro o 8 jestem u niego z głowicą i niech działa, jak się spręży to we wtorek zaczniemy składać :)21 - o ile wsio pójdzie jak trzeba.
Uszczelki wszystkie nowe, może w końcu pod deklem zaworowym zrobi się sucho bo tam zawsze się pociło mimo nowych uszczelek (teraz dam oryginał)
vandall_jr pisze:
Marcingalloper pisze:Co jeszcze
Planuj blok bo cała ta robota pójdzie w pizdziedz.. :)21
:roll: , tłoki też zamawiać nowe :)21 .

Dołu nie ruszam, dostanie tylko nowy olej.
Jako jeden z nielicznych fachowców na tym forum możesz podpowiedzieć co jeszcze robić z górą, żeby po poskładaniu nie obudzić się o urwa mać, mogłem jeszcze xxx wymienić.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: vandall_jr » ndz paź 25, 2015 8:45 pm

To powiem Ci że 2 razy miałem problem z blokiem od 2,5 Planowanie było koniecznością. Jak Ci się dekiel poci to planowanko pokrywy wskazane :)
Bankowo liniowanie bloku bym zrobił, (sprawdzanie płaszczyzny).
Marcingalloper pisze:Jako jeden z nielicznych fachowców na tym forum możesz podpowiedzieć co jeszcze
A co ja tam wiem :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Marcingalloper » ndz paź 25, 2015 8:57 pm

vandall_jr pisze:To powiem Ci że 2 razy miałem problem z blokiem od 2,5 Planowanie było koniecznością. Jak Ci się dekiel poci to planowanko pokrywy wskazane :)
Bankowo liniowanie bloku bym zrobił, (sprawdzanie płaszczyzny).
Marcingalloper pisze:Jako jeden z nielicznych fachowców na tym forum możesz podpowiedzieć co jeszcze
A co ja tam wiem :)21
Że blok planować :roll: , to i sprzęgło wymieniać skoro już motor wyjęty bo też sporo przeszło :o . Koszta duże.

Liniowanie też pewnie motor trza wywalić :)9 .
Uszczelka jakaś dobra/markowa nie wystarczy (przypomnę że uszczelkę dmuchnęło na 4cyl i reszta na "oko" jest :)2 ), jak mam wwalić ze trzy czy więcej tysi to wolę silnik drugi wrzucić włącznie z całym napędem od Pajero z SS.
Teraz to mi ćwieka zabiłeś.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Marcingalloper » ndz paź 25, 2015 8:58 pm

Pokrywy nie będę planował, zdejmę z silnika w Pajero bo tam wsio suchutkie :)21 .

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: vandall_jr » ndz paź 25, 2015 9:10 pm

Marcingalloper pisze:Że blok planować :roll:
Przynajmniej sprawdź płaszczyznę, nie musisz wymontowywać bloku lecz liniał i szczelinomierz mus posiadać.
Spotkałem się z takimi przypadkami, że w Hójdaju siada blok widać to na pomiarach płaszczyzny bloku
Marcingalloper pisze:Uszczelka jakaś dobra/markowa nie wystarczy
Tylko taka dobra ma być ! a 4 cylinder jest tzw najcieplejszy i najbardziej obciążony termicznie pada najszybciej .

Dekiel powinien być równomiernie i dobrze dociśnięty i nie wal tam silikonu tyle co keczupu w hot-dogu, ładnie ma być :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Marcingalloper » ndz paź 25, 2015 9:27 pm

vandall_jr pisze:
Marcingalloper pisze:Że blok planować :roll:
Przynajmniej sprawdź płaszczyznę, nie musisz wymontowywać bloku lecz liniał i szczelinomierz mus posiadać.
Spotkałem się z takimi przypadkami, że w Hójdaju siada blok widać to na pomiarach płaszczyzny bloku
Marcingalloper pisze:Uszczelka jakaś dobra/markowa nie wystarczy
Tylko taka dobra ma być ! a 4 cylinder jest tzw najcieplejszy i najbardziej obciążony termicznie pada najszybciej .

Dekiel powinien być równomiernie i dobrze dociśnięty i nie wal tam silikonu tyle co keczupu w hot-dogu, ładnie ma być :)21
Sam nie sprawdzę bo nie mam czym i co gorsza nie wiem jak. Mój mechanior nie odbiera telefonu :)21 , ale też wątpię by miał czym to sprawdzić.
Gorsze to bo holowanie raczej odpada (dystans i brak holownika) a laweta kolejne koszta :roll: .

Dobra uszczelka to jaka ?? , oryginał zamawiać czy brać Elring bo i z ich firmy chyba będą śruby głowicy.
4cyl potwierdza spec od głowic - to samo było w H1 czy tam H100 i w nim bloku nie ruszali.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Marcingalloper » pn paź 26, 2015 10:41 am

Głowica już się robi, szczelność. Jak przejdzie i będzie dobra to idzie do docierania, wymiana uszczelniaczy no i planowanie. Niech se tam robiom co chcom :)21 , sprawdzenie płaszczyzny bloku tylko gdy dostarczę samochód na plac - czyli nie wchodząca w grę laweta.

Uszczelka wyglądała tak:

Obrazek
Obrazek

Zdaniem speca "standard" :)2 . Nie wiem czy taki fachowiec czy tak trafił, ale powiedział że albo ma koło 300 albo już trochę ponad 300tys km - ma 308tys km :)2 . Ma być dobrze, jego zdaniem.

Teraz tak, na pytania o sprawdzenie liniowania bloku wszyscy inni wytrzeszczają oczy :)21 , ale że po co w żeliwnym bloku i takie tam. Znalazłem gościa co podjedzie i sprawdzi. Ja myślałem że do tego trzeba wywalać silnik, ale on coś mi mówił że ma coś tam co się przykłada, przykręca na środku bloku i sprawdza czy krzywy nie jest. Mniejsza z tym, ma być ok. 13 i sprawdzi - koszt 120zł z dojazdem (dojazd chyba 50zł). Szkoda że mnie przy tym nie będzie :roll: .

Trzymać kciuki za głowicę :)21 .

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Grzywacki » pn paź 26, 2015 12:55 pm

Żeby sprawdzić blok orientacyjnie można przyłożyć poziomice, tylko w miarę nową, żeby była prosta i bez betonu.
I niech będzie dłuższa niż 15 cm, tak na długość bloku było by dobrze. :)21
W moim byłym RD28T wynik był smutny... też żeliwny, nie dało się jej tak przyłożyć żeby się nie bujała, no może w poprzek.

zdrówko
Andrzej.
Patrol Y60 V8 long 1990r.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Marcingalloper » pn paź 26, 2015 6:27 pm

Uj nie przyjechał.
Dostał kilka wiązek na pocztę bo telefonu też nie odbierał.

Przykładałem kątownik i pakiet szyby małego okienka bo poziomnicy nie miałem - na moje oko jest :)2 .

Blok zostawiam w spokoju :)21 . Jak coś będzie nie tak przełożę silnik z całym napędem z Pajero.

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Jogi4x4 » pn paź 26, 2015 6:34 pm

Marcingalloper pisze: Zdaniem speca "standard" :)2 . Nie wiem czy taki fachowiec czy tak trafił, ale powiedział że albo ma koło 300 albo już trochę ponad 300tys km - ma 308tys km :)2 . Ma być dobrze, jego zdaniem.
Ja też słyszałem parokrotnie że te motory wytrzymują ok. 300tysi i wtedy zaczynają się problemy z uszczelką. Mój ma niby 330 i jest ok, ale ile ma faktycznie tego nikt nie wie, ale podejrzewam że dużo więcej.
Galloper LWB - turysta

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Marcingalloper » pn paź 26, 2015 6:45 pm

Jogi4x4 pisze: Ja też słyszałem parokrotnie że te motory wytrzymują ok. 300tysi i wtedy zaczynają się problemy z uszczelką. Mój ma niby 330 i jest ok, ale ile ma faktycznie tego nikt nie wie, ale podejrzewam że dużo więcej.
Krążą po internetach historie że one w ogóle wytrzymują max 350tys do remontu lub drugi z mniejszym przebiegiem.
Ja znam Gallopera z 450tysiami i jeździ, a ma go człowiek od 12 lat więc przebieg prawdziwy - stan budy fatalny :)21 . Na Rosyjskim forum też jest kilka z przebiegiem grubo ponad 350tys i jeszcze walczą w terenie i jeżdżą na wyprawy.

Co ma być to będzie, i tak jestem zadowolony :)2 .

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Jogi4x4 » pn paź 26, 2015 7:04 pm

Moim zdaniem tego się nie przewidzi, mój ma 330 i jeździ, doglądany na bieżąco, oleje dobre, zobaczymy jak się zbliży do 350 tysi. a lekkiego życia nie ma bo oprócz turystyki cięższym terenem nie gardzę.
Galloper LWB - turysta

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Marcingalloper » pn paź 26, 2015 7:40 pm

Ten Twój to srebrny ze stalowym zderzakiem z przodu ?? , jeśli tak to gdzieś w internetach się na niego natknąłem. Nie wiem czy nie na fejsbuku na grupie Gallopera ale teraz zrobili zamkniętą i dupa, tak to zawsze z konta dziewczyny pooglądałem co tam piszą i wstawiają.

Mój po nerach mocno nie dostaje, ale czuję po nim że odkąd założyłem większe opony to zaczął lekko podciekać - do uszczelki też się przyłożyły. Zresztą lato było z koszmarnymi temperaturami a ja miłośnik wędkowania spędziłem kilkadziesiąt godzin kulając się powolutku brzegami rzeki, po piaskach, po łąkach gdy na termometrze grubo ponad 30C, w środku przyjemny chłód z klimatyzacji :)21 . Raz zajechałem nad wodę, było parno jakoś przed burzą to zjechałem sobie na wyspę z myślą że przeczekam i później połowię jak przejdzie. LLekko położyłem fotel i powieki jakieś się cięższe zrobiły :)21 . Przysnąłem na jakąś godzinkę a samochód cały czas chodził i mnie chłodził :)21 . To też dobre nie było dla silnika.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: jradek » pn paź 26, 2015 8:30 pm

Klimatyzacja to zlo, radio tez, a nawet rozkladanie foteli.
:)21
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: Marcingalloper » pn paź 26, 2015 8:54 pm

Klima to zło ?? .
Podchodzę do tego tematu ciut inaczej. Latem podczas przejażdżek zamykamy sobie szybki i pomalutku w słońcu przy upale pyrkamy. Pyrkamy po piaseczku, po plażach, jak jest trochę błota to i po błocie i nastaje czas przekąski. Wtedy stajemy i wszyscy wysiadamy z aut i wtedy...... :lol: , dokładnie widać kto ma i używał klimy. My wysiadamy z klimatyzowanych aut w suchych koszulkach, a "Ci" bez klimy wysiadając ścierają pot z czoła, i pewnie nie tylko :)21 .

Radio CD i CB też uważam za niezbędnik :)21 .

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Przegrzewanie silnika 2.5 TCi

Post autor: jradek » pn paź 26, 2015 9:44 pm

Nie tlumacz sie.

Kiedys spotkalem kumpla z piaskiwnicy, mial LR serie, chyba II i w tym aucie fotele nie posisdaly regulacji zadnej! Wycieraczki mialy awaryjna wajche do scierania reka. To musial byc OR!
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości