VW Phaeton 6.0 W12

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: Mroczny » pt wrz 09, 2016 7:26 pm

lepsze mercedesy miały takie sterowanie wieeele lat przed tym fejtonem

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: sebeks » pt wrz 09, 2016 7:55 pm

Jak już mówicie o tych wydechach, to ostatnio miałem okazję jeździć nowym mustangiem ( tak wiem, plastik is fantastic) :)21 ale strasznie podobało mi się to, że podczas normalnej jazdy jest cisza, dopiero jak depniesz albo zredukujesz sobie o 2 biegi i dopiero dowalisz w kibel, robi się głośno, ale na chwilę :)
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: ernil » pt wrz 09, 2016 7:59 pm

Jutro jedziemy po XC90 2.9 T6, przy okazji obejrzymy sobie dokładnie LS430 i LS460. Tak dla porównania z Phaetonem i Audi A8.
Przy okazji - jeden pan po wpłaconej zaliczce sprzedał auto, bo ktoś zaoferował... 2000zł więcej.
Klasa, nie?
Usłyszał, że jedni sprzedają się za miliony, a on raptem za dwa tysie, ale to chyba nie da mu do myślenia...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: ernil » pt wrz 09, 2016 8:02 pm

Nawet nie wiedziałem, że oni mają siedzibę 30km ode mnie. Ale czad.
Muszę tam pojechać :)21
http://sidmotorsport.pl/pl/h/1250-rs4-b ... &results=7
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: Mroczny » pt wrz 09, 2016 8:05 pm

masz chłopie czas i zdrowie..

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: lysy76 » pt wrz 09, 2016 8:06 pm

ernil pisze:Jutro jedziemy po XC90 2.9 T6, przy okazji obejrzymy sobie dokładnie LS430 i LS460. Tak dla porównania z Phaetonem i Audi A8.
Przy okazji - jeden pan po wpłaconej zaliczce sprzedał auto, bo ktoś zaoferował... 2000zł więcej.
Klasa, nie?
Usłyszał, że jedni sprzedają się za miliony, a on raptem za dwa tysie, ale to chyba nie da mu do myślenia...
Zdziwionyś, jakbyś z Lesbos się przemieścił dopiero co...
:)21
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: sebeks » pt wrz 09, 2016 8:11 pm

ernil pisze:Nawet nie wiedziałem, że oni mają siedzibę 30km ode mnie. Ale czad.
Muszę tam pojechać :)21
http://sidmotorsport.pl/pl/h/1250-rs4-b ... &results=7

Nie jest to ten set co idzie do nowszych S8 ? W sumie myslałem że to droższe :)2
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: ernil » pt wrz 09, 2016 8:42 pm

Set to ja sobie złożę na pewno inny za połowę ceny, bardziej mnie chodziło o to, że firma jest za rogiem.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: Misiek Cypr » pt wrz 09, 2016 8:50 pm

Po co Ci hamulce, jak auto nie jedzie? :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: ernil » pt wrz 09, 2016 8:59 pm

Hamulce są ważniejsze niżeli jechanie :)21
Sam wiesz ile trzeba wody, by kontenerowca zatrzymać :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: Misiek Cypr » pt wrz 09, 2016 9:09 pm

Nie mam pojecia, ale wiem ile wody trzeba, zeby zatrzymac tankowca :)21

I wiesz co, nikt nie chce polepszac hamulcow, tylko madrzej jedzie po tej wodzie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: ernil » pt wrz 09, 2016 10:12 pm

Hamulce są jak szalupa.
Gadasz jakbyś nie wiedział.
Napisz lepiej ile tej wody trzeba z jakiej prędkości, bo to fajne było, kiedyś czytałem o tym gdzieś i wrażenie zrobiło :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: lemur » sob wrz 10, 2016 6:34 am

Mroczny pisze:lepsze mercedesy miały takie sterowanie wieeele lat przed tym fejtonem

Nawet nie lepsze :) Moja 124 z 87 miała :)21
Niva 93r.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: Mroczny » sob wrz 10, 2016 6:58 am

była lepsza
:)21

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: Misiek Cypr » sob wrz 10, 2016 7:31 am

ernil pisze:Hamulce są jak szalupa.
Gadasz jakbyś nie wiedział.
Napisz lepiej ile tej wody trzeba z jakiej prędkości, bo to fajne było, kiedyś czytałem o tym gdzieś i wrażenie zrobiło :)21
Statek 200 tysiecy ton, czyli taki co niepelny wchodzi na Baltyk, bo plytko jest, hamuje 12 mil, znaczy jakies 22 kilometry
Statek handy size, czyli 40 tysiecy ton, hamuje jakies 2 mile, czyri prawie 4 kilometry. To z predkosci 15 wezlow, czyli jakies 28km/h

Moja lajba z predkosci 10km/h hamuje jakies 70 metrow :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: Misiek Cypr » sob wrz 10, 2016 7:33 am

Jak mi ktos marudzi ze mu hamulc slaby, to mi sie smiac chce. Swoja lajba, zeby szybciej wyhamowac, czasem trzeba zrobic kolko, albo zygzaki. Dlatego do wykonania manewrow w ciasnym miejscu, trzeba karwa zwolnic. Czyli nie zapierda...c. :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: Mroczny » sob wrz 10, 2016 8:05 am

jedno jest pewne - plebswagen Ernila zdecydowanie ożywił nam forum
:)21

roso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw cze 03, 2004 5:47 pm
Lokalizacja: skąd mam wiedzieć :-)

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: roso » sob wrz 10, 2016 8:33 am

Wrócę do boczków fotela.
Mercedes S w modelu bodajże W220 wprowadził aktywne boczki, które przytrzymywały kierowcę w zakrętach. Nie wspomnę o zawieszeniu ABC, bajeczna sprawa, co prawda awaryjna, ale jazda takim autem (w zakrętach), to coś pięknego.
Pod tym kątem Phaeton został daleko w tyle.
jestem tylko muchą na przedniej szybie życia

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: ernil » sob wrz 10, 2016 9:00 am

roso pisze:aktywne boczki
Przez aktywne masz na myśli, że się samoczynnie pompowały?
Nie wiem jak Ciebie, ale mnie przeszkadza, jeżeli samochód wszystko chce robić za mnie. To jest to, o czym mówiłem od początku w kwestii zawieszenia i to, co przeraża mnie w nowoczesnej awiacji. O ile ten cały "automatyzm" jest znośny w jeździe relaksacyjnej po mieście, tak już przy wyższych V zaczyna się to robić po prostu niebezpieczne i tyle.

Zawieszenie pneumatyczne w połączeniu z dobrą oponą pozwala na pewno na jedną rzecz - jest zajebiste w autach typu Range Rover. Wysokie, ciężkie, a prowadzi się przy 200 w zakręcie autostradowym bardziej niż przyzwoicie. Do tego niezależnie od tego, czy jedziemy sami, czy w 5 osób i bagaż. To jest duży plus tego rozwiązania :)2
Mroczny pisze:jedno jest pewne - plebswagen Ernila zdecydowanie ożywił nam forum :)21
Pomyśl sobie Pysio, co się działo na forum Phaetona... :)21

Misiek - no właśnie te wartości się piękne. Dużo wcześniej wiesz już, "że wypierdolisz w drzewo" :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: vandall1 » sob wrz 10, 2016 9:11 am

Misiek Cypr pisze:..............
I wiesz co, nikt nie chce polepszac hamulcow, tylko madrzej jedzie po tej wodzie.
Owszem,były idee podnoszonych lub otwieranych gruch dziobowych :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

roso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw cze 03, 2004 5:47 pm
Lokalizacja: skąd mam wiedzieć :-)

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: roso » sob wrz 10, 2016 3:42 pm

ernil pisze: Przez aktywne masz na myśli, że się samoczynnie pompowały?
Nie wiem jak Ciebie, ale mnie przeszkadza, jeżeli samochód wszystko chce robić za mnie.
Sam sobie pompujesz boczki w zakrętach? :D

Według mnie świetna sprawa, a zawieszenie ABC jeszcze lepsze - przejedź się, to zrozumiesz.
jestem tylko muchą na przedniej szybie życia

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: sebeks » sob wrz 10, 2016 7:31 pm

Nie. zapamiętujesz pozycję fotela. Wtedy jak wiesz że będziesz zapitalał to po prostu klikasz mu to ustawienie i boczki na stałe cię trzymają w tym fotelu. I tak to ma działać. Najgorsze co przy wysokich prędkościach może ci się przydarzyć, to pomysł jakiegoś sytemu elektronicznego na "poprawienie" czegoś po za kontrolą kierowcy. Np. jak jeździsz wystarczajaco dużo jakimś samochodem, to nawet czujesz moment jak opony są już na granicy przyczepności. Wtedy delikatne odpuszczenie ratuje Ci dupę, a dowalenie w kocioł śle cię na orbitę.

Adaptacyjne zawieszenie jest fajne, ale pod warunkiem jego przewidywalności.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: ernil » sob wrz 10, 2016 8:49 pm

Dokładnie o tym mówię. Phaeton (i jemu podobne auta) skazują kierowcę na to, by ufał, iż auto wie dobrze, co się dzieje. Tymczasem to może się kurewsko zemścić, poza tym u mnie wywołuje dreszcze na plecach w sytuacjach bardziej "na granicy".

Opiszę to może inaczej.

W S8 nie mam problemów ze zbliżaniem się w razie czego do krawędzi jezdni w zakręcie w razie konieczności (np omijanie czegoś, czy też inne zmienne). Czuję dokładnie ile jeszcze mogę sobie pozwolić, czuję jak pracuje opona, gdzie jest zawias i co się stanie dalej w łuku w związku z tym.
Tymczasem przy zawieszeniu pneumatycznym nie wiem nic. Nie czujesz takich rzeczy - nie ma bezpośredniego przełożenia na dupę kierowcy. To zawieszenie w pewnym sensie żyje własnym życiem.

Dzisiaj przejechałem z kumplem 500km po to Volvo (nie kupiliśmy nic). Na zmiany, różnymi drogami, specjalnie żeśmy jeździli po wszystkim i jak tylko się dało w różnych ustawieniach.
Ogólnie - auto jest zajebiste do podróżowania z punktu A do B, również szybko. Spaliło niecałe 17l PB95 przy Vśr 68km/h, normalna jazda w naszym rozumieniu, czyli bez nadmiernych szaleństw, ale sporo wyprzedzania itp. Trasa Rzeszów, Kozienice, Nałęczów, w stronę Lublina, i Rzeszów. Dużo po bocznych drogach po okolicy tych miejscowości.
Ale podtrzymuję co pisałem o:

- fotelach
- kierownicy
- zawieszeniu

Da się z tym wszystkim żyć, ale trzeba pamiętać o ograniczeniach i tyle. Kierownicę trzeba spróbować zaadoptować z nowszego modelu - jakby się dało, to myślę, że ta kwestia zostanie rozwiązana.
Zawias na dziurawe drogi - bajka. Na autostradę tez. Do normalnej jazdy super. Ale do zapierdalania - zapomnijmy. Trzeba po prostu brać poprawkę na nie i tyle.
Fotele - tu się raczej nic nie da zrobić, przecież nie będę przerzucał foteli z nowszej A8 na przykład, no bez jaj...
roso pisze:(...)Według mnie świetna sprawa, a zawieszenie ABC jeszcze lepsze - przejedź się, to zrozumiesz.
Wszystko zależy do czego.
Jak uparcie nie rozumiesz co piszę po raz kolejny, to spróbuję jeszcze przykładem następującym.
Jeżeli zawieszenia pneumatyczne itp byłby takie idealne do wszystkiego, to używany by ich w sporcie. A jednak się nie używa, więc przyjmij, że nie każdy wpisuje się w schemat klienta typowego i skończ wreszcie upierać się przy tym, że zawieszenia te nie mają wad, bo mają.
Są zajebiste, nie przeczę, ale mają wady.
Zupełnie jak Phaeton.

Hebel - absolutną koniecznością będzie założenie tej tarczy 380mm. Na tej tarczy ten hebel, jak pisał ktoś na Phaetonforum, po prostu "jest i tyle".
Tu się nie ma co zastanawiać - większa, zajebista tarcza i zajebisty klocek, bo inaczej będzie tylko poprawnie.

Do okurwienia doprowadza mnie brak przedłużek słoneczników. No kurwamać debil to wymyślił jakiś, żeby się nie dało zasłonić w bok całej szyby... Żenua.

Dolewałem płynu do spryskiwaczy, bo się skończył (fizycznie, a nie że tylko kontrolka zaświeciła). Przekombinowany jest wlew - trzeba lać pomału, do tego po 4l na bodajże 6l możliwych trzeba lać turbo pomału... Trochę upierdliwe.

Z uwag około-serwisowych:

- błędów silnikowych brak, więc naprawa przyniosła efekt
- wyskakuje błąd "loss of refrigerant", a więc ubytku czynnika i klima tak się właśnie zachowuje - co 5 minut się wyłącza, by później znowu się włączyć. Strasznie irytujące. Ten błąd był wcześniej, nabiłem na szbko czynnika (ale nie sprawdziłem ile odessałem, nie sprawdzałem szczelności itp), więc teraz muszę sprawdzić to ponownie, uprzednio jeszcze podpiąć manometry i zobaczyć czy to faktycznie brak czynnika jest przyczyną, a nie na przykład jakiś czujnik, czy też mechaniczna usterka (zawory itp).

Fajnie działa lotka szyberdachu zmieniająca wychylenie w funkcji prędkości pojazdu. Można spokojnie jechać 130 i więcej i hałas jest na znośnym poziomie. Aczkolwiek przy jeździe wolniejszej, tak w okolicy 60 wysuwa się ona moim zdaniem za wysoko i pojawia się niemiły szum ewidentnie od niech pochodzący. Muszę się przyjrzeć, czy tak ma być, czy też może coś wymaga ustawienia/adaptacji.

Muszę też wyregulować światła, bo zapomniałem przed wyjazdem, a świecą (lewe) tak sobie, zwłaszcza długie. Do tego, jak już wspominałem, lewy żarnik umiera. Zanim się nie nagrzeje dobrze, to czasem "stroboskopuje".

@Roso - jak możesz, to ponów w moim imieniu pytanie do Użytkownika @PhaetonSound i zapytaj, czy już się "odobraził" i może zachować się jak normalny człowiek celem przyjęcia moich lamp na serwis i ewentualny montaż tej modyfikacji robiącej 4xświatła mijania, zamiast oryginalnych dwóch.

Kończąc chciałbym dopowiedzieć kilka słów na temat Lexusa LS460.
Przebadaliśmy takowy model, wyceniony na 80ooozł, 2006r, 4.6 380KM.
Z przykrością (choć nie ukrywam, że tego się obawiałem patrząc na zdjęcia i mając wcześniej Siennę 2006r) muszę stwierdzić, że...
Taki Lexus to syf.
Nie pod kątem silnika (bo spoko, ekonomiczny i jedzie), nie pod kątem zewnętrznego wyglądu (bo to kwestia gustu), ale wnętrza...
Dramat.
Wszystko tam jest gorsze niż w Phaetonie poza podsufitką, która była naprawdę fajna i lepsza niż w VW. Do tego nawiew od góry "z dachu" może być fajnym rozwiązaniem. Miejsca też ok. Ale materiały, plastiki, dżizas... Phaetonowe plastiki to ideał przy tym gównie. Spasowanie deski, ogólny zamysł, no porażka absolutna.
To jest auto za 30ooo, a nie za 80ooo. :)3

Phaeton przegrywa ekonomią (głównie za sprawą skrzyni i napędów jak sądzę) i być może wyglądem zewnętrznym, ale cała reszta łącznie z ceną - bije Lexusa LS460 na głowę.

Z ciekawości porównam następnym razem wnętrze starszego LS430, żeby widzieć, czy było lepiej, czy gorzej. Sądzę, że im nowsze tym gorsze.
Nie wiem karwa, te wszystkie auta niby-premium po prostu szły w kierunku masówki chyba jednak, bo nie wiem jak to inaczej tłumaczyć.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: klucz13 » sob wrz 10, 2016 8:55 pm

orzeszkurwamać za chwilę z tego pedalskiego afta zrobiąchuj wi co :wink:
Ernil jebnij se ołtarzyk z czegość i trzcij :D b będę zmuszony chłopstwo w kosę uzbroić i się powołać na nie powołane
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: VW Phaeton 6.0 W12

Post autor: ernil » sob wrz 10, 2016 8:58 pm

Obmierzła Parówo!
Żebyśmy o Twoich ołtarzach, na których krew niewinnych zwierzątek składasz co chwilę, nie porozmawiali :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości