TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Takayuki » wt lis 01, 2016 12:40 pm

Wolnossący.
Ćwiczył ktoś?
Najwyżej byłem na 3200, trójki już nie szło wrzucić, słaby, z tyłu jak za lokomotywą. Acz podjazd był stromy i ciężki do oceny nachylenia bo kilka km ciągle pod górkę plus zakręty - nie mogę przez to powiedzieć, czy było słabo czy bardzo słabo.

Procedura jechania mimo wszystko? Pilnować temp. wody, EGT i się kulać powoli?

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: miastek » śr lis 02, 2016 10:33 am

Qśma od nas był na ponad 4000 mnpm właśnie 4.2 wolnossącym i jakoś nie zgłaszał poważnych problemów.
Chyba już tu nie zagląda więc sam nie opowie ale spróbuje go namierzyć może coś zezna.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: lbl78 » śr lis 02, 2016 10:56 am

no całych 4000 nie było :)21 ale lepiej sobie tadzą z dmuchawką (TD) niż wolnossak, ale jakoś potwornych problemów nie było :)21 ale rzeczywiście zasłona dymna super :)2 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Takayuki » śr lis 02, 2016 5:55 pm

Jak tylko dymi a jakoś jedzie to ok... :)2

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Cajman » sob lis 05, 2016 9:45 pm

miastek pisze:Qśma od nas był na ponad 4000 mnpm właśnie 4.2 wolnossącym i jakoś nie zgłaszał poważnych problemów.
Chyba już tu nie zagląda więc sam nie opowie ale spróbuje go namierzyć może coś zezna.
Byłem z nim wtedy w Pamirze.

Byliśmy max na 4 600 m. Problemy "lekkie" były. Wiązało się to z tym że strasznie słabł mu. Juz myślał że filtr zatkany (powietrza, paliwa). Ale winą było brak tlenu w powietrzu. Ale przejechać jakoś da się. Trzeba trzymać większe obroty.

Problemy w turbo też bywają ale mniejsze - tutaj to podstawa trzymać turbinę na obrotach. Ale i tak na granicy kirgisko-tadrzyckiej przy doładowanym samochodzie czasami było problem ruszyć z jedynki pod górę. Trzeba było ruszać na reduktorze aby nie palić sprzegła

Ogólnie zauważyłem że widoczne objawy zaczynają się powyżej 2000 m, pierwszymi objawami są - dymienie na czarno (mniejsza ilość tlenu, gorsze spalanie mieszanki. I czym wyżej tym spadek mocy.
Gdzieś słyszałem że na 3 000 m samochód traci prawie 30% mocy - uturbiony. A wonossący ....ma jeszcze większe problemy
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
nissterr
 
 
Posty: 1130
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 9:52 pm
Lokalizacja: WN:)

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: nissterr » ndz lis 06, 2016 4:40 pm

W Gruzji były 2 patrole z 4.2. Jeden powyżej 2000m (4.2 toyoty) stracił moc całkowicie. Dymił i ledwo się wlókł na 1. Drugi 4.2 nissana stawiał zasłonę dymną przy dodawaniu gazu. 2x terrano z 2.7tdi bez problemów. Najwyżej wjechaliśmy na ponad 2600.
WJ21
Państwowa dziwka, flądra w jedwabiu i złocie. Chcą za nią tren nieść, duszę włócząc w błocie

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Zibi » ndz lis 06, 2016 5:32 pm

nissterr pisze:W Gruzji były 2 patrole z 4.2. Jeden powyżej 2000m (4.2 toyoty) stracił moc całkowicie. Dymił i ledwo się wlókł na 1. Drugi 4.2 nissana stawiał zasłonę dymną przy dodawaniu gazu. 2x terrano z 2.7tdi bez problemów. Najwyżej wjechaliśmy na ponad 2600.

to była dupa a nie silnik toyoty. Wielokrotnie byłem toyotami ( zarówno z mechaniczną jak i elektroniczną pompą paliwa) powyżej 2600 metrów ( najwyżej 2900) i nie było żadnej odczuwalnej róznicy. Przynajmniej na reduktorze. Nie było też żadnego dymienia.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Takayuki » ndz lis 06, 2016 6:31 pm

Cajman pisze: Problemy w turbo też bywają ale mniejsze - tutaj to podstawa trzymać turbinę na obrotach. Ale i tak na granicy kirgisko-tadrzyckiej przy doładowanym samochodzie czasami było problem ruszyć z jedynki pod górę. Trzeba było ruszać na reduktorze aby nie palić sprzegła
Dzięki :)2
Po płaskim szło jechać? Grzało się to jakoś zauważalnie mocniej z butem w podłodze i dymem?
Mieliście problemy z choroba wysokościową robiąc tę trasę?

Mój 2000 jeszcze jedzie normalnie, tak 2500 się zaczyna problem. Acz licznikowo miał ponad 300k przebiegu przy nieruszanych wtryskach - jak wyjazd wypali muszę zrobić. Manual podaje co 100k, także może wina gupiego użytkownika...
Na 3200 jak pisałem. Był ze mną hilux turbo, jechał, acz też słabiej [bez reduktora]. Kopcił, ale mniej niż ja :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: lbl78 » pn lis 07, 2016 7:35 am

do jazdy z marną ilością tlenu najlepiej wsadzić LPG do parcha :)2 :wink:
byliśmy z jednym takim kiedyś, targał jak zły :)2 :)21
benzyna z LPG też większych problemów nie zgłaszała :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Cajman » pn lis 07, 2016 1:51 pm

lbl78 pisze:do jazdy z marną ilością tlenu najlepiej wsadzić LPG do parcha :)2 :wink:
byliśmy z jednym takim kiedyś, targał jak zły :)2 :)21
benzyna z LPG też większych problemów nie zgłaszała :)2

Ale niby do spalania mieszanki z LPG nie jest potrzebny tlen z atmosfery ?? Że niby posiada własne źródło tlenu?? To rozumiem że w samochodzie z LPG można zatkać filtr powietrza i tak pojedzie ??
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Cajman » pn lis 07, 2016 1:56 pm

Takayuki pisze: Dzięki :)2
Po płaskim szło jechać? Grzało się to jakoś zauważalnie mocniej z butem w podłodze i dymem?
Mieliście problemy z choroba wysokościową robiąc tę trasę?

Mój 2000 jeszcze jedzie normalnie, tak 2500 się zaczyna problem. Acz licznikowo miał ponad 300k przebiegu przy nieruszanych wtryskach - jak wyjazd wypali muszę zrobić. Manual podaje co 100k, także może wina gupiego użytkownika...
Na 3200 jak pisałem. Był ze mną hilux turbo, jechał, acz też słabiej [bez reduktora]. Kopcił, ale mniej niż ja :)21

Jakiś wielkich problemów z temperaturą nie zanotowałem - dużo większe były w Kazachstanie jak wiał tzw Buran - od czoła. Bo samochód z pedałem w podłodze i na 4 biegu - więcej nie szło jechać

Sprawa choroby wysokościowej to indywidualnie - jeden znosi ją lepiej inny gorzej. Np. zapalniczka już się nie zapalała a paląc papierosa dostawało się żylaków za uszami - tak trzeba było ciągnąć (bo nie chciał się palić)

Sprawa wtrysków na pewno ma znaczenie - aby nie lały - nie ładuj jakiś podróbek - DENZO i będzie chulać
Mój ma już ponad 500 tyś przebiegu
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: jradek » pn lis 07, 2016 2:19 pm

Jak jest z zimnym rozruchem na dużych wysokościach?
Ja i Marcin odpalaliśmy śmietniki na 1500 mnpm i już zabawnie nie było. Obawiam się, że 1000 metrów wyżej już by nie odpaliły, ale to tylko moje przypuszczenia.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: lbl78 » pn lis 07, 2016 2:32 pm

Cajman pisze:
lbl78 pisze:do jazdy z marną ilością tlenu najlepiej wsadzić LPG do parcha :)2 :wink:
byliśmy z jednym takim kiedyś, targał jak zły :)2 :)21
benzyna z LPG też większych problemów nie zgłaszała :)2

Ale niby do spalania mieszanki z LPG nie jest potrzebny tlen z atmosfery ?? Że niby posiada własne źródło tlenu?? To rozumiem że w samochodzie z LPG można zatkać filtr powietrza i tak pojedzie ??
potrzebuje ale inaczej się dopala mieszanka i lepiej się miesza z powietrzem ;) jest lepsze wykorzystanie mieszani, do tego masz więcej momentu na niskich obrotach, prawda też jest taka że w benzynie z LPG nie zanotowałem większych problemów nawet dobrze ponad 3400npm, osłabnięcie jest ledwie zauważalne :)2
a z odpalaniem po noclegu ponad 2500 też nie ma problemu :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Cajman » pn lis 07, 2016 3:23 pm

lbl78 pisze:..................... prawda też jest taka że w benzynie z LPG nie zanotowałem większych problemów nawet dobrze ponad 3400npm, osłabnięcie jest ledwie zauważalne :)2
a z odpalaniem po noclegu ponad 2500 też nie ma problemu :)2
Zgadza się ......ale dlatego że to BENZYNA a nie stary kaszlak na gnojówkę
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Cajman » pn lis 07, 2016 3:29 pm

jradek pisze:Jak jest z zimnym rozruchem na dużych wysokościach?
Ja i Marcin odpalaliśmy śmietniki na 1500 mnpm i już zabawnie nie było. Obawiam się, że 1000 metrów wyżej już by nie odpaliły, ale to tylko moje przypuszczenia.

No bywają problemy - tzn trzeba dłużej kręcić a i kopci bardziej po zapaleniu. Generalnie po zapaleniu poczekajcie aż nabierze temperatury.
Sprawdzić np kompresje ale na ZIMNO na wszystkich cylindrach - i będziecie wiedzieć czy będą problemy z zapaleniem czy nie na zimnym na wysokościach
Bo może być tak że na zimnym jest słaba kompresja na jednym/dwóch cylindrach a na ciepłym jest ok - po prostu wszystko się rozszerza i uszczelnia
U mnie tak jest - na 6 cylindrze na zimnym jest słabsza kompresja - i przy paleniu na zimnym tak przez 5 sek nie równo robi - i puści dymka - a potem jest ok.
Ale już w Maroku powyżej 2 tyś m odczuwalny jest problem z zapaleniem
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: suziXL » pn lis 07, 2016 3:31 pm

Panowie, to jest poziom wiedzy ogarniety w latach 20. Na duzej wysokosci masz tak duzo nizsze cisnienie, ze potrzeba jest zubozania mieszanki. We wspolczesnych benzynach komputer sam tym steruje w szerokim zakresie. Jakos to dzieki temu dziala, ale mocy to ledwie resztki zostaja.
W starym klekocie nie ma takich "cudow" dlatego kopci. Nowoczesniejsze diesle daja rade. Na takich wysokosciach to tylko silniki uturbione jakos w miare normalnie robia, ale utrata mocy i tak jest olbrzymia.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Cajman » pn lis 07, 2016 3:41 pm

A tak wracając do dyskusji jaka nieraz tu na forum się pojawia

Każdy silnik czy to 4,2 czy 2,8 czy inny - Toyki też - ma swoje zalety i wady

Taki 4,2 wolnossący - to też ma swoje wady - bo powyżej 2 - tyś m npm to ledwo człapie. A i znam takiego któremu się po prosy rozleciał. Inny znowu ściągał auto z Maroka - koszty nie male
Poza tym - przyśpieszenie to chyba tydzień do 80 km/h

Ale za to niezły do cuiągnięcia przyczepy - bo ten moment od dołu ....

Jak już 4,2 to turbo - ale to trzeba zrobić z głową - bo to nie jest tylko wsadzenie turbiny

Kiedyś zastanawiałem się też nad tymi V8 6 czy 6,5 litra. Ale... pojechał znajomy do Maroka - i w górach miał problemy z temperaturą. A poza tym - będzie jakaś usterka - to raczej nawet Nissan Serwis nie pomoże. Chyba że pójdę do wojska marokańskiego i coś wymontuję
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Cajman » pn lis 07, 2016 3:47 pm

suziXL pisze:Panowie, to jest poziom wiedzy ogarniety w latach 20. Na duzej wysokosci masz tak duzo nizsze cisnienie, ze potrzeba jest zubozania mieszanki. We wspolczesnych benzynach komputer sam tym steruje w szerokim zakresie. Jakos to dzieki temu dziala, ale mocy to ledwie resztki zostaja.
W starym klekocie nie ma takich "cudow" dlatego kopci. Nowoczesniejsze diesle daja rade. Na takich wysokosciach to tylko silniki uturbione jakos w miare normalnie robia, ale utrata mocy i tak jest olbrzymia.

Zgadza się - chociaż nówki Pajero Sport z wypożyczalni tez "trochę kopciły -mniej niż mój ale też już dawały dyma
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: suziXL » pn lis 07, 2016 3:58 pm

Dlatego w samolotach tlokowych diesle nadal sa bardzo malo popularne. Bardzo duze trudnosci w uzyskaniu odpowiednich parametrow spalania.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: lbl78 » śr lis 09, 2016 7:44 am

Cajman pisze: Poza tym - przyśpieszenie to chyba tydzień do 80 km/h

Ale za to niezły do cuiągnięcia przyczepy - bo ten moment od dołu ....
19 sekund do setki :)21 :)2 ale niezależnie czy na pusto czy z 3,5 tonową lawetą :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Damian » śr lis 09, 2016 11:42 am

jradek pisze:Jak jest z zimnym rozruchem na dużych wysokościach?
Ja i Marcin odpalaliśmy śmietniki na 1500 mnpm i już zabawnie nie było. Obawiam się, że 1000 metrów wyżej już by nie odpaliły, ale to tylko moje przypuszczenia.
macie obaj popsute silniki.
bez kompresji w sensie.

zero problemów z odpalaniem do 3000m, tak powinno być.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Damian » śr lis 09, 2016 11:44 am

jeszcze jedna ważna rzecz, która ma wpływ na moc i (przede wszystkim) kopcenie, zwłaszcza na zjazdach przy hamowaniu silnikiem - ustawienie kąta wtrysku.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: miastek » śr lis 09, 2016 2:54 pm

Damian pisze:jeszcze jedna ważna rzecz, która ma wpływ na moc i (przede wszystkim) kopcenie, zwłaszcza na zjazdach przy hamowaniu silnikiem - ustawienie kąta wtrysku.
DO czego ci moc przy hamowaniu silnikiem?
Jak masz więcej mocy to lepiej hamuje?
:)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: benek » ndz lis 13, 2016 7:11 am

Jedzie ale tylko na dwojce i nic nie widac do tylu - po prostu czarno.
Spalanie bardzo wysokie.
TD42 w GU4 2 osoby 200l ropy caly zapakowany ale bez dachu kola 33' Pamir.
Poniewaz skrzynia jest z ZD30 to byc moze ze skrzynia z TD42 byloby lepiej.
Chlodnica z ZD30, nowa pompa wody - temp byla w normie.
Ale przejechal i nic mu nie jest.
Ogolnie to ten silnik w tym aucie mocno traci powyzej 2500nmpm.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: scuaz » ndz lis 13, 2016 8:01 am

może trzeba zastanowić sie na dołożeniem turbo
aa skrzynia z 3,0 ma tylko inny 5 bieg (wolniejszy)
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość