Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: szympro » czw lis 25, 2010 4:32 pm

nightmare000 pisze:Ostatnio zobaczyłem w jakimś sj410 takie coś... może mi ktoś powiedzieć co to i do czego?

Obrazek
Fabryczna blokada tylnego dyferencjalu.
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Colicab » czw lis 25, 2010 5:48 pm

szympro pisze:Fabryczna blokada tylnego dyferencjalu.
:)2 tez bym chcial ;)

Potrzebuje potwierdzenia: wymiana w tylnym moscie przelozen z 11 zebow na ataku i 41 na kole (3,72) na nieco wolniejsze (3,90) beda robily wielka roznice? Po czarnym 4H nie jezdze.
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: oblesnik » czw lis 25, 2010 6:34 pm

Colicab pisze:
szympro pisze:Fabryczna blokada tylnego dyferencjalu.
:)2 tez bym chcial ;)

Potrzebuje potwierdzenia: wymiana w tylnym moscie przelozen z 11 zebow na ataku i 41 na kole (3,72) na nieco wolniejsze (3,90) beda robily wielka roznice? Po czarnym 4H nie jezdze.
Nie poczujesz różnicy i wymienić będziesz musiał jeszcze w przednim moście (myślę, że o tym wiesz).
Rozwiązanie to:
Mniejsze opony lub zmienić przełożenia w dyfrach na te z Vitary 5,125 lub w reduktorze 4,16.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: viperecki » czw lis 25, 2010 6:36 pm

albo jedno i drugie i mało kiedy redukora uzyjesz :)21 no chyba że w trialu lub rockcrawlingu
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: oblesnik » czw lis 25, 2010 6:38 pm

Naczkins pisze:Ktoś wie dlaczego blokada ARB na stole pracuje a w moście przepuszcza powietrze?
(3 sekundy pompuje powietrze i 3 sekundy działa. i tak na okrągło)
Nieszczelność pomiędzy kompresorem, a blokadą (sprawdzić wszystkie elementy).
Jeśli do załączania jej na stole i w aucie używałeś tego samego kompresora to raczej on jest sprawny.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: oblesnik » czw lis 25, 2010 6:41 pm

viperecki pisze:albo jedno i drugie i mało kiedy redukora uzyjesz :)21 no chyba że w trialu lub rockcrawlingu
No właśnie i dlatego nie wiem po co ci viprecki i jedno i drugie?
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Colicab » czw lis 25, 2010 6:57 pm

oblesnik pisze:Nie poczujesz różnicy i wymienić będziesz musiał jeszcze w przednim moście (myślę, że o tym wiesz).
Rozwiązanie to:
Mniejsze opony lub zmienić przełożenia w dyfrach na te z Vitary 5,125 lub w reduktorze 4,16.
a przy zostawionych standadrowych przelozeniach z przodu?
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: PITSJ413:) » czw lis 25, 2010 7:14 pm

Colicab pisze:
oblesnik pisze:Nie poczujesz różnicy i wymienić będziesz musiał jeszcze w przednim moście (myślę, że o tym wiesz).
Rozwiązanie to:
Mniejsze opony lub zmienić przełożenia w dyfrach na te z Vitary 5,125 lub w reduktorze 4,16.
a przy zostawionych standadrowych przelozeniach z przodu?
jak nie zmienisz z przodu to przy wlaczonym napedzie na 4 kola przednie kola beda sie krecily szybciej niz tylne :)21
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: viperecki » czw lis 25, 2010 7:30 pm

oblesnik pisze:
viperecki pisze:albo jedno i drugie i mało kiedy redukora uzyjesz :)21 no chyba że w trialu lub rockcrawlingu
No właśnie i dlatego nie wiem po co ci viprecki i jedno i drugie?
jak kilka razy znajdziesz taki teren że 4L na 1 biegu przy reduktorze 4.16 to za szybko i strasznie za szybko wokoło się dzieje to tez zapragniesz dwa razy wolniejszych mosów , n o prawie dwa razy
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Colicab » czw lis 25, 2010 7:42 pm

PITSJ413:) pisze:jak nie zmienisz z przodu to przy wlaczonym napedzie na 4 kola przednie kola beda sie krecily szybciej niz tylne :)21
to wiem, ale jak nie jezdze po czarnym na 4 kapcie, to w terenie przednie kola beda krecic sie szybciej, a ze uslizg bedzie, to nic sie nie bedzie dzialo, poza niezauwazalnie szybszym zuzyciem opon z przodu. Mam racje? no powiedzcie, ze mam Obrazek
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: PITSJ413:) » czw lis 25, 2010 8:06 pm

Colicab pisze:
PITSJ413:) pisze:jak nie zmienisz z przodu to przy wlaczonym napedzie na 4 kola przednie kola beda sie krecily szybciej niz tylne :)21
to wiem, ale jak nie jezdze po czarnym na 4 kapcie, to w terenie przednie kola beda krecic sie szybciej, a ze uslizg bedzie, to nic sie nie bedzie dzialo, poza niezauwazalnie szybszym zuzyciem opon z przodu. Mam racje? no powiedzcie, ze mam Obrazek
szybciej tez beda siadaly krzyzaki bo zaly czas beda na nich naprezenia ale w zime bedzie wesolo z napedem na 4 kola :)21
zrobisz jak uwazasz ale lepiej miec jednakowe przelozenia w dwoch mostach :wink:
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: viperecki » czw lis 25, 2010 8:11 pm

jak to lepirj :o :o :o :o o czym wy wogóle piszecie przecież mając różne przełożenia w mostach ujedzie metr lub dwa i zakleszczy mu sie tototo a dokładniej powstana takie napręzenia że albo stzreli cos w moście zazwyczj w przednim albo urwie krzyżak albo wal albo reduktor sie przerobi na jednonapędowy

NIE WOLNO JEŻDZIC NA RÓŻNYCH PRZŁOŻENIACH W PRZEDNIM I TYLNIM MOŚCIE TAK SAMO JAK NIE POWINNO SIE W 4X4 ZAKŁADAC RÓŻNEJ WYSOKOŚCI OPON :)11 :)11
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Rafo17
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn maja 08, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: Lubnica PZL

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Rafo17 » czw lis 25, 2010 8:46 pm

Ja mam w suce mosty z uaza ale raz dzień przed rajdem robiłem tylny most i pomyliłem biorąc z półki wałek ataku i zamiast 8 miał 7 zębów (nie zdążyłem zrobić jazdy próbnej :roll: ) na rajdzie jedna pieczątka trochę gazu i wielkie chrup i to na piasku więc za długo na różnych przełożeniach to się nie polata no może poza lodem :)21

arni89
 
 
Posty: 171
Rejestracja: wt cze 02, 2009 3:58 pm
Lokalizacja: Wisła

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: arni89 » czw lis 25, 2010 9:42 pm

Mniejsze opony lub zmienić przełożenia w dyfrach na te z Vitary 5,125 lub w reduktorze 4,16.[/quote]
W jakier dokładnie vitarze te przełorzenia były 1.6 8v czy inne jeszcze jakieś czytałem coś kiedyś ale młyn w głowie mi się zrobił :)9
Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!

Awatar użytkownika
Naczkins
Posty: 503
Rejestracja: wt sty 22, 2008 5:30 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Naczkins » czw lis 25, 2010 10:39 pm

oblesnik pisze:
Naczkins pisze:Ktoś wie dlaczego blokada ARB na stole pracuje a w moście przepuszcza powietrze?
(3 sekundy pompuje powietrze i 3 sekundy działa. i tak na okrągło)
Nieszczelność pomiędzy kompresorem, a blokadą (sprawdzić wszystkie elementy).
Jeśli do załączania jej na stole i w aucie używałeś tego samego kompresora to raczej on jest sprawny.
Prawdopodobnie kompresor do bani a konkretnie jakiś zawór.
Naczkinz


Człowiek człowiekowi wilkiem a zombi zombi zombi :D

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » czw lis 25, 2010 11:23 pm

viperecki pisze:...

NIE WOLNO JEŻDZIC NA RÓŻNYCH PRZŁOŻENIACH W PRZEDNIM I TYLNIM MOŚCIE TAK SAMO JAK NIE POWINNO SIE W 4X4 ZAKŁADAC RÓŻNEJ WYSOKOŚCI OPON :)11 :)11
Jak zrobi obydwie zakazane rzeczy (mniejsze opony i szybsze przełożenie), to będzie działać :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

nightmare000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw maja 06, 2010 11:06 am

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: nightmare000 » czw lis 25, 2010 11:32 pm

A może mi ktoś jeszcze w skrócie powiedzieć o użyciu blokady tylnego dyferencjału, kiedy, jak... gdyż z wywodów na innych stronach nie dokońca zrozumiałem. Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Colicab » pt lis 26, 2010 1:44 am

nightmare000 pisze:A może mi ktoś jeszcze w skrócie powiedzieć o użyciu blokady tylnego dyferencjału, kiedy, jak... gdyż z wywodów na innych stronach nie dokońca zrozumiałem. Z góry dzięki.
wlacz w terenie. Na czarnym lepiej nie Obrazek
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

Awatar użytkownika
boomi2
Posty: 355
Rejestracja: śr lut 10, 2010 7:33 am
Lokalizacja: Gdańsk - Bytów

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: boomi2 » pt lis 26, 2010 8:44 am

na czarnym tez mozna - tylko że juz sie tego nie powtórzy :)21
Jeep ZJ 96' 5.2 lift 4,5", 33" był
pisane po 23 nie jest pawdziwe :)14 :)13

Awatar użytkownika
tanto
Posty: 1994
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Dobra

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: tanto » pt lis 26, 2010 12:39 pm

O ile mnie pamięć nie myli, to widziałem gdzieś zdjęcia SJ'ta z licznikiem posiadającym obrotomierz - wie ktoś skąd brany jest sygnał do tego obrotomierza? ...i czy do standardowej instalacji można podłączyć (bez cięcia, sztukowania i odprawiania voodoo z instalacją) uniwersalny miernik obrotów?
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Adam.Ż » pt lis 26, 2010 1:17 pm

oryginalnie sygnał jest brany z aparatu zapłonowego
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

nightmare000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw maja 06, 2010 11:06 am

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: nightmare000 » pt lis 26, 2010 5:45 pm

Colicab, boomi2 - że na czarnym nie używać, to coś tam czytałem... ale potrzebuję o info... odnośnie użycia w terenie nie na czarnym :D :D :D Może ktoś prosto, szybko wytłumaczyć do czego ta blokada tylnego dyferencjału służy, jak używać?

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: qwai » pt lis 26, 2010 6:27 pm

Najprościej mówiąc włączenie blokady blokuje działanie mechanizmu różnicowego w tylnym moście czyli masz na sztywno połączone tylne koła
Wpisz w googlach to będą rysunki :D
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » pt lis 26, 2010 6:28 pm

nightmare000 pisze:Colicab, boomi2 - że na czarnym nie używać, to coś tam czytałem... ale potrzebuję o info... odnośnie użycia w terenie nie na czarnym :D :D :D Może ktoś prosto, szybko wytłumaczyć do czego ta blokada tylnego dyferencjału służy, jak używać?
Ona służy do tego, żeby się zakopać dwa metry dalej i żeby auto było ciężej wyciągnąć :)21

A na szybko i prosto: przed przeszkodą ją włączasz, upewniasz się że się zapięła, a po przejechaniu wyłączasz.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

nightmare000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw maja 06, 2010 11:06 am

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: nightmare000 » pt lis 26, 2010 7:57 pm

qwai - jak mam rozumieć sztywno połączone koła :D... znaczy się :roll:?

Zablokowany

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości